Gezondheid alle pijlers

Borstverkleining

28-09-2011 10:31 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!

Ik heb me hier aangemeld na vaker wat topics te hebben gelezen! Leuk dat er zoveel reacties komen op berichtjes :-)

Hopelijk kom ik ook wat verder in mijn vragen door hier wat te plaatsen :-)

Ik ben 25 jaar, 1.71 lang en 55kg. Ik heb een cup 70F en heb kortgeleden na lang twijfelen besloten dat ik mijn borsten wil laten verkleinen. Ik heb contact opgenomen met de Haaglandenkliniek en heb een consult bij Drs Rhemrev.

Mijn vraag is, iemand ervaring met deze kliniek/ chirurge/ borstverkleining?

Groetjes Mirte
Nee, maar wellicht kom je op het borstenforum wat verder. Succes!
Specifiek over artsen praten, met naam en toenaam, is niet toegestaan op dit forum, dus zelfs als ik deze dokter kende, mocht ik je er niets over vertellen.

Ik kan je wel zeggen dat ik ruim 20 jaar geleden een borstverkleining gehad heb en dat ik daar nog steeds heel blij mee ben.

Succes!
Dank je wel voor jullie reacties!

Borstenforum bevat inderdaad veel informatie :-)

Groetjes
Hey

een paar jaar geleden heb een bvk gehad. In de tussentijd kilos aangekomen en weer afgevallen.

Me borsten zijn nooit veranderd, Ik ben nog steeds heel blij met me borsten
quote:sassafras schreef op 28 september 2011 @ 11:11:

Specifiek over artsen praten, met naam en toenaam, is niet toegestaan op dit forum, dus zelfs als ik deze dokter kende, mocht ik je er niets over vertellen.

Wat een rare regel!

En is er niet een topic 'Wat is lekker van de Aldi?' Dat is toch hetzelfde en dat mag wel?

Maar goed, daar is de topicbeginner niet mee geholpen. Gelukkig meldde iemand het borstenforum al.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hele domme regel idd. En idd, op het borstenforum zul je wel info vinden, succes!
Waarom specifiek deze arts? Waarom niet in een gewoon ziekenhuis? Ben zelf trouwens van een cup G naar een cup D gegaan, naar volle tevredenheid.
@ missbrice: dank je wel voor je reactie! Ik had er inderdaad al over nagedacht, wat nou als ik een paar kilo aankom en dus ook een cupmaat, rekken de littekens dan niet uit?? Ach ik zit vol met vragen, maar daar zul je zelf wel ervaring mee hebben

@ evelynsalt: Ik heb niet specifiek voor deze arts gekozen, ik heb gekozen voor de kliniek :-) zij opereren ook in een ziekenhuis en de procedure van aanvraag vergoeding zorgverzekering is hetzelfde! De wachtlijsten zijn t.o.v. ziekenhuis veel korter en over het algemeen zijn de ervaringen met deze kliniek erg positief!

Kunnen jullie me allebei wat meer vertellen over de periode na de operatie? :-)
O leuk, gaan we elkaar weer klachten aanpraten om de Ok te rechtvaardigen? Gezellig! met als klapper: dan kan ik tenminste weer mooie kleren kopen. (sorry To, persoonlijke frustratie, er zijn al meer topics over borstverkleining hier op het forum)

Een serieuze vraag: Ik begrijp dat je naar een prive kliniek gaat voor je BVK, wordt je OK dan nog wel vergoed door je verzekering?

Heb verder geen tips, ik laat mijn cup G naar volle tevredenheid lekker zitten.

Realiseer je je dat een OK altijd een risicovolle ingreep is waar je dood aan kunt gaan? Dat OK's eigenlijk alleen bedoeld zijn om levens te redden? Wil je bewust dat risico nemen? Is dat het je waard? (dit om een ander geluid te laten horen dan alleen Halleluja verhalen, er is een keerzijde namelijk)
anoniem_18629 wijzigde dit bericht op 28-09-2011 11:59
Reden: Schrijffouten
% gewijzigd
Ik heb uiteindelijk maar 1 nachtje in het ziekenhuis hoeven liggen en heb verder geen last van de narcose gehad. De arts vond het zelfs verbazingwekkend dat ik er zo monter bij zat, vlak na die operatie Als ik me goed voelde dan mocht ik naar huis en dat was het geval. Ik heb ook geen pijn gehad ofzo. Dit alles is 2 jaar geleden en geen spijt gehad. Ik lijk nu een stuk slanker
Ik heb trouwens mijn hele leven al last van gewichtsschommelingen. Meestal zo'n 5 a 6 kg. Ik ben nu ook weer wat zwaarder dan 2 jaar geleden, maar dat heeft geen invloed gehad op mijn borsten. Ook niet op mijn littekend.
En dáááárrrr hebben we beukennootje weer!

Als je keuze vast staat, moet je het vooral lekker doen TO.

Ik neem aan dat je volwassen genoeg bent om gewoon te weten wat je klachten zijn en je ze niet aan te laten praten door anderen. Beukennootje heeft een probleem met geloven dat andere vrouwen last kunnen hebben van hun borsten omdat zij ze toevallig wel kan dragen :-) .

Hier 5.5 jaar geleden van G+F naar C/D. De beste keuze die ik ooit gemaakt heb. Opstaan zonder hoofdpijn! Lopen zonder nekpijn.. Geen branderig gevoel meer in de huid op mijn borst zodra ik ff zonder bh loop (omdat die tieten zo zwaar waren).

Het borstenforum is een goede plek om je hart uit te storten en van alles te vragen. Daar mag je overigens wel artsen bespreken.

Waarom ga je eigenlijk niet naar een ziekenhuis?
Had het ook gezien Persephone Letgo. Ik richt me ook alleen maar op TO
quote:Beukenootje schreef op 28 september 2011 @ 11:59:

(dit om een ander geluid te laten horen dan alleen Halleluja verhalen, er is een keerzijde namelijk)Wat weet jij nou van die keerzijde? Het enige wat jij doet is je er altijd keihard vanaf zitten en doen alsof we ons aanstelden met onze klachten (loepje).
quote:evelynsalt schreef op 28 september 2011 @ 12:09:

Had het ook gezien Persephone Letgo. Ik richt me ook alleen maar op TOAch je hebt ook gelijk ..
Kun tegenwoordig een BVK laten doen en eventueel op een later tijdstip nog borstvoeding geven aan een kind? Heb je daar over na gedacht TO? Ik weet niet of je kinderen hebt en je vindt het misschien nu geen halszaak, maar ik heb mijn kinderen borstvoeding gegeven en ik had het heeeeel erg jammer gevonden als ik dat had moeten missen!

Ik zie persoonlijk niet het verband tussen het opstaan met hoofdpijn en het hebben van grote borsten. Kan iemand mij dat verband uitleggen? (dat je slanker lijkt met een BVK, dáár kan ik me wel iets bij voorstellen, haha)
quote:perseph0ne schreef op 28 september 2011 @ 12:09:

[...]

Wat weet jij nou van die keerzijde? Het enige wat jij doet is je er altijd keihard vanaf zitten en doen alsof we ons aanstelden met onze klachten (loepje).Ok pers, ik zal niemand afkraken om haar keuzes, maar dat van dat risico wat je loopt met welke OK dan ook, dat meen ik hartstikke serieus!! Ik heb jaren in de verpleging gewerktn en ja, ik heb het met eigen ogen gezien, dat (jonge!!) mensen zijn overleden na een 'onschuldige' OK. Dat heeft mij doen inzien dat een wel heeeeeeeel goede reden moet hebben om een OK te ondergaan, omdat je het risico wat je loopt tijdens een OK niet bewust moet opzoeken. Vind ik dan. Ik las een paar jaar geleden in de krant dat een jonge vrouw is overleden na een buikwandcorrectie, ik geloof best dat ze 'last' had van die buik, maar denk je dat die last het haar waard was geweest om dood te gaan na de operatie eraan? Bij mij NOOIT!!
Ik kan gewoon borstvoeding geven omdat ze een destijds nieuwe techniek gebruikt hebben. Je tepel laten ze zitten op een steel van zenuwen, bloedvaten en melkkanalen. Ik heb ook geen moment het gevoel in mijn tepels verloren.

De hoofdpijn die je kunt hebben komt van je nekspieren. Je borsten trekken als het ware aan je nek, die spieren kunnen dat bij sommige vrouwen gewoonweg niet aan. En dat resulteert in hoofdpijn.

Een arts is verplicht om een patiënt over de risico's in te lichten. Daarnaast is TO een volwassen vrouw van 25. Die kan echt haar eigen keuzes wel afwegen. En het is niet alsof het een 50/50 kans is ofzo. De kans dat je het overleefd is véle malen groter. Véle malen.
Anyway, @TO:

Ik was 16 jaar, cup F&G, 1.75, +/- 70kg.

Ik kneep em vrij hard .. Maar heb besloten door te zetten.

Een maandje of 4 voor mijn BVK ging ik familie in het buitenland opzoeken (voor het eerst na lange tijd).. En ik zag daar "mijn borsten".. Toen vond ik eigenlijk dat als mijn familie het kon, ik het ook maar moest kunnen. Leven met die dingen..

Toch heb ik mezelf niet van de wachtlijst gehaald. En maar goed ook. Want toen ik terug kwam heb ik goed zitten nadenken en de voordelen van de BVK wogen voor mij enorm op tegen de nadelen. Ik had te veel pijn, te veel last in het dagelijks leven en voelde mij, hoe gek dat ook klinkt, niet meer mezelf. Ik hield vroegahhh van zwemmen.. Dat durfde ik eigenlijk niet meer.. Mannen (ja volwassen mannen, ik was 16) keken heel vaak naar mijn borsten.. Zelfs als ik ze in een coltrui verstopte. Ik vond paardrijden niet meer leuk omdat, zelfs met een bh van 95 euro, ze zo hard op en neer gingen dat mijn nek dat niet aan kon etc.

Uiteindelijk duurde mijn operatie 5 uur. Bijna 2x langer dan normaal. Ik heb 2.5 dag in het ziekenhuis doorgebracht. Ik had pijn, maar minder en anders dan verwacht.

Als ik nu terug kijk, kan ik me mijn leven met grote borsten bijna niet meer herinneren. Ik heb mezelf terug.

edit: Lees nu dat je graag wat meer wil weten over de periode na de BVK. Ik ben ook best een jojo-er.. tussen 65kg en 75kg.. Mijn borsten groeien een cuppie mee, maar het heeft geen invloed op de littekens..

De eerste tijd na je bvk zul je bij best wel wat dingen hulp nodig hebben. Steekraampjes open doen. Zware boodschappentassen dragen.. Fietsen raad ik de eerste 3 weken ook niet aan... De pijn vond ik meevallen. De BH die je 6 weken aan moet is vrij zacht dus daar heb je geen last van.

Mijn borsten zijn na de operatie enorm gaan vervellen. Dat is omdat je ze niet meer ruw af droogt.

Ehm.. Wat wil je nog meer weten?
WTF is er trouwens gebeurd met het borstenforum? Het was altijd zo overzichtelijk en netjes? Nu zie ik overal drukke kleuren en beertjes en bloemetjes?!
quote:Beukenootje schreef op 28 september 2011 @ 12:18:

[...]

Ok pers, ik zal niemand afkraken om haar keuzes, maar dat van dat risico wat je loopt met welke OK dan ook, dat meen ik hartstikke serieus!! Ik heb jaren in de verpleging gewerktn en ja, ik heb het met eigen ogen gezien, dat (jonge!!) mensen zijn overleden na een 'onschuldige' OK. Dat heeft mij doen inzien dat een wel heeeeeeeel goede reden moet hebben om een OK te ondergaan, omdat je het risico wat je loopt tijdens een OK niet bewust moet opzoeken. Vind ik dan. Ik las een paar jaar geleden in de krant dat een jonge vrouw is overleden na een buikwandcorrectie, ik geloof best dat ze 'last' had van die buik, maar denk je dat die last het haar waard was geweest om dood te gaan na de operatie eraan? Bij mij NOOIT!!To vraagt naar mensen met persoonlijke ervaring, naar mensen die deze operatie ook hebben laten doen.TO vraagt niet naar reacties van mensen die dit soort operatie NOOIT zullen laten doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb al 2 kinderen.
quote:Tickel schreef op 28 september 2011 @ 12:30:

[...]

To vraagt naar mensen met persoonlijke ervaring, naar mensen die deze operatie ook hebben laten doen.TO vraagt niet naar reacties van mensen die dit soort operatie NOOIT zullen laten doen.Niet op reageren joh!
quote:Tickel schreef op 28 september 2011 @ 12:30:

[...]

To vraagt naar mensen met persoonlijke ervaring, naar mensen die deze operatie ook hebben laten doen.TO vraagt niet naar reacties van mensen die dit soort operatie NOOIT zullen laten doen.

Ik vraag TO of zij bewust het risico wil nemen.

En inderdaad, het gaat vele malen vaker wél goed. Maar je hebt in zwangerschap vele malen meer kans om géén Toxoplasmose op te lopen dan dat je je het wél krijgt (sterker nog, 80% van de votwuen hebben het al eens gehad en lopen daradoor geen ririso meer). Pershone (en anderen), heb jij Filet american gegeten in je zwangerschap(pen)?

Of iemand en BVK laat doen moet ie zelf weten, maar laten we wel eerlijk blijven wat betreft de risico's enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven