Ervaring zitverhoger?

27-09-2011 14:35 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb twee kinderen van bijna 3 jaar en ruim 1 jaar.

Tijdens het eten zit de oudste in een kinderstoel aan tafel en mijn jongste kind zit nog in z'n wipstoeltje. Aangezien hij hier nu echt "te groot" voor wordt, wil ik hem graag in de kinderstoel zetten en de oudste op de eetkamerstoel zodat we gezellig met het gezin kunnen eten. Helaas is onze tafel vrij hoog en kan mijn oudste kind niet confortabel zitten. Hij komt net met z'n hoofdje boven tafel...

Ik vind het niet handig om nog een kinderstoel aan te schaffen voor deze korte periode en het neemt natuurlijk ook weer ruimte in.

Hebben jullie ervaring met een zitverhoger voor op een eetkamerstoel en welke bevalt goed?

En hoe lang kan je hier gebruik van maken voordat kinderen goed aan tafel kunnen zitten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Neem een zitverhoger voor auto. Die heb je toch nog nodig ooit (ook handig als er vriendjes mee aan). Bij Hema.
Heb je het al geprobeerd met gewone kussens? Werkt prima, als hier eens een kindje extra blijft eten. (Ik heb van die vierkante tuinbankkussens, die blijven goed liggen.)

Andere tip: de Tripp Trapp. Mijn dochter van twee zit er buiten het eten ook graag op te knutselen aan de eetkamertafel. Mijn vriendin heeft een dochter van acht, die zit er ook nog steeds graag op. Kortom: daar heb je jaren wat aan, de 'investering' zeker waard. (Je kan ook altijd op MP kijken voor een tweedehands?)
Sommige stoelen worden instabiel als je er een verhoger op zet. Daar moet je dan wel even goed naar kijken. Ook kan de afstand tussen de stoel-tafel te klein worden (benen passen niet meer onder tafel).

Mijn kinderen mochten gewoon op hun knieën zitten. Verder is het geen nadeel als de afstand tussen bord en mond erg klein is. Scheelt een hoop geknoei.

Een andere oplossing: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30090476/
...
Ik had de meest simpele stoelverhoger voor in de auto. Zo eentje zonder handvaten/gordelsleuven.

En dat werkte heel goed, stoel kon gewoon aangeschoven worden met kind en het was niet instabiel. Ding kostte 5 euro.
Bedankt voor jullie reacties.

Een kussen lijkt mij niet echt stabiel, want wij hebben stoffen (gladde) eetkamerstoelen zonder armsteunen. En aangezien ons ventje nogal een wiebelkont is...

Kan je een zitverhoger voor de auto ook bevestigen aan de stoel?
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 27 september 2011 @ 14:40:

Andere tip: de Tripp Trapp. Mijn dochter van twee zit er buiten het eten ook graag op te knutselen aan de eetkamertafel. Mijn vriendin heeft een dochter van acht, die zit er ook nog steeds graag op. Kortom: daar heb je jaren wat aan, de 'investering' zeker waard. (Je kan ook altijd op MP kijken voor een tweedehands?)Dit zou ik ook aanraden. Ik at ooit bij een collega en zijn pubers zaten nog op een Tripp Trapp. Die gaan dus echt heel lang mee. En als je dat niet meer wilt verkoop je 'm ook gewoon weer op MP.
Stoelverhoger met van die riempjes werkt prima, alleen zijn mijn leren stoelen nu stuk door die zitverhoger en triptrapstoeltjes zijn ook prima, maar mijn dochter van 3 zit er niet meer in al een jaar niet meer, ze voelt zichzelf al te groot.

Ik weet niet in welke buurt je zit, maar ik heb twee witte triptrapstoeltjes over (bijna nieuw) 1 koloniale kinderstoel en 1 witte plastick stoelverhoger, ze gaan binnenkort op marktplaats!
Wij hebben deze:

Het merk is Red Castle.

Die kun je aan 2 kanten gebruiken, de ene kant is lager dan de andere. Met de benen onder de tafel gaat het bij ons net.

Ik heb hem via Marktplaats gekocht. Hij is helemaal van plastic, dus makkelijk schoon te maken.

De verhoger kun je met een gordeltje onder de stoel door vastmaken. Dus als je wel leuningen aan je stoel hebt, is het niet echt stabiel.
Ik heb nu een houten zilveren meegroeistoel van Tiamo.

Om nu twee triptrap's aan te schaffen wordt duur. Maar deze stoelen zijn idd wel het geld waard.

@monalisalove; ik woon nabij Nijmegen.

Wat vraag je voor de twee witte triptrap's en in welke staat verkeren ze?

@aliniminie: wij hebben stoffen gladden stoelen. Zal dit zitje er niet afschuiven als de kinderen erop wiebelen?
Er gaat een gordeltje van de zijkanten onder de stoel door. Hier zit een gesp op, die je kunt stellen. Hij kan dus heel strak. Denk niet dat het eraf schuift. Wij hebben leren stoelen, zonder leuning. Daar blijft hij goed op staan.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 27 september 2011 @ 14:40:

Heb je het al geprobeerd met gewone kussens? Werkt prima, als hier eens een kindje extra blijft eten. (Ik heb van die vierkante tuinbankkussens, die blijven goed liggen.)

Andere tip: de Tripp Trapp. Mijn dochter van twee zit er buiten het eten ook graag op te knutselen aan de eetkamertafel. Mijn vriendin heeft een dochter van acht, die zit er ook nog steeds graag op. Kortom: daar heb je jaren wat aan, de 'investering' zeker waard. (Je kan ook altijd op MP kijken voor een tweedehands?)Die tripp trapps zijn het geld meer dan waard, helemaal met je eens! Je hebt ook andere merken waarvan de stoel op een TT lijkt, misschien moet je daar ook eens naar kijken TO (ook op MP).
quote:ellen380 schreef op 27 september 2011 @ 15:16:

Bedankt voor jullie reacties.

Een kussen lijkt mij niet echt stabiel, want wij hebben stoffen (gladde) eetkamerstoelen zonder armsteunen. En aangezien ons ventje nogal een wiebelkont is...

Kan je een zitverhoger voor de auto ook bevestigen aan de stoel?Nee, die staat gewoon los op de stoel, eventueel met een antislipmatje eronder.
@ reisa1978: wiebelt een kindje van bijna 3 er dan niet snel af?

Wij hebben een gladde stoffen stoel zonder leuningen...

En tja... zo'n verhoger met riempjes... Monalisalove zegt al dat haar stoelen kapot zijn gegaan door het snijden vd riemen in de stoel. Stoffen stoelen zijn dan helemaal kwetsbaar.

Ik denk maar dat ik mijn knulletje flink wat spinazie moet geven, zodat hij flink groeit, haha!
Ik gebruik voor mijn uk van 2 een zitverhoger van Bambino, destyds gekocht by Kruidvat in aanbieding. Vind hem ideaal en we kunnen deze meenemen als we elders eten. Onze stoffen stoelen ondervinden er geen schade van.
Nee, maar het stond heel stevig op onze stoelen. En het verhoogd maar zo'n 5 cm net genoeg bij ons.
Ik legde gewoon een stapel handdoeken op de zitting. Toen kon (toen nog) BritBaby wél zien wat er op z'n bord lag!

Handdoeken gooi je vervolgens bovendien gewoon in de was als hij na het eten vol zit met macaroni en banaan!

Wij hebben overigens een Bloom Fresco Loft.
Wij hebben voor kinderen op bezoek een wc opstap krukje op de stoel
quote:ellen380 schreef op 27 september 2011 @ 15:50:

Ik heb nu een houten zilveren meegroeistoel van Tiamo.

Om nu twee triptrap's aan te schaffen wordt duur. Maar deze stoelen zijn idd wel het geld waard.

@monalisalove; ik woon nabij Nijmegen.

Wat vraag je voor de twee witte triptrap's en in welke staat verkeren ze?

@aliniminie: wij hebben stoffen gladden stoelen. Zal dit zitje er niet afschuiven als de kinderen erop wiebelen?Een is splinternieuw, had ik bij oma neergezet en dochter heeft er twee keer ingezeten, de ander is een aantal maanden gebruikt. Helaas zit ik vijf kwartier rijden van nijmegen.
quote:monalisalove schreef op 27 september 2011 @ 17:16:

[...]

Een is splinternieuw, had ik bij oma neergezet en dochter heeft er twee keer ingezeten, de ander is een aantal maanden gebruikt. Helaas zit ik vijf kwartier rijden van nijmegen.

Monalisalove; waar wonen jullie in de buurt? Wellicht dat familie de stoelen kunnen ophalen? Heb je een vraagprijs?

En wat is jouw ervaring met een zitverhoger, aangezien jullie die ook gebruikt hebben?

Alvast bedankt voor je reactie!
Wij hadden hetzelfde probleem. Wij hebben 2 jaar geleden op marktplaats een tweede kinderstoel gekocht voor euro 15. Onze dochter van 5 zit er nog steeds op. Het is zeker niet voor korte tijd. Ze kan goed aan tafel zitten, ook als ze beiden zitten te knutselen is het handig.
Tuorrebout; bedoel je de triptrapstoel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven