Hachee
maandag 6 september 2010 om 15:53
Ben van plan om vanavond heerlijke ouderwetse hachee te maken zoals mijn moeder het klaarmaakte.
Maar op een of andere manier is het nooit zo lekker als dat zei het maakte, zo ook met oerhollandse stamppoten.
Ik heb 800 gram riblappen. 4 grote uien, laurier en kruidnagel en ontbijtkoek. Nu heb ook wel zo'n pakje er bij maar wil die eigenlijk niet gebruiken.
Hoe maken jullie je hachee???????
Maar op een of andere manier is het nooit zo lekker als dat zei het maakte, zo ook met oerhollandse stamppoten.
Ik heb 800 gram riblappen. 4 grote uien, laurier en kruidnagel en ontbijtkoek. Nu heb ook wel zo'n pakje er bij maar wil die eigenlijk niet gebruiken.
Hoe maken jullie je hachee???????
zondag 25 september 2011 om 13:01
zondag 25 september 2011 om 13:33
Oh ben een beetje laat. Wat ik al zei, prik die kruidnagels in de laurierbladen, zijn dan makkelijk eruit te pakken. Of in een theedingetje waar je losse thee in doet, dan pak je het zo aan het koortje er zo uit.\\
Succes, ik hoor wel hoe het geworden is, moet wel lekker worden.
Succes, ik hoor wel hoe het geworden is, moet wel lekker worden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 25 september 2011 om 13:36
Grrr, daar heb ik overheen gelezen. Ik stond telkens met vieze handen snel te kijken.
Heb die hele peperkorrels er trouwens niet in gedaan, er zit al peper in en dat is helemaal niet te vissen, lijkt me.
Ben heel benieuwd, het ruikt al heel lekker! Ik laat je weten hoe het is bevallen! Dank voor je hulp!
Heb die hele peperkorrels er trouwens niet in gedaan, er zit al peper in en dat is helemaal niet te vissen, lijkt me.
Ben heel benieuwd, het ruikt al heel lekker! Ik laat je weten hoe het is bevallen! Dank voor je hulp!
zondag 25 september 2011 om 15:17
Idd, hele peperkorrels zou ik ook niet doen. Ik heb bijv. heerlijke verschillende soorten peper in van die molentjes, veel lekkerder.
Ik heb ooit eens een gerecht gemaakt met zuurkool waar hele pepertjes inmoesten. Afgezien dat het gewoon vies was een hap met hele pepertje, dacht ik ook steeds, dit gerecht is mij niet waard om een afgebroken kies aan over te houden.
Ik heb ooit eens een gerecht gemaakt met zuurkool waar hele pepertjes inmoesten. Afgezien dat het gewoon vies was een hap met hele pepertje, dacht ik ook steeds, dit gerecht is mij niet waard om een afgebroken kies aan over te houden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 25 september 2011 om 15:26
zondag 25 september 2011 om 15:31
Ik weet niet zeker of die ene peper hetzelfde is als pimento, zal ik op het molentje moeten kijken, ik dacht eerlijk gezegd die ik heb echt chilipeper is (naast de andere pepers). Die ik heb is iig gekocht bij ah xl.
zondag 25 september 2011 om 17:54
Ja hoor, het wordt wel anders met gewone rode ui maar ook lekker met uienringen.
Gekaramelliseerde sjalotjes
Bijgerecht, 4 personen
750 gr sjalotjes
4 eetlepels rode-wijnazijn
5 dl rode wijn, 2 theelepels zout,
1 eetlepel suiker (wil je ze wat zoeter iets meer)
Bereiden
Sjalotjes pellen. Worteluiteinden kort afsnijden. In een ruime hapjespan sjalotjes in één laag leggen. Azijn, wijn en zout toevoegen en aan de kook brengen.
Op laag vuur sjalotjes afgedekt ca. 1 uur en 15 min. laten sudderen, halverwege omscheppen.
Suiker over sjalotjes strooien en nog ca 15 min laten sudderen, af en toe voorzichtig omscheppen.
Lekker als bijgerecht, ook lekker bij wild en gevogelte.
Je kan het ook vooraf maken en op de dag zelf nog die laatste 15 min laten sudderen
Gekaramelliseerde sjalotjes
Bijgerecht, 4 personen
750 gr sjalotjes
4 eetlepels rode-wijnazijn
5 dl rode wijn, 2 theelepels zout,
1 eetlepel suiker (wil je ze wat zoeter iets meer)
Bereiden
Sjalotjes pellen. Worteluiteinden kort afsnijden. In een ruime hapjespan sjalotjes in één laag leggen. Azijn, wijn en zout toevoegen en aan de kook brengen.
Op laag vuur sjalotjes afgedekt ca. 1 uur en 15 min. laten sudderen, halverwege omscheppen.
Suiker over sjalotjes strooien en nog ca 15 min laten sudderen, af en toe voorzichtig omscheppen.
Lekker als bijgerecht, ook lekker bij wild en gevogelte.
Je kan het ook vooraf maken en op de dag zelf nog die laatste 15 min laten sudderen
dinsdag 27 september 2011 om 12:29