Good Luck!

10-10-2007 22:17 22239 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 07 februari 2008 @ 11:11:

Piramide is een methode voor alle kinderen, maar het is in het bijzonder geschikt voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben.

Zoals dat het geval kan zijn met allochtone kinderen of kinderen in een achterstandssituatie.

Met een combinatie van spelen, werken en leren kunt u drie- tot zes-jarigen stimuleren in hun ontwikkeling.

Het programma richt zich op acht gebieden die een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van een kind, uiteenlopend van denk- en taalontwikkeling tot creatieve en persoonlijksheidsontwikkeling.

De Piramide-methode start op de peuterspeelzaal en loopt door in de kleutergroepen 1 en 2 van de basisschool.

Legt u in die periode een stevige basis dan zullen die kinderen in groep 3 - als ze met het echte reken- en taalwerk aan de slag gaan - een goede kans op succes hebben.

Dit had ik zelf ook gevonden. Als Max daar naar de basisschool gaat komt hij sowieso in groep 1 en 2 met deze methode in aanraking. Ik vroeg me af of dit in de praktijk een stempel oplevert omdat er met name kindjes met een achterstand zitten. Wordt er gevraagd waarom hij volgens de piramide methode les heeft gehad, of wordt er gezegd dat hij waarschijnlijk wel een achterstand zal hebben omdat hij volgens deze methode les heeft gehad.
Ja Google is mijn vriend
Maar wie zou dan vragen via welke methode hij les heeft gehad?
plafond stofzuigen???

koop ze
Ze oordelen toch wel hoor mamax, dus ik zou me daar niks van aantrekken als het al zo zou zijn. Ik kan het me niet voorstellen dat er een stempel op gedrukt gaat worden
Goed dat je je er zo in verdiept, Mamax!

Ik weet niks van Piramide, maar een keer kijken kan geen kwaad misschien?

Wij hadden bij deze psz gelijk een goed gevoel weet je wel. Ook toen we de andere kindjes zagen die daar speelden.

Mal, je hebt gelijk over straffen van een 2 jarige. CG snapt helemaal niks van op de trap zitten (straf). Daar is ze nog niet rijp voor.

Maandag beginnen we met gebarencursus, 12 man bij ons thuis. Ben benieuwd.

Kletst J. momenteel een beetje?

Noosje wat eng zeg. Kan me voorstellen dat je dan niet helemaal relaxed thuis zit als vent werkt.

Nog wat gekocht??

Bam, CG gaat nu 2 ochtenden. Meer is daar niet helaas. Heeft te maken met gebruik van het gebouwtje.

Wat ik zo leuk vind, is dat ze werken met thema's en daar leren ze veel van.

Heb je J. al opgegeven?
Ja Julian staat al ingeschreven. Als het goed is kan Juul vanaf 8 april terecht ook voor 2 ochtenden.

Staan jullie kindjes al ingeschreven op de bassischool?, daar moet ik ook eens haast mee gaan maken.
Is 2 ochtenden gebruikelijk eigenlijk?

Wij gaan binnenkort kijken op de basisschool. Daar moet je je zeker vanaf nu al inschrijven (stad). En we doen het maar gewoon. Als het speciaal onderwijs wordt, dan zien we wel verder.

Wat ik lastiger vind, is dat we over een paar jaar een huis willen kopen.

Maar je wilt toch graag in de buurt van de school wonen en het is nu nog niet bekend waar ze heen gaat..
Ja 2 ochtenden is gebruikelijk. vanaf 3 mag julian eventueel 3 ochtenden.

Ik vind 1 ochtend te weinig, omdat het wennen dan ook zo moelijk is voor ze.

Ja, dan sta je in elk geval wel ingeschreven, heb je wel hoop dat ze naar het gewone bassisonderwijs kan?
Ja, de afspraak met de tandarts staat: 20 februari.

Bah.

Bam, er is zeker niets mis met de Lidl of Aldi, maar hier zit er geen volgens mij. Er is hier niet eens een C100 Ben ik erg fan van. Er is een Vomar, maar daar moet je erg op de datum van de produkten letten, vind ik geen fijn idee. En er is een Plus, maar die zit op een onhandige lokatie qua parkeren. Oja, en een Nettorama. Daar word ik heel ongelukkig van Maar ik ben er nooit echt geweest hoor. Ik ben een beetje van de makkelijke: ik moet vooral de weg weten in de suup, want ik maak het boodschappenlijstje op volgorde van de winkel. Wil er zsm weer weg, snappie.

AAahhaa, lief, ze zijn met de terrastegels bezig en Laurens zit te kijken, zegt ie: mama, mooi!

Ik zal het zo zelf eens bekijken.

Gisteren zat ie heel braaf en lief zijn treinrails te leggen (zo'n Briorails). Ik was aan het voeden. Hij riep steeds: Mama, mij maakt! Toen ging ik later kijken, moest ik gaan zitten en met hem met de trein spelen. Heel lief.

Tijd voor een boterham. Dan leg ik ze allebei op bed en ga ik chillen. Ben bekaf, want berend kwam 2x en de rest van de tijd kon ik niet slapen omdat lief snurkte....

Vanavond een borrel met alle vrouwen uit de buurt, gezellig!!! Weet nu al dat het te laat wordt en dat ik morgenochtend spijt heb, maar een uitje is toch wel erg leuk.
Lief ventje die Laurens!

Maar geen Appie daar?
Goed zo Amalia! Maar het blijven vervelende bezoekjes... Als ik er dan aan denk hoe ze dat vroeger deden .

Leuk zo'n borrel met de buurt, bij iemand thuis of in de kroeg?

Een ochtend psz zou ik voor het wenproces (en voor mezelf ) ook niet doen. En 8 april is al bijna Bam! Heb je lekker een paar uurtjes voor jezelf.

Hier nog niet ingeschreven. Ik heb toen de scholen in de buurt gebeld (toen hij 1 werd) en het was niet nodig om hem zo vroeg al in te schrijven. Dus als hij drie is ga ik eens rond kijken.

Mamax ik zou gewoon de psz en de basisschool bellen (als je tenminste al weet waar je hem op doet) en hen dan je vragen voorleggen. En als de school er bij voorbaat al vanuit gaat dat hij wel een achterstand zal hebben omdat hij met de piramide heeft meegedaan dan zou ik over die school al mijn twijfels hebben. Ze komen op een school binnen met 4 jaar en dat is nog zo jong, als je ziet hoe die kleintjes groeien en wat ze allemaal leren...

Haha Noos het plafon zuigen... Dat doe ik ook weleens hoor, staat zo stom al die spinnewebben. Nog wat leuks gekocht of heel verstandig aan het poetsen geweest?
Ooh maar Mamax wat ik me nu afvraag: kun jij als ouder zelf wel de keuze maken om je kind naar de piramide te doen? Moet daar niet een traject aan vooraf gaan van bijv. jeugdzorg/riagg?
Wat lieff van Laurens

Als ik hier in de supermarkt eindelijk de weg weet, draaien ze weer alles om.

Ik ben fan van Albert-heijn, vindt ik echt een hele fijne winkel.

Ga ook wel eens naar de Dirk, maar daar irriteer ik me altijd, want daar is altijd alles op.

Valt me overigens wel op dat de prijzen weer mega zijn gestegen.

en kijken naar de houdbaarsheiddatum is niet top nee, zo,n supermarkt is bij mij ook snel afgeschreven
Hm basisschool??? Pfffff is dat niet heel vroeg? Nou ja, voor je het weet is het zover.....

Wat lief van Laurens!

Hm heb toch wat leuke dingen gekocht

Ik had laatst al een LEUK boxpakje in het wit gekocht met een schaapje erop. Nu waren ze afgeprijsd van 25,50 naar 7,50 dus heb ik ook een roze en een blauwe gekocht...... Kan er dus 1tje niet gebruiken maar die bewaar ik dan wel voor de volgende ofzo...

Ook nog een heel leuk roze vestje van 29,95 voor 5 euro!

Ik is weer helemaal blij!
Goeie aankopen Noos!

Ja, ze hebben hier 3 albert Heijnen, daar ga ik altijd heen, of laat het brengen...En Albert is niet eens de duurste suup hoor. Ik geloof dat Superrrr de Boer erg duur is. En C1000 en Appie schijnen even duur te zijn, al had ik wel het idee dat ik bij de C1000 zo'n 20 euro goedkoper uit was Maargoed, ik koop nu ook vaak de Pampers voor berend daar, is ook weer een tientje. Laurens heeft Kruidvatluiers fyi Maar die vind ik te dik tussen de benen voor baby's.

Oh, Laurens staat hier al op 4 scholen ingeschreven. Bij 1 staat hij nr 68 van de wachtlijst (en dat is natuurlijk net die waar we 500 m vandaan wonen), bij de ander is hij nr 13, bij 1 heeft hij een plek en bij de laatste zeer ws ook, want hij gaat naar die psz straks en na de broertjes en zusjes hebben de pszkindjes voorrang. En dan ga ik zaterdag nog even bij de vrije school kijken, daar gaan de kindjes van mijn zus heen. Die hebben open dag. Zij is erg enthousiast. Maar het nadeel daarvan vind ik dat de kinderen die daar op zitten uit de hele regio komen. Ik vind het wel heel fijn als je bij buurtgenootjes in de klas zit. Al zitten de kinderen in de buurt hier allemaal op de school die óf 500m hier vandaan zit en dus geen plek meer heeft, óf op die school waar hij nr 13 is. Maar die is vlak naast de snelweg Weet niet of ik dat wel zo fijn vind.... Ik vind het ook nog een ver-van-mijn-bed-show maargoed, het is hier dus echt vol en druk.

Ha, de tuin krijgt vorm. Ze zijn nu bezig met de terrastegels voor het huis! Moooooi!!! Oja, zei ik net ook al Ben heel blij. En ik mag van Juud niet meer klagen, dus bij deze mijn blijdschap.

Ja, buurtborrel in een kroeg vanavond. Nee, niet bij iemand thuis, past niet. Kroeg is ook wel zo makkelijk. En zaterdag lekker uit eten met een vriendin. Krijg weer een beetje mijn sociale leven terug Ik vind borstvoeding heel leuk om te geven, maar het bindt je wel hoor.
Noos, als je weer een dochter krijgt vind ik dat ze best een blauw pakje aan kan. Roze mutsje erbij ofzo. Roze voor een jongen vind ik minder. had je die witte wel al voor 25 euro gekocht? Balen dan hè, of niet?
Leuk Noos, babydingen kopen

Hier dus ook erg vol overal, en ik vind het ook een ver van mijn bed show, maar ga toch maar eens opschieten.

Kan ik me wel voorstellen, dat dat zo bind, maar hij blijft vast niet tot zijn 18de aan de borst;). Leuk toch allemaal leuke dingen deze week. Is dat bij jullie standaard, met elkaar "optrekken" in de buurt?

Albert-Heijn is idd niet de goedkoopste, maar daar irriteer ik me wel het minst, haha en zit hier om de hoek dus dat is ook een pluspunt. C1000 is hier tever.
Bridges, hoe is het nu met je vriendin (zie groep)? Je hebt er niet meer gereageerd en ik ben benieuwd.
Bam, die borrel is eens in de 2 mnd. Vorige keer kon ik niet omdat lief toen weer eens een etentje van zijn werk had. Grrr, zo irritant, want ik had er erg naar uitgekeken. Ga toch lunchen met z'n allen ipv eten. Dan zien degenen die thuis zijn en de kinderen hun vader of moeder ook nog eens. Ik kan me soms zo ergeren aan die verplichtingen op onmogelijke uren.

Anyway, toen ben ik dus niet gegaan, dus deze keer had ik het al vastgezet in lief's agenda. Kwam weer lastig uit, maar pech dan. Het begint om 9 uur, nou dán kan je toch wel eens thuis zijn? Gaat ie hier maar met z'n laptop op de bank zitten belangrijk doen

Ik ken nog niet zoveel mensen hier, dus het lijkt me wel leuk voor de contacten in de buurt.

Eergisteren stond er ineens een achterbuurvrouw voor de deur toen ik thuis kwam: Wat doen jullie leuke dingen met het huis en tuin!!! Ik kan er een beetje inkijken, niet dat ik dat de hele dag doe hoor (ja ja) en het ziet er zo mooi uit allemaal!!!

Wel heel leuk dat ze het zegt, toch? Maargoed, een goeie buur is altijd handig. En er zitten veel kleine kinderen, dus voor de mannetjes hier ook fijn (straks, als ze van mama een keer een stap alleen buiten mogen zetten... oeps, hoelang heb ik nog? Nog wel een paar jaar toch? Slik..)
Een goedemiddag stelletje kletsers!

Juud, wat goed zeg, een beugel. Ik heb nooit een gehad gelukkig, maar wilde er zo graag eentje toen ik klein was dat ik echt baalde van mijn rechte tanden haha. Nu niet meer trouwens... Ik maak courgettesoep met kip, pastasalade, een brood van de Turkse bakker met hummus en nog een dip. Simpel maar best lekker hoop ik.

Bridges, wat geweldig van Ties met die zeep. Echt überschattig! Ik ken het onderwijs niet anders als Star gegoogled had. Ik zou Ties lekker naar schoonouders laten gaan joh, dat zullen je ouders (moeder) toch wel begrijpen?

Amalia, wat heerlijk, weer wat sociale dingen! Je bent inderdaad gebonden, maar een half jaar gaat best snel toch? Heb je een foto van de nieuwe dingen van het huis? Ik ben benieuwd!

Bam, ik was ook altijd fan van de ah, ze hebben alles! Wel wat duurder helaas.

Star, als je echt ooit in Jinnystad komt wonen help ik je wel aan een sociaal leven, daat snel hier hoor en je mag altijd op mijn contacten meevaren haha. En met de nieuwe schommel van de ventjes spelen.

Noosje, maar blauw kan toch ook wel voor meisjes? Leuk lekkr shoppen!

Oh, alarm beneden. Jongste zoon wil eten. Later!
Helemaal eens Amalia, Lunchen is een prima alternatief. en idd belangrijk doen op de bank heeft ook wel wat ;). En je bent niet alleen moeder/huisvrouw en echtgenote. Dus manlief is nu aan de beurt.

Hahaha die buurvrouw, ze verdedigd zich wel, die heeft vast niks beters te doen ;) complimenten zijn altijd leuk toch!

Grappig, dat dat bij jullie gedaan wordt, altijd handig goede contacten in de buurt. ik moet er hier ook nog niet aan denken, maar ik zie hier regelematig kinderen van een jaar of 3 alleen buiten, nou de mijne dus niet, die bind ik vast... Ik vind dat dus echt te jong

Ha Jinny.
Star, Max moet volgende week naar het cb dus ik heb een kaart met vragen gekregen en daar staat onder andere tussen of hij een VVE (Voor- en Vroegschoolse Educatie, maakt Piramide deel van uit) project volgt. Ik heb geen idee wat zij met die informatie doen, maar ze willen het wel weten.

Juud, de basisschool waar Max waarschijnlijk heen gaat geeft ook les volgens de Piramide methode. Die zullen hem er dus niet op aankijken, ook omdat de toetsresultaten daar bekend zullen zijn. Het is hier ook vooral manlief die twijfelt.

Amalia, hier ook een buurt met sociale controle. Ik mag zelf trouwens ook graag bij de buren naar binnen kijken hoor ! Als ze er geen behoefte aan hebben doen ze de gordijnen wel dicht. Klinkt gezellig je borrel!

Noosje, lekker inkopen gedaan! Leuk hoor. Hoe gaat het nu eigenlijk tussen vent en jou? Is het wat rustiger?
Hallo allemaal, ben wel ongeveer bijgelezen maar steeds geen tijd om bij te schrijven.

Ook al een aantal dagen ongeveer AM, vriend is steeds pas laat thuis, dus steeds bezig met van alles en niets en dan stort ik daarna wel even een beetje in op de bank. Maar vanavond kom ik ook even gezellig buurten hoor. Nu nog even aan het werk.

Dus tot vanavond

Even een vraag. Neefje CG was van de week ziek en ik vermoed dat zij het ook gaat krijgen; dat buikvirus..

Het zal de eerste keer zijn dat CG overgeeft waar ik bij ben, als ze het dus krijgt.

Wat ik van jullie begrijp voelen de kindjes het niet aankomen en zit ineens alles onder? Of kun je het opvangen met een teiltje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven