Straterra
woensdag 21 september 2011 om 11:23
Een paar jaar geleden heb ik de diagnose pdd-nos met add gekregen. Daar heb ik al lang ritalin voor maar het voelt niet echt goed. Ik heb veel last van rebounts en andere bijwerkingen.
Nu is er de mogelijkheid om Stratterra te gaan gebruiken maar ik kan maar weinig gebruikservaringen vinden.
Zijn hier (kinderen van) dames die dit gebruiken / gebruikt hebben?
Nu is er de mogelijkheid om Stratterra te gaan gebruiken maar ik kan maar weinig gebruikservaringen vinden.
Zijn hier (kinderen van) dames die dit gebruiken / gebruikt hebben?
woensdag 21 september 2011 om 12:53
Geen persoonlijke ervaring, maar wel een opmerking ivm de kosten. Het was altijd zo dat Strattera (bijna) niet vergoed werd. Concerta kun je met een iets duurdere verzekering vaak wel terug krijgen. Vriend van mij reageerde niet goed op de ritalin (reboundeffect idd), maar wel op de Concerta.
Zomaar een gedachte.
Zomaar een gedachte.
woensdag 21 september 2011 om 15:39
donderdag 22 september 2011 om 08:09
Ritalin werkt bij mij niet optimaal.
Ik heb ervaringen van andere gelezen dat ze merken dat de gedachtestorm in hun hoofd gaat liggen. Zelf ervaar ik dat zo niet.
Ik merk alleen dat ik meer in het ding waar ik mee bezig ben blij hangen en ik ben wat minder impulsief op het moment dat het werkt. (bijvoorbeeld minder koopdrang als ik in de pauze door de stad loop) Maar als het uitgewerkt raakt komt dat net zo hard / harder terug.
Ik wil straterra probereen omdat ik nogal last heb van stemmingswisselingen / depressiviteit.
Concerta is toch ook met methylfenidaat?
Dexamphetamine ga ik ook even naar kijken.
De vraag voor vergoeding heb ik uitstaan bij mijn zorgverzekering.
Maku: heb je al eens melatonine geprobeerd?
Ik heb ervaringen van andere gelezen dat ze merken dat de gedachtestorm in hun hoofd gaat liggen. Zelf ervaar ik dat zo niet.
Ik merk alleen dat ik meer in het ding waar ik mee bezig ben blij hangen en ik ben wat minder impulsief op het moment dat het werkt. (bijvoorbeeld minder koopdrang als ik in de pauze door de stad loop) Maar als het uitgewerkt raakt komt dat net zo hard / harder terug.
Ik wil straterra probereen omdat ik nogal last heb van stemmingswisselingen / depressiviteit.
Concerta is toch ook met methylfenidaat?
Dexamphetamine ga ik ook even naar kijken.
De vraag voor vergoeding heb ik uitstaan bij mijn zorgverzekering.
Maku: heb je al eens melatonine geprobeerd?