kat vergiftigd

26-09-2011 12:19 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben er helemaal ziek van. Een aantal weken geleden heb ik een jong katertje gekregen uit een nestje. Heel blij mee. Sinds kort mocht hij buiten - eerst onder begeleiding nu alleen. De buren die allergisch zijn voor katten brachten hem een paar terug. Ik had daarna ineens een ziek katje thuis. Naar de dierenarts - infuus. Twee dagen later - katje kroop steeds weg - naar de dierenarts. Moest hem laten inslapen. N.a.w. is hem gif toegediend. Ik kan niet bewijzen dat die buren het waren maar ik loop met zulke boze gevoelens rond! Ook kan ik slecht omgaan met dat mensen zeggen - zonde, het was zo'n leuk beestje. En dat was het dan. Ik vraag me af hoe er gereageerd zou zijn als het een kind zou zijn geweest. Ik begrijp niet dat mensen dit doen. Pak een plantenspuit en verjaag hem steeds op die manier. Zo simpel, nee GIF en uitroeien. Moest het even kwijt.
quote:rosanna08 schreef op 27 september 2011 @ 12:51:

beetje de omgekeerde wereld vinden jullie ook niet? Niet degene die de rotzooi maakt, moet veranderen, maar degenen die er last van hebben.... Ja meid, als het aan mij ligt worden alle honden verboden maar ja...ik moet er toch mee leven dat ze los lopen en de boel onder schijten. Me er constant aan ergeren lost echt niks op en verkloot bovendien m'n humeur.
quote:rosanna08 schreef op 27 september 2011 @ 12:51:

beetje de omgekeerde wereld vinden jullie ook niet? Niet degene die de rotzooi maakt, moet veranderen, maar degenen die er last van hebben....

Het is net hoe je zelf in elkaar zit. Ik kan me er persoonlijk niet druk om maken als iemand niet doet wat ik zeg. Want eigenlijk is dat dus hetgeen wat je bij een ander doet: jouw mening opleggen aan een ander. Jij vindt dat diegene niet juist bezig is. Diegene vindt dus van wel. Tja, en dan? Ga je een ja-nee spelletje spelen met dat soort mensen dan?

Ik kies ervoor om diegene te laten voor wat het is en me er niet meer druk om te maken (of dus de ergernis voor mezelf wegnemen). Dan kan die ander lekker doen wat diegene wil en ik ook. Dat scheelt frustratie. Ik steek mijn energie liever in leuke dingen en dit soort dingen laat ik zo snel als mogelijk achter me.
Ik \zou niet eens weten wie ik moest aanspreken en waar die katten thuis horen, en ik ben ook zeker geen klager. Ik meld wel dat ik het heel erg vervelend vind om katten in mijn tuin te hebben in de hoop dat meer katten liefhebbers besluiten om hun kat binnen te houden. als ik behoefte aan een kat heb neem ik er zelf wel 1.

Ik erger me daarbij ook aan hondendrollen maar die hond komt niet op mijn terein, soms zijn hondeneigenaren ook bereid de poep op te scheppen, en daarbij betalen hondeneigenaren honden belasting, maar ook een blaffende hond en schreewende kinderen zondag ochten vroeg zijn net zo vervelend.

ipv dat je verwacht dat iedereen met die ergernis leert omgaan (geloof me je kan niet eens anders doen dan dat) kun je je ook meer bewust worden van de overlast die je huisdier of kind geeft aan andere en daar wat meer bij stil staan.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:iris1969 schreef op 27 september 2011 @ 11:50:

[...]

Tja ik zie zelf ook niet het probleem van een drolletje meer of minder, zeker aangezien de stoep vol ligt met hondenpoep en daar hoor je nooit iemand over, maar blijkbaar vinden veel mensen dit toch echt wel heel vervelend.

De tijden zijn wat dit betreft ontzettend veranderd, want vroeger liepen alle katten zonder overlast te veroorzaken gewoon buiten.Hondenpoep is een van de grootste ergernissen van Nederlanders. Hoe kom je er bij dat niemand het daar over heeft?
quote:plukeenroosje schreef op 27 september 2011 @ 12:01:

[...]

Het is natuurlijk maar net waar je grens ligt...sommige mensen ergeren zich wel erg snel.

Ik heb zelf een hond en ruim zijn poep op, maar trap als ik in het donker met 'm wandel ook wel eens in een drol.

Afgelopen maand zelfs met m'n slipper in een drol gaan staan dat de stront tussen m'n tenen zat.

Ja, en dan erger ik me aan mede-liefhebbers van honden die de drollen wel laten liggen. En ik denk niet dat ik me snel erger.
quote:deborah53 schreef op 27 september 2011 @ 12:46:

[...]

Ik denk dat ze iets anders bedoelt dan dit. Denk dat het erop neer komt dat je een ander niet kunt veranderen, ook met de beste bedoelingen van de wereld niet. Als jij je ergert aan iets of iemand, je hebt dit kenbaar gemaakt en er wordt vervolgens niets mee gedaan, dan blijf je toch met ergernis zitten. En dat terwijl je er dus verder niets aan kunt doen. De enige oplossing is dan om het voor jezelf zo aangenaam mogelijk te maken en ervoor te zorgen dat je een oplossing voor jezelf zoekt om de ergernis weg te nemen.

Het feit dat jij je ergens aan ergert, hoeft nog niet te betekenen dat een ander dit ook doet. Dus als je dan toch je zin door probeert te drukken terwijl een ander hier geen boodschap aan heeft, geeft dit alleen maar meer ergernissen (van beide kanten). Makkelijker is om de juiste oplossing voor jezelf te zoeken.

Daar ben ik waarschijnlijk wat makkelijker in dan anderen. Ik vind het niet nodig om over een hoop dingen heisa te maken terwijl ik met (kleine) aanpassingen de ergernis weg kan halen. Dit heeft uiteraard wel grenzen.

Nee hoor. Even over die loslopende kat: die mag geen overlast veroorzaken.

De buren mogen in het uiterste geval de dierenambulance bellen en melding maken van een zwerfdier, beestje wordt dan opgehaald en naar het asiel gebracht en de eigenaar mag betalen om hem op te komen halen.

Dit is mij allemaal eens vertelt in het asiel toen ik mijn kat daar haalde.

Dus mensen die zich ergeren aan loslopende katten en het helemaal zat zijn: bel de dierenambulance en maak melding van een zwerfdier. Moet je zien hoe snel ze toch maar binnen worden gehouden.
quote:fiefie schreef op 27 september 2011 @ 14:09:

Heb een mooie oplossing voor kattenoverlast. Pak een grote buis, stop er een lekker visje in en bewerk de binnenkant van de buis met afgewerkte motorolie. Kat komt en smikkelt lekker. Gaat vervolgens lekker naar huis door het kattenluikje en smeert zijn eigen huis onder de olie. Kat heeft hier geen last van. Katteneigenaar des te meer. Succes verzekerd! Mensen houd die beesten lekker binnen. Veroorzaakt het beest ook geen overlast!

Ben je wel helemaal lekker? Ik zeg het voor de 93e keer: als je dieren wat aan wil doen, ben je echt rijp voor de psychiater! Motorolie in de vacht van een kat...... en het arme beest zich proberen schoon te likken.

Jeetje, om katteneigenaren iets duidelijk te maken. Jij geeft honden zeker ook een plakje worst met een steen erin?

Heb ze wel eens foto's gezien van dieren die bespeurd uit de zee gevist werden omdat er weer een olietanker olie gelekt heeft? En wat een leed dat voor die beesten is inclusief het schoonmaken van al hun veren of vacht.

Pffffff....wat een harteloosheid.
...]Wat een merkwaardige denkwijze houd jij erop na zeg.. Wat al is gezegd: olie op de vacht van een kat is niet zo onschuldig als jij het voor doet komen.

Hoop toch echt dat je het niet over je hart kunt verkrijgen om een kat dat aan te doen.

Ik ben ook geen fan van honden en hun poep, maar om nou een hond meteen iets aan te doen omdat ik in zijn drol stap gaat mij toch echt wel te ver.
quote:Beauke schreef op 27 september 2011 @ 14:45:

[...]

Nee hoor. Even over die loslopende kat: die mag geen overlast veroorzaken.

De buren mogen in het uiterste geval de dierenambulance bellen en melding maken van een zwerfdier, beestje wordt dan opgehaald en naar het asiel gebracht en de eigenaar mag betalen om hem op te komen halen.

Dit is mij allemaal eens vertelt in het asiel toen ik mijn kat daar haalde.

Dus mensen die zich ergeren aan loslopende katten en het helemaal zat zijn: bel de dierenambulance en maak melding van een zwerfdier. Moet je zien hoe snel ze toch maar binnen worden gehouden.

Maar komen ze dan ook als ze zien dat de kat in kwestie:

a) een halsbandje omheeft met een muntje eraan waarop staat dat deze kat is geregistreerd bij het NDG;

b) gechipt is;

c) een kokertje aan het bandje heeft waarop naam- en adresgegevens van de eigenaar is?
Katten die uit mijn tuin blijven zitten niet onder de olie. Dus nogmaals: binnen houden die beesten! Heeft niemand er last van!
quote:fiefie schreef op 27 september 2011 @ 15:32:

Katten die uit mijn tuin blijven zitten niet onder de olie. Dus nogmaals: binnen houden die beesten! Heeft niemand er last van!

Lekker typje ben jij...

Dus als jij kinderen hebt waarvan er eentje bij mij ongewenst in de tuin komt, mag ik dat kind een rotschop o.i.d. geven?
Wat verschrikkelijk! Hoe kunnen mensen tot zoiets in staat zijn?! Indderdaad, wat nou als het om een baby of kind gaat, die vermoord je toch ook niet!!! Dieren hebben ook gevoel, net als mensen. Echt onbegrijpelijk. Heel veel sterkte!
Een kat wordt natuurlijk nagekeken of hij is gechipt, dan wordt contact opgenomen met de eigenaar die z'n kat moet ophalen en gemaakte kosten worden dan alsnog doorberekend aan de eigenaar. En dat zijn al gauw een paar tientjes.

Katten die uit mijn tuin blijven zitten niet onder de olie. Dus nogmaals: binnen houden die beesten! Heeft niemand er last van!Harteloos. Echt, ik vertrouw je ook voor geen meter met kleine kinderen.
Fiefie, spoor jij wel helemaal? Voordat die kat thuis is, heeft ie al die olie al binnengekregen hoor. Het eerste wat een kat doet als ie vuil is, is zichzelf schoonlikken! mafkees!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Beauke schreef op 27 september 2011 @ 15:44:

Een kat wordt natuurlijk nagekeken of hij is gechipt, dan wordt contact opgenomen met de eigenaar die z'n kat moet ophalen en gemaakte kosten worden dan alsnog doorberekend aan de eigenaar. En dat zijn al gauw een paar tientjes.Ik vraag me echt af of de dierenambulance deze moeite neemt omdat een buur last heeft van een kat waarvan in één oogopslag kan worden gezien bij welk adres deze hoort. Misschien doen ze dat wel hoor, dat kan natuurlijk heel goed. Maar of dat wat uithaalt...
quote:deborah53 schreef op 27 september 2011 @ 15:51:

[...]

Ik vraag me echt af of de dierenambulance deze moeite neemt omdat een buur last heeft van een kat waarvan in één oogopslag kan worden gezien bij welk adres deze hoort. Misschien doen ze dat wel hoor, dat kan natuurlijk heel goed. Maar of dat wat uithaalt...Het aanrijden kost ook geld.
quote:xxxlondon schreef op 27 september 2011 @ 15:46:

[...]

Harteloos. Echt, ik vertrouw je ook voor geen meter met kleine kinderen.Inderdaad.

Katten die uit mijn tuin blijven zitten niet onder de olie. Dus nogmaals: binnen houden die beesten! Heeft niemand er last van!Wat ben jij een triest figuur fiefie :puke:
quote:Beauke schreef op 27 september 2011 @ 15:52:

[...]

Het aanrijden kost ook geld.

Tja, wellicht wordt dat dan idd wel verhaald op de eigenaar... Maar ja, is dat nou serieus de manier waarop je met elkaar om moet gaan? Ik kan me niet voorstellen dat je zo in onmin leeft met je buurt/buren dat je dit soort capriolen moet gaan uithalen.

Maar misschien woon ik dan ook wel in een errug leuk/kindvriendelijk/diervriendelijk buurtje
dames, ik zou die smiley ff weghalen, hoe begrijpelijk ook, er zijn in het verleden mensen voor geband
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat echt helpt is de koffie uit koffiefilters in je tuin strooien. Hebben katten echt een gruwelijke hekel aan. En van een emmer water krijgen ze ook niks. Hoef je maar een paar keer te doen en dan is het kwartje wel gevallen.
quote:deborah53 schreef op 27 september 2011 @ 15:55:

[...]

Tja, wellicht wordt dat dan idd wel verhaald op de eigenaar... Maar ja, is dat nou serieus de manier waarop je met elkaar om moet gaan? Ik kan me niet voorstellen dat je zo in onmin leeft met je buurt/buren dat je dit soort capriolen moet gaan uithalen.

Maar misschien woon ik dan ook wel in een errug leuk/kindvriendelijk/diervriendelijk buurtje

Ik heb er ook geen last van.

Maar als ik hier lees dat mensen in de zomer als ze een raam openzetten meteen vreemde katten in hun bed hebben liggen en dat aanspreken van de eigenaar niet helpt is dit wel het proberen waard.
...]Mijn oma had een zelfde soort verhaal..Alleen daarin werd de buis voor de trein neergegooid, zodat katje doodging. Leuk joh! Echt zooo grappig! .

Ik vind het dieptriest dat er mensen zijn die dieren dit moedwillig aandoen. Hoe sneu ben je dan. Dat je van ( bepaalde) dieren niet houdt, prima. Maar waarom ze dan wat aandoen? Echt, ze weten niet wat ze fout doen, baasje is er verantwoordelijk voor en wie boet er voor? Juist, het arme diertje.
quote:rosanna08 schreef op 27 september 2011 @ 15:55:

dames, ik zou die smiley ff weghalen, hoe begrijpelijk ook, er zijn in het verleden mensen voor geband Waarom staat ie er om te gebruiken, als het eigenlijk niet mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven