Egoist

18-09-2011 14:43 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag advies.

Ik ben hoogbegaafd, en kan mezelf prima met manlief 'redden

want ik heb nu eenmaal ideeën die een ander niet heeft.

en bij mij is het glas altijd halfvol en niet halfleeg. Je kan natuurlijk altijd wel wat vinden om over te zeuren, en blijkbaar is dat onder sommige mensen een sport geworden. Kortom ik kan niet tegen gezeur.

Mijn moeder is een alcoholist en heeft altijd wel wat te zeuren.

de schoonzussen 'lopen' bij een psycholoog want ze voelen zich zo leeg... Verder zijn er dan nog twee hele vage kennissen uit de kerk, die hier regelmatig op de stoep verschijnen, omdat ze zich zo vervelen. Want jij bent wel vrolijk.!

Mijn zus noemt me een egoïst omdat ik er geen zin meer in heb, het contact is eenzijdig en ik schiet er niks mee op, ik voel me een namaak hulpverlener. (blijkbaar ben ik 'ergens' niet duidelijk)
Ik snap niet wat je hele verhaal met hoogbegaafdheid te maken heeft. En ik vind dat je zelf ook nogal wat te zeuren hebt over je familie en kennissen.
Ik snap niet zo goed wat jouw hoogbegaafdheid hiermee te maken heeft? Je bent een optimist en hebt mensen om je heen die negatief zijn en daar heb je geen trek meer in. Dat is je goed recht. Of dat ook egoistisch is, hangt af van de relatie die je met hen hebt en had.
Je moet doen wat het beste voor je zelf is in deze.
Deze OP vind ik in ieder geval niet overlopen van duidelijkheid.
Ik lees je post, maar begrijp niet wat je probeert te zeggen. Kun je misschien formuleren wat je met dit topic wil?
Hoogbegaafd?

Wat voegt dat toe of doet het af aan je probleem?
Ben wel benieuwd naar die ideeën die jij hebt, en die wij niet hebben eigenlijk???
quote:minnie-mouse444 schreef op 18 september 2011 @ 14:48:

Ben wel benieuwd naar die ideeën die jij hebt, en die wij niet hebben eigenlijk???Ben jij niet hoogbegaafd dan????
Als hoogbegaafde, vinden gewone mensen mij raar.

Daar heb ik geen last van.

Maar de laatste tijd schijn ik een soort hulppost te zijn, voor mensen die eigenlijk bij de psycholoog horen te zijn.

Dus hoe kom ik er vanaf..
quote:Kier_V schreef op 18 september 2011 @ 14:50:

[...]

Ben jij niet hoogbegaafd dan???? Nee ik stel me altijd voor als Minnie-mouse444 !
waarom zoek je niet gewoon échte vrienden dan je met schoonzussen of mensen uit 'n kerk bezig te houden?
quote:liefrose schreef op 18 september 2011 @ 14:52:

Maar de laatste tijd schijn ik een soort hulppost te zijn, voor mensen die eigenlijk bij de psycholoog horen te zijn.

Dus hoe kom ik er vanaf..Mensen niet meer helpen. Of zeggen dat je het niet weet en dat ze beter misschien eens met een psycholoog kunnen praten.
Hoe uit die hoogbegaafdheid van jou zich dan? Ik bedoel, je kunt hoogbegaafdheid niet aan iemands neus zien, dus op wat voor manier uit jij je dan dat men dat linkt aan hoogbegaafd?

Sorry, ik denk dat jij een heel verkeerd beeld hebt van jezelf en jezelf helemaal geweldig vindt.

Word maar wakker alsjeblieft.

Hoogbegaafd zijn betekent bij lange na niet, per definitie, dat je sociaal, emotioneel of door levenservaring bij machte bent om als hulppost te fungeren. Dat jouw vrienden jou zo zien en jij daar tabak van hebt, is heel vervelend, maar betekent niet dat je alle wijsheid in pacht hebt.

Dus hoe kom ik er vanaf..Wat heeft hoogbegaafdheid te maken met dat "gewone mensen" je raar vinden? Dat mensen je raar vinden, hoeft niets te maken hebben met hoogbegaafdheid.....

Maar wat heeft nu die hoog-begaafdheid specifiek te maken met het feit dat je een soort hulppost lijkt te zijn?

ik zie het verband niet.

Kan ook komen omdat ik niet hoogbegaafd ben natuurlijk.......
quote:minnie-mouse444 schreef op 18 september 2011 @ 14:52:

[...]

Nee ik stel me altijd voor als Minnie-mouse444 ! Dat is wel zo slim :-) Jezelf voorstellen in de eerste zin met de bewoording dat je hoogbegaafd bent, lijkt me niet zo'n fijne binnenkomer :-)
Ik dacht zo, hoogbegaafdheid is een schaarste 2% van de Nederlanders. En dat is natuurlijk ook niet normaal. Dus heeft mijn zus gelijk als ze zegt, dat ik een egoïst ben.
quote:liefrose schreef op 18 september 2011 @ 15:05:

Ik dacht zo, hoogbegaafdheid is een schaarste 2% van de Nederlanders. En dat is natuurlijk ook niet normaal. Dus heeft mijn zus gelijk als ze zegt, dat ik een egoïst ben.

En je zus heeft gelijk, omdat??

Weleens in je opgekomen dat grote zusters het ook weleens verkeerd zien en het verkeerd hebben?

Of vind je ook dat je egoistisch bent?

Volgens mij leg jij hier causale verbanden op gronden die niet kloppen.

Kan het zo zijn dat jij het glas iets te halfvol ziet en je niet in kunt leven in het half lege gevoel wat anderen af en toe hebben?
Je voelt je duidelijk beter dan de rest....

*sarcasme off*

Ik dacht zo, hoogbegaafdheid is een schaarste 2% van de Nederlanders. En dat is natuurlijk ook niet normaal. Dus heeft mijn zus gelijk als ze zegt, dat ik een egoïst ben.Eh, ja, dus? En hoe moet iemand dan weten dat jij niet bij die 98% van de normale mensen hoort? Of heb jij zo'n kaartje om je nek hangen met "pas uit, ik hoor bij die 2%"?

Ik dacht zo, hoogbegaafdheid is een schaarste 2% van de Nederlanders. En dat is natuurlijk ook niet normaal. Dus heeft mijn zus gelijk als ze zegt, dat ik een egoïst ben.Niet normaal = egoïst? Die snap ik niet. Hoogbegaafdheid is in zoverre niet normaal dat hoogbegaafde mensen een minderheid zijn, maar volgens mij heeft dat niet zoveel met egoïsme te maken.
Ik vind je posts en je redeneringen nu niet echt stroken met het hebben van een bovengemiddeld intelligentieniveau...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven