Envelopje saffraan??

25-09-2011 17:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil zometeen dit recept gaan maken. Volgens de beschrijving heb ik een envelopje saffraan nodig, nu heb ik gisteren bij de AH een buisje gekocht waar een aantal draadjes inzitten. Staat de inhoud van dat hele buisje gelijk aan een envelopje? Of hoe zouden jullie het doen?

Dank dank!
Volgens mijn vriendin Gemma Oogle is een envelopje 0,05 gram.
Gemma Oogle
Gemma is ook een vriendin van mij en vertelde mij hetzelfde hahahahahahaha
Oh top! Ik had het mijn vriend George Oogle gevraagd maar heb blijkbaar niet goed geluisterd (gelezen)
Eet smakelijk.
En Gemma heeft mij zelfs nog toegefluisterd dat een buisje ook 0,05 mg bevat .
Ja dat heeft de verpakking van het buisje mij ook toegefluisterd
Een envelopje saffraan s toch een eufemisme voor wiet?
quote:appeltje_n schreef op 25 september 2011 @ 17:35:

Ja dat heeft de verpakking van het buisje mij ook toegefluisterd Nou sorry hoor, ik werd nieuwsgierig . Ik gebruik trouwens nooit saffraan, veels te duur. Met koenjit krijg ik mijn rijst ook prachtig geel.
Daar zei Gemma niks over, Ritmeester. In het dit geval - een recept voor een tajinne met kip en abrikozen - lijkt me dat er met saffraan gewoon saffraan bedoeld wordt
Ivm de kosten sla ik saffraan trouwens in op vakantie aan de Middellandse Zee.
Was niet geïrriteerd bedoeld hoor groentsoep!

Ritmeester, dat zei mijn vriend ook (niet vriend George maar mijn 'gewone' vriend die niet zoveel weet over koken maar blijkbaar wel over wiet dus)
Saffraan is om te koken, Afghaan om te roken.

(Goh, dat rijmt - leuk voor op een tegeltje )
Hoi,

In zo'n buisje zitten van die draadjes in.. is toch wat anders dan zo'n envelopje dat is in poedervorm en geeft veel meer kleur aan het eten ( gelig)Die envelopjes kan je bij de Turkse supermarkt halen etc.
quote:yette schreef op 25 september 2011 @ 17:47:

Ivm de kosten sla ik saffraan trouwens in op vakantie aan de Middellandse Zee.1 envelopje kost hier 10 cent, koop altijd een pakje met 10 erin , dus dat kost dan maar een euro!
waarom heeft iedereen het over duur?
Omdat saffraansliertjes, de hele meeldraden zeg maar, duurder zijn dan de poeder waar jij het over hebt.

Is die poeder ook 100% saffraan? Ik heb namelijk ook 'geel voor de rijst' (letterlijk vertaald) maar daavan is maar een klein percentage saffraan.
Geen idee zal thuis is kijken
Een buisje draadjes hier bij de Turk is ook maar 90 euro cent dus is tedoen. Ik vind altijd alleen dat het met de poeder mooier geel word dan met die draadjes die doen bij mij nooit zoveel lijkt het wel.
Dan heeft de turk ongeveer dezelfde prijzen als de franse super. AH vraagt veel meer.
Ja bij Albert Heijn zijn ze een stuk duurder idd ja, dat soort dingen kan je dan ook beter bij de Turk halen idd... althans dat doe ik want de kwaliteit is hetzelfde .
ik heb afgelopen week safraan meegenomen uit Turkije, draadjes dus. 100 g ongeveer voor 2 euro
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dat zeg ik Rosanna, gewoon meenemen van vakantie
Ik heb ooit eens een zakje saffraan bij de Chinese supermarkt gekocht. Ook heel goedkoop maar bij nader onderzoek bleek het een heel andere variant te zijn. In de paella was ie ook niet zo lekker. Ik probeer even te zoeken naar de naam....
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven