Voorstelling verpest door gepraat

18-06-2007 11:17 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Heb even getwijfeld of ik het bij 'media' zou neerzetten, maar vind het toch een maatschappij topic.



Afgelopen zaterdagavond ging ik naar de voorstelling van Tarzan. Wij zaten in een lodge. Een rij van 4 stoelen. Voor de pauze waren de stoelen naast ons leeg. Toen we na de pauze terug kwamen zat er een jonge vrouw op mijn stoel. Nou ja, zat, ze hing er in met de benen over de rand. Haar vriend zat naast haar. Ik zei vriendelijk: sorry maar volgens mij zitten jullie verkeerd, dat zijn onze stoelen. Na wat moeilijk gedoe verschoven ze. De voorstelling begon en zij begonnen met praten. Continu zaten ze (hardop!) te praten en hard op de stoel te bewegen. Ik keek een paar keer nijdig opzij. Ik heb werkelijk hele stukken tekst niet verstaan. Tot mijn kookpunt was bereikt. Er begon een mooi nummer en ik dacht: dit verpesten ze niet voor me. Ik vroeg: is het mogelijk om stil te zijn?

Reactie: dat zijn de ongenoegen in het leven. Nou ja!!!!!!!!

Na afloop lieten ze lege flesjes champagne en een hoop rotzooi achter.

En ik kreeg complimenten van de mensen om eens heen, die hadden zich ook rot geërgerd.



Ik kan er nog steeds niet over uit. Dit is toch absoluut belachelijk gedrag tijdens een theatervoorstelling? Ik ben pas 23, maar vraag me dan echt af: hebben deze mensen geen opvoeding genoten of kennen ze geen schaamte?
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf ga nooit naar dat soort voorstellingen, ik ga voor het minder commerciele circuit. Maar daar heb je het af en toe ook wel eens hoor, Complicated.
Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.
Alle reacties Link kopieren
En ik kreeg complimenten van de mensen om eens heen, die hadden zich ook rot geërgerd.





Maar zeiden niets zeker? Als ze je op het moment supreme waren bijgevallen had het jou en hun heel wat ergenis bespaart, gok ik. 



Heel irritant dit soort 'akkefietjes'. Ik kan het in de bioscoop ook nooit uitstaan als mensen hun kwebbel niet kunnen houden. Huur dan een film.
Alle reacties Link kopieren
Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.
Of klaverjassen.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.
Heb jij schijnbaar al te vaak gedaan want zoveel hersencellen heb je volgens mij niet meer.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Het is gewoon a sociaal om tijdens welke voorstelling dan ook te praten. Bij een concert hangt het een beetje af van de sfeer en artiest wat wel en niet storend is, maar bij een musical lul je er niet doorheen.

Ik zou me ook wezenloos hebben geergerd.

Als ik naar een cabaret ga moet ik dat ook echt niet meemaken. Ik zat laatst bij Lebbis en toen zat er een gezin met 2 nog vrij jonge kinderen naast me. De jongste zoon vond het klaarblijkelijk te lang duren en zat soms een beetje te muiten, daar erger ik me dan ook aan. Laat die kinderen dan thuis.


quote: complicated reageerde



Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.



Heb jij schijnbaar al te vaak gedaan want zoveel hersencellen heb je volgens mij niet meer.







Welk een schitterende retoriek!

Pepexx (In Maleisië betekent dit trouwens zoiets als 'extra grote kut', dat je het even weet) is een begaafd redenaar, die de spreekwoordelijke spijker telkens op sublieme wijze op de kop weet te slaan.



Compli maakt een diepe buiging.
Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.




haha, nomen is niet echt omen bij complicated ;)

smaken verschillen, toch?




quote: pepexx reageerde





quote: complicated reageerde



Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.

Heb jij schijnbaar al te vaak gedaan want zoveel hersencellen heb je volgens mij niet meer.

Welk een schitterende retoriek!

Pepexx (In Maleisië betekent dit trouwens zoiets als 'extra grote kut', dat je het even weet) is een begaafd redenaar, die de spreekwoordelijke spijker telkens op sublieme wijze op de kop weet te slaan.



Compli maakt een diepe buiging.



jeetje complicated, gaat het wel goed?? ben je dronken?
Alle reacties Link kopieren




quote: pepexx reageerde





quote: complicated reageerde



Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.

Heb jij schijnbaar al te vaak gedaan want zoveel hersencellen heb je volgens mij niet meer.

Welk een schitterende retoriek!

Pepexx (In Maleisië betekent dit trouwens zoiets als 'extra grote kut', dat je het even weet) is een begaafd redenaar, die de spreekwoordelijke spijker telkens op sublieme wijze op de kop weet te slaan.



Compli maakt een diepe buiging.



There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.


quote: complicated reageerde



Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.



haha, nomen is niet echt omen bij complicated ;)

smaken verschillen, toch?





Gelukkig wel, beste Vana. Gelukkig wel.


quote: complicated reageerde





quote: pepexx reageerde





quote: complicated reageerde



Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.

Heb jij schijnbaar al te vaak gedaan want zoveel hersencellen heb je volgens mij niet meer.

Welk een schitterende retoriek!

Pepexx (In Maleisië betekent dit trouwens zoiets als 'extra grote kut', dat je het even weet) is een begaafd redenaar, die de spreekwoordelijke spijker telkens op sublieme wijze op de kop weet te slaan.



Compli maakt een diepe buiging.





jeetje complicated, gaat het wel goed?? ben je dronken?



Helaas, deze vraag moet ik - tot mijn grote spijt - ontkennend beantwoorden. Maar wat niet is, kan nog komen.
Alle reacties Link kopieren
Het zou kunnen Compli, je zou tijdens de lunch best een wijntje kunnen hebben gedronken. 



Maar even een andere vraag: waarom vind je theater niet leuk?  

De kroeg ben ik daarna uiteraard nog ingegaan en dat was inderdaad gezellig ;)
Alle reacties Link kopieren
Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.






Sommige theatervoorstellingen zijn zwaar kut, en sommige zijn heel leuk. Met kroegen is dat net zo: sommige kroegen zijn kut, en sommige zijn erg leuk.

Maar niet iedereen verstaat de kunst zich enigszins te nuanceren .   ....zoals deze meneer Complicated.


Het zou kunnen Compli, je zou tijdens de lunch best een wijntje kunnen hebben gedronken. 



Maar even een andere vraag: waarom vind je theater niet leuk?  

De kroeg ben ik daarna uiteraard nog ingegaan en dat was inderdaad gezellig ;)





Ik weet het niet, beste Mikje. Als kind ergerde ik me al gruwelijk aan het theater als de school weer eens een dergelijk uitje had geregeld. Ook later heb ik het nog wel eens geprobeerd, maar het kan me nu eenmaal niet bekoren.



Helaas heb ik tijdens de lunch geen wijntje gehad. Mijn werkzaamheden stonden het niet toe. Maar zojuist, na het beoefenen van het edele squashspel, heb ik een heerlijk koud biertje genuttigd.


quote: complicated reageerde



Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.





Sommige theatervoorstellingen zijn zwaar kut, en sommige zijn heel leuk. Met kroegen is dat net zo: sommige kroegen zijn kut, en sommige zijn erg leuk.

Maar niet iedereen verstaat de kunst zich enigszins te nuanceren .   ....zoals deze meneer Complicated.





Ze zei 'meneer' tegen mij!



En inderdaad, aan je opmerkingsgave mankeert: aan nuanceren heeft Compli een broertje dood.
Alle reacties Link kopieren




quote: Zamirah reageerde





quote: complicated reageerde



Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.



Sommige theatervoorstellingen zijn zwaar kut, en sommige zijn heel leuk. Met kroegen is dat net zo: sommige kroegen zijn kut, en sommige zijn erg leuk.

Maar niet iedereen verstaat de kunst zich enigszins te nuanceren .   ....zoals deze meneer Complicated. Ze zei 'meneer' tegen mij!



En inderdaad, aan je opmerkingsgave mankeert: aan nuanceren heeft Compli een broertje dood.



compli is zielig
Een indrukwekkende conclusie, lieverd.
.
.
.
.
Alle reacties Link kopieren




quote: Zamirah reageerde





quote: complicated reageerde



Theater is zowiezo kut. Ga wat leuks doen, de kroeg in ofzo.



Sommige theatervoorstellingen zijn zwaar kut, en sommige zijn heel leuk. Met kroegen is dat net zo: sommige kroegen zijn kut, en sommige zijn erg leuk.

Maar niet iedereen verstaat de kunst zich enigszins te nuanceren .   ....zoals deze meneer Complicated. Ze zei 'meneer' tegen mij!



En inderdaad, aan je opmerkingsgave mankeert: aan nuanceren heeft Compli een broertje dood.



Wat dacht je....ik lees niet alles wat van jouw hand is....heb wel wat beters te doen.
Alle reacties Link kopieren


Nou beste Mikje, ik leef best een beetje met je mee, een beetje maar hoor!



Want vroeger toen ik nog ernstig jong was, toen, ooit dus, werden we door Jules Deelder uitgescholden wegens wangedrag.

Wij bezopen en besnoven, die Deelder minstens 2 uur te laat en minstens of nog meer be- en be-.



En idd, we kwamen eigenlijk helemaal niet voor hem en vonden elkaar machtigmooi interessanter dan die hele wauwelende Jules.



Sorry. Maar we hebben wel enorm gelachen!

Hup Jules!



Op dit soort gedrag moet je vooral erg trots zijn.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven