Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Nog een keer proberen:

Ik heb ook andijvie/spinazie stamppot gemaakt.

De chino is donkergroen.

1 hurray, nog 2 kaarten te schrijven.
Er kunnen weer naamstickers worden aangevraagd. Zie het pc-topic naamstickers. (voor 9okt)

Eerste 20kaarten uitgezocht, morgen schrijven.
Gaat lekker het schrijven, eerste 10 zijn al klaar. Ik wil er graag nog 10 doen.
Hoi hoi!

Hoe gaat ie hier?!
Helemaal goed en daar?
Gaat goed hoor! Maar nog steeds niet aan het postcrossen... En de zon schrijnt hier niet vandaag, terwijl 'ze' dat hadden belooft!! Tsss!
*stuurt wat zon naar Janna*

Kom net uit de *kuch*, lekker met zonnetje op mijn gezicht. Lief is nu aan het koken

Één kaart ontvangen uit USA, haar eerste kaart die ze heeft verzonden. Direkt mooi en een leuk verhaal. Dus een leuke lange hurray.

Bij de C1000 keken ze raar op toen ik 20kaarten in de bus deed die er staat. Ik zei, wen er maar aan.
Off topic: kunnen we een definitieve beslissing nemen over de meet??? (hoeveel kaartjes is het maximum??) Ben vanaf morgen offline namelijk.

On topic: geen hurrays en ook geen kaartjes

Voorzichtig met *kuchen* hoor Steph, je zou de buurvrouw nog lastig vallen ermee
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjo, ik heb gereageerd op hyves. Wat mij betreft geen maximum, hoor. We zijn toch niet met zoveel mensen waarschijnlijk. En ik kan momenteel nog maar 1 adres aanvragen, dus dat schiet nog niet echt op.

Heb je nog een leuke tektst voor die hurray bedacht gisteren?

Steph, fijn, zo'n leuke eerste kaart van iemand. Altijd bijzonder! Bedankt voor de stickertjestip; ik ga even op het forum kijken.

Janna, heel af en toe de zon gezien hier, maar pas later op de middag helaas.

Neferisis, nog geen herfst in het lesprogramma. Voor de herfstvakantie gaat de aandacht nog uit naar het thema van de kinderboekenweek: superhelden. Alleen tussendoor/incidenteel een beetje aandacht voor de herfst en dan weer na de herfstvakantie.

JJ, ja, die Amerikaanse dame komt ook regelmatig langs bij mijn profiel. Het verbaast mij ook altijd dat er totaal geen lijn lijkt te zitten in haar favorieten. Tenminste, ik heb 'm nog niet ontdekt.

Nog steeds geen kaarten hier! Er moeten er intussen toch wel zo'n 20 naar mij op weg zijn, maar blijkbaar is mijn huis lastig te vinden.... Een paar hurrays, gisteren nog een kaart gestuurd naar Canada (Nouvelles Images) en Zwitserland (kunst uit de Romeinse Oudheid). Ik was even vergeten dat ik adressen moest sparen voor de meeting...
Stereo: mooi, dan kan ik zometeen eens even flink op de knop gaan drukken...

Ik heb geantwoord dat het toch wel fijn is dat de topografie van NL niet veranderd is sinds mijn lagereschooltijd...
Joehoe

Zooooo... even er voor zitten en lezen wat jullie geschreven hebben.

Ik ben nog niet bekend met dit Amerikaans fenomeen.

Ik heb eindelijk mijn kaarten beschreven en kan ze morgen op de post doen. In een envelop omdat ik wat postzegels meestuur en ook gelijk maar een extra idrukker (R'dam)

Vandaag was ik de hele dag "niet lekker" en dus niet gerend, morgen maar weer proberen.

Ik luister nu naar "en toen waren er nog maar.." van Agatha Christie.
Ik heb me ingehouden... 5 adressen aangevraagd: China, USA, Polen, Australië (niet het virus) en Canada.
Ligaa, hopelijk voel je je morgen beter! Het Amerikaanse fenomeen kent jou wel, kijk maar bij een Boeddhakaart die je laatst verstuurd hebt!

Snjo, 5 adressen maar?!?
ik moet m'n kaartnvoorraad aanvullen...
Wow Stereo die dame heeft meer dan 200.000 (!) favorieten, dat zijn heel wat muisklikken!

Vergeten te vermelden dat ik een kaart heb ontvangen uit Nieuw-zeeland. Not my cup of tea, een getekende mapcard.

Soms voel ik mij ook wel verwend, dat ik kaarten vaak soms mwoah vind, maar heb gewoon een goede smaak.
Even snel een berichtje voordat ik mijn bed in duik.

Vandaag 1 hurray uit Nederland en een kaartje uit Litouwen wat ik zo nog even ga registeren.

En niet te vergeten de herfstvakantie is geboekt!
Snjokorn, die buuf van ons ook Ik heb braaf verteld dat we gingen stoken in de *kuch* en ze zei ja daar kan ik niet iets tegen doen AAARRGHH. En wij maar denken een beetje sociaal te doen.........

Oef, gelukkig niet het virus gekregen in Aussie.

Stereo, graag gedaan. (ik heb er maar 11 setjes besteld, ieder 300 naamstickers, kan ik nl voorlopig vooruit).

Slaap ze Anita en alle anderen.
Hallo allemaal!

Ik ben nu wel erg benieuwd naar die Amerikaanse met zoveel favorieten....

Hier deze week al twee leuke kaarten ontvangen: uit Finland en Thailand. Kaarten weer verstuurd naar Israel en Amerika. ook een leuke Hurray uit Duitsland, het was haar eerst ontvangen kaartje.

Nu zal het wel even duren voor er weer een Hurray binnenkomt. Nou ja, dan heb ik kans dat het verschil tussen verzonden en ontvangen weer wat kleiner wordt

Wat bedoelen jullie met het virus van Australie? Ik heb namelijk vorige week wel een kaartje verstuurd naar Australie...
Anita: Super dat jullie de herfstvakantie hebben geboekt! Is het het boomkroonpad geworden? (Zo ja, dan gok ik op een Roompot-locatie daar in de buurt haha).

Ik logeer daar altijd in hotel Mama

Lien: Er is een man uit Australie met minimaal 7 profielen en hij is nogal 'demanding'.... Wij noemen hem het virus... hahaha

Hier niks te melden op PC-gebied... Ik ben helemaal into de ATCs maken en ruilen! Zijn er nog mensen die naar de meeting in Breda willen komen op 29 oktober?? Zie officiele forum!
hallo allen,

Hier ben ik weer even met een update. Het gaat redelijk... Kan beter. Heb de afgelopen dagen weer de nodige rondjes EHBO en ziekenhuis gehad.En morgen mag ik weer. De wond was weer gaan lopen, de viezigeheid stroomde gewoon uit de wond. Op de EHBO vonden ze dat vrij normaal... In mijn opzicht was dat het niet aangezien er gezegd werd dat een beetje wondvocht normaal was. De boel loopt nu nog, met een pleister (12 bij 12 cm) doe ik hooguit een uur...Dan kan ik em uitknijpen, verder is het nog best heel pijnlijk maar ik ga mn best doen om er bij te zijn hoor dit weekend! Ben deze week nog ziek gemeld dus kan nog even rustig aan doen.

Hier ondertussen een mooie kaart uit Maleisie gekregen! En een mwah uit Frankrijk, hier stond op: Hello Martine, Happy postcrossing, can you send me a card back. Euu nee dus.. Zo werkt het helaas niet.

JJ en Ligaa wat leuk dat jullie elkaar tegen kwamen!!! Weet nog wel dat Stereo en ik elkaar tegen kwamen:)

Steph ik ook bij die stickertjes gekeken maar die afbeeldingen zijn zo klein.. Weet jij hoe je ze groter kan zien?

Zo en nu wat RR kaartjes schrijven
Bah Tine, wat naar zeg.

Hoop voor je dat je bij de meet kan zijn hoor, dat is dan een goed teken he.

JJ, we zitten verre van dichtbij het boomkroonpad.

Op de een of andere manier zijn we uitgekomen op Brabant.

Zag er zo ontzettend leuk uit voor de kinderen dat we zelfs de Veluwe als ons vakantieplek aan ons voorbij hebben laten gaan.

Steph, ik zou vandaag gewoon weer lekker gaan KUCHEN hoor.

Tis er weertje voor hoor.

En laat ze bij de C-1000 maar kijken, hahaha

Laatst vroeg een van de buren ook al hoe het kwam dat ik zo vaak naar de brievenbus liep, hahaha

Nog geen pc-nieuws hier, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Moest nog 2 verjaardagskaarten schrijven en heb dan ook nog 3 keer op de knop mogen drukken van mezelf.

Naar China gaat een groeten uit kaart.

Leendert Jan Vis kaart naar (alweer) een tiener in Nederland.

En naar Wit-Rusland een klederdrachtkaart.
Ik tetter nog maar even door in mezelf zie ik, hahaha

Tja, zoon slaapt en dochter is met haar tante naar een speeltuin toe, dus heb de tijd.

Hier is net de kinderpostzegelverkopende buur(t)jongen aan de deur geweest.

Dus 2 setjes kaarten besteld en natuurlijk ook nog extra zegels.

En dan is ook de postbode mevrouw nog geweest met 3 kaarten voor mij.

Waarvan 1-tje echt heel leuk en de andere maar zozo.
Tine, ik zat al aan je te denken (ook vanwege de RR) en gelukkig ben je wel thuis maar ook helaas gaat het nog steeds niet goed met die wond.

Verder stuur icitaiwan of hoe ze ook heet even een u2u en dan krijg je e-mailadres hoe je ze kunt unzippen.

Anita, ik krijg die *kuch* zelf niet aan gestoken. Moet om het hoekje hout erin gooien en dat is mij nog steeds niet gelukt.

Hopelijk komt die kinderpostzegel buurtjongen ook hier.

Nu de kaart registreren die is gekomen uit Finland. En PMK even blij gaan maken.
Pff soms heb ik er wel spijt van hoor... Oke de kilos gaan goed maar de pijn word soms gewoon een beetje veel... Ik voel me schuldig omdat ik niet aan het werk kan, terwijl mn hoofd wel wil maar mn tweede navel niet... Waarom gaat het nou niet gewoon een keer goed..

Sorry moest gewoon heel even klagen hoor...

Steph dank je, heb haar een u2u gestuurd. Ik denk dat hier de kinderpostzegel buurjongen niet komt.. Neem niet aan hij van hier boven met kinderpostzegels komt hihi...

Anita, wat lekker dat jullie nog even op vakantie gaan! Lekker hoor! Ik ga het zeker proberen om bij de meet te zijn dat is dan inderdaad een goed teken als het lukt:) Kom je ook een keer meeten! Lijkt me gezellig!

Ik duik nog weer even mn bed in met 2 paracetamolletjes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven