Serie Insatiable

25-07-2018 11:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hoorde ik dat er veel te doen is om de serie Insatiable omdat het om een meisje gaat dat gepest wordt vanwege het dik zijn en later weer als dun meisje op school komt omdat ze niet kan eten door de klap die ze gekregen heeft. Even simpel uitgelegd.
Ook over de Netflixserie 13 reasons why is er veel te doen geweest

Er valt natuurlijk altijd iets van te zeggen denk ik, maar gaan we hier niet wat ver in. Straks kan er geen enkele film/serie meer gemaakt worden.
Denk aan bv de films van Carry Slee met vele actuele thema's: pesten, zelfmoord, huiselijk geweld, anorexia.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening.

https://www.viva.nl/werk-en-leven/meer- ... lix-serie/
Ik ga eerst maar eens kijken voor ik een echte mening heb.
Het is gewoon een beetje achterhaald, dat dik is niet populair.
Ik werk met jongeren en de mooie volle meiden (en dan heb ik het niet over een maatje maar een vijftal maatjes meer) vallen erg in de smaak.
Naast wat je er van gezondheid etc van kan vinden zijn er trouwens weinig meiden die standaard 'slank' zijn in mijn omgeving.
Ik ben op mijn bijna 50ste met mijn 1.60 en maat 46 erg gemiddeld in die kringen, alleen is het silhouet anders (pronter en steviger).
Dus dat is mijn kritiek erop, sluit niet aan bij de realiteit.
Ik snap werkelijk niet waar de heisa om gaat. Er zijn talloze films waarin de nerd omgetoverd wordt tot een lekkere vent of meid. Er zijn talloze make-over programma's en je kunt zelfs geopereerd worden aan je uiterlijk in sommige programma's. En dan gaan we vallen over de verhaallijn van deze serie?
Het-groepje schreef:
25-07-2018 11:32
Het is gewoon een beetje achterhaald, dat dik is niet populair.
Ik werk met jongeren en de mooie volle meiden (en dan heb ik het niet over een maatje maar een vijftal maatjes meer) vallen erg in de smaak.
Naast wat je er van gezondheid etc van kan vinden zijn er trouwens weinig meiden die standaard 'slank' zijn in mijn omgeving.
Bij sommige vrouwen (en mannen) stáát forser zijn gewoon. Vind ik dan teminste. Geen idee of het hun persoonlijkheid is, of iets anders, maar het werkt gewoon.

Zichtbaar overgewicht en niet zichtbaar overgewicht (vet dat om je organen gaat zitten) zijn geloof ik even gevaarlijk, alleen kom je er niet snel achter dat er teveel vet om je organen heen zit. Da's ook nog een ding.
Alle reacties Link kopieren
Degene die de hetze gestart is heeft het of niet gezien of er zit wat persoonlijks achter. Dat niet gezien zou zomaar kunnen want ik heb vroeger regelmatig recescenten in de zaak gehad en mijn bloed is een keer zo gaan koken van die gesprekken dat ik me er mee bemoeid heb.
Ging toen om een film die ze ongelooflijk afkraakten als "kinderachtig, haha, puberaal" etc. Notabene, het gíng om een kinderfilm! Dat het een verfilming van een kinderboek was .. wisten ze niet!!!
Dus recensies daar kijk ik niet meer naar :D

Ik heb wel wat stukjes van de serie bekeken en dat dik zijn is alleen de eerste paar minuten en is verder zo ver ik het kan zien géén gegeven verder. Het draait om wraak nemen en dat gepest worden was de aanleiding die ze moesten hebben om het verhaal te maken. Het had ook rood haar kunnen zijn, een bril, sproeten, slechte kleding enfin alles waar kinderen elkaar om pesten.
Dat dik zijn is dus eigenlijk helemaal niet ter zake doende.
nina1966 schreef:
25-07-2018 11:44
Degene die de hetze gestart is heeft het of niet gezien of er zit wat persoonlijks achter. Dat niet gezien zou zomaar kunnen want ik heb vroeger regelmatig recescenten in de zaak gehad en mijn bloed is een keer zo gaan koken van die gesprekken dat ik me er mee bemoeid heb.
Ging toen om een film die ze ongelooflijk afkraakten als "kinderachtig, haha, puberaal" etc. Notabene, het gíng om een kinderfilm! Dat het een verfilming van een kinderboek was .. wisten ze niet!!!
Dus recensies daar kijk ik niet meer naar :D

Ik heb wel wat stukjes van de serie bekeken en dat dik zijn is alleen de eerste paar minuten en is verder zo ver ik het kan zien géén gegeven verder. Het draait om wraak nemen en dat gepest worden was de aanleiding die ze moesten hebben om het verhaal te maken. Het had ook rood haar kunnen zijn, een bril, sproeten, slechte kleding enfin alles waar kinderen elkaar om pesten.
Dat dik zijn is dus eigenlijk helemaal niet ter zake doende.
Het zou in een serie over rood haar en gepest worden heel raar zijn, als je je haar blondeert of zwart verft en iedereen je dan pas fantastisch vindt en ziet hoe leuk je eigenlijk bent.
Is dat niet o.a. onderdeel van het plot dan? Dat het stom is om iemand om uiterlijkheden af te wijzen/te pesten omdat het om het innerlijk gaat?

En verder zijn er inderdaad allerlei films over een lelijk eendje dat een mooie zwaan wordt en dan ineens populair is. Heb ik nog nooit iemand over horen zeiken.
Alle reacties Link kopieren
Ugly betty. Al nam die geen wraak.
Vesper- schreef:
25-07-2018 11:37
Ik snap werkelijk niet waar de heisa om gaat. Er zijn talloze films waarin de nerd omgetoverd wordt tot een lekkere vent of meid. Er zijn talloze make-over programma's en je kunt zelfs geopereerd worden aan je uiterlijk in sommige programma's. En dan gaan we vallen over de verhaallijn van deze serie?
Volgens mij gaat de heisa erover dat het niet meer van deze tijd is om zoiets expliciet te maken. Ook al is het al duizend keer eerder gedaan, gaan we ermee door om die boodschap te promoten of doen we het nu anders? Op zich kan ik me daar wel in vinden, bij Netflix denk ik 'áls je iets maakt, maak het dan wat sterker, durf dan een andere boodschap te geven in plaats van het oude vertrouwde.' *gaap* Maar ik vind de heisa wel overdreven. Beetje jammer is het meer, verder geen aandacht aan besteden.

Ik heb net even de trailer gekeken (voor het geval ik een vooroordeel erover had wat niet waar bleek te zijn) maar jeetje, toch wel erg jammer dit. Het hele verhaal.

Wat betreft Ugly Betty (ook nooit gezien) ik dacht dat zij dus juist fantastisch was zoals ze was, dus 'ondanks' haar nerd-zijn (of nerdy uiterlijk of wat het ook was).
nina1966 schreef:
25-07-2018 13:33
Ugly betty. Al nam die geen wraak.
Die bleef zichzelf,, haar omgeving leerde haar kennen en zag haar leuke karakter blablabla.
De premisse van de serie is dat ze haar pesters pas kan terugpakken wanneer ze slank is, omdat ze dan pas de tools heeft om zichzelf te handhaven en dan pas serieus genomen wordt. Dat is toch best een jammerlijk verhaal. Ik heb niets tegen series over mensen die afvallen en ik heb niets tegen series over mensen die hun pesters terugpakken, maar de verbindingen die in deze serie gemaakt worden zijn hoogst ongelukkig.

Ugly Betty, wat was dat een fijne serie.
Ik vond dit echt een hele leuke serie! En het is verhaal is juist dat dun zijn niet gelukkig maakt. Zij denkt dat slank zijn een oplossing is voor al haar problemen en dat is niet zo. Dus het is juist een goede boodschap. Seizoen 2 komt in 2019!
Met dank aan de SJW’s en alle andere beroepsgekwetsten die zich bij het minste of geringste “gekwetst” voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven