Muis in huis?

24-09-2011 21:20 24 berichten
Okay, het lijkt er ernstig op dat we een muis in huis hebben.

We hebben nu 2 keer paar muizenkeutels achter de bank gevonden en één keer langs een plint. En bij de bank muizenplas.

Het gekke is: onze kat is een echte jager en is de laatste weken zeker 3 keer met een muis thuisgekomen. Maar deze muis vangt ze niet...? Ik vermoed dat ze in de bank leeft, maar ook daar zit de kat niet naar te loeren ofzo..

De muis heeft niets aangevreten in de keukenkastjes.

Wie heeft er ervaring met muizen?

Dit zijn toch voldoende signalen of niet?

Vandaag een muizenval gekocht.

Iemand daar ervaring mee? Kan de muis er echt niet uit?

En wat heb je er in gelegd?

Ik denk erover om kattenbrokjes te doen, omdat ik vermoed dat de muis dat snoept in huis (ik bedoel: voor de rest is er niets aangevreten...?).
Alle reacties Link kopieren
ieeeeeeh....blij dat 'ie niet in mijn huis zit, anders had ik de avond buiten doorgebracht. De dikste spin pak ik, maar muizen.......bah! Succes!
Oh, ik ben er niet bang voor.

Maar ik heb geen zin in eventuele gezinsuitbreiding.
Een dergelijke val eens gekocht omdat ik een loslopend huisdier had destijds, en ik geen pootjes wilde inklemmen in een normale val.

Ik heb er een muis ingehad, en zelf gezien hoe die er ook weer uitkwam. Paste gewoon tussen de spijlen door

Ik weet niet of het een volwassen exemplaar was, of een jonkie, maar ontsnapt is hij...
Daar ben ik dus ook bang voor, dat ie er gewoon doorheen kan haha.

Misschien dat ie dan alsnog in de klauwen van mijn kat loopt?
Ik heb heel vaak muizen gehad, bijna standaard in alle oude woningen waar ik heb gewoond. Geen gif of muizenval maar met staalwol alle kieren en gaten dichtmaken en dan dichtkitten. Door staal kunnen ze niet bijten en heb je geen last van muizen.
Ik heb ook zo'n muisvriendelijke val gehad. Denk je nou echt dat ie er in ging? Alle soorten aas geprobeerd van chocolade tot pindakaas maar hij trapte er niet in. Uiteindelijk gif moeten kopen en dat werkte wel. Jij hebt een kat in huis dus dat kun je beter niet doen. Ik heb nu weer muizen helaas en weer gif moeten neerzetten. Bij mij komt het van de buren af die een vuilniszakken opslag hebben op het balkon. :(
Deze muizenval is zonde van je geld. Muizen kunnen door spleetjes die wij met het blote oog nauwelijks kunnen waarnemen. Bij deze muizenval kan een muis dus moeiteloos in en uit lopen.
Ons huis staat strak in de stuc, alles is vernieuwd en gerenoveerd.

Er zijn geen kieren meer te dichten.

Deze muis heeft toevallig zijn tent hier opgeslagen en wordt om de één of andere manier gedoogd door kat. Of het zou heeeel misschien kunnen zijn dat kat de muis in huis haalt en dat die paar keer keutels zijn van de paar uur dat ze met de muis speelt... Dan zouden de sporen van verschillende slachtoffers zijn.

Ik heb wel eerder gezien dat ze dat doet (daarom vind ik het ook zo vreemd nu).

Geen gif inderdaad nee. Heb ook gelezen dat muizen voor het standaard gif tegenwoordig vaak al immuun zijn.

Vinden jullie het net als ik ook raar dat er verder niets is aangevreten in de keukenkastjes?
In mijn vorige woning zat ook een muisje en heb deze gevangen op de volgende manier:

Je smeert een emmer aan de binnenkant/zijwanden in met olijfolie of zonnebloemolie. Vervolgens doe je pindakaas op de bodem van de emmer en zet je de emmer op een plek waar het muisje er via een route makkelijk in kan. Bijvoorbeeld naast een kastje, tafeltje of plantenbak.

De volgende dag had ik toch echt Mickey in mijn emmer zitten .

Ik vind muisjes zo schattig, alleen niet los in huis. Heb de muis op een ruime afstand van mijn huis weer losgelaten.
Muizen eten alles. Ook zeep bijvoorbeeld, dus heel gek is het niet. Een muizenplasje is wel gek, dat heb ik echt nog nooit gezien. Ik heb weleens gehoord dat muizen geen blaas hebben en dus continu urine laten lopen, maar ik betwijfel of dat waar is.
quote:astrape schreef op 24 september 2011 @ 21:40:

Deze muizenval is zonde van je geld. Muizen kunnen door spleetjes die wij met het blote oog nauwelijks kunnen waarnemen. Bij deze muizenval kan een muis dus moeiteloos in en uit lopen.

Dat leek mij ook...

Emmer is plan B.

We hebben gladde tegels beneden en er staat nog niet zo heel veel meubilair. Alles valt op en zoals gezegd, er zijn bijna geen kieren e.d.

Dus misschien dat wij de urine daarom sneller zien dan bijv. in een oud huis met houten vloeren en dito plinten. Het was zeker wel urine, het lag direct naast de keuteltjes (beide keren).
quote:winkelfanaat schreef op 24 september 2011 @ 21:45:

In mijn vorige woning zat ook een muisje en heb deze gevangen op de volgende manier:

Je smeert een emmer aan de binnenkant/zijwanden in met olijfolie of zonnebloemolie. Vervolgens doe je pindakaas op de bodem van de emmer en zet je de emmer op een plek waar het muisje er via een route makkelijk in kan. Bijvoorbeeld naast een kastje, tafeltje of plantenbak.

De volgende dag had ik toch echt Mickey in mijn emmer zitten .

Ik vind muisjes zo schattig, alleen niet los in huis. Heb de muis op een ruime afstand van mijn huis weer losgelaten.
Urine

Muizen laten overal hun urine achter. Mannelijke muizen gebruiken hun urine om hun territorium af te bakenen. De urine van een mannetjesmuis ruikt daarom veel sterker dan de urine van een vrouwtje. Via muizenurine (in het algemeen) kunnen overigens verschillende ziekten worden verspreid, waaronder het Hanta-virus. Het Hantavirus dat (heel soms) bij de huismuis wordt aangetroffen, het Leakyvirus, is voor de mens echter onschadelijk

Zo te lezen blijft het niet bij een plasje, maar lopen ze door de urine heen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Huismuis
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ja Tickel, had ik ook gelezen, vandaar dat ik ook niet twijfel daaraan.

Als ik de tekst moet geloven hebben we een vrouwtje.
wat een belachelijke kat heb jij. Lui mormel, zet 'r eens aan het werk
Het is vast 1 en dezelfde muis die steeds weer terugkomt . Wij hebben bij dierenspeciaalzaak een elektrisch apparatuur gekocht dat hoge tonen uitzendt die wij mensen niet horen. En staalwol, heel veel staalwol. En alles wat eetbaar is in plastic bakken.
quote:meds schreef op 25 september 2011 @ 00:00:

wat een belachelijke kat heb jij. Lui mormel, zet 'r eens aan het werkHeb je een gebruiksaanwijzing?
quote:Annepiet schreef op 25 september 2011 @ 00:17:

Het is vast 1 en dezelfde muis die steeds weer terugkomt . Wij hebben bij dierenspeciaalzaak een elektrisch apparatuur gekocht dat hoge tonen uitzendt die wij mensen niet horen. En staalwol, heel veel staalwol. En alles wat eetbaar is in plastic bakken.

Staalwol als in kieren opvullen? Joehoe, die zijn er niet! (heb ik al gemeld).

En zolang er geen eten wordt aangevreten, ga ik echt niks in plastic bakken stoppen.

Ik denk dat het één muis is, die wellicht genoeg heeft aan een kruimel op de grond (want we hebben in de keuken ook nog eens een clean-desk-policy ) en de kattenbrokjes.

Ik heb echt geen flauw idee waarom onze poes deze muis niet vangt, misschien is deze echt te slim of gaat mijn kat alleen voor makkelijke muizen? Geen idee.

Dus ik denk dat het enige dat erop zit is proberen het beest zelf te vangen.

Heb gelezen dat muizen wantrouwig zijn als het om nieuwe dingen gaat. Dus ik heb de val nu alvast in de buurt van de kattenbrokjes gezet (tegen de muur). Zonder iets erin. Dus nu is het gewoon een ding... over 2 dagen leg ik er pas iets te eten in. (en dan maar hopen dat het een gróte muis is... die blijft zitten).

Als je echt een muis hebt, zou je dan niet elke dag keuteltjes moeten zien?
Ik verhuur mijn katten, 5 euro in het uur
quote:mika65 schreef op 25 september 2011 @ 00:39:

Ik verhuur mijn katten, 5 euro in het uur Dank, ik wacht eerst even of Meds nog met een gebruiksaanwijzing komt.
Haha, doet me denken aan een jaar 5 terug..

Ik woonde aan de bosrand. Mijn kat ving vaak muizen en nam deze door t kattenluikje half opgegeten mee naar binnen. Ze konden dan s ochtends overal liggen. Ben me vaak lam geschrokken.

Totdat ik een klein kruisinkje Jack Russel erbij nam. Die vezamelde alle halve muizen en legde ze in haar mand. Hoefde ik s ochtends alleen de mand leeg te kiepen in de kliko, haha.
Yep, heb ook al diverse muizen naar kliko moeten brengen.

(daarom snap ik er nu helemaal niks van)
Er is geen enkel huis zonder muis helaas.... Al woon je 10 hoog........ Daarbij is het nu de tijd om massaal naar binnen te trekken om vocht en kou te vermijden.

Je zou naast de val korrels kunnen gebruiken (te koop bij een agrarische winkel of op internet).

Deze korrels plaats je in een afgesloten bakje ( bijv. leeg pak melk, muizen willen ergens doorheen knagen) , onder de keuken plint, zolder, kruipruimte ed. Na een paar dagen bakje contoleren en eventueel aanvullen. Succes
Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven