Voorstelling verpest door gepraat

18-06-2007 11:17 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Heb even getwijfeld of ik het bij 'media' zou neerzetten, maar vind het toch een maatschappij topic.



Afgelopen zaterdagavond ging ik naar de voorstelling van Tarzan. Wij zaten in een lodge. Een rij van 4 stoelen. Voor de pauze waren de stoelen naast ons leeg. Toen we na de pauze terug kwamen zat er een jonge vrouw op mijn stoel. Nou ja, zat, ze hing er in met de benen over de rand. Haar vriend zat naast haar. Ik zei vriendelijk: sorry maar volgens mij zitten jullie verkeerd, dat zijn onze stoelen. Na wat moeilijk gedoe verschoven ze. De voorstelling begon en zij begonnen met praten. Continu zaten ze (hardop!) te praten en hard op de stoel te bewegen. Ik keek een paar keer nijdig opzij. Ik heb werkelijk hele stukken tekst niet verstaan. Tot mijn kookpunt was bereikt. Er begon een mooi nummer en ik dacht: dit verpesten ze niet voor me. Ik vroeg: is het mogelijk om stil te zijn?

Reactie: dat zijn de ongenoegen in het leven. Nou ja!!!!!!!!

Na afloop lieten ze lege flesjes champagne en een hoop rotzooi achter.

En ik kreeg complimenten van de mensen om eens heen, die hadden zich ook rot geërgerd.



Ik kan er nog steeds niet over uit. Dit is toch absoluut belachelijk gedrag tijdens een theatervoorstelling? Ik ben pas 23, maar vraag me dan echt af: hebben deze mensen geen opvoeding genoten of kennen ze geen schaamte?
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar en ik snap je irritatie.

Ik heb dat bij bioscoop bezoeken waar ouders hun kinderen laten spelen en rennen over de trappen. Blijkbaar leren ze daar al dat je niet stil hoeft te zijn. Hou dus mijn hart vast voor de toekomst.



Een keer was ik bij de jantjes, ik herkende de liedjes en met mijn zus zong ik ze mee, toen kregen we ook commentaar. Dat vond ik dan weer jammer omdat het voor ons ook een feest van herkenning was en we het zulke vrolijke meezingers vonden. Vraag me af of meer dat als storent ervaren of dat jullie dat anders zien.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af of die mensen de kaartjes misschien gratis gekregen hebben. Kaarten voor dergelijke musicals zijn vaak vrij prijzig. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om daar doorheen te kleppen, als ik al kaartjes zou hebben. Werkelijk bijzonder onbeschoft, vooral naar de andere toeschouwers toe. Ga dan liever naar de kroeg ipv zo'n musical.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat zie ik zeker wel anders. Tenzij je erg vals zing natuurlijk :P

Dat is anders, dan geniet je van de voorstelling en ga je er in mee.

Zij hadden het ook over andere zaken (gaat Ron Link nu met Jamai? Ja, wat boeit mij dat op dat moment.) Het was niet of het hen allemaal niet zo boeide. Maar ik had echt zoiets van: ik heb verdomme toch geen € 79 betaald voor dit aan te horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af of die mensen de kaartjes misschien gratis gekregen hebben. Kaarten voor dergelijke musicals zijn vaak vrij prijzig. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om daar doorheen te kleppen, als ik al kaartjes zou hebben. Werkelijk bijzonder onbeschoft, vooral naar de andere toeschouwers toe. Ga dan liever naar de kroeg ipv zo'n musical.
Ja, dat dachten wij ook al. Als je weet wat je betaald hebt dan ga je er niet zo zitten. Maar volgens mij hadden ze ook al best wat alcohol achter de kiezen. Ik denk dat ze te laat waren en dan mag je de zaal niet meer in. En dat ze toen de gehele tijd voor de pauze hebben zitten drinken in de foyer.



Er werd hen ook nog gevraagd door een medewerker of ze hun jassen onder de stoel wilden leggen. Er kwamen namelijk acteurs voorbij. Zij hadden hem voor zich gelegd op een tussenschot. Toen er één aap voorbij was legde hij de jassen en zijn voeten terug! Zo onbeschoft.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit absoluut niet normaal.Zeer asociaal ook.Maar ja,wat wil je als ze het nooit geleerd hebben?



Zoals dat voorbeeld in de bioscoop.Heb dat ook meegemaakt.Heb eerst vriendelijk(en later niet-vriendelijk)verzocht of ze naar buiten wilden gaan en toen dat niet hielp heb ik een medewerker van de bioscoop erbij gehaald.

Toen zijn ze verwijderd.Boos kijken naar mij en opmerkingen maken,maar ik heb vriendelijk teruggezwaaid.;)

Kreeg ook bijval van mensen maar pas nadat die herrieschoppers weg waren,dus daar heb je dus ook niks aan.



Ik laat zeker een avondje uit niet vergallen door mensen die zich niet kunnen gedragen.Desnoods verwijder ik ze zelf:@



Ik vind meezingen trouwens iets heel anders.Dan hebben mensen het gewoon naar hun zin en dat is toch de bedoeling van een avondje uit!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens nog een leuk detail vergeten te vermelden. Toen de cast het applaus in ontvangst nam toen liep het luidruchige stel naar voren (wij echt van: wat gaan ze doen, klimmen ze op het podium :D). En zij vergat haar leren jas.

Wij hebben nog met andere mensen staan napraten, maar het stel kwam niet terug voor de jas. Hoop zo dat ze hem vergeten zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik had de jas onder een stoel geschopt,een paar rijen naar achteren.:$
Alle reacties Link kopieren
Mijn man was laatst met mijn zoon en een vriendin naar vaya con dios in paradiso.



Aan de bar werd gewoon geschonken en gepraat terwijl je dus echt fan kan zijn en sommige hadden er zelfs een hele reis voor achter de rug.



Toen heeft de zangeres dus de voorstelling gestaakt en een opmerking gemaakt dat men dus wel wat meer respect voor dat feit mocht hebben en als men het niet leuk genoeg vond best mocht gaan. Ze kreeg applaus en bijval van het publiek dat zich er ook al aan stoorde.



Ook hier ging het om mensen die blijkbaar lid waren van paradiso en makkelijk toegang kregen en dus blijkbaar niet echt voor de voorstelling kwamen. maar wel heel vervelend voor die gene die er wel veel geld en moeite voor over hebben gehad.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was in maart met mijn kids naar Shakira in Geldedrome.  Leuk optreden maar een aantal bezoekers was voortdurend tijdens het optreden aan het heen en weer lopen. Meestal gewoon om cola te gaan halen ofzo.  Nergens voor nodig en heel irritant.  Volgens mij heeft het gewoon te maken met gebrek aan fatsoen en opvoeding; het is geen kwaaie wil maar het komt niet eens in ze op dat anderen er last van hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de jas onder een stoel geschopt,een paar rijen naar achteren.:$
Het kwam nog in me op.........:D. Maar ja, toch weer te netjes hé.

Ik denk helaas wel dat ze ervoor terug zijn gekomen. Want buiten was het best frisjes en ze had een nogal weinig verhullend topje aan.
Alle reacties Link kopieren




Toen heeft de zangeres dus de voorstelling gestaakt en een opmerking gemaakt dat men dus wel wat meer respect voor dat feit mocht hebben en als men het niet leuk genoeg vond best mocht gaan. Ze kreeg applaus en bijval van het publiek dat zich er ook al aan stoorde.





Ik had het best grappig gevonden als Chantal Janzen had gezegd: zeg mag het daar een beetje rustiger anders dan staken we de voorstelling! ;).



Maar heel goed van die zangeres. Als het een soort van luistermuziek is, dan moet je daar respect voor hebben.
Alle reacties Link kopieren




quote: doddie reageerde





Toen heeft de zangeres dus de voorstelling gestaakt en een opmerking gemaakt dat men dus wel wat meer respect voor dat feit mocht hebben en als men het niet leuk genoeg vond best mocht gaan. Ze kreeg applaus en bijval van het publiek dat zich er ook al aan stoorde.





Ik had het best grappig gevonden als Chantal Janzen had gezegd: zeg mag het daar een beetje rustiger anders dan staken we de voorstelling! ;).



Chantal Janzen is daar te aardig voor;  zoiets moet je overlaten aan Youp van 't Hek,  Hans Teeuwen of Freek de Jonge.  Dan krijgt zo'n aso echt ongenadig op zijn huid. Maar ja .. die maken weer geen deel uit van de Tarzan cast. Misschien Bokito ?



Maar heel goed van die zangeres. Als het een soort van luistermuziek is, dan moet je daar respect voor hebben.



Eensch. 
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook een paar keer meegemaakt dat er mensen zijn die onbeschoft gedrag vertonen tijdens voorstellingen. Ben dan ook de beroerdste niet om er wat van te zeggen. Kreeg èèn keer een grote bek. Maar die krabbelde van ellende even later de zaal uit toen hij niet ophield en er meerdere mensen wat van zeiden en er èèntje met veel plezier wel wat kracht bij de woorden wilde zetten door alleen maar simpelweg op te gaan staan..... Was een boomlange kerel met een pracht van een sixpack.......;)
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook een paar keer meegemaakt dat er mensen zijn die onbeschoft gedrag vertonen tijdens voorstellingen. Ben dan ook de beroerdste niet om er wat van te zeggen. Kreeg èèn keer een grote bek. Maar die krabbelde van ellende even later de zaal uit toen hij niet ophield en er meerdere mensen wat van zeiden en er èèntje met veel plezier wel wat kracht bij de woorden wilde zetten door alleen maar simpelweg op te gaan staan..... Was een boomlange kerel met een pracht van een sixpack.......;)
Okee,ik beken:$Zou het eventueel verwijderen overlaten aan mijn echtgenoot.Een prachtige boomlange kerel met (heel vaak)een six-pack;)

Is weleens gebeurd trouwens.Hij hoefde ook alleen maar op te staan.:D
Alle reacties Link kopieren
Ik was in maart met mijn kids naar Shakira in Geldedrome.  Leuk optreden maar een aantal bezoekers was voortdurend tijdens het optreden aan het heen en weer lopen. Meestal gewoon om cola te gaan halen ofzo.  Nergens voor nodig en heel irritant.  Volgens mij heeft het gewoon te maken met gebrek aan fatsoen en opvoeding; het is geen kwaaie wil maar het komt niet eens in ze op dat anderen er last van hebben.
Vind ik toch een iets ander verhaal.... met een popconcert zijn de gedragsnormen toch even iets anders. (sjonge, ik ben gisteren bij Guus Meeuwis geweest...mensen liepen steeds langs me op bier te gaan halen. Bizar gewoon. helemaal niet nodig ook. Het begon vanzelf bier te regenen ;))



Bij een theatervoorstelling of in de bioscoop; absoluut asociaal! Mensen die hun gsm niet uitzetten, ook zoiets... :?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Bij een theater of muziekvoorstelling of bioscoopfilm moet je je mond gewoon houden. Punt.



Erg asociaal als dat niet gebeurt. Helaas heb ik het ook al vaak meegemaakt en dan wordt er wel wat van gezegd, maar helaas ook vaak grote bek terug.



Goed van de zangeres van Vaya Con Dios dat ze de show heeft gestopt!
Alle reacties Link kopieren


Hoi allemaal,



Heb even getwijfeld of ik het bij 'media' zou neerzetten, maar vind het toch een maatschappij topic.



Afgelopen zaterdagavond ging ik naar de voorstelling van Tarzan. Wij zaten in een lodge. Een rij van 4 stoelen. Voor de pauze waren de stoelen naast ons leeg. Toen we na de pauze terug kwamen zat er een jonge vrouw op mijn stoel. Nou ja, zat, ze hing er in met de benen over de rand. Haar vriend zat naast haar. Ik zei vriendelijk: sorry maar volgens mij zitten jullie verkeerd, dat zijn onze stoelen. Na wat moeilijk gedoe verschoven ze. De voorstelling begon en zij begonnen met praten. Continu zaten ze (hardop!) te praten en hard op de stoel te bewegen. Ik keek een paar keer nijdig opzij. Ik heb werkelijk hele stukken tekst niet verstaan. Tot mijn kookpunt was bereikt. Er begon een mooi nummer en ik dacht: dit verpesten ze niet voor me. Ik vroeg: is het mogelijk om stil te zijn?

Reactie: dat zijn de ongenoegen in het leven. Nou ja!!!!!!!!

Na afloop lieten ze lege flesjes champagne en een hoop rotzooi achter.

En ik kreeg complimenten van de mensen om eens heen, die hadden zich ook rot geërgerd.



Ik kan er nog steeds niet over uit. Dit is toch absoluut belachelijk gedrag tijdens een theatervoorstelling? Ik ben pas 23, maar vraag me dan echt af: hebben deze mensen geen opvoeding genoten of kennen ze geen schaamte?
Wat jammer voor je dat de voorstelling niet zo mooi was als het had kunnen zijn door het aso stel naast je. Ik erger me bijvoorbeeld enorm aan mensen die gaan meeklappen bij een mooi muziekstuk, dat verpest het gewoon. Mensen die niet op hun kinderen letten vind ik ook vervelend. Als je eens bijv. gezellig een avondje uit eten gaat met je kinderen moeten ze geen last vormen voor de andere mensen in het restaurant. Dus niet rondrennen, bij mensen aan tafel staan te staren, netjes eten en niet op luide toon praten. Dat kunnen ze al op jonge leeftijd leren, als je ze maar aanwijzingen geeft en corrigeert, maar dat doen mensen vaak niet omdat ze zich dan moeten inspannen en daar heeft men geen trek in. Maar het loont echt de moeite, want dan groeien ze niet zo op als die twee die jij helaas naast je had tijdens de voorstelling. Die hebben duidelijk niets meegekregen vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kletst ook altijd door de meeste concerten heen, die gaat dus mee voor de gezelligheid en niet voor de muziek. Zeg het hem de volgende keer maar, ik wordt er doodziek van!

Heb het hem al heel vaak verteld, hij doet het trouwens niet eens bewust en realiseert zich niet hoe storend het is voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
Mikje, waarom heb je geen assistentie geroepen van een medewerker van het theater? De voorstelling zo te laten verpesten terwijl je dr duur voor betaald is vreselijk zonde!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan ook zo vreselijk irritant zijn als er kinderen vervelend zijn in een restaurant. Prima als je op jonge leeftijd je kinderen meeneemt, maar leer ze dan ook hoe het hoort.

Leuke anekdote (off to, maar ja): ik zat eens met mijn toemalige vriend in een restaurantje. Het was zomer en wij zaten bij het raam. Ineens stond het kindje van vrienden langs ons met een kroket in zijn hand! :D

Zij kwamen de tegenoverliggende snackbar uitlopen en hadden ons zien zitten. Die vader had gezegd: ga daar maar eens hallo zeggen! Was een grappige situatie moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Mikje, waarom heb je geen assistentie geroepen van een medewerker van het theater? De voorstelling zo te laten verpesten terwijl je dr duur voor betaald is vreselijk zonde!
Ja, daar zeg je wat! Dat zeiden we later ook: de volgende keer halen we achter uit de zaal een suppoost erbij. Die kunnen je helpen.

Ze waren al gewaarschuwd voor die jassen. Maar toen lagen ze dus ook met de voeten hoog. Die suppoost was zo'n jong grietje, die durfde dat misschien niet, maar ik vind dat ze dat ook had moeten 'afkeuren'.



Maar al met al toch erg genoten hoor! Voorstelling was schitterend.
Alle reacties Link kopieren
Bah, dat er nog genoeg mensen zijn die zoiets doen! Vreselijk is dat!

Wij waren gisteren met het gezin uit eten geweest ivm vaderdag, zit er ook een hele groep die zóó hard aan het praten waren dat wij hun verhalen allemaal mee konden krijgen, zo irritant!



En ook 10 jarigen in de bios. Rennen, popcorn gooien, gillen.. Waar slaat dat op?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook iemand die zich hier mateloos aanstoort. Ik ben een fervent theaterganger. Ik schroom absoluut niet om iemand op zijn nummer te zetten als hij de boel vergalt voor de rest.



Ik ken het ook van de andere kant, op het podium. (ik zing in een muziektheater). Voor de artiesten is het ook vreselijk als men er gewoon doorheen kletst/eet/knispert etc. Maar als je op het podium staat is het toch wat lastiger om er wat van te zeggen.



Vandaar dat ik als kijker dat wel heel makkelijk doe.
Je betaalt simpelweg de prijs voor het walgelijk hippe musical-staren wat de afgelopen jaren op slimme wijze door de heer Van den Ende aan het domme volk verkocht is als zijnde Waar Avondvermaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven