Dochter eet geen broodkorstjes
dinsdag 27 september 2011 om 12:44
Geen wereldprobleem, maar wel irritant: Mijn dochter van 1,5 eet haar boordkorstjes niet op. Ze knaagt keurig het zachte deel op en laat de korstjes liggen. Maakt niet uit of ik haar boterham dubbel vouw of in stukjes snijdt. Ik gooi soms een halve boterham aan korstjes weg, zo zonde!
Hoe leer ik haar dat af? Iemand een tip?
Hoe leer ik haar dat af? Iemand een tip?
dinsdag 27 september 2011 om 12:50
dinsdag 27 september 2011 om 12:52
Mijn zoon vertikte het op die leeftijd ook om korstjes te eten. Ik heb geen zin in elke dag strijd aan tafel en heb er er bij laten zitten.
Nu is hij iets ouder en hebben we de afspraak dat hij het onderste, lichte deel opeet en het donkere deel mag laten liggen.
Hij krijgt het gewoon nog niet weg. Alles in stapjes.
Nu is hij iets ouder en hebben we de afspraak dat hij het onderste, lichte deel opeet en het donkere deel mag laten liggen.
Hij krijgt het gewoon nog niet weg. Alles in stapjes.
dinsdag 27 september 2011 om 12:52
[quote]lulu_ schreef op 27 september 2011 @ 12:51:
Hoe meer aandacht je eraan besteed, hoe meer je de 'strijd' voedt. Dus lekker negeren en natuurlijk de hemel in prijzen als ze wel een (stukje) korst eet.[/quote]
Ook daarmee laat je zien dat je het Heel Erg vind als er geen korstjes worden gegeten, terwijl je je af kunt vragen wat daar nou zo erg aan is.
De meeste eetproblemen liggen meer bij de ouders dei een bepaald idee hebben over eten, dan bij de kinderen.
Hoe meer aandacht je eraan besteed, hoe meer je de 'strijd' voedt. Dus lekker negeren en natuurlijk de hemel in prijzen als ze wel een (stukje) korst eet.[/quote]
Ook daarmee laat je zien dat je het Heel Erg vind als er geen korstjes worden gegeten, terwijl je je af kunt vragen wat daar nou zo erg aan is.
De meeste eetproblemen liggen meer bij de ouders dei een bepaald idee hebben over eten, dan bij de kinderen.
dinsdag 27 september 2011 om 12:55
dinsdag 27 september 2011 om 12:55
dinsdag 27 september 2011 om 12:56
quote:Phips schreef op 27 september 2011 @ 12:55:
Bewaar de korstjes in een trommeltje en zodra je dochter om iets te eten of snoepen vraagt kan ze nog lekker de korstjes opeten. Zodra die op zijn mag ze ook een koekje oid. Werkte hier perfect, geen gezeur maar toch duidelijk dat broodkorstjes ook gewoon gegeten moeten worden.Gezellige opvoeding voor een kind van anderhalf jaar.
Bewaar de korstjes in een trommeltje en zodra je dochter om iets te eten of snoepen vraagt kan ze nog lekker de korstjes opeten. Zodra die op zijn mag ze ook een koekje oid. Werkte hier perfect, geen gezeur maar toch duidelijk dat broodkorstjes ook gewoon gegeten moeten worden.Gezellige opvoeding voor een kind van anderhalf jaar.
dinsdag 27 september 2011 om 12:57
haha, ik ben zelf ook een echte korstjesweigeraar ( 37jr) , en ja jammer genoeg mijn kinderen ook ( 2 en 4) . Ik probeer de korstjes zelf wel te eten als goed voorbeeld, maar ik heb er altijd veel moeite mee. Ook eet ik standaard elke ochtend 4 bruine ( biologische) sneeen brood met hagelslag. Iets anders gaat er niet in. Erg lastig, want ik wil natuurlijk dat mijn kinderen "iets voedzaams" binnen krijgen. Dus leg ik worst en kaas op hun brood ( terwijl mijn maag dan omdraait bij de lucht ervan) maar dan pikken ze snel mijn brood met hagelslag af, en zit ik met die vieze kaas en worst opgescheept!! Soms geef ik het maar op en eten we lekker allemaal bruin brood met hagelslag en zonder korstjes!! ( ik snij ze er dan heel dun af) zijn we alle drie blij! ( slechte moeder ben ik he?
dinsdag 27 september 2011 om 12:58
quote:Phips schreef op 27 september 2011 @ 12:55:
Bewaar de korstjes in een trommeltje en zodra je dochter om iets te eten of snoepen vraagt kan ze nog lekker de korstjes opeten. Zodra die op zijn mag ze ook een koekje oid. Werkte hier perfect, geen gezeur maar toch duidelijk dat broodkorstjes ook gewoon gegeten moeten worden.
Haha. Mijn dochter snoept nog liever helemaal nooit meer dan dat ze zal toegeven.
Zo de nadruk op iets leggen werkt (hier) volkomen averechts.
Bewaar de korstjes in een trommeltje en zodra je dochter om iets te eten of snoepen vraagt kan ze nog lekker de korstjes opeten. Zodra die op zijn mag ze ook een koekje oid. Werkte hier perfect, geen gezeur maar toch duidelijk dat broodkorstjes ook gewoon gegeten moeten worden.
Haha. Mijn dochter snoept nog liever helemaal nooit meer dan dat ze zal toegeven.
Zo de nadruk op iets leggen werkt (hier) volkomen averechts.