Meisje van 13 honderden keren verkracht, OM eist celstraf

24-01-2019 14:25 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
UPDATEHet Openbaar Ministerie (OM) eist onvoorwaardelijke celstraffen van 42 en 10 maanden tegen twee mannen voor het misbruiken van een meisje dat 13 jaar was op het moment dat het misbruik begon. In totaal komen acht mannen vandaag en morgen voor in de rechtbank in Groningen. Het meisje is zeker tweehonderd keer verkracht.

Binnenlandredactie 24-01-19, 06:32 Laatste update: 13:14
74
Het misbruik vond plaats tussen januari 2015 en juni 2017 op verschillende plekken in de provincie Groningen. De sekscontacten werden georganiseerd door de oom van het meisje, Michel M. uit Winschoten, die seksadvertenties plaatste. De mannen mochten ‘alles’ met het meisje doen. Ze liep meerdere geslachtsziektes op.

De man die vandaag het eerst moest voorkomen, een 25-jarige man uit Winschoten, bekende de seks en zei dat het meisje het zelf ook wilde. Zij had verteld dat ze 19 was. ,,Ik vermoedde niks.’’ Maar in een chatgesprek had zij toegegeven dat ze 14 was, hield de rechter hem voor. De man had destijds geantwoord haar jonge leeftijd niet erg te vinden. Tegen hem eist het OM 42 maanden cel.

Een 38-jarige Almeerder moest vandaag voorkomen omdat hij in 2016 deelnam aan een trio in Winschoten met het meisje en de 25-jarige man. ,,Het spijt mij heel erg, maar ik wist niet dat ze minderjarig was’’, zei hij. De twee mannen zouden niet voor de seks hebben betaald.

Seksverslaafde oom
Het meisje werd het vaakst misbruikt door haar seksverslaafde oom. Doordat zij uit huis was geplaatst en een klein sociaal netwerk had, kreeg de man veel invloed op haar. Het meisje was voorafgaand aan het misbruik in de veronderstelling dat haar oom zich over haar ontfermde. Ze woonde in bij haar oma. Haar moeder werkte in de prostitutie en heeft verslavingsproblemen.

De oom dwong haar ook tot de seks met anderen en gaf instructies. Zij moest alles filmen en de video’s naar hem sturen. Om te zorgen dat ze het allemaal goed op beeld kreeg kocht hij bij de Action een statief voor haar. Het gaat om wrede verkrachtingen. Daarbij werd het kind onder andere vastgebonden aan een boom en kreeg zij cocaïne en andere drugs toegediend. De oom bood haar aan via online seksadvertenties. De oom is al veroordeeld tot acht jaar cel en tbs met dwangverpleging.

Filmen
Ze zou, los van het misbruik door haar oom, zeker tweehonderd keer zijn verkracht door zeker twaalf tot vijftien mannen. Acht van hen zijn getraceerd en moeten nu voorkomen. Ze komen uit Winschoten, Groningen, Drouwen, Almere, Den Helder en Hoogeveen, en zijn in de leeftijd van 25 tot 46 jaar.

Het meisje is uiteindelijk op 15-jarige leeftijd zelf naar de politie gestapt. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft de misbruikers tijdens het daarop volgende onderzoek opgespoord. Ook onderschepte de politie ontelbare chatberichten en e-mails met daarin ook de namen van de verdachten die nu terechtstaan. Per dag behandelt de rechtbank de zaak van vier verdachten.

Tijdens de rechtszaak vorig jaar juni ontkende de oom dat hij haar had gedwongen. De rechtbank veroordeelde hem voor mensenhandel en seksuele uitbuiting en bepaalde dat hij zijn nichtje ruim 100.000 euro schadevergoeding moet betalen.

RTV Noord meldt dat de oudste verdachte, een 46-jarige man, op het punt staat een kind uit Haïti te adopteren. Hij heeft daarnaast al twee kinderen die ongeveer even oud zijn als het slachtoffer. Zijn werkgever weet niet dat hij verdacht is, en zijn vrouw zou er kapot van zijn. Het gros van de verdachten heeft geen advocaat, en enkelen van hen spreken geen Nederlands.


https://www.ad.nl/binnenland/meisje-van ... ~a2734e86/


WAAROM? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ik hoop dat ze de juiste psychische begeleiding krijgt. Ik weet niet waarom ik dit hier plaats maar mijn hart huilt. Ik voel mij machteloos en ik zou wat willen doen maar ik weet niet wat.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn geen woorden voor. Wat zijn sommige mensen/mannen in dit geval toch varkens. En zich dan nog proberen te verdedigen ook. Ongelofelijk.

En dat er dan vast ook nog vrouwen zullen zijn die, ondanks deze vreselijke misdrijven, bij hun partner zullen blijven. Om te kotsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het maar lichte straffen voor marteling, want zo mag je dit wel noemen, en het verwoesten van een leven. Dit is nog erger dan moord. Acht jaar voor die oom... Ok, ook tbs. Dat hij maar nooit meer vrijkomt.
impala wijzigde dit bericht op 24-01-2019 14:36
21.57% gewijzigd
.
Ongelooflijk, wat een sterk meisje, zélf naar de politie gegaan. Ik wil over de rest niet te lang nadenken, wat een hel is dat geweest, het arme kind.
42 maanden. Dat is 3,5 jaar. Je hoeft hier maar 2/3 deel van je straf uit te zitten.

Ze zouden een protest voor die fucking rechtbank moeten houden. Wat heeft heel die #metoo actie voor zin op deze manier. We kunnen het op social media allemaal heel “serieus” willen nemen met zijn alle (en dat gebeurd al niet eens) Maar als er dan een zaak komt en dit is het resultaat..
Alle reacties Link kopieren
Tja, strafjes van niks. Dat hebben die rotzakken er wel voor over. Paar maandjes brommen maar dan hebben ze wel seks met een minderjarig meisje gehad. :pukey: Zolang er fopstraffen worden gegeven voor grove zedendelicten, is #metoo een wassen neus.
Eén van die gasten stond op het punt een kind van dezelfde leeftijd te adopteren uit Haïti. Zijn vrouw 'was er kapot van'. Ik mag toch hopen dat ze die vent eruit gooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik las het ook al en werd echt door dit bericht geraakt.
Heb er gewoon geen woorden voor, zó afschuwelijk.

Maar inderdaad wel ongelooflijk sterk van haar dat ze zelf naar de politie is gestapt.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
De daders zijn geen mensen. Maar wat zijn ze dan? :confused:

De therapie voor dat kind zal geen pretje zijn. Misschien rare gedachte maar ik hoop dat ze zich zo min mogelijk herinnert.

De moeder? Hoe verslaafd etc. ze ook is, ze moet beseffen dat ze haar kind niet heeft kunnen beschermen?

@Krulllenbol, goed dat je het hier plaatst, ik heb hetzelfde gevoel bij.

Maar de straffen in Nl zijn ook onbegrijpelijk (licht).
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
YellowLemon schreef:
24-01-2019 14:36
42 maanden. Dat is 3,5 jaar. Je hoeft hier maar 2/3 deel van je straf uit te zitten.

Ze zouden een protest voor die fucking rechtbank moeten houden. Wat heeft heel die #metoo actie voor zin op deze manier. We kunnen het op social media allemaal heel “serieus” willen nemen met zijn alle (en dat gebeurd al niet eens) Maar als er dan een zaak komt en dit is het resultaat..
voor Europese begrippen is dit veel en is de Nederlandse strafmaat streng
Waar was oma in dit verhaal?
S-Meds schreef:
24-01-2019 14:46
voor Europese begrippen is dit veel en is de Nederlandse strafmaat streng
Precies. Maar het brult zo lekker hè.
Némaìn’ schreef:
24-01-2019 14:48
Precies. Maar het brult zo lekker hè.
Ja dat irriteert me mateloos. Natuurlijk is dit vergrijp erg maar die roep altijd om de strafmaat te verstrengen is werkelijk nergens op gebaseerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de gevangenisstraf voor de oom behoorlijk hoog: 8 jaar + tbs met dwangverpleging. Dat kan wel eens heel lang gaan duren voor hij vrij komt.
Alle reacties Link kopieren
Het is verschrikkelijk, maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom hier een topic over geopend wordt.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-01-2019 14:58
Het is verschrikkelijk, maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom hier een topic over geopend wordt.
Zucht naar sensatie.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-01-2019 14:51
Natuurlijk is dit vergrijp erg maar die roep altijd om de strafmaat te verhogen is werkelijk nergens op gebaseerd.
Waarom? Bedoel je dat dat de straf hoort bij zo een daad of bedoel je dat het in lijn is met de 'gemiddelde' Europese wetgeving.
En dit is echt een serieuze vraag.
Dat laatste (wetgeving) klopt namelijk en objectief gezien heb je natuurlijk wat dat betreft gelijk.

Maar gevoelsmatig klopt er iets niet. Dat kind draagt tenslotte de gevolgen van deze daden zeker levenslang mee.

Oog voor een oog is natuurlijk nogal Bijbels maar (nogmaals) gevoelsmatig is de wens toch begrijpelijk. Denk ik dan.

En het doel van straf zou toch moeten zijn om af te schrikken. Vind ik. Niet alleen om op te voeden.
Als er geen of weinig consequenties zijn gebonden aan dit soort daden dan hou je mensen (nog) minder tegen.
Moreel besef is helaas niet altijd voldoende...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Hij was juist al eerder veroordeeld, hiervoor krijgt hij slechts 10 maanden...
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan altijd af wat zulke mannen bezielt? Het zal toch je zoon., broer, vader, wat dan ook zijn? Wat is er in godsnaam misgegaan dat iemand zulke dingen doet?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik kan me altijd zo slecht voorstellen dat een gevangenisstraf werkelijk helpt bij dit soort zaken. Zit zo'n verkrachter dan 1,5 jaar met zijn gezicht in zijn handen de zonden te overdenken? Of is het enkel een superdure staatswraak om de slachtoffers genoegdoening te schenken?

Ik pleit voor de straf van de boeken van Thea. Een stempel op het gezicht die jaren blijft zitten. Zodat iedereen weet wat hij gedaan heeft. Sociale uitsluiting is de meest ernstige straf die sociale dieren hun soortgenoten kunnen aandoen.
rooss4.0 wijzigde dit bericht op 24-01-2019 15:21
0.29% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-01-2019 14:46
voor Europese begrippen is dit veel en is de Nederlandse strafmaat streng
Dat wil niet zeggen dat ik het zélf niet te weinig mag vinden, in vergelijking tot de schade die is aangericht. En ik ben niet iemand die normaal gesproken pleit voor strengere straffen.
.
Rooss4.0 schreef:
24-01-2019 15:09
Ik kan me altijd zo slecht voorstellen dat een gevangenisstraf werkelijk helpt bij dit soort zaken. Zit zo'n verkrachter dan 1,5 jaar met zijn gezicht in zijn handen de zonden te overdenken? Of is het enkel een superdure staatswraak om de schachtoffers genoegdoening te schenken?

Ik pleit voor de straf van de boeken van Thea. Een stempel op het gezicht die jaren blijft zitten. Zodat iedereen weet wat hij gedaan heeft. Sociale uitsluiting is de meest ernstige straf die sociale dieren hun soortgenoten kunnen aandoen.
degene die het kind heeft geëxploiteerd heeft 8 jaar en tbs
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
24-01-2019 15:09
Ik kan me altijd zo slecht voorstellen dat een gevangenisstraf werkelijk helpt bij dit soort zaken. Zit zo'n verkrachter dan 1,5 jaar met zijn gezicht in zijn handen de zonden te overdenken? Of is het enkel een superdure staatswraak om de schachtoffers genoegdoening te schenken?

Ik pleit voor de straf van de boeken van Thea. Een stempel op het gezicht die jaren blijft zitten. Zodat iedereen weet wat hij gedaan heeft. Sociale uitsluiting is de meest ernstige straf die sociale dieren hun soortgenoten kunnen aandoen.
Eerlijk gezegd vind ik dat inhumaan. Maak hem dan maar gewoon dood. Ook effectiever want die vent wil je niet meer vrij hebben rondlopen. Levenslange tbs is zonde van het geld. Dit valt echt niet te behandelen. Ik heb het nu over die oom.
impala wijzigde dit bericht op 24-01-2019 15:14
11.47% gewijzigd
.
karin6789 schreef:
24-01-2019 14:56
Ik vind de gevangenisstraf voor de oom behoorlijk hoog: 8 jaar + tbs met dwangverpleging. Dat kan wel eens heel lang gaan duren voor hij vrij komt.
dit ja, maar hier leest iedereen over heen blijkbaar. Is natuurlijk minder sensationeel
Oh en waarom? Omdat er nou eenmaal best wat hele zieke mensen bestaan. En dan valt het wat gestoorde misdrijven betreft in Nederland nog best mee tov de rest van de wereld.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
24-01-2019 15:11
degene die het kind heeft geëxploiteerd heeft 8 jaar en tbs
Nou oké, prachtig.
Zit ie dan 8 jaar zijn zonden te overdenken op kosten van de staat? Ik geloof er geen moer van.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven