Full House deel 4

28-06-2011 15:57 2550 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'1145157410 gr.

63,5 cmUmini

2-3-'1129805450 gr

60 cm7690 gr

68,5 cm8580

73,5

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2

Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
Bengel, hier heeft middelste vorig jaar halfhoge laarzen gehad, die tussen de enkel en de kuit vielen.

Zoiets, maar dan helemaal van blauw leer (en zonder glitterrand)

Het jaar ervoor had ze zoiets, maar dan helemaal van donkerbruin leer.

Ik vind het ook lastig, wil wel degelijke schoenen, en vaak hebben ze er nog een goedkoper paar van scapino of van haren ofzo erbij. In de zomer wel crocs, die haal ik in de aanbieding en die doen het prima. Nadeel vind ik dat de schoenen wel achterlijk duur zijn, en ze groeien er wel snel uit

Hier ook Hello Kitty, en de Disney prinsessen...

Viool, middelste heeft ook vlekken op haar tanden, daar heeft de tandarts niks van gezegd. Ze kleuren ook wat gelig helaas, maar daar valt verder niks aan te doen. ik vind het vervelender dat hun tanden nogal een doelwit met vallen zijn Oudste heeft in ieder geval al 1 grijze tand, en ik hoop dat de grote tand nog wel gaaf is.

RS, klinkt goed, het feest! Fijn dat het geslaagd was, dat de kinderen zich goed vermaakt hebben, en dat het droog was! Dat scheelt vaak al de helft, zeker in deze tijd als het telkens zo kan stortregenen
quote:sardegna schreef op 16 september 2011 @ 10:16:

Tieger had 'S nou ook extra heup controle nodig of vergis ik me nu?

Jongste heeft inderdaad een controle-echo gehad, en nav daarvan nog een bekkenfoto er achteraan, en vervolgens met 6 maanden nog een extra echo omdat er bij 3 maanden twijfel was. Maar uiteindelijk bleek het allemaal niks te zijn, en zijn haar heupjes goedgekeurd.
Viool, ik heb trouwens nog niks ontvangen. Vandaag misschien.
Uma, balen zeg, van je jas! Ik zou (gezien de winkels waar ik m'n kleding koop) denken dat het nepbont is, en niet echt. Zo geaccepteerd is het dacht ik niet meer.

Rikst, Oudste was de laatste controle in het ziekenhuis 112 cm en 17 kilo, maar wel aangekleed (spijkerbroek, t-shirt en luier) aan. Maar bij hem heb ik het idee dat hij iets minder mager begint te worden, hij lijkt wat steviger te worden.
Ben er hoor meisjes. Vreselijke terugvlucht: turbulentie, luchtzak!! Rondjes vliegen omdat we niet konden landen. Bah

Jongste en middelste ziek geweest bij de oppassen (zus aatje en jongens bij zwager). Zus ligt nu ziek thuis, schoonzusje ziek ik gister ziek. Ik voel me iets beter nog wel slap.

Ik hou van laarzen! Vind schoenen juist niet zo voor de winter

Nou later meer, aatje sloopt een boek. Even redden
Goeiemorgen,

Ha ha, bengel ik moet ook lachen om jouw laarzen commentaar. Je hebt helemaal gelijk, smaken verschillen. Ik vind de laarzen van het plaatje van rw juist superleuk.

Viool, eens met de rest, gewoon ootjes tanden even laten zien bij tandarts, anders blijf je speculeren.

Uma heb je een mooie nieuwe jas zonder bont kunnen vinden? En hoe gaat het nou met werk?

Amalia hoe was Berlijn?

Rw wat goed dat het feest zo'n succes was.

Tieger lekker op pad geweest, leuk. En middelste mee naar werk, wat grappig. Wat is moet er in huis allemaal gebeuren? Ik dacht juist dat jullie de laatste tijd zo opgeschoten waren met al dat opruimen en interne verhuizing.

Wat werd ik vanmorgen weer heerlijk relaxed wakker. Het is zo zalig om de hele nacht lekker te kunnen slapen en dan pas om kwart over 7 een vrolijk meisje uit haar bedje te vissen. Ik geniet echt heel erg van iedere nacht die ik door kan slapen (= heel vaak tegenwoordig )

Lmeisje is weer zo grappig en lief. Zit wel een koppie op als madammeke haar zin niet krijgt hoor, maar ze is nooit lang boos. Ze vindt zichzelf heel stoer dat ze nu beter los kan staan. Losse stapjes durft ze nog steeds niet. Wel overal op klimmen, daar waren ze gisteren bij kdv ook een beetje van geschrokken. Juf keek even niet en hopla, daar zat ze bovenop de glijbaan.
Oh crosspost, daar is Amalia weer. Wat naar al die zieken

Lmeisje is ook goed in boeken slopen en cd's overhoop halen, kranten versnipperen, dvd's uit de hoesjes halen, commode uitruimen, enz enz....
Zo even vanuit bed. Gister lag ik ook op bed, stond de wekker te zacht dus niet gehoord. Werd ik wakker en zag dat ik nog 5 min had om oudste op te halen! A sliep en middelste keek tv naast me maar was heel stil. Sta je 's middags te laat op school omdat je je verslapen hebt, erg toch?

Viool leuk dat man het zo naar z'n zin had met O hoe gaan de nachten nu?

Sardegna slaapt Lmeisje door?

RW leuk feest! Mooi weer was het hè? Goed geregeld

Rikst wanneer zkh met R? Zie je er tegenop?

Nou fijn zeg Aatje slaapt. Ook sneu, ik leg haar zomaar op bed omdat ik naar bed wil . Zoetje

Nu moet ik wel gaan slapen hè? Rust om me heen is ook wel fijn. Middelste hele dag naar school vandaag. Oudste piepte over z'n buik vanmorgen dus die zal ook wel ziek worden. Dan man nog . Gezellige boel. Fijn dat er 2 ziek waren toen ik er niet was maar in een hippe disco stond . Ja ja moeders ging los hoor!

Beetje te los trouwens. Weinig eten, teveel drankjes en te kort slapen = kater... Maar dat is niet de rede dat ik nu ziek ben hoor. Dat zou té erg zijn
Idd cross post. ha ze slaapt door

Pff cd's en dvd's kan ik ook dagelijks opruimen. En bij Nee gaat mevroi nu heel zielig kijken en huilen. Tsss wordt nog was, prinsesje
Hee Amalia is weer terug! Leuk gehad? Brrr, zo lijkt vliegen me helemaal niks Maar goed, zo vaak heb ik nog niet gevlogen...Vervelend, alle zieken. Iedereen wel weer opgeknapt?

Sardegna, het is hier het eeuwige opruimen. En eigenlijk vind ik dat ik het babyspul maar eens uit moet zoeken en op marktplaats moet zetten, dus dat wordt uitzoeken wat ik wil bewaren (al wel gedaan voor een deel), en dan in pakketten per maat op marktplaats zetten (jongens/meisjes/rompers/bovenkleertjes/etc.). Maar dat is echt zo'n klus waar je de tijd voor moet hebben, en geen kinderen om je heen (ik kan dat niet met rondhobbelende kinderen die of mee willen helpen (maar dan niet op mijn manier ) of dingen doen die ze niet mogen doen Maar ik moet ook nog even moed verzamelen, ik word er een beetje weemoedig van als ik eraan denk dat het echt allemaal weggaat. Bewaren gaat gewoon niet, en er komt ook echt geen vierde meer, maar ik heb nog een klein beetje moeite met het echte afscheid nemen.

En toen we twee jaar geleden zijn verhuisd, zijn er een hoop keukenkastjes volgestouwd met spullen die voorheen ook in de keuken stonden, maar die we helemaal niet zo vaak gebruiken. Die gebruiken we nog steeds niet vaak, maar nemen wel heel veel ruimte in beslag. Dus de keukenkastjes moeten uitgemest, en spullen daarvan in de trapkast. Maar dat past niet, dus moet de trapkast uitgemest en spullen daarvandaan richting zolder. En op zolder moet er dan ook nog een plekje voor gevonden worden.

Bepaalde administratiedingen liggen nog steeds op vier plekken, net als handleidingen en gebruiksaanwijzingen. Ik heb de illusie dat dat ooit eens netjes op z'n plek komt... maar ik vrees het ergste
quote:amalia schreef op 20 september 2011 @ 11:34:

Idd cross post. ha ze slaapt door

Pff cd's en dvd's kan ik ook dagelijks opruimen. En bij Nee gaat mevroi nu heel zielig kijken en huilen. Tsss wordt nog was, prinsesje

Nu pas? Heeft jongste al een paar weken

Hoewel ze inmiddels wel doorheeft dat ze echtechtecht niet in de keuken mag komen, daar blijft ze nu uit
Ohh ellendige griep zegAmalia, beterschap

Wat leuk dat de Tieger familie zo lekker vakantieweekend gehad heeft.en bij de boer langs, leuk dat dat kan zeg. Dat klinkt heel gezellig allemaal.

Ootje mag morgen even langs bij onze tandarts.

Vandaag heeft de fysio/ osteo ootje haar heupen gezien maar het was haar bekken wat wat vast zat. Verder was ze tevreden over haar, kinderen kunnen echt klachten overhouden van voorkeurshouding maar ootje doet het goed
He toen ik mn bericht aftypte ( ondertussen ootje op bed ) is er nog meer geschreven..

Ootje brult ook bij nee, met name bij haar broers, want die zijn meer van nee roepen

Ze slaapt de laatste tijd niet reuze, maar ze krijgt ook alleen maar tanden en kiezen, overal breken ze door, sommige echt heel vroeg zeg.

Ondanks al mn herinneringen vanaf begin juni mn facturen openstaan en ik sta nu echt regelmatig te vloeken gezien ik gewoon aardig wat geld heb maar niet in handen en dus soms gewoon voor *** sta dat ik mn boodschap terug kon leggen en ja hoor. Bij man is er een factuur zoekgeraakt bij zijn opdrachtgever! Wij dachten waar blijft dat geld ?? Je wacht eerst, dan ga je aanspreken, bleken ze het niet te hebben. En ik wist zeker dat ik hem gestuurd had ( was ook zo) over drie weken zouden we naar vrienden in Engeland gaan maar eerst eens de boel op orde. Ik heb nog nooit zo lang, zo moeten schuiven, zonder een echte reden ( ik bedoel we doen ons werk ..) dus zoon heeft zelfs zn woordenboeken niet voor school die heb ik geleend. Het moet niet gekker worden hier.

Ik ga nu echt voor : hup een goede klant voor die auto, betalende klanten en doorstart met huis.

Cd's opruimen.. Ootje heeft het op mn pannen en plastic bekers etc in de trolley voorzien
Aaaaach zie net een prachtige echo van mn ootje
@amalia hoe doe je dat ? Ik was gaar vandaag, door die slechte nacht door spokend ootje en de wekker maandag half zes en door de weeks soms zo vroeg van man( en omdat om 7 uur de standaardwekker staat sta ik soms dan toch maar ook op ).. Nu ben ik dus echt out!Maar ootje wil absoluut niet slapen, ze slaapt nog steeds 2x half uur of soms 40 min en dat is pas weer over 2 uur.... Zzzzzzzzzz
Echt raar viool zo kort slapen!

Gatver oudste en jongste hier nu aan de diaree. Van man krijg ik alleen maar mail met welke avonden hij allemaal weg is. Een mail met wanneer hij er wel is zou korter zijn, zucht.

Voel me nu echt zo'n suffe moeder.

Tieger lekker dametje dus bij jou

Rikst verkoopt dat per doos op maat? Ik geef het het liefst weg. Vind ik leuk. Maar wel aan bekenden hoor.

Aah oudste ligt met z'n hoofd op m'n buik en die borrelt. Zegt ie: ik hoor je ademelfjes.

Schattig
Ach ! Wat lief. Ademelfjes !

Leuk zo'n mail...( niet).... Maar het is hier ook vaak prijs, man is soms meer weg dan thuis.

Dat maakt je geen suffe moeder, al snap ik het gevoel wel.

Pas als ikweer een daggereisd heb ( werk/studie) snap ik hoe klein mijn wereld is, ook nog zonder auto.. En weet je... I love it...

Ik mis ootje vreselijk ! Vind het heerlijk om een rustige thuissfeer te scheppen en er te zijn wanneer nodig

Zelfs in dat piep piep piep huis

En als je kinderen rond de 12 zijn is het weer zo anders, dan mis je ze wel maar zij willen al veel meer, hun eigen ding, vrienden, logeerpartijtjes disco later weer.. En dan ben ik vast een tikkeltje suffer en met wat extra grijze haren maar dan weet ik echt zat leuke studies, werk, bezigheden
quote:amalia schreef op 20 september 2011 @ 16:03:

Rikst verkoopt dat per doos op maat? Ik geef het het liefst weg. Vind ik leuk. Maar wel aan bekenden hoor.

Je bedoelt mij vast

Geen idee of het verkoopt, zo per maat. Ik hoef er ook niet veel voor te hebben hoor. Maar ik ken eigenlijk weinig eerste zwangeren in mijn omgeving (hoewel, er zijn er nu drie in de straat), maar die ken ik dan weer niet goed genoeg om ze zo de halve inventaris aan te bieden. En vind dat ook wel weer wat gek, niet dat ik het ze niet gun hoor.

Maar ik weet niet, ik vind het zelf ook leuk om wat nieuws te kopen voor m'n kinderen en ze krijgen ook echt wel gekregen tweedehands spullen aan hoor, maar niet alleen maar. En het is inmiddels belachelijk veel En wat mij betreft is het per pakket (dus echt iets van 20 rompers of zo) voor een paar euro, wie weet wat het nog oplevert. Dat is het meer, het is ook het idee dat ik er wellicht nog wat aan over kan houden. Of is dat heel krenterig?
Analia bij de oppas slaapt ze niet eens 2 slaapjes en ook niet lang. Mviool was ook geen slaper, sterker na zijn eerste had hij niet eens een slaapje, dat ootje dat wel heeft vind ik fijn.

Je bent toch heel de dag in de weer dan, bezigheden met een focus heb je dan niet. Dat vond ik toen het pittigst.

Ik weet niet of het vaker zo bij dreumessen is. Ootje is altijd heel florerend ook, ze is echt harmonieus maar kort slapertje. Wie weet als ze echt gaat stappen ? Zal ze dan meer slapen ?
Tieger ja jou bedoel ik

Ha ha ik las het verkeerd Viool! Ik dacht: als Ootje echt een stapper is is het juist handig als ze niet veel slaap nodig heeft

Maar je bedoelt wanneer ze gaat lopen, niet wanneer ze uit gaat
Viool, pakje is binnen. Wat zijn je wensen qua stofje?
Oh wat leuk, hier wordt je toch vrolijk van ?? Wat ik mooi vind is iets rustigs of iets wat mooi staat bij roze ! Wat in me opkomt:Roze, donkerblauw, roze met bloemen, of donkerblauw met bloemen, olijfgroen, alleen donkerblauw is denk ik niet leuk voor een meisje maar wel praktisch en niet zo druk.

Tieger de kap van de bugaboo telt 3 segmenten, zal ik een foto maken ?

Was de kap netjes verstuurd ?( kijken of die mannen dat mooi ingepakt hadden )

Heb toch maar de zitting voor de bugaboo

besteld, wat denk je, kost gewoon 89 euro ! En

nouja nu even voordeel maar niet praktisch gezien, komt pas over 4 weken !! Pff. Handig

hoor. We prutten nog door.
Lol- als ootje een stapper is nou dan stapt mama achter haar aan neeeee kinderen die stappen lijkt me vreselijk k zou geen oog dicht doen!!!

K ga maar eens thee zetten. Man moet nog thuiskomen, arme man. Snif. En als hij mij dan eindelijk ziet ben ik gevloerd en contactgestoord in mn iphone.

Dat moeder kind zwemmen is echt leuk. Vast groepje, leuke juf, vaste spelletjes. En dan heb je echt even de tijd, zonder huishouden, telefoon en zo .... Super gezellig.
Hoi! Zwaai! Ben er nog hoor! Loop mezelf weer even voorbij maar ben er morgenavond weer even, even bijlezen.quote:viooltje schreef op 20 september 2011 @ 16:47:

Analia bij de oppas slaapt ze niet eens 2 slaapjes en ook niet lang. Mviool was ook geen slaper, sterker na zijn eerste had hij niet eens een slaapje, dat ootje dat wel heeft vind ik fijn.

Je bent toch heel de dag in de weer dan, bezigheden met een focus heb je dan niet. Dat vond ik toen het pittigst.

Ik weet niet of het vaker zo bij dreumessen is. Ootje is altijd heel florerend ook, ze is echt harmonieus maar kort slapertje. Wie weet als ze echt gaat stappen ? Zal ze dan meer slapen ?hahahaha
Hmmm, als ik jou zo hoor, dan denk ik aan:

Deze

Of zoiets

Dit

of misschien gewoon dit

Even een paar ideetjes, zit ik een beetje in de goede richting? Ik ga kijken of het lukt om er morgen een patroon van te maken, en dan een proefmodel maken.

Ik heb zelf ook een bugaboo, dus heb wel een beetje een idee hoe die in elkaar zit. Misschien dat ik nog een keertje maten nodig heb, maar dat komt dan wel. Ik ga eerst gewoon even puzzelen met de hoes

Pakje is een klein doosje, goed dichtgeplakt. Keurig verstuurd hoor, met track&trace zo te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven