burn out?

24-09-2011 17:36 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zooo moe. Heb veel stress op het werk en heb midden op de dag het gevoel te kunen slapen. Ik slaap 's nachts wel goed maar sta altijd met hoofdpijn en moe op. Ik word met de dag vermoeider en merk dat mijn lichaam gaat reageren, verbruik meer energie, word duizelig, ga wazig zien.

Iemand tips...?Of herkent iemand dit?
Ik zou eerst naar de dokter gaan. Kan het ook zijn dat je bloedarmoede of pheiffer hebt?

Heb je verder ook last van psychische klachten? Of alleen lichamelijk? In het laatste geval zou ik eerst kijken of ik niet gewoon lichamelijk iets mankeer.
stress verminderen, of op vakantie gaan?

ps.je titel snap ik niet. Een burn out is ernstig. Het zomaar gebruiken maakt alsof je het niet serieus neemt. Net zo ergerlijk als mensen die een dipje hebben zich depressief noemen
Waarschijnlijk iets fysieks.
Wat dacht je van een bezoek aan de dokter? Wij stellen hier op het forum geen diagnoses.

Verder kan het zoveel zijn. Deze tijd van het jaar hebben mensen sowieso meer moeite met opstaan nu de dagen korter worden. Als je een verkeerd of oud kussen of verkeerd of oud matras hebt, kun je ook dit soort klachten krijgen. En eet je gezond en sport je genoeg? Juist als je wat meer stress hebt, worden dat soort dingen nog belangrijker.
Laat je eerst eens goed onderzoeken door een arts! Ik herken je klachten en bij mij was het zo lichamelijk als maar kan.

Waarom denk je meteen aan een burn-out?
Stress op werk/erg vermoeid/met hoofpijn opstaan, deze 3 staan toch wel in de top 10 van burnout symptomen, dus niet zo vreemd dat je daar aan denkt. Maar het kunnen natuurlijk ook tig andere dingen zijn. Dus naar de huisarts....
Een Burn-Out wordt meestal in een erg lange periode van stress (vaal zowel werk als prive) opgebouwd.

Ik zou in ieder geval naar de dokter gaan. Ik zou ook bijhouden wat je eet (en dat ook met de dokter bespreken). Als je stress hebt dan verbruik je meer. Het hoofdpijn hebben, wazig zien en duizelig zijn kunnen daar mee te maken hebben. Energie haal je ook uit voedsel en als dat niet genoeg binnenkomt dan heb je minder energie.

Dus naar de dokter.
Hoi tiepetje,

Ben je al bij de huisarts geweest?

Ik herken je klachten wel, ik link ze ook eerder psychisch dan lichamelijk ivm grote hoeveelheden stress.. Ben onlangs voor het eerst naar psycholoog geweest en hoop dat dat gaat helpen mijn stress voor mezelf draagbaar te maken.

Veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven