Busje ingereden op voetgangers in Barcelona...

17-08-2017 17:33 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
In Barcelona is een busje ingereden op voetgangers. Daarbij zouden tientallen gewonden zijn gevallen. Of het gaat om een bewuste actie of een ongeluk is niet duidelijk.

Het incident gebeurde op de Ramblas, een drukke straat in het centrum van Barcelona. Het gebied is afgezet en de hulpdiensten zijn massaal uitgerukt.

Volgens Spaanse media is de bestuurder van het witte busje er te voet vandoor gegaan. De politie heeft een grote zoekactie opgezet.

https://nos.nl/artikel/2188506-busje-ri ... elona.html

:cry:

LIVE: Spaanse politie doodt vijf terroristen bij tweede aanslag;
In Barcelona zijn gisteren dertien doden gevallen en meer dan honderd mensen gewond geraakt toen ze door een busje werden aangereden. Onder de gewonden zijn drie Nederlanders. Vannacht vond er nog een aanslag plaats ten zuiden van Barcelona. De politie schoot vijf terreurverdachten met bomgordels dood. Lees de ontwikkelingen in ons liveblog.

http://www.ad.nl/buitenland/live-terreu ... ~a34c2fb1/

De Spaanse politie zegt dat er een verband is tussen de aanslagen in Barcelona en in Cambrils. Het zou gaan om dezelfde terreurcel, die ook gelinkt wordt aan een explosie in een huis in Alcanar tijdens de nacht van woensdag op donderdag.
anoniem_310385 wijzigde dit bericht op 18-08-2017 09:43
41.47% gewijzigd
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
oh nee ik hoop echt dat het geen aanslag is...
Alle reacties Link kopieren
Bah wat een ellende weer.
Alle reacties Link kopieren
Volgens correspondent Edwin Winkels is het zomers heel druk op de Ramblas. "Er lopen op dit soort dagen zo'n 300.000 mensen per dag. Winkeliers hebben de opdracht gekregen om hun luiken te sluiten."

Het ongeluk gebeurde vlak bij de Plaça de Catalunya. "De Ramblas is een promenade tussen het centrum en de havens. Bij het Plaça de Catalunya zijn de Ramblas heel breed. Het lijkt me dan ook niet dat je dan per ongeluk voetgangers raakt, maar daarover zijn nog geen officiële berichten."
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
xRSNx schreef:
17-08-2017 17:42
Volgens correspondent Edwin Winkels is het zomers heel druk op de Ramblas. "Er lopen op dit soort dagen zo'n 300.000 mensen per dag. Winkeliers hebben de opdracht gekregen om hun luiken te sluiten."

Het ongeluk gebeurde vlak bij de Plaça de Catalunya. "De Ramblas is een promenade tussen het centrum en de havens. Bij het Plaça de Catalunya zijn de Ramblas heel breed. Het lijkt me dan ook niet dat je dan per ongeluk voetgangers raakt, maar daarover zijn nog geen officiële berichten."

Driver of vehicle reportedly fled on foot after the crash.
"Een busje is ingereden op voetgangers in Barcelona. Er zijn meerdere mensen gewond geraakt bij de 'enorme crash', laat de politie op Twitter weten."

Aldus de Volkskrant. Bah. Wat de toedracht ook is; wat een drama voor iedereen in de buurt daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar dat er in deze tijd geen blokkades in drukke voetgangers gebieden worden gebouwd. Bij mij in de stad zijn drie zware betonnen plantenbakken als versperring voor een terras gezet die aan het eind van een lange autoweg ligt. Bedenk me nu dat vrachtwagens wel de stad in moeten kunnen voor bevoorrading, dus je kan niet alles blokkeren.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval weer een drama :cry:
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Het AD meld dit:

"Een persoon in een witte bestelbus scheurde rond 17.00 bij de Plaça de Catalunya door rood en schepte vervolgens verschillende mensen. De dader zou er vervolgens rennend vandoor zijn gegaan en zich met een wapen hebben verschanst in een restaurant. Mogelijk is er ook een tweede persoon betrokken."

Maar niets bevestigd, hoop dat het onjuist is.
Alle reacties Link kopieren
El Pais newspaper is reporting that one person has been killed, and 20 people injured. That has not been confirmed.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet aan gewend mensen?
Walgelijk, het AD heeft een ooggetuigen filmpje geplaatst van de scène. Alleen op het stilstaande beeld zie je iemand al liggen. Het zal maar een geliefde zijn die je zo tegenkomt op Twitter of in het nieuws :nope:

@Willem: het is een kwestie van niet willen wennen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
TV3 reporting that the two armed men entered a Turkish restaurant

:-(
Afgelopen week zijn er nog acties geweest door Spanjaarden / Catalanen om toeristen weg te jagen.
Een deel Barcelonesen is het beu dat hun stad "zo druk" is.
Kan dus ook zijn dat het zo'n actie is.

Maar nee, het went nooit.


(Ook wel onpraktisch dat ik nauwelijks Spaans spreek en Twitter dus niet kan volgen.)
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
17-08-2017 18:03
Afgelopen week zijn er nog acties geweest door Spanjaarden / Catalanen om toeristen weg te jagen.
Een deel Barcelonesen is het beu dat hun stad "zo druk" is.
Kan dus ook zijn dat het zo'n actie is.

Maar nee, het went nooit.


(Ook wel onpraktisch dat ik nauwelijks Spaans spreek en Twitter dus niet kan volgen.)
Een Spanjaard die met een busje toeristen wil verjagen?
Hahahaha, wat een scenario.

Nee, met busjes mensen doodrijden daar hebben slechts bepaalde mensen patent op.
Alle reacties Link kopieren
Och, wat vreselijk.
Ik wordt nog net zo beroerd ervan als de eerste keer. (Nee, nog niet gewend, wil ik ook niet aan wennen)
Ik begrijp dat men uitgaat van een aanslag (nou, niet verbaasd) en dat er inmiddels 2 personen overleden zijn.
Als je ziet hoe de mensen erbij liggen, zou je denken dat ze allemaal dood zijn. Gru-we-lijk!

Wat zal het deze keer zijn: een verward persoon, laag bloedsuikergehalte?
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
17-08-2017 18:03
Afgelopen week zijn er nog acties geweest door Spanjaarden / Catalanen om toeristen weg te jagen.
Een deel Barcelonesen is het beu dat hun stad "zo druk" is.
Kan dus ook zijn dat het zo'n actie is.

Maar nee, het went nooit.


(Ook wel onpraktisch dat ik nauwelijks Spaans spreek en Twitter dus niet kan volgen.)
Optimist.
If accidentally read, induce vomiting.
Alle reacties Link kopieren
Sarcastaballcoach schreef:
17-08-2017 18:18
Och, wat vreselijk.
Ik wordt nog net zo beroerd ervan als de eerste keer. (Nee, nog niet gewend, wil ik ook niet aan wennen)
Ik begrijp dat men uitgaat van een aanslag (nou, niet verbaasd) en dat er inmiddels 2 personen overleden zijn.
Als je ziet hoe de mensen erbij liggen, zou je denken dat ze allemaal dood zijn. Gru-we-lijk!

Wat zal het deze keer zijn: een verward persoon, laag bloedsuikergehalte?
Vast een Amerikaanse aanhanger van de KKK. Die wilde in Europa een statement maken.
Sarcastaballcoach schreef:
17-08-2017 18:20
Optimist.
Wat maakt mij het uit of het een idiote Spanjaard, Catalaan, Indiër, Chinees, Zuid-Amerikaan, Eskimo, Afghaan of Marokkaan is.
Of ie nu in God, Allah, Buddha of het Vliegend Spaghettimonster gelooft. Of gewoon atheïst is.

Hij is gewoon totaal gek en mentaal gestoord.
Alle reacties Link kopieren
Laatste nieuws:

https://nos.nl/liveblog/2188515-minsten ... elona.html

Verschrikkelijk, minstens 2 doden.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
17-08-2017 17:59
Nog niet aan gewend mensen?
Was dat niet burgemeester Khan van Londen die meende dat dit nou eenmaal bij een grote stad hoort? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds heel erg voor slachtoffers maar ik ben niet meer zo geschokt als de eerste keer dat ik het hoorde. En dat bevalt me niet. Ik weet ook heel zeker dat we dit nog veel vaker gaan horen. Bevalt me ook niet.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Je leest het maar de intense doodsangst en verdriet van die mensen ter plekke kan je niet overbrengen.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Volkskrant:
"De voortvluchtige verdachte houdt zich volgens de Catalaanse politie op in een bar. Hij is nadat hij op de voetgangers op de Ramblas inreed, te voet gevlucht."
Haantje79 schreef:
17-08-2017 18:40
Was dat niet burgemeester Khan van Londen die meende dat dit nou eenmaal bij een grote stad hoort? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog steeds heel erg voor slachtoffers maar ik ben niet meer zo geschokt als de eerste keer dat ik het hoorde. En dat bevalt me niet. Ik weet ook heel zeker dat we dit nog veel vaker gaan horen. Bevalt me ook niet.
Nee, dat is fake news. Khan zei iets heel anders, namelijk:

“Part and parcel of living in a great global city is you’ve got to be prepared for these things, you’ve got to be vigilant, you’ve got to support the police doing an incredibly hard job. We must never accept terrorists being successful, we must never accept that terrorists can destroy our life or destroy the way we lead our lives.”
Alle reacties Link kopieren
Het was de laatste tijd erg rustig, dus het was weer eens de hoogste tijd voor een aanslag.
Zodra ik dit soort berichten lees dan krijg ik een onbestemd gevoel, ik heb een aantal keren met mijn gezin op Ramblas gelopen, het zal je maar gebeuren. Vreselijk weer.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven