weer daten na schulden

19-09-2011 19:30 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Ik ben al 10 jaar single. Ongeveer 8 jaar geleden ben ik in de financiele problemen gekomen. Lang verhaal.

Jarenlang heb ik geploeterd. Heb hulp gezocht en over een paar maandjes ben ik helemaal schuldenvrij. JIPPIE.

Ik merk nu dat ik al die jaren niet open heb gestaan voor een nieuwe relatie.

Zelfs niet voor daten.

Zou gewoon niet relax zijn geweest, gezellig thuis op de bank en bang dat de deurwaarder aan zou bellen.

Ik heb me dat niet zo gerealiseerd de afgelopen 8 jaar.

Maar besef het nu wel.

Zou niet spontaan eens uit eten kunnen gaan, bioscoop of een weekendje weg. Had er gewoob het geld niet voor.

Het is zo'n gek idee dat ik dat over een paar maanden niet meer heb. Dat ik dat dan wel kan doen.

Ik zie er ook een beetje tegenop om weer te daten.

Ben het denk ik verleerd.

Maar om nou op m'n 45e achter de geraniums te gaan zitten is ook niks.

Herkend iemand dit?

Complimenten dat je zo hard gewerkt hebt om er uit te komen! Goed hoor!

Is het misschien niet beter om een man te ontmoeten in een wat minder beladen setting bij een sportclub of vereniging?
Wat is nu precies het probleem? Dat je na 8 jaar bang bent dat je niet meer weet hoe je moet daten?

Of dat je wel weer geld hebt om leuke dingen te doen? (En niet alle leuke dingen hoeven veel te kosten..)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Allereerst een supergroot compliment dat je jezelf er weer boven op hebt geknokt!!!

Enne...daten is net als fietsen

Verleer je niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heb je gewerkt om zelf uit de schulden te komen, of zijn je 7.5 jaar om zodat ze kwijtgescholden zijn?

In geval van het eerste heb je geleerd om verantwoordelijk met je geld om te gaan, en zal je verstandig blijven, ook wanneer je jezelf weer toelaat om te genieten van een relatie.

In geval van het laatste zal je zo opgewonden raken van schuldenvrij te zijn dat je de weekendjes en de etentjes naar believen zal opstapelen tot je weer in de schuldbemiddeling zit.
Wat het probleem is??

Het is meer een vraag.

Na 8 jaar weer open staan voor daten, dat vind ik eng.

8 moeilijke, zware jaren. Zal dat in het begin maar niet delen met een eventuele date.

Ja het waren zware jaren. Ik heb in isolement geleefd, dat deed ik zelf.

Ik denk dat het gevoel over een paar maanden alles weer goed maakt.

Ik heb het gevoel dat ik dan weer opnieuw ga (leren) leven.

@bla123

Ik heb er hard voor gewerkt. Er wordt 0,0 kwijtgescholden!

Tof Bla123...
Super knap dat je weer schulden vrij bent binnenkort!

Geniet daarvan, van die nieuwe vrijheid, en dat je je nu beseft dat je er weer voor open staat kom je misschien wel vanzelf iemand tegen.

Ik snap dat dat spannend is na 8 jaar, maar volgens mij komt dat helemaal goed. Maak je je er geen zorgen om, geniet lekker, je hebt het verdiend.
Best heftig dat je jezelf al die tijd de liefde hebt ontzegd. Ik kan het wel begrijpen, je wilt een man (ga er even vanuit dat je op mannen valt) iets leuks kunnen bieden.

Maar het was natuurlijk niet ondenkbaar geweest dat iemand het leuk had gevonden naast jou op de bank te zitten, ook als ie alleen ranja van de aldi te drinken kreeg en als er een deurwaarder op de stoep zou kunnen staan.

Aan de andere kant: Een relatie kan ook sores geven en dat kon je er misschien niet bij hebben.

Ik denk dat je eerst uit je isolement moet komen. Ga wat leuke dingen doen, onder de mensen.

Wie weet komt er vanzelf iemand op je pad en anders kun je over een paar maanden altijd nog actie ondernemen.
Petje af voor je werk. Ik heb 16 jaar geen date gehad, ik kan dus niets over zeggen.
wat een onaardige reactie bla.. ALS TO in de schuldsanering had gezeten had ze er in 3 jaar vanaf geweest (of was het 5 ?) anyway.. eerder dan die 8 jaar.. dus beter lezen..

Complimenten TO voor je harde werk! Daten .. gewoon doen.. ga er op uit en zie wat er op je af komt. Als je het uitstraalt dat je er open voor staat komt er vast een leuke vent.
In dat geval: gefeliciteerd. Er doen maar weinigen je dat na...

Wat het opnieuw leren genieten betreft, zoiets verleer je niet. Dat is een oergevoel. Dat zal er altijd zijn.
quote:Bla123 schreef op 19 september 2011 @ 19:42:

Heb je gewerkt om zelf uit de schulden te komen, of zijn je 7.5 jaar om zodat ze kwijtgescholden zijn?

In geval van het eerste heb je geleerd om verantwoordelijk met je geld om te gaan, en zal je verstandig blijven, ook wanneer je jezelf weer toelaat om te genieten van een relatie.

In geval van het laatste zal je zo opgewonden raken van schuldenvrij te zijn dat je de weekendjes en de etentjes naar believen zal opstapelen tot je weer in de schuldbemiddeling zit. :puke: jeez wat een domme bullshit komt er uit jouw toetsen bord en uit je hoofd .
quote:poldervrouw schreef op 19 september 2011 @ 19:57:

wat een onaardige reactie bla.. ALS TO in de schuldsanering had gezeten had ze er in 3 jaar vanaf geweest (of was het 5 ?) anyway.. eerder dan die 8 jaar.. dus beter lezen..

Complimenten TO voor je harde werk! Daten .. gewoon doen.. ga er op uit en zie wat er op je af komt. Als je het uitstraalt dat je er open voor staat komt er vast een leuke vent.Onaardig, alsjeblieft zeg, het was een eerlijke vraag. Er worden op dit forum best wel ergere reacties gegeven hoor. Waar ik vandaan kom is het 7.5 jaar. Er is dus niks mis met mijn leescapaciteit. Maar nogmaals aan TO: thumbs up!
quote:ronniemitchel schreef op 19 september 2011 @ 19:58:

[...]

:puke: jeez wat een domme bullshit komt er uit jouw toetsen bord en uit je hoofd .In tegenstelling tot jouw slimme bullshit?
quote:Bla123 schreef op 19 september 2011 @ 20:00:

[...]

Onaardig, alsjeblieft zeg, het was een eerlijke vraag. Er worden op dit forum best wel ergere reacties gegeven hoor. Waar ik vandaan kom is het 7.5 jaar. Er is dus niks mis met mijn leescapaciteit. Maar nogmaals aan TO: thumbs up!In nederland is het 3 jaar.
Ook naast een schuldsanering kun je aan het werk zijn hoor.

Maar super TO, wat een opluchting voor je. En herkenbaar. Inderdaad, erop uit, eerst maar weer eens wennen aan de nieuwe situatie, eens wat voor jezelf doen of dat nou geld kost of niet. Dan loop je vast weer nieuwe mensen (en mannen) tegen het lijf.
quote:Bla123 schreef op 19 september 2011 @ 20:02:

[...]

In tegenstelling tot jouw slimme bullshit?idd mijn slimme shit daar kan jouw bull niet tegen op!
de meeste mensen leren ook het een en ander van de schuldsanering. Twee keer in de schuldsanering is volgens mij niet eens mogelijk, dan helpen ze je niet meer.
Wat moonlight82 zegt is wel waar.

Ik kon de sores van een relatie er gewoon niet bij hebben.

En als ik al eens iemand tegenkwam dacht ik al snel, laat maar, ik heb er toch geen zin in.

Ik heb straks maandelijks behoorlijk wat meer te besteden, dus ga dan eerst mijn garderobe maar eens vervangen. Dat is echt nodig. Zeker als er weer gedate gaat worden

Ik betrap mezelf er gewoon op dat ik denk "het kan weer".

@TO: Het zegt wel iets over je karakter dat je dit "uitgezeten" en vooral volgehouden hebt. Ik zou het niet op de eerste date ter sprake brengen, maar pas na een tijdje, als je echt gevoel hebt dat het wat kan worden.

Overigens is de schuldsanering geen makkie. In de gemeente waar ik woon houdt 30/40% het maar vol om dit "uit te zitten". Dus wees vooral trots op jezelf!
Goed van je! Ik woon sinds een half jaar samen en over 3 maanden ben ik schuldenvrij en kan ik beginnen met sparen voor onze toekomst! Bij mij is het (gelukkig) niet zo erg als bij jou, want ik kan nog wel leuke dingen doen. Vind het superknap van je dat je er door hard werken uit bent gekomen, want constant in angst (voor rekeningen of deurwaarders) leven is echt niet fijn!

RESPECT!

En heel veel succes/plezier met daten!
quote:Starshine schreef op 19 september 2011 @ 20:05:

de meeste mensen leren ook het een en ander van de schuldsanering. Twee keer in de schuldsanering is volgens mij niet eens mogelijk, dan helpen ze je niet meer.Het is wel mogelijk maar er moet tien jaar tussen zitten. Dus als je tien jaar geleden klaar was met de schuldsanering zou je nu dus weer zo ver kunnen laten komen.
Wat fijn zal dat zijn zeg, dat je lekker nieuwe kleren kan kopen en misschien eens iets eten wat je al jaren niet gehad hebt. (sushi of iets in die richting)

Ik zou van gekkigheid niet weten waar ik beginnen moest

Misschien straal je straks wel zoveel uit met je nieuwe kleding en een big smile op je gezicht dat ze vanzelf naar je toe komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven