Mijn arme hond

20-09-2011 18:21 39 berichten
Mijn hondje heeft heel erg jeuk, zo erg dat hij de hele tijd loopt te krabben en nu een kale achterwerk heeft. ( het is een maltezer, dus geen gezicht)

Eerste instantie dacht ik, dat het weer tijd voor een vlooien middel was en heb hem behandeld een paar dagen geleden, maar hij blijft krabben, bijten en over het vloerkleed rollen, de haren vliegen in het rond en ik stofzuig 3 keer op een dag ( ik weet het beetje overdreven).

Volgende week heeft hij een afspraak bij de trim salon en laat ik hem helemaal kort knippen ( hij word om de twee maanden getrimd)

Ik hoop dat het helpt, maar dan nog heeft hij een hele week vreselijke jeuk,.

Zou het overdreven zijn hiermee naar de huisarts dierenarts hahaha te gaan of zal ik hem in bad doen en met talkpoeder behandelen?

Heeft iemand dit ook wel eens met zijn hond of kat gehad en wat was het/ hoe is het verholpen?
anoniem_638470b707817 wijzigde dit bericht op 20-09-2011 18:25
Reden: had het tweede wijntje niet moeten nemen
% gewijzigd
quote:Summerdance schreef op 20 september 2011 @ 19:00:

[...]

Vertel jij dat aan mijn hond???

De eerste keer dat zijn klieren verstopt waren was de hele plek BOVEN zijn staart kaal (dus zeg maar op zijn rug)

Nou is ie ook niet zo slim hoor...

Wat voor ras is het? Ik spreek geen New Foundlands of Herdersch. Terriërsch ben ik mee bezig.

Spaniels heb ik wel onder de knie!
Alle reacties Link kopieren
Mijn hondje (west highland white terrier) had ook zoiets. Bleek uiteindelijk een huidaandoening en voedselgevoeligheid. Ze krijgt nu speciaal voer en moet elke dag een pil slikken, zodra ze dat niet neemt wordt het gelijk weer erger. Het is helaas niet over gegaan, maar wel een stuk dragelijker voor het beestje.
Mijn kleine hond had dit laatst ook.

Jeuken, krabben, bijten, rode wondjes kortom niet fijn.

Naar de Da gegaan, ze had net vlooiendruppels gehad, (de duurste), bleek ze 1 vlo te hebben Een resistente.

Plus een vette allergie daartegen.

Een kuurtje meegekregen, en ik heb de huid behandeld met vaseline.

Nu alles weer in orde.

Maar ik vond het verschrikkelijk.

Jeuk is erger dan pijn.

Sterkte TO, en doe maar geen kap op, stel je voor dat jezelf veel jeuk hebt en je kan er niet bij.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:ladytruckster schreef op 20 september 2011 @ 19:06:

Vlooien zijn er altijd hoor.....Zat 90% niet in de omgeving? Dan helpt het niet veel als je alleen de hond behandelt.
quote:ladytruckster schreef op 20 september 2011 @ 19:06:

Vlooien zijn er altijd hoor.....

Ik heb drie honden en die hebben nooit vlooien.

Ik prijs mezelf gelukkig.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Nastik schreef op 20 september 2011 @ 19:20:

[...]

Wat voor ras is het? Ik spreek geen New Foundlands of Herdersch. Terriërsch ben ik mee bezig.

Hij is een heuse Asbakkeret.

Kruising Jack, Kooiker, met een licht Tekkels accent...

Kan je daar wat mee denk je?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn hond had ook veel last van jeuk. Op aanraden van een fokker ben ik toen vetzyme tabletten gaan gebruiken voor haar. Kan je gewoon bij de dierenwinkel kopen of bestellen. Binnen twee weken had ze geen jeuk meer.
Hoi!

Dat is inderdaad een vervelend probleem, waar wij ook mee te maken hebben gehad. Persoonlijk heb ik wat tegen medicijnen, dus heb ik het eerst op een andere manier geprobeerd op te lossen, en dat is gelukt: door ander voer te geven. Wij hebben gekozen voor Kynofit voer, dat je op internet kunt bestellen, en wat wordt thuis bezorgd. Ze maken speciaal eten voor dieren met medische aandoeningen. Maar ik geef het nu ook aan ons andere hondje omdat het ook zo gemakkelijk is!

succes er mee!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met je hond is, TO... Nog naar de dierenarts geweest?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Heeft/had je hond niet gewoon een (hot)spot? google maar eens, het is een vervelende en af en toe terug komende kwaal. Kaal geschuurd en gebeten v an de jeuk, en de plek/huis voelt gloeiend heet aan. (vandaar de naam)
Klaar mee
quote:Buffie schreef op 26 september 2011 @ 21:28:

Heeft/had je hond niet gewoon een (hot)spot? google maar eens, het is een vervelende en af en toe terug komende kwaal. Kaal geschuurd en gebeten v an de jeuk, en de plek/huis voelt gloeiend heet aan. (vandaar de naam)

Dat van die hotspot wilde ik dus ook al noemen inderdaad. Kan heel naar zijn en overal op het lichaam voorkomen.

En hoe vervelend het ook is voor je hondje als hij niet kan bijten waar het jeukt als het helemaal stuk is moet hij toch echt een kap om anders geneest het nooit.

Hoe is het gegaan bij de DA ? Hebben ze iets kunnen vinden?
Het gaat goed met het hondje, hij had geen wondjes alleen kale plekken en klitten. Heb hem gewassen, de klitten eruit geknipt en toen werd het al minder, nu is hij ook nog naar de kapper geweest en helemaal kortgewiekt en daarna ging het weer een stuk beter.

Hij krapt nog wel af en toe, maar bijt niet meer.
Oh ja met de dierenarts gebeld en als het niet minder werd mochten we langskomen, maar dat is dus niet nodig geweest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven