Lijf & Lijn alle pijlers

Kersenpitten kussen

29-09-2011 19:07 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met zo'n kersenpit kussen die je in de magnetron moet opwarmen? Ik had deze graag gevraagd voor mijn verjaardag maar weet niet of hij goed werkt:

Mijn ouders gebruikte het ook, als je gewoon opwarmt zoals in de gebruiksaanwijzing gaat alles goed. Hij blijft ook best lang warm vind ik!
Ja heerlijk vind ik het. Minuutje in de magnetron op vol vermogen.
Is het echt lekker voor b.v. 's avonds op de bank als je de verwarming nog niet aan hebt maar het al wel kil is?
Ja, ik vind van wel
Ik heb al ongeveer zes jaar die op de foto, gebruik hem bijna iedere dag en wordt nog steeds perfect warm
Ik gebruik het als ik rugpijn of buikpijn heb. Ik neem hem dan mee naar bed.

Als het kil is, doe ik de verwarming aan of trek een deken over me heen.
Ik heb geen ervaring met specifiek dat kussen, maar ik heb een sleepy bear. Dat is hetzelfde principe, maar dan in de vorm van een knuffelbeer ik gebruik hem echt heel vaak in de herft/winter. Vooral in bed, dan gooi ik hem voordat ik in bed stap even in de magnetron, beer in bed als ik tanden ga poetsen en dan is mijn bed daarna lekker warm. Ik leg hem dan vaak tegen mijn rug of buik aan en slaap heerlijk. Ook op de bank gebruik ik hem regelmatig.
Als warmtebron vind ik het lekker (heb een 'nekkussen'), maar als pijnverlichter vind ik hem te snel afkoelen.
Ik heb hem ook maar ik gebruik hem juist alleen maar als die koud is. Leg hem dan ook vaak voor mijn open slaapkamerraam of leg hem in de koelkast.
Heerlijk, heb er al jaren eentje. Tenminste, nu heb ik er twee want mn dochter wil er in de winter elke avond eentje in dr bed. We gebruiken hem als kruik in bed, of op de bank als het koud is.
Ik heb er 1 speciaal in ´nekvorm´, maar deze koelt erg snel af. Daarnaast heb ik een gel-packing. Deze blijft langer warm.
Wat Watnu76 zegt.
TO, vergeet niet om het kussen af en toe wat nat te sprayen (niet kletsnat). Als de kersen binnenin te droog worden is er een kans dat de sloop in de magnetron kapot schroeit.

Verder is een kersenpittenzak heerlijk. Het is hetzelfde principe als een kruik, maar deze is sneller warm en je hoeft niet bang te zijn dat hij kokend water gaat lekken.
Goede berichten allemaal, ik vraag er een als kadeau, heb er nu al zin in :-)
Ik heb ook een kersenpitkussen, maar ik leen vaak het lavakussen van de moeder van mijn vriend. Die blijft veel langer warm en is ook gelijkmatig warm. een kersenpitkussen is eerst heet en koelt dan snel af. een lavakussen is in het begin neit zo warm en blijft langer op de zelfde temperatuur.
Ik heb er ook eentje,vind het heerlijk,maar word altijd misselijk van de geur van die pitten,
Ik heb er een en mijn hond ook. Hij vindt het heerlijk om er op te liggen.
Misselijk van de geur van die pitten? Die ruiken toch nergens naar?
quote:christientjuh schreef op 30 september 2011 @ 14:13:

Misselijk van de geur van die pitten? Die ruiken toch nergens naar?Ja vind ik wel,een weeÏge geur vind ik het...
Heb er één gekregen... heerlijk! En inderdaad, hij stinkt wel, een beetje een vieze houtlucht, maar ik vind het wel iets natuurlijks hebben. Gelukkig komen de koude avonden er nu écht aan.
Ik heb er sinds kort ook één, heerlijk, maar er zit inderdaad een "luchtje" aan, dat niet echt gemaskerd wordt door de toegevoegde lavendelgeur.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
.
Ik heb zo'n langwerpige en vind hem erg snel afkoelen en ik vind ook dat ie stinkt.
quote:missrabbit schreef op 03 februari 2012 @ 15:23:

Hoe nat maken jullie dat ding? Mijne was nog steeds nat nadat ik hem in de magnetron had gedaan, als ik hem dan in bed leg word alles nat Haha ik maak hem ongeveer net zo nat als afbakbroodjes voor ik ze in de oven doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven