kat vergiftigd

26-09-2011 12:19 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben er helemaal ziek van. Een aantal weken geleden heb ik een jong katertje gekregen uit een nestje. Heel blij mee. Sinds kort mocht hij buiten - eerst onder begeleiding nu alleen. De buren die allergisch zijn voor katten brachten hem een paar terug. Ik had daarna ineens een ziek katje thuis. Naar de dierenarts - infuus. Twee dagen later - katje kroop steeds weg - naar de dierenarts. Moest hem laten inslapen. N.a.w. is hem gif toegediend. Ik kan niet bewijzen dat die buren het waren maar ik loop met zulke boze gevoelens rond! Ook kan ik slecht omgaan met dat mensen zeggen - zonde, het was zo'n leuk beestje. En dat was het dan. Ik vraag me af hoe er gereageerd zou zijn als het een kind zou zijn geweest. Ik begrijp niet dat mensen dit doen. Pak een plantenspuit en verjaag hem steeds op die manier. Zo simpel, nee GIF en uitroeien. Moest het even kwijt.
quote:MEFS schreef op 27 september 2011 @ 11:04:

Ik kan echt geen baby pad, kikker, kakkerlak, vogel of slang in mij buurt zien. Ik kan gillend op een tafel gaan staan.Haha, ben opgegroeid in een huis vlak bij een sloot. Dan trof je af en toe gewoon kleine padjes en salamanders aan in het huis... Ik vind ze wel schattig. Maar liep eens in het donker door de achtertuin heen en toen hupste een heel dikke, grote pad weg en schrok me helemaal kapot. Die vind ik minder leuk dus
Pff....Buren die zeuren over katten...get a life. Katten horen buiten te kunnen zijn. Deal with it.
quote:xxxlondon schreef op 27 september 2011 @ 11:10:

Ja, da's allemaal prima....maar je gaat al die babies niet dood maken toch?Nee, dood ze niet. Ik gil alleen en vlucht zo snel en zo ver weg mogelijk
quote:xxxlondon schreef op 27 september 2011 @ 11:12:

Overgens zijn kakkerlakken, padden en slangen ook niet zo aaibaar, dit in tegenstelling tot jonge konijntjes, poezen en puppies.Mefsmeid wil een camaleon als huisdier. Ik had al veel moeite met de glibberige goudvisjes.
quote:MEFS schreef op 27 september 2011 @ 11:19:

[...]

Nee, dood ze niet. Ik gil alleen en vlucht zo snel en zo ver weg mogelijk

Haha, ik loop met een grote boog om rotweilers, bouviers en dat soort grote beesten heen. Brrr..ik ben zo niet "the packleader".

Maarre...mensen zijn echt van lotje getikt als ze huisdieren van een ander wat aan doen en helemaal als het om jonge dieren gaat. Ik vind dat echt pychopatisch. Serieus.
quote:MEFS schreef op 27 september 2011 @ 11:20:

[...]

Mefsmeid wil een camaleon als huisdier. Ik had al veel moeite met de glibberige goudvisjes.Oh gatver. Ik was laatst bij de dierenarts en toen zat er een 5-jarig jongetje met z'n vader. Zieke gekko. Dat zijn ook eigenaardige beestjes zo van dichtbij...met van die enge oogjes.
quote:xxxlondon schreef op 27 september 2011 @ 11:26:

[...]

Maarre...mensen zijn echt van lotje getikt als ze huisdieren van een ander wat aan doen en helemaal als het om jonge dieren gaat. Ik vind dat echt pychopatisch. Serieus.Voor de 93e keer: TO verdenkt haar buren er van (om rare redenen, maar dat is mijn opinie), het is helemaal niet zeker wáár dat beestje aan overleden is (geen sectie verricht, tenzij TO dat nog niet heeft vermeld maar we hebben haar niet meer terug gezien op dit topic) en zo ja, wie of wat dat heeft gedaan!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:plukeenroosje schreef op 27 september 2011 @ 11:16:

Pff....Buren die zeuren over katten...get a life. Katten horen buiten te kunnen zijn. Deal with it.

Deal with it?

Ontzettende a-sociale instelling
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 27 september 2011 @ 11:45:

[...]

Deal with it?

Ontzettende a-sociale instelling

Nee hoor, vind ik niet.

Ik houd echt niet van honden en zeker niet van hondenpoep. Maar ik weet ook dat we nu eenmaal in een samenleving leven waarin er wel veel mensen zijn die die beesten leuk vinden. Ik moet er dus gewoon mee dealen dat ik ze buiten tegen kom, de poep moet ontwijken ed. Echt waar, daar heb ik dus geen enkele moeite mee. Het is nml. helemaal niet erg om af en toe "last" van iets te hebben.
quote:plukeenroosje schreef op 27 september 2011 @ 11:16:

Tja ik zie zelf ook niet het probleem van een drolletje meer of minder, zeker aangezien de stoep vol ligt met hondenpoep en daar hoor je nooit iemand over, maar blijkbaar vinden veel mensen dit toch echt wel heel vervelend.

De tijden zijn wat dit betreft ontzettend veranderd, want vroeger liepen alle katten zonder overlast te veroorzaken gewoon buiten.
quote:xxxlondon schreef op 27 september 2011 @ 11:48:

[...]

Echt waar, daar heb ik dus geen enkele moeite mee. Het is nml. helemaal niet erg om af en toe "last" van iets te hebben.

Ik vind kattenstront aan mijn handen als ik in de tuin werk, of hondenstront tussen mijn schoenzool vandaan peuteren wél erg, en niet vallen onder 'af en toe 'last' hebben van iets.

Dat jij daar geen moeite mee hebt: prima. Maar om te zeggen dat het namelijk helemaal niet erg is.. die mening delen heel veel mensen (terecht) niet.
quote:himalaya schreef op 27 september 2011 @ 11:35:

[...]

Voor de 93e keer: TO verdenkt haar buren er van (om rare redenen, maar dat is mijn opinie), het is helemaal niet zeker wáár dat beestje aan overleden is (geen sectie verricht, tenzij TO dat nog niet heeft vermeld maar we hebben haar niet meer terug gezien op dit topic) en zo ja, wie of wat dat heeft gedaan!

Ja joh, we weten in principe niets. Alleen dat het beestje een spuitje heeft gekregen en dat is al verdrietig genoeg. Maar goed...

feit blijft natuurlijk wel overeind dat als dat beest vergifigd is, er iemand (al dan niet de buurmens) rondloopt die behoorlijk getikt is in zijn bovenkamer.
quote:calvijn1 schreef op 27 september 2011 @ 11:45:

[...]

Deal with it?

Ontzettende a-sociale instellingDus, moet ik elke dag de poep van een kat opruimen en ook af en toe van een hond omdat dieren buiten horen? Ik heb alleen dieren in een kooi omdat ik geen zin in poep op mijn pad/tuin/keuken wil.
quote:himalaya schreef op 27 september 2011 @ 11:53:

[...]

Ik vind kattenstront aan mijn handen als ik in de tuin werk, of hondenstront tussen mijn schoenzool vandaan peuteren wél erg, en niet vallen onder 'af en toe 'last' hebben van iets.

Dat jij daar geen moeite mee hebt: prima. Maar om te zeggen dat het namelijk helemaal niet erg is.. die mening delen heel veel mensen (terecht) niet.

Dan verschillen we daarin. Ik trap nml. niet zo vaak in de hondenstront, wel kom ik die beesten vaak tegen... maar ach, ieder zo zijn ding.

Ik ga ze in ieder geval niet vergiftigen en neem aan dat jij die neiging richting katten ook kan onderdrukken.
quote:xxxlondon schreef op 27 september 2011 @ 11:53:

[...]

Ja joh, we weten in principe niets. Alleen dat het beestje een spuitje heeft gekregen en dat is al verdrietig genoeg. Maar goed...

feit blijft natuurlijk wel overeind dat als dat beest vergifigd is, er iemand (al dan niet de buurmens) rondloopt die behoorlijk getikt is in zijn bovenkamer.De kat kan ook aan een verkeerde plant geknabbeld hebben, of gif tegen slakke, ratten of maden hebben gelikt. Of zelfs een giftige pad hebben gegeten.
In mijn ogen is er altijd een oplossing voor...als beide partijen een beetje water bij de wijn kunnen doen.

Onze buren ergerden zich wild aan onze (wildplassende poepende) katten. Dit wisten wij niet tot het moment dat de buurman voor de deur stond en vond dat wij onze katten binnen moesten houden. Tja na vijf jaar gaan wij natuurlijk de katten niet binnen houden. Dit hebben we ook gezegd. We wilden wel meedenken over een oplossing. We hebben van alles geprobeerd...en hebben zelf de poep uit de tuin van de buren verwijderd. De buren gaven aan dat ze het eigenlijk niet meer zo erg vinden, nu ze het gevoel hebben gekregen dat wij er wat mee hebben gedaan.....dus nu horen we ze er nooit meer over.
quote:iris1969 schreef op 27 september 2011 @ 11:50:

[...]

Tja ik zie zelf ook niet het probleem van een drolletje meer of minder, zeker aangezien de stoep vol ligt met hondenpoep en daar hoor je nooit iemand over, maar blijkbaar vinden veel mensen dit toch echt wel heel vervelend.

Je praat poep

Dit istaat in de top 3 van ergernissen in de leefomgeving Iris, als het al niet op 1 staat.
Persoonlijk vind ik het niet zo veel moeite om poep om te ruimen.....
quote:himalaya schreef op 27 september 2011 @ 11:58:

[...]

Je praat poep

Dit istaat in de top 3 van ergernissen in de leefomgeving Iris, als het al niet op 1 staat.Het is natuurlijk maar net waar je grens ligt...sommige mensen ergeren zich wel erg snel.
quote:MEFS schreef op 27 september 2011 @ 11:57:

[...]

De kat kan ook aan een verkeerde plant geknabbeld hebben, of gif tegen slakke, ratten of maden hebben gelikt. Of zelfs een giftige pad hebben gegeten.

Tuurlijk, kan allemaal.....maar ook dat er iemand rondloopt die dat beest vergifigd heeft.

En ik vind dus dat áls je beesten vergiftigt, je rijp bent voor de psychiater. Dat is eigenlijk wat ik zeg....in zijn algemeenheid.

Blijkbaar willen jullie dat niet onderkennen.
quote:himalaya schreef op 27 september 2011 @ 11:58:

[...]

Je praat poep

Dit istaat in de top 3 van ergernissen in de leefomgeving Iris, als het al niet op 1 staat.Ik bedoel op dit forum, altijd maar over kattenpoep en nooit iets over hondenpoep .
quote:xxxlondon schreef op 27 september 2011 @ 12:04:

[...]

Tuurlijk, kan allemaal.....maar ook dat er iemand rondloopt die dat beest vergifigd heeft.

En ik vind dus dat áls je beesten vergiftigt, je rijp bent voor de psychiater. Dat is eigenlijk wat ik zeg....in zijn algemeenheid.

Blijkbaar willen jullie dat niet onderkennen.Eens, te zot voor woorden.
quote:MEFS schreef op 27 september 2011 @ 11:54:

[...]

Dus, moet ik elke dag de poep van een kat opruimen en ook af en toe van een hond omdat dieren buiten horen? Ik heb alleen dieren in een kooi omdat ik geen zin in poep op mijn pad/tuin/keuken wil.Dieren in een kooi vind ik zo zielig .
quote:iris1969 schreef op 27 september 2011 @ 12:04:

[...]

Ik bedoel op dit forum, altijd maar over kattenpoep en nooit iets over hondenpoep .Alle poep is toch vies! Ik vond de luiers van mijn zoons ook niet te gek hoor.
quote:plukeenroosje schreef op 27 september 2011 @ 11:58:

In mijn ogen is er altijd een oplossing voor...als beide partijen een beetje water bij de wijn kunnen doen.

Onze buren ergerden zich wild aan onze (wildplassende poepende) katten. Dit wisten wij niet tot het moment dat de buurman voor de deur stond en vond dat wij onze katten binnen moesten houden. Tja na vijf jaar gaan wij natuurlijk de katten niet binnen houden. Dit hebben we ook gezegd. We wilden wel meedenken over een oplossing. We hebben van alles geprobeerd...en hebben zelf de poep uit de tuin van de buren verwijderd. De buren gaven aan dat ze het eigenlijk niet meer zo erg vinden, nu ze het gevoel hebben gekregen dat wij er wat mee hebben gedaan.....dus nu horen we ze er nooit meer over.

Mee eens. Ik denk dat het al heel veel verschil maakt als je je, als katteneigenaar, inleeft in de ergernis van degene die er last van heeft en aangeeft er zoveel mogelijk aan te willen doen om de overlast te beperken. En het ook doen natuurlijk.

En vooral dat beide partijen wat water bij de wijn willen doen. We leven nou eenmaal niet alleen. Ik heb ook weleens last van het kind van de buren dat aan het gillen, schreeuwen en rondstampen is maar ach, ze zullen ook weleens last hebben van mijn muziek. Zolang je niet op alle slakken zout gaat leggen, zou het allemaal wel mee moeten vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven