mijn ex

26-09-2011 00:17 24 berichten
Sinds december vorig jaar is er een punt gezet tussen mijn ex en mij. We hadden de afgelopen 2 jaar in een nogal ongezonde situatie gezeten. Kort samen gevat ben ik in oktober 2008 bij hem uit huis gegaan na een jaar samen gewoond te hebben, en tot eind vorig jaar zijn we elkaar nog wel blijven zien om te zien of het ook anders kon en bleven we ons best doen.

Ik was degene die eind vorig jaar tegen hem zei dat ik dit niet meer kon en ermee wilde stoppen. Toch hield ik heel veel van hem, en ergens bleef ik altijd hopen dat als er wat tijd overheen was gegaan en we bepaalde dingen goed uit gepraat hadden, we het misschien nog een kans konden geven. Ik heb hem nog een paar keer weer gezien sinds december, de laatste keer was 5 weken geleden. We hebben toen afgesproken om het gewoon op zn beloop te laten en wel zouden zien.

Nu heeft ie me vanavond aan de telefoon verteld dat ie iemand heeft ontmoet met wie hij vanaf de eerste ontmoeting een klik heeft en dat hij bang is dat ie echt gevoelens voor haar heeft. Hij heeft ook nog gevoelens voor mij en weet niet of het wat met haar wordt maar daar wil hij dus wel achter komen. Ik voel me zo verschrikkelijk. Wat is dit klote. Ik weet ook niet wat ik nu moet doen. We hebben af gesproken eerst wel te blijven af spreken, wordt waarschijnlijk over iets langer dan een week. Ik wil dat hij mij weer zo ziet staan. Ik kan hem nu ook niet niet zien. Ik heb het gevoel dat ik voor hem moet vechten maar ik voel me ook zo machteloos! Ik wilde dit even van me af schrijven, misschien iemand die hier nu ook door heen gaat?
Alle reacties Link kopieren
Wil je wat meer vertellen over waarom het niet goed ging tussen jullie? En waarom het niet meer tot een relatie is gekomen?

Welllicht is het wel beter zo? Ook al voelt dat nu niet zo. De deur stond nog op een kiertje en nu heb je het gevoel dat hij dicht gaat..

Waarom is hij het voor jou? Als jullie blijven afspreken en hij doet dat ook met die ander vind je dat oké?
Je ex loslaten is altijd moeilijk.

Te horen krijgen dat je ex een nieuwe liefde heeft is ook altijd moeilijk.

Ik denk dat het voor jou extra moeilijk is omdat je nog de hoop had dat het wel zou goedkomen, maar hij heeft nu een nieuwe vriendin. Achter jouw het-zal-nog-wel-goedkomen-idee is nu ook streep gezet. Die streep is net zo zwaar als het uitmaken zelf is geweest, of een soort definitieve tweede stap.

Misschien voelt het zo en heb je het daarom zo zwaar?

In ieder geval sterkte.
Als ik dit zo lees heb ik meer medelijden met je ex. Je hebt het afgelopen jaar zo aan hem lopen trekken, dat hij zich niet eens onbevangen in een nieuwe verliefdheid kan storten.

Laat hem los.
en verbreek het contact de komende lange tijd gewoon helemaal, anders maak je jezelf GEK

Toch, niet goed voor zelfvertrouwen lijkt me.
Waarom zou jij nog een optie willen zijn voor het geval dat zij toch niet zo goed bevalt?
Laat hem gaan en geef hem de kans om gelukkig te worden met een nieuw iemand. Dan geef je na je verdriet en de pijn die dit gaat doen jezelf ook weer een kans om gelukkig (samen) te zijn (met een nieuw iemand)

Je hebt het geprobeerd, het lukt niet!

Soms is houden van ook loslaten, en al doet het pijn, je zult wel moeten...
Laat hem los,het is jullie de afgelopen maanden ook niet gelukt om er nog iets van te maken,de 2 jaar daarvoor zaten jullie in een ongezonde relatie schrijf je dus waarom zou je dit nog willen?

Hij heeft nu iemand anders ontmoet,dus het zou heel verstandig zijn als jij ook probeert om je leven weer op te pakken.
Eens met de anderen over het loslaten.

Toch snap ik wel (heel goed) dat het emotioneel niet zo eenvoudig op te volgen is.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Het is al sinds december uit en daarvoor was het lang een moeilijke relatie.

Nu heeft je ex iemand ontmoet die hij leuk vindt. Dat lijkt mij een teken dat het echt afgelopen is tussen jullie.

Laat elkaar los. Contact houden doet nu geen goed.

Het is over en het wordt tijd je eigen weg te gaan en ook weer je ogen te openen voor mannen die jou wel gelukkig gaan maken.
Bedankt voor de reacties.

Het stomme is, de laatste tijd was ik hem meer aan het los laten. Op die manier van misschien komt het nog weer goed maar misschien ook niet. Mijn gevoelens voor hem begonnen wat te slijten, en ik begon meer te beseffen dat alleen met hem bezig te zijn, en of het weer goed kwam tussen ons, nou dat ben ik de afgelopen 2 jaar alleen maar geweest terwijl we geen relatie meer hadden maar nog wel afspraken, en dat wilde ik niet meer op die manier. Sorry als het er wat verwarrend staat, zo voel ik me ook. Hoe dan ook, ik lette weer wat op andere jongens en begon zelf steeds meer te denken misschien is hij het wel niet en moeten we gewoon vrienden blijven. Maar het was idd nog wel een optie. Die deur was nog open. En nu vindt hij iemand anders leuk, hij heeft ook nog gevoelens voor mij, maar misschien wordt het nog wel wat met haar. En ik wil het hem nergens moeilijk in maken. Hij is ook niet gelukkig geweest de afgelopen paar jaar, (zijn moeder had borstkanker, hij zat erg met zichzelf in de knoop op bepaalde gebieden, en onze situatie had ie het ook moeilijk mee). Ergens gun ik het hem ook, maar het is zo moeilijk. Mijn gevoelens zijn er voor hem nog, na al het gedoe van de laatste paar jaar door dat we allebei problemen hadden met ons zelf, ik dacht we zitten nu allebei beter in ons vel en zijn in bepaalde dingen verstandiger geworden, de druk van een relatie was er niet meer. Mijn verstand zegt: we hebben zoveel gedoe gehad, en voor mezelf wil ik niet een relatie met iemand waarmee ik geen frisse start heb. En dat als we weer bij elkaar zouden komen, we een soort van overnieuw zouden moeten beginnen. Opnieuw elkaar leren kennen, opnieuw daten om te kijken of het er nog in zit. Wat ik dan weer een hoop gedoe vind want misschien zit het er gewoon niet meer in en dan is dat zwaar voor ons allebei. Mijn gevoel zegt: ik hou nog van hem, ik heb ook zo genoten van hem, ik wil hem terug, en ik wordt er misselijk van als ik aan hem denk met een ander.
Je bent niet meer zijn speciale nummer 1.

Dat steekt, denk ik.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ja. Dat ook. Ik voel me zo klote
Hij zei gisteravond ook dat zijn gevoel voor mij er ook nog zit en dat ik een belangrijk en groot hoofdstuk in zijn leven ben. Als hij nog niet over me heen is, hoe kan het dan dat hij wel serieuse gevoelens voor haar heeft? Ik zit te hopen dat het een bevlieging is.

En ik weet niet wat ik moet doen nu. Vroeger waren we al vrienden en belangrijk in elkaars leven. En met of zonder relatie zijn we dat nog. Maar als hij wel wat met haar heeft kan ik geen contact meer met hem hebben tot ik volledig over hem heen ben. Maar dat zou ik dan ook weer rot voor hem vinden. Wat moet ik nu doen? Moet ik dat tegen hem zeggen? Hij heeft me ook graag in zijn leven. Ik weet alleen niet zo goed hoe. En ik zit dan stom genoeg zelfs te hopen dat als ik tegen hem zeg dat ik op deze manier geen contact meer met hem kan hebben, dat hij dan beseft dat ik echt verdwenen ben en dat hij dat niet wil en het tussen ons dan nog een kans geeft.
Zoals je topic al aangeeft: Hij is je ex.

Jij kunt geen contact meer met hem hebben nu, dus lijkt me zorg dat je aan jezelf denkt ipv denken dat je het anders zo sneu vindt voor hem, dat je geen contact meer wilt.

Weleens gedacht aan de mogelijkheid dat hij misschien wel contact wil blijven houden met jou (ook nu hij een nieuwe vriendin heeft), omdat hij het anders sneu vindt voor jou?

Zijn gevoel voor jou, zal er vast nog wel zitten, maar niet meer genoeg, kennelijk. Anders zat ie nog wel om jou te kniezen.

Rare gedachte van je dat je denkt/hoopt dat ie beseft wat ie kwijt is omdat je op 'deze' manier geen contact meer kan hebben.

JIJ bent HEM al kwijt. Hij heeft een nieuwe liefde, weet je nog?
Hij heeft geen nieuwe liefde, hij heeft (nog) niks met haar. Hij weet niet of het wat wordt tussen hen. Hij heeft gevoelens voor haar, maar ook nog voor mij.
mijn ex heeft wel een nieuwe liefde en ik vind het heel moeilijk! het beste advies voor jou is: verbreek het contact met je ex. Jullie kunnen niet meer samen, ooit krijgt hij een ander en dat doet pijn als je dat hoort.
quote:ashley1983 schreef op 26 september 2011 @ 09:48:

Bedankt voor de reacties.

Het stomme is, de laatste tijd was ik hem meer aan het los laten. Op die manier van misschien komt het nog weer goed maar misschien ook niet. Mijn gevoelens voor hem begonnen wat te slijten, en ik begon meer te beseffen dat alleen met hem bezig te zijn, en of het weer goed kwam tussen ons, nou dat ben ik de afgelopen 2 jaar alleen maar geweest terwijl we geen relatie meer hadden maar nog wel afspraken, en dat wilde ik niet meer op die manier. Sorry als het er wat verwarrend staat, zo voel ik me ook. Hoe dan ook, ik lette weer wat op andere jongens en begon zelf steeds meer te denken misschien is hij het wel niet en moeten we gewoon vrienden blijven. Maar het was idd nog wel een optie. Die deur was nog open. En nu vindt hij iemand anders leuk, hij heeft ook nog gevoelens voor mij, maar misschien wordt het nog wel wat met haar. En ik wil het hem nergens moeilijk in maken. Hij is ook niet gelukkig geweest de afgelopen paar jaar, (zijn moeder had borstkanker, hij zat erg met zichzelf in de knoop op bepaalde gebieden, en onze situatie had ie het ook moeilijk mee). Ergens gun ik het hem ook, maar het is zo moeilijk. Mijn gevoelens zijn er voor hem nog, na al het gedoe van de laatste paar jaar door dat we allebei problemen hadden met ons zelf, ik dacht we zitten nu allebei beter in ons vel en zijn in bepaalde dingen verstandiger geworden, de druk van een relatie was er niet meer. Mijn verstand zegt: we hebben zoveel gedoe gehad, en voor mezelf wil ik niet een relatie met iemand waarmee ik geen frisse start heb. En dat als we weer bij elkaar zouden komen, we een soort van overnieuw zouden moeten beginnen. Opnieuw elkaar leren kennen, opnieuw daten om te kijken of het er nog in zit. Wat ik dan weer een hoop gedoe vind want misschien zit het er gewoon niet meer in en dan is dat zwaar voor ons allebei. Mijn gevoel zegt: ik hou nog van hem, ik heb ook zo genoten van hem, ik wil hem terug, en ik wordt er misselijk van als ik aan hem denk met een ander.

Bedoel je dat het al 2 jaar lang uit is tussen jullie?

Dan neem ik aan dat het loslaten nu vrij soepel zal gaan, na de 'schok' dat hopen geen zin meer heeft.
quote:ashley1983 schreef op 26 september 2011 @ 15:36:

Hij heeft geen nieuwe liefde, hij heeft (nog) niks met haar. Hij weet niet of het wat wordt tussen hen. Hij heeft gevoelens voor haar, maar ook nog voor mij.Herinneringen en geiligheid bedoel je? Sorry dat ik het zo lomp zeg, maar het is al jaren over (in ieder geval al bijna een jaar) en hij is al lang en breed verder gaan kijken, dus veel meer dan wat ik noemde kan het niet zijn hoor.
Heb hem nog gesproken, en hij gaat voor haar. Leek eerst of hij met ons allebei wilde blijven af spreken en dan wel zien wat er verder gebeuren zou. Wat ik wel ok had gevonden, ben zelf ook aan het verder kijken. Dat het tussen ons alleen nog een optie was en anders gewoon vrienden. Maar hij gaat voor haar. Ik gun het hem, maar ik begrijp het niet. 5 weken geleden lagen wij nog in bed, en had ie t over zn gevoelens voor mij. Die er ook nog zijn. En met mij wil hij wel af spreken, maar dan als gewoon vrienden. Ik heb gezegd dat ik niet snap hoe hij die knop zo snel kan om zetten, en dat ik dat niet, en dus ook niet wil af spreken. Wat voelt dit verschrikkelijk kut.
arme schat! Wat erg voor je!!! Herkenbaar ook. Precies hetzelfde met mijne gehad. Ik kan alleen maar zeggen: kies voor jezelf. Vergeet hem, ik weet dat dat niet zomaar kan, maar tijd zonder contact heelt de wonden. Ik begrijp ik dit zo goed en ik kan er ook echt verdrietig om worden over hoe jij je nu voelt. Ik geef je een dikke knuff!!
Dank je Klavertje. Wat een lieve reactie! Ik hoop dat jij je ook snel beter voelt.
inderdaad herkenbaar! maar mss is het meer het idee dat hij verder gaat met zijn leven ( en liefde), en jij dat dus nog niet kan wat het meeste verdriet geeft, en niet het feit dat je nog van hem houd? zo te lezen geef je misschien wel om hem maar zie je geen toekomst met hem. Je deelt alleen maar verleden. mss ben je ook wel bang dat jij niet meer voor iemand die gevoelens gaat krijgen?? en hou je je vast aan een droombeeld van hem? gun hem dat nieuwe geluk en sluit die moeilijke periode af!. en jou geluk komt dan ook wel weer.
quote:odnalaz schreef op 27 september 2011 @ 15:51:

inderdaad herkenbaar! maar mss is het meer het idee dat hij verder gaat met zijn leven ( en liefde), en jij dat dus nog niet kan wat het meeste verdriet geeft, en niet het feit dat je nog van hem houd? zo te lezen geef je misschien wel om hem maar zie je geen toekomst met hem. Je deelt alleen maar verleden. mss ben je ook wel bang dat jij niet meer voor iemand die gevoelens gaat krijgen?? en hou je je vast aan een droombeeld van hem? gun hem dat nieuwe geluk en sluit die moeilijke periode af!. en jou geluk komt dan ook wel weer.

Ik hou me idd vast aan een droombeeld van hem. De afgelopen 2 jaar eigelijk al. Hij wist nooit wat ie wilde, maar ik dacht altijd dat het wel goed zou komen. Dubbele signalen van zijn kant. Hij zat met een boel dingen in de knoop en ik dacht als ie daar uit is, dan wordt t wel weer wat. Maar dat werd het niet. En nu is ie voor een ander gevallen.

Dat voelt ook heel erg kut. Met mij wilde hij geen relatie, maar wilde me wel blijven zien. En hoewel hij met haar nog geen relatie heeft, en ik ook niet helemaal denk dat het dat wel wordt, ben ik daar wel bang voor. En ik hield van hem. Of van dat beeld. Ik voel me zo stom. Ik ben zo lang op een verkeerde manier met hem bezig geweest. En de laatste tijd kon ik het juist eindelijk meer op zn beloop laten en stond ik ook wel open voor andere contacten, want tussen ons was immers niks zeker en ik gunde mezelf meer dan alleen met hem bezig zijn in die situatie. We hebben zoveel gedoe gehad in het verleden en de laatste tijd bouwden we rustig het contact op zonder ergens druk op te leggen. Dat heb ik heel lang niet echt gekund, nu eindelijk wel, en dan valt hij voor een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven