Gisteren trokken Nazi's met fakkels openlijk door Charlotte

13-08-2017 08:20 366 berichten
Alle reacties Link kopieren
maar weinig tot geen aandacht in Nederlandse media.

Charlottesville: man charged with murder after car rams counter-protesters at far-right event
20-year-old James Fields of Ohio arrested on Saturday following attack at ‘Unite the Right’ gathering, and two police officers die in helicopter crash
https://www.theguardian.com/us-news/201 ... t-violence
Alle reacties Link kopieren
De Nederlandse media heeft er genoeg aandacht voor hoor. Het staat zelfs bovenaan op Google Nieuws. Het punt is alleen dat mensen er niet los op gaan op sociale media. (Al duidelijk doordat er hier op het Viva-forum nog geen topic over was).
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zorgelijk vind is dat Trump het op algemeen geweld houdt en niet extreem-rechts bij naam noemt. Zoals een commentator aangaf is dit 'binnenlands terrorisme' (in Amerika) en dat dient ook zo benoemd te worden door een president. Maar ja, hij heeft veel aanhangers tussen die extreem-rechtsen en die juichen zijn reactie op de gebeurtenissen dan ook toe.

Ik vond het trouwens al schandalig dat ze de term 'white lives matter" gebruikten. De aanleiding hier is het weghalen van een standbeeld van iemand die de slavernij niet wilde afschaffen. Wel iets anders dan onschuldige zwarte mensen die door de politie worden neergeknald. Daar was de slogan 'black lives matter' van.
Alle reacties Link kopieren
Er is zat aandacht voor in de media maar verder is er weinig over te zeggen behalve dat het vreselijk is. De reactie van Trump was te verwachten, hij is zelf behoorlijk extreem rechts en heeft veel aanhangers in die hoek. Waarschijnlijk vindt hij het prachtig maar als president kun je dat natuurlijk niet zeggen, zo stom is hij nou ook weer niet.

Typisch weer, Amerikanen hebben over de hele wereld de grootste bek over racisme (efteling, zwarte piet) maar daar lopen er gewoon massaal nazi's door de straten te protesteren tegen het verwijderen van een beeld van iemand die bijdroeg aan de slavernij. Dat hypocriete gezeik daar kan ik pas echt niet tegen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
bethweeter schreef:
13-08-2017 08:36
Wat ik zorgelijk vind is dat Trump het op algemeen geweld houdt en niet extreem-rechts bij naam noemt. Zoals een commentator aangaf is dit 'binnenlands terrorisme' (in Amerika) en dat dient ook zo benoemd te worden door een president. Maar ja, hij heeft veel aanhangers tussen die extreem-rechtsen en die juichen zijn reactie op de gebeurtenissen dan ook toe.

Ik vond het trouwens al schandalig dat ze de term 'white lives matter" gebruikten. De aanleiding hier is het weghalen van een standbeeld van iemand die de slavernij niet wilde afschaffen. Wel iets anders dan onschuldige zwarte mensen die door de politie worden neergeknald. Daar was de slogan 'black lives matter' van.
De term 'white lives matter' is natuurlijk net zo achterlijk als de term 'black lives matter'. Waarom zou je niet gewoon de term 'all lives matter' gebruiken....
MwTheelepel schreef:
13-08-2017 09:12
Er is zat aandacht voor in de media maar verder is er weinig over te zeggen behalve dat het vreselijk is. De reactie van Trump was te verwachten, hij is zelf behoorlijk extreem rechts en heeft veel aanhangers in die hoek. Waarschijnlijk vindt hij het prachtig maar als president kun je dat natuurlijk niet zeggen, zo stom is hij nou ook weer niet.

Typisch weer, Amerikanen hebben over de hele wereld de grootste bek over racisme (efteling, zwarte piet) maar daar lopen er gewoon massaal nazi's door de straten te protesteren tegen het verwijderen van een beeld van iemand die bijdroeg aan de slavernij. Dat hypocriete gezeik daar kan ik pas echt niet tegen.
Ja want alle Amerikanen denken daar precies hetzelfde over, gewoon allemaal over 1 kam scheren.
Omdat zwarten in Amerika nog steeds op alle vlakken gediscrimineerd worden. All lives matter gaat daaraan voorbij.

Zie b.v. dit artikel: https://www.nytimes.com/2016/07/16/us/a ... atter.html

"So why is the phrase so perilous?

To those who find it offensive or misguided, especially those sympathetic to the Black Lives Matter movement, the statement — particularly in a social media hashtag — is not seen as a Kumbaya sentiment but as a way to remove focus from the specific grievances of black Americans.

#AllLivesMatter is like I go to the Dr for a broken arm and he says "All Bones Matter" ok but right now let's take care of this broken one

— Belac Micheal (@djsoap92) July 6, 2016
The doctor analogy is one of many explanations people have floated.

There are others: A house on fire needs water more than the neighbor’s house that isn’t on fire, and “everyone should get food” is no consolation to the person who wasn’t fed at dinner."
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
13-08-2017 10:34
De term 'white lives matter' is natuurlijk net zo achterlijk als de term 'black lives matter'. Waarom zou je niet gewoon de term 'all lives matter' gebruiken....
Dan heb je de hele beweging 'black lives matter' niet begrepen. En ook niet waar het nu in Charlottesville om gaat.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
13-08-2017 10:37
Ja want alle Amerikanen denken daar precies hetzelfde over, gewoon allemaal over 1 kam scheren.

Dat zeg ik niet, maar ik vind het erg opvallend dat een natie waar heel veel mensen altijd hun mond vol hebben over hoe het in andere landen gaat dan zelf zo een enorm extreem rechts netwerk heeft. Mijn ergernis zit hem gewoon in de grote bek houding naar andere landen maar niet de hand in eigen boezem steken terwijl de problemen daar vele malen groter zijn. Lekker zeiken over twee weken zwarte piet en Nederland daarom willen boycotten terwijl racisme daar dagelijks hoogtij viert en de nazi's en KKK aanhangers gezellig door de straten lopen zonder dat de president daar ook maar iets negatiefs over zegt. Dat zou hier dan weer nooit kunnen gebeuren, geen enkele burgemeester zal een dergelijk protest toestaan. Het wordt tijd dat Amerika eens naar zichzelf kijkt, het hele land gaat naar de kl*ten maar de blik is vooral gericht op het buitenland. Trump is al hard opzoek naar een volgend slachtoffer voor een nieuwe oorlog, de American way om te dealen met (economische) problemen.. Zolang de rijke witte heren maar rijker worden is het allemaal wel prima, de rest kan het afsterven met drie baantjes bij fastfood ketens of in de loopgraven elders op de wereld bij gebrek aan ander werk. Zolang het daar zo een enorme klerezooi is kunnen ze beter even hun waffel houden over de rest van de wereld. Dat er ook genoeg leuke Amerikanen zijn die dit ook erg vinden zal wel, maar de meerderheid wilde blijkbaar dus wel een extreem rechtse president, dat zegt ook iets over een land en zijn inwoners.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
13-08-2017 11:12
Dat zeg ik niet, maar ik vind het erg opvallend dat een natie waar heel veel mensen altijd hun mond vol hebben over hoe het in andere landen gaat dan zelf zo een enorm extreem rechts netwerk heeft. Mijn ergernis zit hem gewoon in de grote bek houding naar andere landen maar niet de hand in eigen boezem steken terwijl de problemen daar vele malen groter zijn. Lekker zeiken over twee weken zwarte piet en Nederland daarom willen boycotten terwijl racisme daar dagelijks hoogtij viert en de nazi's en KKK aanhangers gezellig door de straten lopen zonder dat de president daar ook maar iets negatiefs over zegt. Dat zou hier dan weer nooit kunnen gebeuren, geen enkele burgemeester zal een dergelijk protest toestaan. Het wordt tijd dat Amerika eens naar zichzelf kijkt, het hele land gaat naar de kl*ten maar de blik is vooral gericht op het buitenland.
In de VS hebben ze gewoon een andere kijk op vrijheid van meningsuiting.

Ze stellen gewoon dat IEDEREEN - ook NAZI'S dat recht hebben.

Ze zijn ook niet bezet geweest dus kijken anders tegen het hakenkruis aan.

Overigens mogen neo nazi's in Europa ook de straat op, mits ze zich houden aan de geldende wetten - bijvoorbeeld symbolen en uniformen - en geen geweld gebruiken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Weinig tot geen aandacht in de media? Dan heb je de media niet goed gevolgd TOer.
De NOS is trouwens weer lekker bezig met Trump bashen, hij neemt afstand van het geweld maar voor de linkse gutmenschen is het alsnog niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
13-08-2017 20:31
De NOS is trouwens weer lekker bezig met Trump bashen, hij neemt afstand van het geweld maar voor de linkse gutmenschen is het alsnog niet goed.

Ach dat is inderdaad typisch NPO

Ze hadden ook een item over bootmigranten op de Middellandse zee, allemaal close-up's van leuke Afrikaanse peuters en baby's

Terwijl het merendeel van de migranten toch echt jonge mannen zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wel leuk, een interview op het NOS journaal, Trump zou Amerika verdelen, draai het gerust om: Trump is het resultaat van een verdeeld Amerika
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
13-08-2017 22:11
Wel leuk, een interview op het NOS journaal, Trump zou Amerika verdelen, draai het gerust om: Trump is het resultaat van een verdeeld Amerika
Eens.
Ik verbaas me ook over de journalistieke kijk op de zaken.
VVM is daar veel breder dan hier.

Maar bij islamitisch terrorisme grijpt men alles aan om het beestje niet bij de naam te noemen, is men extreem voorzichtig, wordt er van alles bijgehaald (geen stage/baan, verkeerde vrienden, indoctrinatie, goeie jongen, islam is peace bladiebla) en nu is het meteen: tuig en fout.

Vooral die verschillen in duiding vallen nu extra hard op.
Het is ook vreemd dat een standbeeld wordt verwijderd van iemand die zelf geen slaven bezat. En niet enkel extreem-rechts maar ook gewone burgers uit die stad protesteerden daartegen. Dit is niet het eerste standbeeld dat verwijderd wordt. Maar met het verwijderen van standbeelden, verander je het verleden en de gevolgen daarvan niet.

Lastig is dat er veel verschillende bevolkingsgroepen zijn, die ongeacht wat de keuze is, elk in hun identiteit worden aangetast.

Obama besteedde daar geen aandacht aan. Trump ook niet en ik vraag me af of er ooit een president kan zijn die wel president voor alle groepen kan zijn. Ik denk zomaar van niet. Die hele melting pot werkt in de praktijk niet zo goed uit. Er zijn bijvoorbeeld al safe spaces voor latino's, afro-americans etc op uniersiteiten. En ik geloof zelfs aparte buluitreikingen voor afro-americans. En dat was toch echt tijdens Obama allemaal al. Of in werking gezet.

Triest is daarnaast dat men de black lives matter naar nld wil kopiëren.. .er staat ons nog wat te wachten.
hollebollegijs schreef:
13-08-2017 21:54
Ach dat is inderdaad typisch NPO

Ze hadden ook een item over bootmigranten op de Middellandse zee, allemaal close-up's van leuke Afrikaanse peuters en baby's

Terwijl het merendeel van de migranten toch echt jonge mannen zijn.
Heb je een linkje voor me met cijfers? Ik kan dat nergens vinden dat het merendeel jonge mannen zijn.
Wil daar meer van weten, al moet ik zeggen dat het me nogal boven mijn pet gaat regelmatig.
Dit weekend nog zijn er bijna 200 mensen door mensensmokkelaars 50 km uit de kust van Jemen overboord gezet.
Dan verdienen ze sneller wat meer geld geloof ik.. O_o

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je een mens die ws smeekt voor zijn leven gewoon glashard laat verzuipen. Letterlijk overboord dondert en laat sterven. Wat zijn dat voor mensen, de smokkelaars én de vluchtelingen? Hoe oud, waarvandaan, waarom?

Ik meen het oprecht, ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Dit zijn de armsten van de armsten, de mensen met geld zijn allang hier; die zijn gewoon per vliegtuig gekomen toen het niet veilig meer was.
Zou ik ook doen, op naar de VS of zo als ik hier niet veilig meer is en ik hoor dan bij de hoogopgeleide, goedverdienende vluchtelingen die als eerste vertrekt. En zou allang mijn draai gevonden hebben in de VS waarschijnlijk.

Zoals mijn voorouders van één kant van de familie ook ooit moesten vluchten voor een bepaald geloof: ze hadden geen zin om opgehangen of verbrand te worden. Werden binnengehaald als Sinterklaas want geld zat bij zich, ja dan was je van harte welkom. Gek hoe de geschiedenis zich steeds blijft herhalen... en hoe niemand nog weet dat ik afstam van vluchtelingen gelukszoekers. Maar dat is verjaard geloof ik :P

Al zie je het in mijn naam nog duidelijk terug; nu vinden mensen het wel interessant en vragen vaak hoe ik aan zo'n aparte naam kom. En noemen mijn voorouders dapper, alles achterlaten voor een onzeker leven in Holland tussen dat rare volk :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ah. Het gaat alweer over bootvluchtelingen en de islam. Ik begon me al zorgen te maken.
Wageningen1985 schreef:
13-08-2017 20:31
De NOS is trouwens weer lekker bezig met Trump bashen, hij neemt afstand van het geweld maar voor de linkse gutmenschen is het alsnog niet goed.
Zelfs Fox news staat al niet meer onverdeeld achter Trump . Ik ben wel benieuwd waar jij je informatie vandaan haalt als je zelfs bij Fox behoorlijk wat kritiek op Trump hoort.
hollebollegijs schreef:
13-08-2017 21:54
Ach dat is inderdaad typisch NPO

Ze hadden ook een item over bootmigranten op de Middellandse zee, allemaal close-up's van leuke Afrikaanse peuters en baby's

Terwijl het merendeel van de migranten toch echt jonge mannen zijn.
De NPO is het overkoepelende orgaan waaronder ook Powned, WNL en avrotros vallen en die zijn toch echt niet links te noemen.
piera12345 schreef:
14-08-2017 00:53
Het is ook vreemd dat een standbeeld wordt verwijderd van iemand die zelf geen slaven bezat. En niet enkel extreem-rechts maar ook gewone burgers uit die stad protesteerden daartegen. Dit is niet het eerste standbeeld dat verwijderd wordt. Maar met het verwijderen van standbeelden, verander je het verleden en de gevolgen daarvan niet.
Ja, heel raar. Als ergens een standbeeld van Hitler of Mengele zou staan, laat je dat ook gewoon staan. Stalingrad heet ook nog gewoon Stalingrad. Want je kunt het verleden toch niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
13-08-2017 20:31
De NOS is trouwens weer lekker bezig met Trump bashen, hij neemt afstand van het geweld maar voor de linkse gutmenschen is het alsnog niet goed.
Trump is niet duidelijk in zijn bewoording geweest, hij wordt omarmd door de alt right, zij voelen zich gesteund door hem.
Dit heeft niks te maken met linkse gutmenschen, zelfs rechts conservatief Amerika(inclusief gouverneurs) meent dat het tijd is om het beestje bij de naam te noemen.
DIt is plain and simple terrorisme, door een groep die vaker terroristisch uit de hoek komt.
Als dit een moslim was geweest had je hier gehuild dat het niet benoemd was, laten we de zaken niet mooier maken dan ze zijn
Terrorisme is niet per definitie een islamitische hobby, dat is het nooit geweest en dat zal het nooit zijn.

Dit soort figuren zijn levens gevaarlijk,vorig jaar een kerk nu inrijden op een demonstratie.

Het zal in je stad gebeuren, nazi's de niet vredig rondlopen, maar eigen bewapende milities meenemen, mannen met beschilderde schilden, klaar voor de strijd.(wat zeg ik nazi's en vredig :nooo: ).
Racisme in de VS na jaren lange (geweldadige) segratie en stemrecht sinds de jaren 60. Fakkels in demonstraties door weer denken aan vroeger.
Lees je in voordat je begint met typen.

Nederland kent racisme, maar als je het vergelijk met racisme in de VS, stelt het helemaal niks voor.

Lang niet iedereen in de tegen demonstratie was antifa, een groot gedeelte was gewoon bewoner van het Charlotteville, want laten we wel wezen, de meerderheid van de mensen zit niet te wachten op mensen die racistische en anti-semitische leuzen schreeuwen.
ardni wijzigde dit bericht op 14-08-2017 20:14
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
13-08-2017 08:36
Wel iets anders dan onschuldige zwarte mensen die door de politie worden neergeknald. Daar was de slogan 'black lives matter' van.
Veruit de meeste amerikanen die door de politie worden doodgeschoten zijn blank.
https://www.washingtonpost.com/graphics ... shootings/

Zoals je in de cijfers uit 2015 kunt zien werden er 495 blanken tegenover 258 zwarte amerikanen doodgeschoten door de politie. In 70% van de gevallen ging het om een dreigende situatie waarbij agenten reageerden op gewapende criminelen. Dit waren dus zeker geen onschuldige burgers zoals jij beweert.

Waar je het idee vandaan haalt dat de politie in Amerika voortdurend onschuldige zwarte amerikanen neerschiet is me een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
13-08-2017 10:34
De term 'white lives matter' is natuurlijk net zo achterlijk als de term 'black lives matter'. Waarom zou je niet gewoon de term 'all lives matter' gebruiken....
Je zou gelijk hebben als zwart en wit daar gelijk zijn. Maar je weet zelf ook wel dat ze in de vs nog een probleempje hebben op dat gebied.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
13-08-2017 20:31
De NOS is trouwens weer lekker bezig met Trump bashen, hij neemt afstand van het geweld maar voor de linkse gutmenschen is het alsnog niet goed.
Als ik kijk welke toch behoorlijk rechtse mensen het niet met Trump eens zijn (de mensen die jij kennelijk linkse gutmenschen vindt) moet jij toch wel heel erg extreem rechts zijn. Ik gok dat jij Wilders dan ook wel een linkse pussy vindt die veel harder zou mogen zijn.
anoniem_128439 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 16:26
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
13-08-2017 22:11
Wel leuk, een interview op het NOS journaal, Trump zou Amerika verdelen, draai het gerust om: Trump is het resultaat van een verdeeld Amerika
Maar een goede president werkt er juist aan om die verdeeldheid te verminderen. Hij doet eerder het tegenovergestelde.
piera12345 schreef:
14-08-2017 00:53
Eens.
Ik verbaas me ook over de journalistieke kijk op de zaken.
VVM is daar veel breder dan hier.

Maar bij islamitisch terrorisme grijpt men alles aan om het beestje niet bij de naam te noemen, is men extreem voorzichtig, wordt er van alles bijgehaald (geen stage/baan, verkeerde vrienden, indoctrinatie, goeie jongen, islam is peace bladiebla) en nu is het meteen: tuig en fout.

Vooral die verschillen in duiding vallen nu extra hard op.
Hoe kóm je hier in vredesnaam bij?

Het is juist precies andersom. Bij een moslim is het gelijk 'zie je wel terroristen', bij blanke (Christenen) is het een lone wolf en wil niemand over terrorisme spreken.

Me dunkt dat nazis tuig en fout zijn. Denk jij daar anders over?

Er is godbetert een president die niet eens hardop wil zeggen dat ze fout zitten. Terwijl hij constant toetert over vreselijke moslims. Wat nou verschil in duiding?

En laten we niet vergeten dat extreem rechtse groepen de meeste terroristen leveren.

Bronnen:
https://thinkprogress.org/you-are-more- ... 461db/amp/

http://amp.timeinc.net/time/3934980/rig ... source=dam

http://www.independent.co.uk/news/world ... 1.html?amp

"The results: “right-wing extremists were behind nearly twice as many incidents” as terror acts associated with those identified as “Islamist domestic terrorism”.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
14-08-2017 07:29
Ah. Het gaat alweer over bootvluchtelingen en de islam. Ik begon me al zorgen te maken.







Ja, heel raar. Als ergens een standbeeld van Hitler of Mengele zou staan, laat je dat ook gewoon staan. Stalingrad heet ook nog gewoon Stalingrad. Want je kunt het verleden toch niet veranderen.

Beetje vreemde vergelijking, generaal LEE en veroorzakers van een genocide.

En waar ik NPO schreef had ik NOS moeten schrijven, bedankt voor de correctie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
viva1966 schreef:
14-08-2017 09:58
Maar een goede president werkt er juist aan om die verdeeldheid te verminderen. Hij doet eerder het tegenovergestelde.
Daar heb je een punt maar hij is ook geen goede president.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven