Blusdeken

26-09-2011 13:20 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend had ik een klein brandje in mijn keuken wat goed te blussen was met water. (stond de vaten te doen, theedoek lag te dicht bij het gaspit) Maar toen bedacht ik me ineens: "Wat als dat brandje nou zo groot was dat het met water niet zo snel te blussen is?" Daarom wil ik een blusdeken aanschaffen.

Weten jullie misschien waar deze te koop zijn en hoe duur ze ongeveer zijn?
\"Alles kan als jij het laat gebeuren...\" - Mary Poppins
Zijn deze week in de aanbieding bij de Dirk
brandwondenstichting

Als je donateur wordt krijg je korting

Ikea ook

Regel dan meteen alles volgens de tips van brandwondenstichting
Het Viva forum is papaja.
8.95 (geloof ik) voor ikea familie members
Action heeft ze meestal ook, waren destijds 5 euro.

Tip; geen vermogen uitgeven aan die dingen, de goedkope versie van bv IKEA of Action is net zo veilig.
quote:FullHouse schreef op 26 september 2011 @ 13:22:

Zijn deze week in de aanbieding bij de DirkEn dus ook bij de digros
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Nu ook in de aanbieding bij de HUBO (of was het fixet?) met 2 brandmelders en een koolmonoxide melder erbij.
Ik heb hem bij de action gekocht.
quote:mardjen schreef op 26 september 2011 @ 13:40:

Nu ook in de aanbieding bij de HUBO (of was het fixet?) met 2 brandmelders en een koolmonoxide melder erbij.

Hang je de koolmonoxide melder op de goeie plek?

Dus niet tegen het plafond maar op 1,5 meter boven de vloer.
Ik heb hem ook van Ikea. Verder ook op elke verdieping rook en koolmonoxidemelders. En om het gasfornuis een 10 cm hoge afzetting, voor nieuwsgierige kindertjes. Lang leve Ikea!

Wij hebben deze zomer een grotere brand gehad in de keuken (begonnen in de vaatwasser) en dat heeft me behoorlijk laten schrikken. Alle rookmelders in huis hebben staan loeien, maar aangezien we niet thuis waren en alle ramen en deuren potdicht waren heeft niemand het gehoord. Dat laatste heeft trouwens aan de andere kant ook de schade beperkt gehouden, op een gegeven moment was gewoon de zuurstof op. Zorg in elk geval hoe dan ook voor een goede opstal/inboedelverzekering, voor als het dus toch mis gaat.
..
blusdekens en brandblussers zijn toch bij elke doe het zelfzaak te krijgen?

Als je de aanschaf van een brandblusser ook overweegt neem dan btw een schuimblusser. Die volstaat voor de meeste brandjes (ook elektra) en richt niet zo veel schade aan als een poederblusser.
Koolmonoxidemelders nu in de aanbieding bij Bas vd Heijden. 15 euro. Mijn vriend heeft er gisteren één gekocht. Ben er erg blij mee, die hadden we nog niet.

Schuimblussers zijn idd in sommige gevallen beter dan poederblussers. Dat spul gaat echt overal in zitten.
Je ziet ze bij elke bouwmarkt, Action, Dirk zag ik laatst. Ze zijn vaak in de aanbieding.

Ik heb lang geleden voor de keuken nog een extra brandmelder gekocht, eentje die het doet op warmte.

Hij ligt op mijn hoge koelkast. Ben er wel blij om. Hij is 2 keer afgegaan (om niets maar hij doet zijn werk dus) en dan kan je hem makkelijk pakken en in de gang leggen.

Ik wil ook al jaren een branddeken maar waar hij makkelijk te pakken is, daar is geen ruimte, in kasten ook niet. Dus ik heb diverse brandmelders overal.

In mijn vorige woning had ik een brandblusser maar toen ik een klein brandje had wist ik niet meer hoe dat ding werkte dus die dingen hoef ik niet meer.

Het is mijn grootste angst, ben ook heel voorzichtig met koken. Geen apparaten aan als ik weg ben. Zo hoop ik het te voorkomen. Ik wil nog even een sticker halen bij het asiel (had er een maar ben ik kwijt) die je bij je voordeur kan plakken voor de brandweer met opgelet, huisdieren aanwezig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven