Gezondheid alle pijlers

stoppen met roken en Champix

25-09-2011 08:28 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen woensdag heb ik mijn eerste Champix tablet genomen .

De eerste dagen mag je gewoon roken ( gelukkig)

Ik heb/ had tot gisteren geen echte bijwerkingen , beetje misselijk maar dat was na een kwartier over.

Gisteren daarintegen nam ik de 4e tablet in en werd ik me na een paar uur toch neerslachtig, negatief zwartgallig en heb zo'n beetje de hele dag mijn man afgezeken ( die vol bgrip en kalm bleef) apathische momenten had ik die daarna weer vol gas boze momenten werden.

tegen het einde van de middag voelde ik me weer rustig en normaal worden.

Na het eten toch de 2e tablet genomen , geen last gehad ben bij een vriendin wat gaan drinken ( en roken want ik merk verder niet dat dat vies is ofzo)

Nu "moet"ik weer een tablet innemen, maar ben zo bang om me weer net zo te gaan voelen als gisteren....ik ga het wel doen, gaat het niet goed dan bel ik morgen de huisarts want aan zulke gevoelens heb ik ook niets.

Zijn er mensen met deze of andere ervaringen terwijl ze Champix gebruikte?
Ik zit nu op dag 9 met de champix, ik rook nog steeds.

Ik neem sinds gisteren 2 x per dag een pil, en voel me ook aardig down. Heb een vrije dag vandaag maar heb niks gedaan, zou het liefste slapen voel me moe en nergens geen zin in.

De sigaretten smaken anders, maar nog steeds niet vies.
Heb een beetje geduld joh ,ik ben in de 2e week van gebruik gestopt met roken de exacte hoeveelste dag weet ikniet meer en op 3 juni jl ben ik defenitief met roken gestopt en toen de verpakking van champix op was ben ik ook daar mee gestopt
Jarala, rook je wel minder?

Ik ben ook moe, ga vandaag ook vroeg naar bed, in bed rook ik nooit dat maakt het ook makkelijker.

Ronniemitchel, ik heb weinig geduld....maar heb dat nu juist wel nodig...
quote:Starshine schreef op 26 september 2011 @ 06:19:

[...]

ik vind een ad gebruiken heftig, mag dat?

Nou nou rustig maar. JIJ bent toch niet net recent gestopt met roken? Ik ben was gewoon benieuwd naar je mening.
quote:Lilith75 schreef op 26 september 2011 @ 14:57:

Aan de champix (ex)gebruikers ,

Vanaf welke dag rookten jullie echt niet meer?

Ik zit op dag 6 en rook er om de paar uur 1 ik probeer het moment telkens uit te stellen, het lukt , maar kost echt moeite.

Ik merk dat het effect na het innemen van de tablet het grootst is naar mate de dag vordert is het uitstellen van de sigaret lastiger.

Maar ik ga er voor....

Ik heb voordat ik begon met mezelf afgesproken dat dag 9 zou stoppen. Voor die tijd heb ik me nergens druk om gemaakt en zo veel gerookt als ik wilde.

Laat de medicijnen nu gewoon zijn werk doen. En "geniet"er nog even van.Daar slik je nu juist Champix voor.

Een van de redenen waarom stoppen met Champix werkt is dat je al aan het afkicken van de nicotine, die kan je immers niet meer opnemen, zonder dat je de stres hebt van het stoppen met roken. Geef jezelf dan ook geen stres.

Dus een dag afspreken met jezelf en tot die dag jezelf helemaal te pletter rokken.

(Lukt toch niet gnehgnehgneh, want de sigaretten gaan steeds anders smaken.)
quote:Mariejan schreef op 26 september 2011 @ 20:44:

[...]

Nou nou rustig maar. JIJ bent toch niet net recent gestopt met roken? Ik ben was gewoon benieuwd naar je mening.nee 10 jaar geleden, maar toen was roken net zo verslavend als nu
Even UP,

Ik wil stoppen met roken met behulp van Champix, hoor om me heen goede verhalen hierover.

Wat ik ervan begrijp is dat de sigaretten minder gaan smaken, je hebt minder behoefte om te roken, minder behoefte aan nicotine, maar hoe zit t met het 'gewoontegedrag'

Ik heb echt 0,0 doorzettingsvermogen.

Het idee dat ik niet meer mag roken, 's morgens bij mn bakje koffie beangstigd me. Terwijl ik wel wil stoppen. Krom he?

Het idee dat ik niet meer een sigaret mag opsteken in mijn dagelijkse routine, vaste tijdstippen.

Wat dat betreft lijk ik wel een autist. Oh, het is 10 uur, dus roken!

Ik heb gegeten, oh roken!

De kinderen liggen op bed, dus... roken (buiten)

Pauze in de film, roken! Of ik nou trek heb of niet, het zijn vaste rituelen geworden. Wordt dat ook aangepakt door die Champix?

Ik ben dus bang dat t middel bij mij niet helpt. Wel dat de zin in nicotine weggaat, maar het gewoontegedrag niet. Of is dit de angst / het nicotine monster dat in mij spreekt?
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven