ik niet goed in bed?

27-09-2011 08:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu iets langer als 1 jaar een relatie met een hele lieve jongen. we houden beide heel veel van mekaar, maar de sex is wat minder. Hij is zelf mijn 1ste vriendje en ook de eerste waar ik het mee heb gedaan. Sinds de eerste keer begon ik last te krijgen van terug komende candida. Op het begin was dit heel heftig maar nu dankzij medicijnen gaat het aardig goed. Hierdoor ben ik wel heel voorzichtig geworden met sex. Op het begin probeerde we nog wel wat uit maar dat doen we nou ook niet meer. De laatste tijd toont mijn vriend bijna nooit meer het initiatief.

Ik had al een tijdje een idee dat er wat was dus ik had het maar recht in zn gezicht gevraagd. Hij vind het niet leuk meer dat hij niets meer mag doen dan de simpele basic sex. Maar ik heb hem vaak zat gezegd dat het het me anders pijn doet.

Ik heb zo het idee dat hij me alleen nog nodig heeft om zn kwakie te lozen, echt spontaan zin heeft hij niet.
Ik vind het niet zo lief van hem dat hij niet wat geduld met je heeft.

Je hebt toch niet voor niets geen seks? En als het je pijn doet dan is het toch helemaal niet fijn?

Komt die pijn van de schimmel of durf je eigenlijk geen seks meer te hebben omdat je dan bang bent om weer schimmel te krijgen?

In het laatste geval zou je je vriend kunnen voorstellen om een condoom te gebruiken. Als hij het hier niet mee eens is omdat "je met een condoom nou eenmaal minder voelt", dan kan hij zich niet in je inleven.
Tja, als jij vooral de spanning legt bij candida infecties lijkt me dat iff niet fijn. Kan je niet beter rekening houden met het eten van suikers etc? Je vriend heeft wel een punt denk ik. En daarmee maak je jezelf als iemand waar je slechts kwakkie kan lozen. Meer wil je blijkbaar niet. HIJ WEL.
quote:rozenstruikje schreef op 27 september 2011 @ 08:49:

Tja, als jij vooral de spanning legt bij candida infecties lijkt me dat iff niet fijn. Kan je niet beter rekening houden met het eten van suikers etc? Je vriend heeft wel een punt denk ik. En daarmee maak je jezelf als iemand waar je slechts kwakkie kan lozen. Meer wil je blijkbaar niet. HIJ WEL.

Heb jij wel eens schimmelinfecties gehad? Ook wel vaker dan eens? Ook wel eens om de haverklap?

Dat neemt de zin in seks wel weg hoor. Een condoom + glijmiddel wil dan nog wel eens helpen om toch seks te kunnen hebben.

Met mijn ex had ik ook om de haverklap last van schimmelinfecties. En dat is écht niet fijn. Ik hield overal rekening mee en toch ging het niet over.
Candida valt goed te bestrijden met de juiste eetgewoontes, misschien kun je je hier eens in verdiepen.

Verder vind ik het wel wat krom om te zeggen dat hij 'alleen zijn kwakkie moet lozen'. Ik denk dat je vriend het eerder opgegeven heeft en geen zin heeft in telkens een afwijzing.
This is not kosher!
Wordt je vriend trouwens meebehandeld?
This is not kosher!
Heb je ooit bij stil gestaan dat dit niet leuk is voor je vriend? Je denkt alleen aan jou. En als hij aangeeft dat het nu niet leuk is, verwijt jij hem dat ie alleen zijn kwakkie kwijt moet. Candida ligt voornamelijk bij eetgewoontes. Ben jij bereid daar aan te werken zodat je beter wordt ipv alleen maar vermijdend?
In de post van 9 uur druk ik me wat ongelukkig uit; ik bedoel dat het gedrag van je vriend enigzins logisch is (voor een man dan) en dat je het wellicht wat negatief interpreteert.
This is not kosher!
Candida-infecties kunnen ook overdraagbaar zijn op de partner.

Jullie moeten je dus wel beiden laten behandelen! Anders blijf je elkaar besmetten. Gebruiken jullie wel condooms? Een goed glijmiddel (bijv. op siliconenbasis) raad ik je ook aan.

Verder is het natuurlijk altijd goed om je te verdiepen in candida en hoe je het het beste kunt voorkomen dmv van de juiste voeding.

Ik vind het ook niet zo lief klinken van je vriend, maar jullie klinken nog wel erg jong. Natuurlijk mag hij wat meer begrip tonen, maar zou het ook niet kunnen dat jij je van te voren al druk maakt over de seks en dat je angstig bent dat het pijn gaat doen? Je schrijft dat het nu goed gaat met de medicijnen, wat houd je dan tegen tijdens de seks? Wat gaat er niet goed? Wat gaat er volgens je vriend niet goed?
medicijnen zorgen er voor dat de klachten van candida zelf weg gaan dus geen pijn bij het plassen enzo. het doet meestal gigantisch pijn als hij hem er in doet of onder een andere hoek. Denk eigenlijk dat het grotendeels komt door spanning dat ik bang ben dat het weer even pijn gaat doen als toen.

En ik ga de eetgewoontes eens opzoeken. ik eet niet als een van de gezondste, ik fitnessen nu wel mijn streven is 3x per week. en ik snoep te veel. ik probeer steeds te dieeten maar het lukt niet echt.
Je hoeft niet per se te dieeten;

- geen suiker (ook geen fruit)

- geen gist (beter zuurdesem brood)

- geen voedsel met schimmels (kaas, paddestoelen, behalve shii take)

Een goed boek is Vechten met gerechten tegen Candida en ME. De titel is een beetje sneu maar er staan heerlijke gerechten in en goede tips! Maar stop sowieso met suiker eten, dat is echt een voedingsbodem voor candida.

Ik neem aan dat je relatie leuk genoeg is om snoep voor te laten staan!
This is not kosher!
Als je vriend niet ook anti-schimmel crème op zijn penis smeert, dan kan het zijn dat je het steeds opnieuw van hem krijgt. Mannen kunnen namelijk ook een schimmelinfectie hebben, hoewel ze dat niet altijd merken. Hij moet dus ook behandeld worden om jou niet opnieuw te besmetten. Of doen jullie het altijd met condoom?
En wat Java zegt, wat Rozenstruikje zei en wat ik ook al gevraagd heb, wordt je vriend meebehandeld?

Ook kunnen condooms een allergische reactie veroorzaken, dan kun je latexvrije condooms gebruiken.
This is not kosher!
hij is een keer meebehandeld ja na tig keer zeuren :( ik heb het idee dat hij denkt dat ik me aanstel ofzo, hij heeft iig geen behoefte eraan om na de huisarst te gaan, die de laatste keer overigens ook zei dat het allemaal niet nodig was.
Dan zou ik nogmaals het hier eens met je vriend over hebben of vanaf nu alleen met condooms seks hebben. Onderstreep het belang hiervan.
This is not kosher!
Nou ja ik snap hem ook wel hoor. En jou ook wel. Ik denk dat bij beidn de lol er af is, en dat julloie beidien de schuld een beetje bij de ander leggen. Ten eerste is er daar die schimmelinfectie. Da's naar, maar volgens mij geen reden alleen basic sex te willen hebben. Je kunt zoveel leuks doen zonder ook maar te penetreren, dat ik me niet kan voorstellen dat candida een reden is voor een saai sexleven.

Ga eens na wat voor jou de ideale vrijpartij is. Niet wat lief of romantisch of veilig of knus is, maar waarvan glij je nou soppend door de slaapkamer? Bind hem eens aan het bed, bespring hem op de bank, trek jarratels aan. Dan hoeft het standje niet eens te veranderen, maar de setting doet dan heel veel. Hij heeft een reele klacht, zie hoe je daar binnen de beperking van candida toch aan tegemoet kan komen. Als mijn partner opeens alleen maar basic wil heb ik er ook minder zin in.
Ik snap precies welke pijn je bedoeld..

Heb er op dit moment ook last van, al 2x een kuur gehad en vandaag begin ik met de volgende.

Vriend snapte eerst ook niet waarom ik zo krampachtig reageerde, tot ik vertelde waar ik last van had en hem een tube anti-schimmelcreme in de hand drukte-;).

Wel naar dat je vriend je pijn niet serieus neemt. Juist deze infecties kunnen zo vervelend zijn!
als hij zich niet wil laten meebehandelen (of alleen na veel gezeur) en geen begrip toont voor jouw pijn en spanning, vind ik hem een hork van een vent.

Aan de andere kant is seks meer dan alleen penetratie en kun je het elkaar ook op andere manieren naar de zin maken.

Zelf heb ik ook een tijd gehad dat ik steevast na de seks veel jeuk had en pijn. Het vervelende van een schimmelinfectie is dat het eigenlijk nooit meer verdwijnt uit je lichaam. Het kan steeds weer de kop opsteken als je weerstand verminderd oid.

Het hoeft ook niet steeds als vaginale schimmel terug te komen, maar ook op je voeten (zwemmerseczeem), in je mond of in je borsten (de beroemde spruw bij borstvoedende vrouwen). Bijna iedereen heeft wel een schimmel in zijn/haar lichaam. Een zalfje is alleen een lapmiddel voor dat moment.

probeer het onder controle te houden dor te werken aan je weerstand en door gezond te eten.

linkje: http://nhg.artsennet.nl/k ... GPatientenbrief/PBU2b.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven