Tips tegen jaloezie!

27-09-2011 13:20 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Altijd ben ik wel een tikje 'jaloersig' geweest ten opzichte van een partner; in mijn ogen altijd een gezond gevoel van 'hij is van mij ;p' en ik heb mijn vriendjes nooit beperkingen opgelegd van elke aard dan ook.

Mijn vriend is bartender in een populaire uitgaansgelegenheid. Je voelt de bui al hangen ;). Hij is al 's door een meisje over de bar heen gezoend, er staan regelmatig meiden hem op te wachten tot hij klaar is met werken en veel van hen vragen bij de DJ om zijn telefoonnummer.

Over het algemeen vind ik het juist vreselijk gaaf dat hij dan trouw is aan mij, dus in die zin vind ik 't niet altijd moeilijk ofzo ;). Achter zo'n bar moet je ook gewoon flirterig zijn om fooi te vangen.

Maar hij heeft een collega daar en hij heeft naar mijn zin al iets te vaak gezegd dat hij 'het zo'n vreselijk leuke meid vindt'. Ze gaan dan ook wel 's stappen met alle collega's van die tent en de sfeer is daar dan erg van het scoren en de 'gezelligheid'.

Hij is ook een keer gaan stappen nadat wij ruzie hadden gehad (daar baalde ik toen ook best wel van) en toen heeft hij na het stappen samen met haar bij haar thuis nog een drankje gedaan.

Dit gaat mij dus echt te ver. Zijn timing was ook gewoon baggerslecht, maar ik vind gewoon echt niet kunnen dat je met iemand, na het stappen (om 4 of 5 uur 's nachts) mee naar huis gaat - ook al is 't om 'een glaasje water te drinken' - als je een relatie hebt.

Maar goed, dat ben ik. Wat vinden jullie?

Wat ik verder namelijk ook moeilijk vond is dat hij zei dat hij met het stappen eigenlijk net zo flirterig is als achter de bar, omdat hij dat gewoon leuk vindt. Ik kan best wel een beetje dansen enzo met een goede vriend van me - omdat je dan weet hoe 't zit - maar ik vind het flirterig, leuk dansen met een vreemde terwijl je een relatie hebt toch eigenlijk gewoon niet nodig.

Last but not least: hij had met die collega onze ruzie besproken en zij had hem gelijk gegegeven enzo en dat vind ik dan ook al helemaal niet zo cool.

Verder heeft mijn vriend meer vrouwelijke vrienden dan mannelijke, zoals ik meer mannelijke vrienden heb dan vrouwelijke, dus in die zin is dat ook gewoon een stukje acceptatie.
Tip: communicatie
Een barman heb je nooit alleen!
quote:sophietje89 schreef op 27 september 2011 @ 13:20:

Achter zo'n bar moet je ook gewoon flirterig zijn om fooi te vangen.

Sorry, maar dit is echt nonsens. En ik werk ook achter de bar.

Er wordt heel veel met het barpersoneel geflirt, maar je hoeft er echt niet op in te gaan. Ik doe altijd aardig en vriendelijk, maar zeker niet flirterig.
Mijn vriend heeft ook meer vriendinnen dan vrienden.

Hij kan goed dansen en danst en maakt graag praatjes met onbekende dames.

1x is het tot zo ver gekomen dat hij nummers met een ander meisje had uitgewisselt.. gewoon voor de gezelligheid zei hij..

Maar hij smsde wel Hey Schoonheid en wanneer zie ik je weer?

Soms (vaak) vind ik het best moeilijk om daar mee om te gaan....

Dus ben wel benieuwd naar de tips.
Ja flirterig om een fooi te vangen klinkt haast als hoererij :P

Vriendelijk zijn (en dus glimlachen) vind ik doodnormaal, maar is ook een moeilijke scheidslijn.

Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind als ie in het holst van de nacht na het uitgaan nog iets bij een meisje 'wat ie zo'n leuke meid vind' wat gaat drinken, en dan ook nog eens jullie ruzie bespreken. Maarja, ik neem aan dat jij je relatie ook wel eens met anderen bespreekt. En dan is dat fijner om thuis te doen dan in een lawaaierige kroeg. Misschien kun je het zien als dat het hem hoog zat en er graag met iemand 'objectief' over wilde praten, zoals jij nu hier doet eigenlijk.

Ik las gister ofzo ook al in een topic dat de vriend uitging om met anderen te flirten...Sja ik vind dat toch een beetje dubieus ja. Maar zoals gezegd: een barman (/mooie man, wat vaak hetzelfde is) heb je nooit alleen. Al vind ik terugflirten wat anders dan regelmatig zelf beginnen met flirten. Misschien is het gewoon een flirt? Die heb je ook. Daar zit het gewoon in, doen het ook half onbewust.

Ik zou m'n ogen open houden maar er verder niet al te moeilijk over doen als er geen directe aanwijzingen zijn van ontrouw.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Ik vind het wel te ver gaan eerlijk gezegd.. en ik snap je jaloerse gevoelens wel. Zeg je dat ook tegen hem?

Ik heb een lange relatie gehad met een barman, vrouwen deden álles voor zijn aandacht. Op den duur heb ik heel simpel een afspraak met mezelf gemaakt: ik mag pas jaloers zijn als er écht wat aan de hand is. En gek genoeg gaf me dat zoveel rust!

Misschien ook een idee voor jou?

Verder komt je vriend wel heel erg flirterig over, daar kan je best wat over zeggen vind ik.
Heb niet echt tips voor je, maar ik blijf meelezen want ik ben wel benieuwd! Heb zelf ook zo'n vriend, hij werkt in een andere branche maar is ook best een flirt en er komt op zijn werk vaak vrouwen tegen die sowieso al zin hebben in een gezellig dagje of avondje (dus wat minder remmingen.. Ik werk in dezelfde branche). Ook heeft hij veel vrouwelijk vrienden, (denk 50/50) altijd al gehad. En hij gaat rustig met vrouwelijke collega's met z'n 2en uit eten (grr) of tot midden in de nacht wat drinken, soms ook bij hen thuis. In het begin had ik het daar echt wel moeijk mee (urenlang huilen). Ik heb toen echt een keuze gemaakt, óf ik vertrouw hem en zeg tegen de jaloerse stemmetjes dat ze niet moeten zeuren, óf ik maak het uit omdat ik het niet trek.

En nee, ik vind het nog steeds niet leuk maar ik vertrouw hem gewoon. Objectief gezien mag ik best achterdochtig zijn vind ik zelf, maar anderen die hem kennen zeggen dat het echt bij zijn persoonlijkheid past om zo relaxed met anderen te zijn. We hebben heel duidelijk grenzen afgesproken en ik weet dat hij zich eraan houd, ookal klinken zijn verhalen soms té gezellig. Misschen is dat een tip voor jullie? Heel duidelijk concrete grenzen afspreken?

Blijkbaar is zij degene waarmee hij op dat tijdstip het beste kan bespreken wat er in zijn hoofd omgaat en omdat julie net ruzie gehad hadden moest hij dat zsm kwijt, na het werk midden in de nacht dus.. En ja, de timing is superslecht en daar mag je hem ook wel een trap onder zijn kont voor geven maar mannen hebben dat soms gewoon echt niet door..

En dat ze hem gelijk geeft is gewoon meelullen hoor, moet je je niet zoveel van aantrekken, die ruzie was iets tussen jullie 2 daar mag ze haar mening over geven maar ze kan niet alle details weten,,
quote:ladyw schreef op 27 september 2011 @ 13:51:

Maar hij smsde wel Hey Schoonheid en wanneer zie ik je weer?

Dat zou mij ook te ver gaan. Kan best dat hij dat gezellig bedoelde maar dan moet hij mij vertrouwen in dat vrouwen dat toch echt wel flirterig opvatten. Dan geef je hen hoop waar geen hoop is ne dat is een grens overgaan voor mij..
Ik heb toen echt een keuze gemaakt, óf ik vertrouw hem en zeg tegen de jaloerse stemmetjes dat ze niet moeten zeuren, óf ik maak het uit omdat ik het niet trek.

Dit dus. Heb ik ook gedaan, maar het scheelde ook dat mijn toenmalige vriend zelf weinig aanleiding gaf tot jaloezie. De vrouwen om hem heen overigens des te meer. De dames werden ook altijd veel erger als ik in de buurt was, of als ze doorhadden dat ik zijn vriendin was. Heel vermoeiend.
quote:anijsie schreef op 27 september 2011 @ 14:07:

[...]

Dat zou mij ook te ver gaan. Kan best dat hij dat gezellig bedoelde maar dan moet hij mij vertrouwen in dat vrouwen dat toch echt wel flirterig opvatten. Dan geef je hen hoop waar geen hoop is ne dat is een grens overgaan voor mij..

Precies voor hem is het misschien ahum "gezelligheid" maar voor haar zal het waarschijnlijk overkomen als flirten.

Mannen... haha.

Maar ik geloof wel dat er het type man bestaat dat echt gezelligheid wil en nieuwe mensen ontmoeten geweldig vind.

Die graag praatjes en een lolletje maakt met dames en een beetje aandacht niet afslaat.

Maar die zijn -one and only- altijd in zijn achterhoofd houdt.

Maar ik vind dat wanneer je na het stappen nog bij een dame gaat afteren te ver gaan! Net zoals nummers wisselen etc.

Te veel van het goede!

Ik vind dat wij ze al vrijheid zat geven. Daar moeten ze geen misbruik van maken. Want dan is het bye bye vrijheid en uiteindelijk bye bye relatie.
[quote]sophietje89 schreef op 27 september 2011 @ 13:20:

Hij is ook een keer gaan stappen nadat wij ruzie hadden gehad (daar baalde ik toen ook best wel van) en toen heeft hij na het stappen samen met haar bij haar thuis nog een drankje gedaan.

Last but not least: hij had met die collega onze ruzie besproken en zij had hem gelijk gegegeven enzo en dat vind ik dan ook al helemaal niet zo cool.

/quote]

Ik heb 2 opmerkingen uit jouw OP gehaald die mij een heel slecht gevoel geven over deze man. Hij heeft een collega die hij meer dan leuk vindt en uitgerekend met haar gaat hij jullie ruzie bespreken?! Dat meen je niet! Wat is dit voor een figuur? Ik zou hem aanspreken op dit gedrag en heel gauw je grenzen gaan aangeven. Voor mij zou de man al exit zijn, maar wie ben ik.

Hoe serieus meent hij het met jou? Als hij vrijheid blijheid wil en van diverse walletjes wil eten, dan kan hij beter single blijven.
Ik ben ongetwijfeld naïef, want nooit in die situatie geweest, maar ik vind telefoonnummers uitwisselen wel kunnen. Ik zou dat zelf ook doen als ik een leuk iemand tegenkom, zo vaak is dat niet en vrienden heb je nooit genoeg.

'schoonheid' sms'en is dan niet zo handig nee
Dat hij zijn ruzies met jou vervolgens met haar gaat bespreken en zegt dat zij hem gelijk geeft zou voor mij exit zijn. Dit in combinatie met dat hij met haar uitgaat en met haar mee naar huis gaat als jullie ruzie hebben.
Hoi Sofietje89,

Mijn tip voor jouw: gewoon dezelfde dingen doen als hij. Flirt hij, ook flirten. Bij een platonische vriend wat drinken. Kijken hoe hij reageert. Als hij het niet leuk vindt, moet jij zeggen dat hij er ook mee moet stoppen. Zo heb ik het opgelost. Doordat je zelf het zelfde doet, voel jij je niet zo rot, voel je je onafhankelijker, totaal niet schuldig en het is nog leuk ook, toch?

Succes!
Kijk eens een keer heel objectief naar zijn gedrag naar mensen toe in het algemeen. Hoe gaat hij met andere mensen om?

Doet hij tegen iedereen zo?

Man, vrouw, oud, jong, dik, dun, mooi en aantrekkelijk of lelijk en onaantrekkelijk?

Als dat het geval is, niks mis mee dan lijkt mij.
Vraag van een partner terug wat je zelf ook geeft. (aan respect, trouw, etc) En neem geen genoegen met minder. Dat tast je zelfrespect aan.

Alles wat je bij jezelf redelijk toelaatbaar vindt (ook al hoef je daar zelf niet perse behoefte aan te hebben) gun dat ook de ander en spiegel dat aan elkaar.

Vrouwen verleggen zo verschrikkelijk hun grenzen omdat 'mannen nu eenmaal zo zijn'.

Ik sta voor vrije wil. Wat er niet vrijwillig inzit, kan je beter ook niet proberen te veranderen.
@ Bauke

Dus een vriend(in) van t andere geslacht is niet mogelijk??

Wat zijn jullie kortzichtig zeg.. En met n collega nog ff een borrel na doen?? Komt zo vaak voor..

Alleen dat is t hè, ti's met n vrouw en dat kan niet..

Zoals de waard is..
quote:Anthonius schreef op 27 september 2011 @ 18:22:

@ Bauke

Dus een vriend(in) van t andere geslacht is niet mogelijk??

Wat zijn jullie kortzichtig zeg.. En met n collega nog ff een borrel na doen?? Komt zo vaak voor..

Alleen dat is t hè, ti's met n vrouw en dat kan niet..

Zoals de waard is..

Dit is typische mannelijke emotionele manipulatie.

Ook jij weet dondersgoed wanneer iets niet deugt en wanneer het geen probleem is. Het is de context, de lading en de sfeer waar een vrouw het toch verrekte vaak bij het goede eind heeft dat er iets niet klopt. En hoewel je dat niet zal erkennen hier, weet je dat ook dondersgoed.

Maar met dit soort manipulatie werk je in op schuld gevoel op een gebied alsof er niets aan de hand is.

Vrouwen doen doorgaans NIET moeilijk indien er NIETS aan de hand is. Ook niet over borrelen met vrouwelijke collega's.

Waar ze wel over struikelt is een situatie die net an niet deugt.
quote:-nora- schreef op 27 september 2011 @ 13:56:

Maarja, ik neem aan dat jij je relatie ook wel eens met anderen bespreekt. En dan is dat fijner om thuis te doen dan in een lawaaierige kroeg. Misschien kun je het zien als dat het hem hoog zat en er graag met iemand 'objectief' over wilde praten, zoals jij nu hier doet eigenlijk..Lekker naïef...
Ik vind de actie van je vriend echt super respectloos! In plaats van een ruzie goed te maken met zn vriendin gaat ie stappen met vrienden en met een meisje van zijn werk mee naar huis om wat te drinken?? sorry maar ik zou dat totaal niet pikken! Als nou alle collega's erbij waren zou het nog wat minder erg zijn maar waarom alleen met haar? Sophie ik ben met je eens dat hij met deze actie echt te ver is gegaan, ook al is er geen sprake van vreemdgaan, respect voor elkaar in een relatie is wel heel belangrijk.

Volgens mij leg je de schuld nu heel erg bij jezelf omdat je tips wilt zoeken om je jaloezie te lijf te gaan omdat je geen zeikerd wilt zijn tegenover hem maar je hebt alle recht om hier wat van te zeggen. Zou hij dit leuk vinden als jij dat zou doen?

Een tip tegen jaloezie (wat bij mij altijd helpt):

Maak van het jaloerse gevoel iets positiefs. Jaloezie kan ook voortkomen omdat je super gek op hem bent en hem voor geen goud zou kwijt willen dus dat is iets om heel blij mee te zijn! en spreek het gewoon uit! zeg het tegen hem, misschien vind hij het logisch en heeft ie het gewoon niet door gehad dat het voor jou vervelend is geweest!

suc6
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Maar.. hij is wel eerlijk tegen je. Hij had het ook kunnen verzwijgen dat hij met dat meisje is meegegaan.
quote:lovelivelaugh schreef op 27 september 2011 @ 23:00:

Maar.. hij is wel eerlijk tegen je. Hij had het ook kunnen verzwijgen dat hij met dat meisje is meegegaan.

Kijk en inderdaad, daar zit hem nu net het verschil in...

Zou deze jongen een gewetenloze player zijn gaat hij dat toch niet aan TO melden?? Ik bedoel dan zou hij gelogen hebben? Of zie ik dit ook verkeerd??
quote:Palmera schreef op 27 september 2011 @ 21:49:

[...]

Lekker naïef...quote:Anthonius schreef op 28 september 2011 @ 10:45:

[...]

Zou deze jongen een gewetenloze player zijn gaat hij dat toch niet aan TO melden?? Ik bedoel dan zou hij gelogen hebben? Plus: waarom zou je meteen van het ergste uitgaan? Pas als ie d'r gezoend heeft is ie vreemdgegaan, en niet eerder. Daarom zei ik al, hou je ogen open, maar ga niet dingen insinueren. Wat voor relatie heb je als je de ander niet vertrouwd?
quote:rozenstruikje schreef op 27 september 2011 @ 21:04:

[...]

Dit is typische mannelijke emotionele manipulatie.

Ook jij weet dondersgoed wanneer iets niet deugt en wanneer het geen probleem is. Het is de context, de lading en de sfeer waar een vrouw het toch verrekte vaak bij het goede eind heeft dat er iets niet klopt. En hoewel je dat niet zal erkennen hier, weet je dat ook dondersgoed.

Maar met dit soort manipulatie werk je in op schuld gevoel op een gebied alsof er niets aan de hand is.

Vrouwen doen doorgaans NIET moeilijk indien er NIETS aan de hand is. Ook niet over borrelen met vrouwelijke collega's.

Waar ze wel over struikelt is een situatie die net an niet deugt.De spijker op zn kop! Heel goed geformuleerd rozenstruikje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven