Geld & Recht alle pijlers

Probleem uitbetalen.

25-09-2011 19:27 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vandaag ben ik achter iets vreemds gekomen, ik moest nog mijn salaris van de maand april krijgen, en dat wist ik al.. maar het bedrijf waar ik die maand voor werkte (via uitzendbureau) wilde toen niet betalen vanwege een conflict met het uitzendbureau...

Na lang bellen en emailen heb ik de stap genomen om naar het bedrijf zelf toe te gaan, wat ik eerder niet durfde.

Daar hoorde ik van mijn collega dat ik dus al veel eerder van het uitzendbureau had moeten horen dat ik al mijn werkbriefjes had moeten brengen zodat hun een stempel konden zetten zodat ik eindelijk werd uitbetaald

Maar het uitzendbureau maakte mij wijs dat hun er mee bezig waren, maar dat het bedrijf nog steeds moeilijk deed over betalen.

Heb hier echt al zoveel slapeloze nachten van gehad...en ga morgen langs bij het uitzendbureau en wil hun dit eigenlijk netjes voor de voeten werpen maar voel me op dit moment zo boos en bedonderd, dat ik gewoon niet weet hoe ik dit netjes moet brengen.

Hebben jullie toevallig tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
ik had er allang m'n rechtsbijstandsverzekering op gezet
Als je voor een uitzendbureau werkt moeten zij jou uitbetalen. Zij zijn in dat geval jouw werkgever.

Het doet er helemaal niets toe of de opdrachtgever (het bedrijf waar je eigenlijk werkte) betaald heeft of niet. Dat mag geen enkele invloed hebben op het feit dat jij door het uitzendbureau betaald wordt.

Jij bent dus aan het lijntje gehouden door dit uitzendbureau. Zij hadden jou al lang moeten betalen. Ik denk dat zij proberen om jou op te lichten.

Als ik jou was zou ik morgen het Juridisch Loket bellen om te vragen wat verstandige stappen zijn om nu te nemen.
Waarom zijn je werkbriefjes over die periode nog niet afgetekend?

Als jij afgetekende werkbriefjes hebt, moet het uitzendbureau je gewoon uitbetalen. Je hebt namelijk een overeenkomst met het uitzendbureau, niet met hun klant waar je voor gewerkt hebt. Of het uzb nog geld moet krijgen van hun klant is voor jou dus niet relevant en mag door het uzb nooit als excuus gebruikt worden om jou niet te betalen.

Google maar eens op SNCU. Deze stichting kan uitzendkrachten helpen met dergelijke conflicten.
Als je voor een uitzendbureau werkt en je wil uitbetaald worden dan moet je altijd je werkbriefje laten ondertekenen door de werkgever en die daarna inleveren bij het uitzenbureau. Tenzij het bedrijf waarvoor je werkt en het uitzendbureau een ander digitaal systeem hebben afgesproken.

Ik vind het eigenlijk wel heel vreemd dat je dit niet wist.

Maar uiteindelijk is het uitzendbureau altijd eindverantwoordelijk voor de uitbetaling en niet het bedrijf waarvoor je gewerkt hebt.
Dank jullie wel!

Mijn briefjes zouden getekend worden zodra het was recht gezet bij uit het uitzendbureau, het ging namelijk over uren die niet gewerkt waren maar hun wilden die wel uitbetaald hebben.

Ik heb toen zwart op wit van de baas laten vastzetten dat ik die uren gewerkt heb, en dat hij de briefjes op zou sturen zodra alles in orde was en zijn handtekening staat er nog onder.

Het uitzendbureau zei tegen mij dat hun mij niet konden uitbetalen zonder geld van de klant waar ik toen voor gewerkt had, en dat ze mij dus daarom niet konden uitbetalen maar ga morgen gelijk aan de slag ermee en hoop gauw korte metten hiermee te maken.

Nogmaals dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven