Vanaf oktober 2010, kindervrij, deel 11!

14-09-2011 08:07 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 11 van ons groepje kindvrijen, hier op de kinderpijlerT.

We blijven ook nu weer doorgaan met slap ouwehoeren, serieuze aangelegenheden, het ondersteunen van elkaars ellende. Maar ook goede grappen en grollen mogen ook op deze plaats.

En let wel: elf is het gekkengetal.... Eindelijk een cijfer dat bij ons past

Wij slapen graag 's nachts door, willen gaan en staan waar we willen maar bovenal delen we de mening: we hebben geen oerdrang om ons te laten bevruchten. Hoe dat komt weten we ook niet. Wellicht aangeboren.

Maar iedereen is van harte welkom!

Voor de elfde keer zeg ik:

VANAF OKTOBER 2010, KINDVRIJ!

En voor de zekerheid laat ik deze ook nog staan:

Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindvrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.

Disclaimer copyright Artemission.(ere wie ere toekomt)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Ikbenanoniem schreef op 17 september 2011 @ 21:02:

@Iris: Ik hoop dat alles goed komt met je kat. Een kat van mijn zus heeft ook ooit eens zo'n penis-amputatie gehad, maar dat was geen succes. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het destijds (20 jaar geleden) een nieuwe techniek was, dus waarschijnlijk is dat nu een stuk verbeterd.Hij heeft nog steeds geen penis-amputatie gehad omdat het probleem veel dieper zit, maar wellicht dat er nu toch weer opnieuw aan gedacht gaat worden.
quote:iris1969 schreef op 17 september 2011 @ 21:28:

[...]

Hij heeft nog steeds geen penis-amputatie gehad omdat het probleem veel dieper zit, maar wellicht dat er nu toch weer opnieuw aan gedacht gaat worden.Snap ik. Ik hoop dat het niet hoeft. Naar, dat soort zorgenkatjes.
Penis amputatie bij een kat? Nog nooit van gehoord.
Off. Ik heb een dooie geloof ik. Pest humeur. Had n verjaardag maar wilde niet mee. Nu is vriend alleen gegaan en ik zit te mopperen op de bank tegen de kat.
Dipje geen dooie. Daar kan ik nu wel om lachen. Bedankt telefoon.
quote:viennas schreef op 17 september 2011 @ 21:44:

Penis amputatie bij een kat? Nog nooit van gehoord.Ik ook niet hoor Vien!
Iris ik hoop dat het wat beter gaat nu. Hoe oud is deze kat eigenlijk?
quote:gierzwaluw33 schreef op 17 september 2011 @ 22:00:

Iris ik hoop dat het wat beter gaat nu. Hoe oud is deze kat eigenlijk?

Ja het lijkt weer prima te gaan met hem, ze hebben negen levens hè .

Hij is nu een jaar of 11.

Mijn poes was trouwens vorige week ook weer ziek (weer het gezwel aan haar nek) en ook die is er weer helemaal bovenop.

Taaie beesies .
Zo, drukte al om.

Ben nu in mn vrije tijd het eerste Kindvrije topic aan het lezen (op idee gebracht door Hasse)

En een post van ik geloof Iba deed me ergens aan denken. Ze zei tegen Okapi dat de kindervrije van nu een soort pioniers zijn, en dat steeds meer mensen de keuze maken om niet aan kinderen te beginnen.

Dit deed me denken aan een vrouw die vroeger een tijdje voor Magdaman gezorgd heeft (zijn familie is onwijs gecompliceerd, zo heb ik bijvoorbeeld 3 schoonmoeders, waarvan 1 niet eens van mijn bestaan af weet) en die heb ik ook eens ontmoet bij een etentje bij haar thuis.

Zij vroeg mij toen of ik ook kinderen wilde. Nee. Toen vertelde ze me dat zij ook alleen maar kinderen had omdat dat toen zo hoorde. Haar dochter zat bij dat gesprek en is een stukje ouder dan Magdaman en mij. Ze zei ook dat als ze nu in deze tijd weer voor de keuze zou staan, ze niet aan kinderen zou zijn begonnen. Ondanks het feit dat haar 2 kinderen onmisbaar zijn in haar leven (zoals dat nu is) en zij zielsveel van hen houd. Ik vond dat best bijzonder om te horen.
Goedemorgen.

@Magda: Kan best zijn dat ik dat gezegd heb. Ik denk ook dat het zo is. Onze generatie (vrouwen van rond de 40) is denk ik de eerste generatie waar een redelijk deel van de vrouwen kiest voor een leven zonder kinderen. Van een samenleving waarin kinderen de norm waren, is er nu een groep die zegt "het is ook leuk zonder". En dat was 30 jaar geleden lastig en 50 jaar geleden nog ondenkbaar. Toen kwam meneer pastoor nog langs om te vragen waar de volgende bleef.

Je ziet het ook wel aan de weerstand die het bij mensen opwekt, een vrouw die geen kinderen wil. Dan moet er wel iets mis zijn/je hebt de juiste man nog niet getroffen (terwijl er ook genoeg vrouwen zijn die er voor kiezen alleen te zijn en dat prima vinden).

De maatschappij is in ieder geval sinds 1950 erg veranderd. Van de vrouw die ontslag kreeg bij trouwen (heeft mijn moeder nog gekregen omdat dan de man de handelingsbekwame partij werd) tot bewust ongehuwde moeders. En nu kiest een steeds groter wordende groep vrouwen voor een leven zonder kinderen, zowel singles als vrouwen met partner.

Wat dat betreft is een eventuele wel/geen kinderwens nog steeds belangrijk te bespreken, want je kunt er tegenwoordig niet meer vanuit gaan dat kinderen automatisch onderdeel van het pakket zijn.
Mijn moeder zou denk ik ook niet voor kinderen gekozen hebben. We hebben het daar voor haar overlijden wel eens over gehad omdat ik toen ook al zei geen kinderen te willen (of ik nu wel of geen partner zou treffen). Zij heeft er 5 en hield van ons. Desondanks, als ze de keuze zou hebben gehad, zou ze het anders hebben gedaan. Destijds was die keuze er niet.
Goedemorgen!

Ik heb 10,5 uur geslapen tegen normaal max een uur of 8, dus ik zal het wel nodig hebben gehad

Lig nu nog lui in mijn bed, hoor de wind en regen buiten, dus blijf nog lekker lui liggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hm, kun je die regen en wind daar houden? Het is hier nog droog en er staat nauwelijks wind.
Ik ga mijn best doen Iebs, maar die vulkaan op IJsland wilde ook al niet naar me luisteren, met als gevolg dat ik morgen gewoon moet werken...
Morning all! Nog een half uurtje, dan mag ik weer aan het werk

Iedereen een fijne dag!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:himalaya schreef op 18 september 2011 @ 09:08:

Ik ga mijn best doen Iebs, maar die vulkaan op IJsland wilde ook al niet naar me luisteren, met als gevolg dat ik morgen gewoon moet werken...

Had je toch die cursus vulkanenfluisteraar moeten doen!

@Hasse: Werk ze. Ik hoop dat jullie een beetje aanloop hebben.

@Iris: Hoe is het met je kat vandaag?

@EB: Wanneer horen jullie meer over je zus? Ik hoop dat je nu lekker afleiding hebt in Madrid.

@Viennas: Heb je geen dooie bui meer?
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 september 2011 @ 09:33:

[...]

Had je toch die cursus vulkanenfluisteraar moeten doen!

Die was alleen in het IJslands ....

Hoe gaat ie met jou Iebs?
Goedemorgen,

@He Vien, dooie..!

@Hiem, hopelijk ben je lekker bij getankt

@Mag, mijn moeder wil ons voor geen goud kwijt maar ook zij heeft gezegd dat ze het anders had gedaan. Geen kinderen, een studie en een mooie baan. Ik begreep het volkomen.

Daphne Bunskoek vertelt deze week in de Vara gids dat veel mensen aan haar vragen of kinderen komen. Zij wil ze niet, maar vind dat het lijkt of er een taboe daarover heerst: geen kinderen, dat kan niet!
quote:himalaya schreef op 18 september 2011 @ 09:50:

[...]

Die was alleen in het IJslands ....

Hoe gaat ie met jou Iebs?Wel iets beter, maar het blijft een lastige situatie. Voor mij vooral omdat dingen bij schoonmoeder me nu heel sterk herinneren aan het ziekbed van mijn moeder. En dat is moeilijk.
@Iebs, gaan jullie vandaag naar je schoonouders?
Weten we nog niet Roos. Ze hebben nogal veel aanloop de laatste weken. Vorige week kwam die kerk-troela onverwacht ook en die wil ik nooit meer zien.
Ik begrijp dat je haar niet meer wil zien. En veel aanloop is ook heel vermoeiend voor je schoonmoeder.
Aan de andere kant is visite hebben het enige wat ze nog kan Roos. Voor de rest heeft/kan ze niets meer. En het is natuurlijk ook een vorm van afscheid nemen.
Getverderre, wat een smerige foto hiernaast. Ik neem aan dat dat een snotsucker is? (heb niet de behoefte dat blog te lezen)

Lekker dan, als je te hard zuigt, zuig je dan dat babysnot zo je eigen strot in?
Getver Iebs! Normaal vallen die plaatjes me nooit op, maar nu jij het zij moést ik even kijken... en bedankt he?! :puke:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven