bank verven, kan dat?

07-02-2008 21:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lekkere bank, maar helaas geel Ik wil hem graag bruin hebben (zo'n warme chocoladekleur), kan ik de kussens gewoon met textielverf kleuren? En de stof die vast zit, is dat te deppen ofzo met textielverf? Stofferen is bezwel duur nl
Ik wil ook graag 2 hoezen van stoelen verven.....dus lees even mee
Gaat niet lukken, je zult nooit een egale kleur kunnen krijgen met deppen of spuiten. Het handigste is om er toch een grand foullard over te leggen.
Heb de hoes van mijn stoel wel geverft met textiel verf. Met mooi resultaat!

Alleen het draad waarmee alles vastgenaait is, is niet mee gekleurd, maar dit is niet storend. Maar ik kon dan ook de hele hoes eraf halen en in de was doen. Zou het niet durven om het alleen te deppen met textiel verf. Denk dat je dan garandeerd verschillende kleursterktes krijgt......

Succes!!
Ik zou niet gaan deppen, krijg je een giraffe effect.
overigens is niet elke stof verfbaar (lees maar eens de achterkant van een pakje textielverf). Vraag me af of dat kan dat deppen. Heb er grote vraagtekens bij, aangezien textielverf samen met veel zout op 90 graden in de wasmachine een vol programma moet draaien.
Ik zou gewoon een nieuwe ook lekkere bank kopen
Hoezen verven lukt wel, heb ik zelf ook gedaan met goed resultaat. Dat deppen lijkt mij niet zo'n goed plan... ik denk ook dat je het niet egaal krijgt.

Daarbij is dat wassen op een bepaalde temperatuur en het toevoegen van zout, zoals je dat doet bij normaal verven in de wasmachine, volgens mij ook bedoeld om de stof kleurecht te krijgen. Dus dat 't niet afgeeft. 't Zou ook vervelend zijn als iedereen met een bruine broek bij jou thuis vandaan komt natuurlijk...
Mijn stiefmoeder heeft wel haar hele bank gekleurd. Ze heeft de stof die vast zit voorzichtig los gehaald en daarna weer met een tacker vast gemaakt. Is wel veel werk maar het resultaat was mooi.
Jaa nieuwe bank zou wel goed idee zijn, maar ik heb echt 4 jaar gewacht voor ik deze bank zag, en helaas hadden ze die alleen in geel :(

Waar ik woon hebben ze helaas niet zoveel op meubelgebied... En stofferen zou natuurlijk het beste zijn, maar de stofjes die ze hier hebben zijn heel erg jaar 0 (streepjes met net de verkeerde kleuren, bloemetjes etc).

@mona17; dat is wel een goed idee, maar bij mijn bank zitten alle delen vastgenaaid en ik ben bang dat ik dat niet meer mooi vastkrijg. Ik ga er nog even mijn kop over breken
zo te horen woon je in het buitenland. Is het misschien daar goedkoper dan hier om hem opnieuw te laten bekleden?
Ik heb rondgevraagd, en de prijzen liggen rond 300/400 euro voor herstofferen (maar dan met zo'n pokkestofje). Wat zou stof in NL kosten, en kan je dat overal bij de stofwinkeltjes kopen? Kan ik t misschien meenemen als ik weer s in Nederland ben...
Een goede stof kost per meter toch gauw zo'n 30 euro. Ik bedoel, stof begint bij 2 euro per meter, maar dan ben je er binnen 2 maanden wel doorheen he. Maar waarom vraag je bijvoorbeeld je moeder niet of ze in een stoffenwinkel wat kleine lapjes voor je wil vragen en die dan naar je opstuurt. Want ik weet niet hoe groot jou bank is, en of er misschien nog een stoel staat die je in een bijpassende stof wilt hebben. Je hebt dan kans dat zij het ook moeten bestellen en met een beetje pech is het dan pas binnen als je weer weg bent.
ik heb een 3-zits en een 2-zits. Dikke kans dat ik dan iig 30 meter nodig heb :S

900 euro, kan ik beter een nieuwe kopen! Daarom was het deppen wel leuk geweest
Er bestaat ook textielverf voor t-shirts, wat je erna moet strijken om het kleurvast te krijgen...

Misschien is dit een idee, zit je alleen wel met een stift of kwast je hele bank in te kleuren...

Daarna met een stofje ertussenin strijken?

Ik wil ook graag m'n bank kleuren, hij was al zwart maar is verkleurd door de zon.

Behoorlijke hoeveelheden stof (kan er wel af gelukkig) maar daar heb ik heel wat verf voor nodig.

Ook is het van dat ribfluweel waarbij ik me afvraag of dit pakt...

Mmmm moeilijk moeilijk...
Bestaan er geen bedrijven die dit in een keer goed doen?

Niet zelf aan beginnen, als je het verpest heb je niets.
quote:emellebel schreef op 08 februari 2008 @ 18:16:

Ik heb rondgevraagd, en de prijzen liggen rond 300/400 euro voor herstofferen (maar dan met zo'n pokkestofje). Wat zou stof in NL kosten, en kan je dat overal bij de stofwinkeltjes kopen? Kan ik t misschien meenemen als ik weer s in Nederland ben...Nee, je kan het niet overal kopen, je moet echt meubelstof hebben anders is het zo stuk. In mijn woonplaats zijn het blijkbaar vooral bejaarden die meubels herstofferen, want de markt en twee winkeltjes verkopen alleen bepaalde smaken meubelstof. Ik heb uiteindelijk mijn bank zelf bekleedt met stof van deze winkel. Ben erg blij met het resultaat, maar stof + garen + ritssluitingen van de kussens heeft toch nog wel iets van 200 euro gekost. Maar nu is het wel die fijne bank met ook nog mooie stof .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven