Egoist

18-09-2011 14:43 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag advies.

Ik ben hoogbegaafd, en kan mezelf prima met manlief 'redden

want ik heb nu eenmaal ideeën die een ander niet heeft.

en bij mij is het glas altijd halfvol en niet halfleeg. Je kan natuurlijk altijd wel wat vinden om over te zeuren, en blijkbaar is dat onder sommige mensen een sport geworden. Kortom ik kan niet tegen gezeur.

Mijn moeder is een alcoholist en heeft altijd wel wat te zeuren.

de schoonzussen 'lopen' bij een psycholoog want ze voelen zich zo leeg... Verder zijn er dan nog twee hele vage kennissen uit de kerk, die hier regelmatig op de stoep verschijnen, omdat ze zich zo vervelen. Want jij bent wel vrolijk.!

Mijn zus noemt me een egoïst omdat ik er geen zin meer in heb, het contact is eenzijdig en ik schiet er niks mee op, ik voel me een namaak hulpverlener. (blijkbaar ben ik 'ergens' niet duidelijk)
Gewoon dom.
Misschien is TO onzeker, en heeft het daarom nodig te vermelden dat ze hoogbegaafd is (off. mensa score graag). Daarnaast zie je dat verlenen van "hulp" dan ook louter ingegeven is om zichzelf te positioneren boven de "hulpbehoevenden"
TO?....
TO reageert niet meer want ze kan zichzelf prima redden, omdat ze nu eenmaal ideeen heeft die anderen niet hebben.
quote:nummerzoveel schreef op 18 september 2011 @ 15:12:

Ik vind je posts en je redeneringen nu niet echt stroken met het hebben van een bovengemiddeld intelligentieniveau...Dat idee heb ik ook...quote:liefrose schreef op 18 september 2011 @ 14:43:

Graag advies...

...want ik heb nu eenmaal ideeën die een ander niet heeft.

Waarom vraag je advies van mensen die niet zoveel ideeën hebben als jij?

Heb jij niet alles wat wij kunnen aandragen allang zelf bedacht?

quote:liefrose schreef op 18 september 2011 @ 15:05:

Ik dacht zo, hoogbegaafdheid is een schaarste 2% van de Nederlanders. En dat is natuurlijk ook niet normaal. Dus heeft mijn zus gelijk als ze zegt, dat ik een egoïst ben.Jij moet gewoon minder denken... probleem opgelost!
Ik snap de OP wel, ben ik dan nou ook hoogbegaafd?

Je zussen en je moeder kun je niet buitensluiten, ze zijn familie, en tenzij je volledig met ze breekt horen ze nou eenmaal bij je leven.

Vage kennissen kun je op de stoep laten staan. Het is jouw deur en die mag je openmaken voor wie je wilt. Als je geen zin hebt in hun gezeur, dan mag dat gewoon.

Hoewel het wel handiger is om het gesprek aan te gaan ipv je achter de bank te verstoppen, want dan komen ze morgen weer.
Je bent niet hoogbegaafd..maar je hebt het hoog in je bol
quote:liefrose schreef op 18 september 2011 @ 15:05:

Ik dacht zo, hoogbegaafdheid is een schaarste 2% van de Nederlanders. En dat is natuurlijk ook niet normaal. Dus heeft mijn zus gelijk als ze zegt, dat ik een egoïst ben.Ik moet zeggen dat je heel bijzondere logica hebt.
quote:daydream schreef op 18 september 2011 @ 15:44:

Mijn glas zit half vol, ik ben niet hoogbegaafd, ik heb gewoon dorst. Ben ik nu eigenlijk een egoïst?

Nee dom. Als je dat glas gewoon leeggedronken had, had je nu mogelijk geen dorst meer.

Hoogbegaafde zeurpiet.

Op emotioneel en sociaal gebied totaal hersenloos.

Ben blij dat ik jou niet ken, je lijkt me een naar mens voor je omgeving.
quote:redrose73 schreef op 18 september 2011 @ 17:42:

Hoogbegaafde zeurpiet.

Ben blij dat ik jou niet ken, je lijkt me een naar mens voor je omgeving. Amen.
quote:twilight123 schreef op 18 september 2011 @ 17:44:

[...]

Amen.

Nou nou, TO drukt zich niet handig uit, om daar nou gelijk een naar mens van te maken.

En verder, zeg tegen de mensen die hulp aan je vragen dat je het ook niet weet.
quote:Moonlight82 schreef op 18 september 2011 @ 17:39:

[...]

Nee dom. Als je dat glas gewoon leeggedronken had, had je nu mogelijk geen dorst meer.

quote:redrose73 schreef op 18 september 2011 @ 17:42:

Hoogbegaafde zeurpiet.

Ben blij dat ik jou niet ken, je lijkt me een naar mens voor je omgeving. Het is dat ik je eigen tekst niet tegen je wil gebruiken... maar dat was wel erg verleidelijk.
In je OP ben je behoorlijk duidelijk hoe je tegen je schoonzussen en vrienden aankijkt: je vindt het maar gezeik en ze kunnen beter 'opzouten', als ik het even grof mag zeggen.

Als jij dat ook zo zegt als je je familie ziet, en je laat ook duidelijk uit je houding blijken dat je niet op hen zit te wachten, dan neem ik aan dat de boodschap echt wel overkomt.

Of je egoïstisch bent? Dat vind ik niet. Maar dat baseer ik niet op wat jij schrijft over dat je eigenlijk nee wilt zeggen. Want dat is immers ieders goed recht.
Hoogbegaafd, dan weet je vast wel de betekenis van het woord pedant.

En je kunt je 'redden' met je man, toe maar. Je bent afgedaald naar zijn niveau bedoel je? En weet hij ook hoe erg hij boft met jou, of hou je dat voor jezelf?
TO reageert niet meer, jammer.... en begrijpelijk!

Want zal het komen omdat er (zoals wel vaker hier op het forum) een TO op enkele woorden aangevallen wordt, i.p.v. dat er inhoudelijk op haar vraag of tekst in wordt gegaan?
quote:molly74 schreef op 19 september 2011 @ 19:01:

Want zal het komen omdat er (zoals wel vaker hier op het forum) een TO op enkele woorden aangevallen wordt, i.p.v. dat er inhoudelijk op haar vraag of tekst in wordt gegaan?Of TO leest alleen de negatieve reacties en reageert niet meer op de inhoudelijke reacties (zoals wel vaker op dit forum).
quote:molly74 schreef op 19 september 2011 @ 19:01:

Want zal het komen omdat er (zoals wel vaker hier op het forum) een TO op enkele woorden aangevallen wordt, i.p.v. dat er inhoudelijk op haar vraag of tekst in wordt gegaan?Ik weet niet of je alle reacties op de OP gelezen hebt... Maar TO meldt al in de OP dat ze hoogbegaafd is, wat er verder niets toe doet. Om een "aanspreekpunt" voor mensen te zijn, is het niet nodig om hoogbegaafd te zijn. In verdere reacties van TO laat ze nog meer blijken dat ze hoogbegaafd is. Wat dan lijkt of ze beter is/voelt dan de rest. Dan zou je dit soort reacties wel een beetje kunnen verwachten.
quote:peach00 schreef op 19 september 2011 @ 21:16:

[...]

Ik weet niet of je alle reacties op de OP gelezen hebt... Maar TO meldt al in de OP dat ze hoogbegaafd is, wat er verder niets toe doet. Om een "aanspreekpunt" voor mensen te zijn, is het niet nodig om hoogbegaafd te zijn. In verdere reacties van TO laat ze nog meer blijken dat ze hoogbegaafd is. Wat dan lijkt of ze beter is/voelt dan de rest. Dan zou je dit soort reacties wel een beetje kunnen verwachten.

Jazeker, ik volg dit topic al vanaf het begin. :-)

Maar ook al schrijft een TO allerlei niet van toepassing zijnde woorden, het gaat nog steeds om de inhoud van de rest van het verhaal. En daar lezen de meesten dan overheen, afgeleid door een woord wat misschien niet handig gebruikt is.

En in dit specifieke geval: misschien is het in TO's beleving wel degelijk van belang om deze karaktertrek erbij te betrekken.

We hoeven in ieder geval niet afgunstig te zijn, want daar lijken veel reacties op helaas.
Natuurlijk gaat het om de inhoud van de rest van het verhaal, maar TO bleef haar hoogbegaafdheid erbij halen. En dat wekt dan irritaties op. Als "aanspreekpunt" moet je goed kunnen luisteren, dus hoogbegaafdheid heeft daar niets mee te maken.
Ik ben het volledig met Molly eens. Liefrose drukt zich misschien wat onhandig uit, maar dat is ook niet synoniem aan hoogbegaafd zijn. Bovendien, als het er niets toe doet, doet het er in de reacties ook niks toe... maar bijna alle reacties gaan daarover. Kennelijk is het toch belangrijk genoeg om je aandacht aan te besteden.
quote:Moonlight82 schreef op 18 september 2011 @ 17:39:

[...]

Die halflege glazen verklaren wel die warrige OP... hik.

Vaak is ook de manier waarop de TO op de eerste reacties reageert belangrijk voor het verloop van het topic.

Staan er twee lollige en twee serieuze reacties en gaat ze op de serieuze in, dan wordt het lollige wel minder.

Of als ze beter uitgelegd had hoe de hoogbegaafdheid in relatie staat tot de rest van het verhaal.
Het maakt mij niet uit of ze wel of niet hoogbegaafd is, ze praat neerbuigend over andere mensen. Dat komt niet zo aardig en sociaal over.

Ik begrijp niet dat je niet met ze kan praten dat je liever geen aanspreekpunt bent.

Lukt dat niet dan kan je beter vriendschappen zoeken die wel bij je passen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven