FB vraag

27-09-2011 19:26 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie weet wat er sinds vandaag (?) is verandert op FaceBook?

Ineens zie ik overal dit soort berichtjes staan: ivm alle nieuwe privacy instellingen, wil ik jullie vragen het volgende te doen... Dan moet je op iemands naam gaan staan en iets aanvinken of juist uitvinken. ..blabla.

Gaat erom dat mensen zich op jou moeten abonneren?? Wie weet wat dit inhoudt en of ik het ook moet doen? En als ik het niet doe wat heeft dat tot gevolgen?

Alvast heel erg bedankt!
Geen last van, waar zie je dat?
dat is volgens mij alleen als iemand je tagt in een foto of bericht. Daar moet je tegenwoordig toestemming voor geven.
Dat is omdat nu iedereen al jouw acties kan zien rechts in het scherm. Die nensen vragen jou om dat bij hen uit te vinken, omdat zij liever niet willen dat iedereen dat ziet. Dat is wat ik eruit begrijp..
Facebook gaat overigens begin oktober helemaal veranderen, dus wen er maar vast aan .
Aha, ok.. Maar normaal kon je toch ook al zien wat anderen doen? Zoals: X vindt die foto leuk, of X heeft gereageerd op de status van.. Dus dat is toch niet nieuw?

Lissy89, wat gaat er vanaf oktober veranderen dan?
Ja, d'r gebeurt van alles

Ik zou even wachten met aanpassingen doen, want er gaat binnenkort echt heel veel veranderen...
nee het is als je vriendin een foto plaatst van haar en jou en je dan tagt. Dus op haar page zegt dat jij het bent met naam. daar moet je toestemming voor geven nu
quote:Maayke24 schreef op 27 september 2011 @ 19:54:

Dat is omdat nu iedereen al jouw acties kan zien rechts in het scherm. Die nensen vragen jou om dat bij hen uit te vinken, omdat zij liever niet willen dat iedereen dat ziet. Dat is wat ik eruit begrijp..

exact

Schijt irritant dat al mijn acties voor iedereen zichtbaar zijn.
Uhm, als je alleen wil dat jouw vrienden dingen van jou zien en je hebt dit ook zo ingesteld, dan hoef je verder toch niet te veranderen? Een vriend van mij denkt dat vrienden van vrienden acties kunnen zien, maar dat kan toch niet zomaar?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
o ik zie nu dat er weer wat anders is. ik begrijp er niks meer van
Rechts staat een kolom

Daar in zie je alle updates, bijvoorbeeld:

Katrien heeft gereageerd op de status van Gamuza: "Leuk zeg blabla"

Stel dat jij mijn vriend bent maar Gamuza niet, kan ik toch zien wat jij hebt gepost en ook hoe andere dan dus op de status van Gamuza reageren, omdat jij daar iets hebt gepost.

Zo kan ik dus ook zien dat jij reacties plaatst bij foto's.

Ik vind het niks...
In het kort komt het erop neer dat als je bij iemand anders reageert, jouw hele netwerk met alles kan meelezen, ook als je niet bevriend bent met die persoon. Als vriendin X bij Y reageert waar je dus niet mee bevriend bent, kun je alle reacties zien. Andersom geldt dat dus ook. Y kan alles zien als vriendin X iets bij jou neerzet.

Het valt niet zo goed uit te leggen, maar misschien kun je iets met mijn poging...
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik weet niet hoe mijn instellingen precies zijn maar ik zie dus niet alle acties van mijn vrienden en bij mijn vriend zijn ook niet al mijn acties te zien?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
EN JA HOOR, HET IS WEER EENS ZOVER.. FB IN ACTIE / INTERNET EN PRIVACY...

Is het jullie ook opgevallen dat sinds de laatste update van Facebook jullie berichten kunnen lezen van personen waarmee je geen vrienden bent? Ik wil niet dat jullie vrienden mijn berichten kunnen lezen zonder dat ik zelf met hun bevriend ben!!! Zelf kan ik dit niet blokkeren, dat heeft Facebook zelf zo ingesteld.

Willen jullie mij een groot plezier doen door met de Cursor op mijn Naam te gaan staan (niet aanklikken!), even wachten tot de pop up verschijnt (met mijn naam en foto). Dan ga je met de cursor op de “geabonneerd” button staan (weer niet aanklikken!), en wacht tot het “drop down” menu verschijnt. Haal dan svp het haakje weg bij “Reacties – Vind ik Leuk” BEDANKT!!!

Indien je zelf ook niet wilt dat onbekenden je berichten kunnen lezen, kopieer dan dit verzoek in je status
dit dus, zie ik net staan
Ja Katrien dat bedoel ik!

Als ik mijn eigen privacy instellingen aanpas kunnen anderen het dan alsnog zien?

Waarom kon t niet lekker gewoon bij t oude blijven!?
ik ben ook de "meest recent" knop kwijt
quote:goldmember schreef op 27 september 2011 @ 20:52:

Ja Katrien dat bedoel ik!

Als ik mijn eigen privacy instellingen aanpas kunnen anderen het dan alsnog zien?

Waarom kon t niet lekker gewoon bij t oude blijven!?

Anderen kunnen het dan nogsteeds zien

En goede vraag
Je moet je privacy aanpassen naar 'alleen vrienden'. Als je dan werkt met lijsten zoals collega's die je bijvoorbeeld geblokt hebt van je wall en prikbord, kunnen zij die dingen sowieso niet zien.

Verder kan je in je profiel je 'recent activity' blokken.(Dan komt in het rechter blok dus niet te staan wat je uitvoert) Even in je profiel op een comment wat jij bij iemand gemaakt heeft gaan staan en dan op de X drukken.

Als je trouwens je privacy hebt staan op 'alleen vrienden' zien mensen die je vrienden niet zijn ook niets. Zet hem niet op 'vrienden van vrienden', want dan ziet de hele wereld het weer.

Absurd is het wel ja. We worden gestalked.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Oh, nehal, thnx!
.
Graag gedaan!
quote:Sauerkraut schreef op 27 september 2011 @ 22:39:

[...]

Je kiest er zelf voor een facebookpagina aan te maken.

En was het niet zo, dat het juist de bedoeling van Facebook was om het internet zo transparant mogelijk te maken?

Ja je kiest er zelf voor, maar niet voor het feit dat vrienden van vrienden van collega's van kennissen die toevallig op mij reageren meteen alles kunnen zien.

Dat moeten ze andersom doen. Aangeven dat je het wél wilt in plaats van uren vogelen hoe je dat kan omzeilen.
Wat gaat er in okt veranderen aan fb?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven