Vliegen

15-09-2011 21:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Partner en ik gaan over een poosje vliegen, samen met iemand die vliegangst heeft. Hij heeft nog nooit gevlogen, maar is toch redelijk bang. Hij kijkt ook series die gaan over vliegtuigongelukken [tsja niet echt slim]. 

Hoe kunnen wij het beste hiermee omgaan? Partner en ik zijn allebei totaal niet bang om te vliegen.

We gaan apart van elkaar naar Schiphol [ik alleen, ben bij mijn ouders, partner en kameraad samen]. En ik ben nu al redelijk in de stress. Ik vind het moeilijk als ik ergens totaal geen zicht/controle op/over heb. Het is voor hun best lang rijden, vertrekken ze wel op tijd? Hebben ze niet teveel file [op een dinsdagochtend, 09:00 op Schiphol zijn]? Mijn partner "mag" niet boven de 2000 toeren komen, het is de auto van zijn kameraad. Maar die kameraad is een beetje apart. Zo is hij bijvoorbeeld ook bang voor de trein, omdat hij zegt ooit eens tussen de deuren te zijn gekomen en dat de trein toen ging rijden.

Ik heb tegen mijn partner gezegd dat ik sowieso vlieg. Dit in het geval dat zij te laat zijn [eigen schuld dan]. We gaan naar een land binnen Europa, dus 2 uur van tevoren aanwezig zijn, maar we houden ons aan 3 uur van tevoren aanwezig zijn.

Net was die kameraad bij ons en spraken we over hoelaat vertrekken, op die dinsdagochtend. Zegt hij 07:30. Juist... wat dacht je van 06:00?!

Ik hoop op niet al teveel stress [meer] in ieder geval.
Americagirl: Ik zelf zou denk ik niet goed aan durven geven als ik iets niet leuk vind. Wel aan mijn partner maar niet aan kameraad.

Gelukkig durft mijn partner er wel wat van te zeggen als het de spuigaten uitloopt. Tenminste, dat zegt hij nu, dus ik hoop dat het op vakantie ook zo is.

Dat ik bang ben dat het misgaat door teveel drank is omdat al eens is gebeurd. Kameraad kwam langs en partner zei gelijk al: Oh ik zie het al, hij heeft wat op.

Van bier moet je altijd veel plassen en kameraad ging naar de wc. Komt weer terug, drinkt koffie en vertrekt enige tijd later weer naar de wc. Ik grapte nog dat ie wel erg vaak moest. Totdat we beiden duidelijk hoorden dat hij dit keer niet aan het plassen was.
Klinkt bij voorbaat al als een geweldige vakantie. Ben ook erg benieuwd naar de afloop.

Laat hem alsjeblieft uitkijken met drinken voor de vlucht. De combi alcohol-vliegen is niet echt goed en de combi alcohol-vlieganst-vliegen is helemaal niet goed. Ik heb jaren als stewardess gewerkt en wat dronken mensen - al dan niet met vliegangst- aan boord gehad. Niet fijn! Dan nog liever een kalmeringsmiddel. Trouwens als hij met een kegel aan de gate staat komt hij niet eens het vliegtuig in.

Hij klinkt niet tof, die kameraad. Hoop dat jij je vakantie er niet door laat verpesten!
Ik ben momenteel even erg teleurgesteld in kameraad, samen met mijn partner. Het waarom kan ik niet echt vertellen, behalve dat hij iets niet nakomt wat hij beloofd heeft.

Ook bij partner is het nu: Eens maar nooit meer.

We kunnen 100 keer zeggen dat hij niet zoveel moet drinken. Hij luistert simpelweg niet naar ons. Partner kreeg net ook een sms van hem, dat ie "even" naar de kroeg gaat, wat biertjes drinken.
In dat geval hebben jullie een probleem minder als hij inderdaad geweigerd wordt (en een leukere vakantie!).
quote:VenneJo schreef op 16 september 2011 @ 16:30:

Dat vind ik een hele goede vraag, waarom hebben we een reis geboekt met hem erbij? Het is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij wilde hij graag met ons op vakantie. In eerste instantie dacht ik dat hij graag een beetje interessant wilde doen met zijn vliegangst.

Maar nu denk ik [nu al]: Eens, maar nooit meer!

Hij heeft zelf geen vriendin en is nogal eenzaam. Daarom drinkt hij 3 kratten bier per week weg... En hij zegt ook op Schiphol al te gaan drinken [om de angst de baas te zijn] en verder heeft hij hele verhalen over drinken op de plaats van bestemming. 's Ochtends bij het ontbijt al, anders start ie niet op... We hebben All Inclusive.

Ik heb me voorgenomen, als het echt te erg wordt, zonder ik me af van hem/hun. Ik ben panisch voor overgevende mensen, dus als ik het per ongeluk zie, dan vlucht ik weg en kom de eerste uren niet meer terug. Hij mag z'n zooi zelf opruimen [of mijn partner doet het maar].

Waarom hebben we in hemelsnaam een reis geboekt met hem?

Thuislaten deze knakker.... Vind het al een drama om het te moeten lezen, laat staan dat je met zo'n wandelend drankorgel typ nog moet gaan vliegen en erger op vakantie gaat. Waar is je ontspanning dan, je loopt je alleen maar te ergeren.

En wat Mayou ook al zegt, kijk alsjeblieft uit met drank en vliegen. Passagiers met een overduidelijke kegel worden zonder pardon van boord gehaald, of sowieso de toegang geweigerd. Heb het vaak genoeg meegemaakt. (was vroeger collega van Mayou ).
quote:VenneJo schreef op 17 september 2011 @ 17:51:

Ik ben momenteel even erg teleurgesteld in kameraad, samen met mijn partner. Het waarom kan ik niet echt vertellen, behalve dat hij iets niet nakomt wat hij beloofd heeft.

Ook bij partner is het nu: Eens maar nooit meer.

We kunnen 100 keer zeggen dat hij niet zoveel moet drinken. Hij luistert simpelweg niet naar ons. Partner kreeg net ook een sms van hem, dat ie "even" naar de kroeg gaat, wat biertjes drinken.Oh ja, met een kater aan boord gaan, staat garant voor je doodziek voelen aan boord.....
quote:dannas schreef op 15 september 2011 @ 23:45:Ik vind jou ook wel erg gestressed overkomen. drie uur vantevoren op Schiphol? Waarom. 1 uur vsntevoren is ruim genoeg, tenzij je heel uitgebreid wil shoppen. En 1 uur is al helemaal genoeg als je de avond ervoor alvast incheckt.Als je bagage hebt, moet je alsnog in een rij staan; vooraf ingecheckt of niet. Als je pech hebt, dan gaat zo'n rij niet al te snel. Als je pech hebt, staat er een rij van hier tot Tokio bij de douane. Ik zou toch de 3 uur aanhouden. Beter relaxt (voor zover dit mogelijk is met deze reisgenoot) het vliegtuig in, dan halsoverkop het vliegtuig halen.
quote:VenneJo schreef op 16 september 2011 @ 16:30:Hij heeft zelf geen vriendin en is nogal eenzaam. Daarom drinkt hij 3 kratten bier per week weg..Dit slaat natuurlijk nergens op. Zelfs als hij een vriendin zou hebben, zou hij (te)veel drinken. Van je vriend hoef je het waarschijnlijk niet te verwachten, maar ik zou even een hartig woordje met hem wisselen alvorens met hem op vakantie te gaan.
@ Vennejo: als ik jou was, zou ik mijn vakantie per direct cancelen en mijn verlies nemen.

Ik ben nog liever mijn geld kwijt en ik gewoon thuis ben zonder de stress om zo'n halve gare als die kameraad van jullie, dan dat dat ik een rotvakantie heb door zo'n idioot (en dan dus alnog mijn geld kwijt ben).

Ik snap uberhaupt eigenlijk niet dat die kameraad nog een kameraad van je partner is.

Is het trouwens niet een optie dat partner en kameraad samengaan?
Vakantie afzeggen is voor ons beide absoluut geen optie. Partner en ik moeten sparen voor een vakantie, dan zou het eerder zijn dat partner en ik samen gaan. Daarbij kijk ik heel erg uit naar het vliegen en de vakantie.

Ik heb tegen partner gezegd dat als het te erg wordt met die kameraad dat ze mij alleen 's nachts nog zien, dan kom ik binnen om te slapen. Dit is dan geen verpeste vakantie voor mij, ik vermaak me prima alleen bij de zee of het zwembad, ik zie dit niet als mijn geld kwijt zijn.

Wat betreft iemand met een kegel: mogen de anderen die deel uitmaken van het gezelschap en gewoon nuchter zijn wel door de douane? Mogen die wel in het vliegtuig blijven zitten?
quote:VenneJo schreef op 18 september 2011 @ 10:58:

Vakantie afzeggen is voor ons beide absoluut geen optie. Partner en ik moeten sparen voor een vakantie, dan zou het eerder zijn dat partner en ik samen gaan. Daarbij kijk ik heel erg uit naar het vliegen en de vakantie.

Ik heb tegen partner gezegd dat als het te erg wordt met die kameraad dat ze mij alleen 's nachts nog zien, dan kom ik binnen om te slapen. Dit is dan geen verpeste vakantie voor mij, ik vermaak me prima alleen bij de zee of het zwembad, ik zie dit niet als mijn geld kwijt zijn.

Wat betreft iemand met een kegel: mogen de anderen die deel uitmaken van het gezelschap en gewoon nuchter zijn wel door de douane? Mogen die wel in het vliegtuig blijven zitten?

1e vet: kan dat nog? Dat tegen kameraad wordt gezegd: bekijk het maar!

2e: hele slimme oplossing!

3e: als dat zo is, zou je (is een beetje gemeen ) de kameraad juist dronken kunnen voeren.
quote:VenneJo schreef op 18 september 2011 @ 10:58:Wat betreft iemand met een kegel: mogen de anderen die deel uitmaken van het gezelschap en gewoon nuchter zijn wel door de douane? Mogen die wel in het vliegtuig blijven zitten?Wanneer jouw vriend een paar biertjes meedrinkt, dan hoeft hij niet dronken of baldadig te zijn - om toch te kunnen worden geweigerd. Hij heeft een bier adem en dat kan genoeg zijn om over één kam met z'n kameraad te worden gescheerd. Of hij bemoeit zich met de weigering van z'n kameraad - dan kunnen ze hem ook weigeren. Kortom, ik denk dat het geheel aan de situatie op dat moment ligt en welke persoon je tegenover je hebt staan. Ik zou toch vooraf met hem praten en je vriend ervoor laten zorgen, dat z'n kameraad niet gaat drinken.
Las ik nu ergens dat je all inclusive hebt geboekt?
quote:VenneJo schreef op 18 september 2011 @ 10:58:

Begrijp ik hieruit dat jullie met z'n 3en op 1 kamer liggen???

En natuurlijk mogen jullie in nuchtere staat wel door de douane en het vliegtuig in. Sterker nog, ik zou doen alsof je hem niet kent
We hebben een familiekamer. Dus als het goed is wel twee aparte slaapkamers.

Dat is ook door mijn hoofd geschoten, doen alsof ik hem niet ken. No way dat ik het vliegtuig uitgezet word! Dan hebben ze een slechte aan mij, ik draai helemaal door.

Pfff kon ik het maar wat meer van me af zetten! Kon ik het maar loslaten. Kon ik maar zeggen: 09:00 op Schiphol zijn en hoe, dat zie je zelf maar. Ik voel me nu vreselijk omdat ik zo'n controlfreak ben. Maar het loslaten voelt ook vreselijk.

Jep, we hebben All Inclusive geboekt. Dan hoef ik tenminste niet te koken.
Ik snap er echt geen hol van dat jullie zo loyaal blijven naar je 'kameraad'. Het is potverdorie een vakantie waar jullie voor gespaard hebben en door dat gezeik van hem eigenlijk bij voorbaat al verpest.

Doordraaien aan boord is ook niet zo'n goed idee trouwens qua vliegveiligheid.

En serieus, ik zou echt tegen hem zeggen dat hij niet mee mag, of dat hij het zelf maar moet regelen allemaal.
Omdat we beide veel te loyaal zijn. En ondanks het gedrag van die kameraad kan ik niet zeggen dat ik/wij hem niet mee willen hebben. Zo ben ik niet.

Bij hem is het als je ruzie met hem hebt, kom je er nooit meer in. Als hij je niet meer moet, dan kun je met 100 bosjes bloemen aankomen, het blijft een nee.

Hij heeft jarenlang ergens met plezier gewerkt [vrijwillig] en dit jaar hebben diegenen iemand anders gevraagd om dat te doen voor/bij hun, nou het is gelijk over bij kameraad. Hij wil er niet meer werken, ook niet als ze hem volgend jaar weer zouden vragen.
Dat klinkt dan eerder als een winst, dan als een verlies ( als hij jullie nooit meer zou willen zien)

Hoe oud zijn jullie? Ik verbaasde me nogal over dit verhaal, maar las net dat je nog bij je ouders woont?

Nou ja wijsheid komt met de jaren....denk niet dat jullie dit plan nog een keer zullen opvatten )

Sterkte iig!
quote:VenneJo schreef op 18 september 2011 @ 19:37:

Bij hem is het als je ruzie met hem hebt, kom je er nooit meer in. Als hij je niet meer moet, dan kun je met 100 bosjes bloemen aankomen, het blijft een nee.

Tsja, problem solved zou ik zeggen...
Ik woon met partner samen. Maar aangezien we vlak voor de vakantie toch de kant van mijn ouders opmoeten hebben we besloten dat ik blijf en dat mijn moeder me naar Schiphol brengt.
hoi

waarom gaat je partner niet met jou mee ?

vriend kan bij jou ouders logeren maar kan dit niet omdat zijn moeder zijn koffer moet inpakken ???

deze vriend is neem ik aan volwassen laat hem zelf zijn verandwoordelijk heden dragen .

hoe staat je vriend hierin ? kan hij zijn vriend niet aanspreken op zijn onvolwassen gedrag.ps er zijn boekjes te koop over vlieganngst misschien heeft die vriend daar iets aan .

hoop dat jij een fijne vakantie hebt . en laat nog even weten hoe het geweest is.
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Ik laat zeker weten hoe het allemaal is gegaan.

We hebben kameraad nou zover dat hij toch bij mijn ouders wil slapen. Mijn partner haalt hem op, maar partner had nog geen koffer mee dus hij moet wel die kant op.

Was dit niet het geval [partner wel koffer mee], moest hij alsnog die kant op. Want kameraad "weet de weg niet en geen tomtom".

Het is niet iemand die verantwoordelijkheid zal nemen, iemand die niet volwassen zal of wil worden. Alles waar hij onderuit kan, daar wringt hij zich onderuit.

Ik ben benieuwd hoe dat op vakantie gaat. Als we terug moeten, hoe hij het dan met zijn koffer doet [ik ga hem niet helpen]. En het leukste is: we vliegen terug om half 9 's ochtends. Twee uur van tevoren op de luchthaven = half 7. Twee uur rijden met de bus = half 5 weg uit het hotel, dus half 4, of vier uur opstaan. Ik ga 'm niet wakker maken en als de bus er is, dan stap ik iig in. Met of zonder kameraad.
Het viel mee... Zowel qua vliegen met kameraad als het bier drinken. Hij is geen één keer dronken geworden, maar het bier was bij het hotel ook meer water met een smaakje, gelukkig. en qua vliegen was het bij de start [het brullen van de motoren en snelheid maken] even godveren, maar verder was ie er rustig onder. Alleen voorlopig vliegt ie niet meer.

Wat wel tegen viel was dat hij een typische man is. Zoals heel veel mannen wast hij zijn handen dus niet na toiletbezoek. Ook niet na het schijten dus. En ik zat een keer toevallig naast hem en hij bewoog wat met zijn handen en ik kon ze ruiken...
Getverdemme! Te veel info!

Dat was dus eens maar nooit meer?

Was het wel gezellig verder?
Mijn partner begrijpt mij. Alleen kameraad niet. We hebben het wel gezegd tegen hem, maar hij heeft zich er niet in verdiept [hoeft ook niet per sé] en weet dus niet dat sommige dingen die ik deed komt door wat ik heb. Ik denk dat kameraad mij nu ziet als een paniekerig, emotioneel persoon die zich vaak druk maakt om helemaal niets.

Voor mij blijft het inderdaad eens maar nooit meer. Voor partner [helaas] niet. Hij zou wel willen, alleen voorlopig niet. Dus dat is wel een "probleem", ik heb namelijk gezegd dat we voortaan lekker met z'n tweeën op vakantie gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven