Oekraine voor of tegen stemmen?

22-03-2016 19:47 1379 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog even dan gaan we stemmen voor het Oekraine referendum.



Omdat ik vind dat wie er niet gaat stemmen ook daarna dus niet mag klagen over de uitslag en later over de gevolgen wil ik zeker gaan stemmen! (plus dat er 30% van de mensen moet stemmen anders telt het niet)

Ik zou alleen wat goede argumenten voor en tegen nog wel kunnen gebruiken... en ik ben vast niet de enige.

Wat stemmen jullie en waarom?
Ik moet tot mijn schaamte bekennen de stempassen te hebben weggegooid. Bewust gedaan hoor, geheel tegen mijn opvoeding van altijd gaan stemmen in. Maar heb geen idee waar het over gaat en wat ik ermee moet. De regering heeft al een beslissing genomen en ik zie het nut er niet van in om daar nog weer over in discussie te gaan. Aan mij heb je dus niets, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem voor. Leuk artikel: https://decorrespondent.n ... il-/380256316880-afb9a792
Tegen!
Ik ben voor de associatieovereenkomst. Het erkennen van de Oekraïne als zelfstandig opererend land, en hen serieus nemen als partner op allerlei vlak, is natuurlijk volledig tegen het zere been van Poetin, en alleen dat vind ik al reden genoeg.
Hier trouwens meer info voor degenen die niet weten waar het over gaat:



http://www.referendum-com ... agen-over-dit-referendum/
Tegen. Ik zie er niets in om de banden aan te halen met een corrupt land in een halve burgeroorlog.
Alle reacties Link kopieren
Tegen. Om verschillende redenen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Zalmsnipper schreef op 22 maart 2016 @ 19:53:

Ik stem voor. Leuk artikel: https://decorrespondent.n ... il-/380256316880-afb9a792Ik begrijp dan weer niet wat er leuk is aan dat artikel. De tegenargumenten zijn veel sterker. Natuurlijk is het de bedoeling dat Oekraïne, een heel corrupt land bij de EU komt. Dat is wel degelijk door beide partijen EU en Oekraïne duidelijk benoemd.
Tegen, het is een corrupt land waar het wemelt van bijv. de vrouwenhandel. Als dat verdrag doorgaat gaan wij een hele hoop geld in dat land pompen, terwijl dat geld niet zeker goed terecht komt.

Laat ze eerst maar eens orde op zaken stellen daar, dan kan er altijd nog een verdrag komen.
Het referendum gaat alleen over een nauwere samenwerking en erkenning.





Ik snap het hele nut van dat referendum dus niet. Dit soort beslissingen word normaal toch gewoon genomen? Zo schokkend is het niet, waarom nu het volk raadplegen dan?
Het verdrag stelt juist eisen aan de ontwikkeling van de rechtsstaat, waarmee het dus juist het middel wordt om de corruptie in het land aan te pakken.
Oekraïne komt niet bij de EU.
quote:Bibi1973 schreef op 22 maart 2016 @ 20:01:

Het referendum gaat alleen over een nauwere samenwerking en erkenning.



Ik snap het hele nut van dat referendum dus niet. Dit soort beslissingen word normaal toch gewoon genomen? Zo schokkend is het niet, waarom nu het volk raadplegen dan?Omdat GeenStijl het er niet mee eens is.
Absoluut tegen. Dit komt van een Oekraïner zelf http://www.wanttoknow.nl/ ... rainers-niet-en-stem-nee/
quote:-NummerZoveel- schreef op 22 maart 2016 @ 20:02:

[...]

Omdat GeenStijl het er niet mee eens is.Bizar.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 22 maart 2016 @ 20:02:

Het verdrag stelt juist eisen aan de ontwikkeling van de rechtsstaat, waarmee het dus juist het middel wordt om de corruptie in het land aan te pakken.



Ja. Die eisen waren er ook ten aanzien van Roemenië, en Bulgarije, enz. Lappen ze allemaal lekker aan hun laars, zolang de miljarden vanuit Europa maar blijven stromen, en geen mens die er iets aan kan of wil doen.



Nee hoor, laat Oekraïne eerst zelf maar eens orde op zaken stellen, en dan kijken we verder.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik vind het lastig me hier een mening over te vormen.



Want eigenlijk denk ik: waarom moet ik voor zoiets naar de stembus?
Ik stem voor. Met als hoofdreden juist meer toezicht kunnen houden op wat er daar gebeurt, en sterker te staan tegen Rusland.
quote:Bibi1973 schreef op 22 maart 2016 @ 20:04:

Ik vind het lastig me hier een mening over te vormen.



Want eigenlijk denk ik: waarom moet ik voor zoiets naar de stembus?Omdat je je in een democraties land bevindt, waarbij een groep mensen heeft gevonden dat hier een referendum voor nodig was en dat dit niet zomaar beslist kon worden.
quote:Bibi1973 schreef op 22 maart 2016 @ 20:03:

[...]





Bizar.Hoezo? Jij kan dat ook bewerkstelligen als je genoeg medestanders hebt. Dat is simpelweg hoe de wet werkt.
quote:Bibi1973 schreef op 22 maart 2016 @ 20:03:

[...]





Bizar.Je vindt inspraak van burgers in een democratische samenleving bizar?
Voor, uiteraard, omdat ik het verdrag heb gelezen en geen enkele reden zie om tegen te stemmen. Waarom zou je tegen meer samenwerking op het gebied van handel en politiek zijn?

Verder zijn Thierry Baudet en consorten tegen, dus dat alleen is al reden genoeg om voor te stemmen. Stelletje oproerkraaiers met hun geldverslindende referendum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 22 maart 2016 @ 20:04:

Ik stem voor. Met als hoofdreden juist meer toezicht kunnen houden op wat er daar gebeurt, en sterker te staan tegen Rusland.



Hahahahahaha! Denk je dan écht dat we als "Europa" (whatever that may be) Oekraïne aan de leiband kunnen nemen, of op de vingers tikken, of wat dan ook? Echt, die verwelkomen ons geld en weigeren verder elke inmenging. We hadden ooit het idee van Irak een leuke democratie te kunnen maken, nou, kijk hoe het er vandaag uitziet, zou ik zeggen.



Wat we nu vooral nodig hebben in Europa is stabiliteit, en geen nieuwe avonturen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 22 maart 2016 @ 20:04:

Ik stem voor. Met als hoofdreden juist meer toezicht kunnen houden op wat er daar gebeurt, en sterker te staan tegen Rusland.



Dat is toch niet aan ons???

Laat ze eerst maar eens hun zaken (mensenrechten, milieu etc) op orde krijgen, dan wil ik best heroverwegen!



Nee dus!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven