dillema mbt baan
donderdag 29 september 2011 om 20:27
Hoi iedereen,
Ik zit een beetje met een dilemma. Ben nu net een week bij mijn nieuwe werkgever begonnen en dat bevalt op zich goed. Heb daar proeftijd van een maand
Nu moet ik echter wel 2x 3 kwartier reizen per dag, ik werk wel 9 uur per dag,zodat ik in 4 dagen fulltime werk, dus in totaal op werkdagen wel 12 uur van huis ongeveer.
Nu kwam er echter een leuke vacature voorbij in mijn woonplaats. Zelfde werk en werkplek lijkt me leuk. Ik zit nu een beetje in dubio of ik ga schrijven of niet. Het staat misschien wel raar om op mijn nieuwe werkplek snel weer weg te gaan, maar aan de andere kant scheelt dat wel 1,5 uur reizen per dag. Wie heeft hier een idee over?
Ik zit een beetje met een dilemma. Ben nu net een week bij mijn nieuwe werkgever begonnen en dat bevalt op zich goed. Heb daar proeftijd van een maand
Nu moet ik echter wel 2x 3 kwartier reizen per dag, ik werk wel 9 uur per dag,zodat ik in 4 dagen fulltime werk, dus in totaal op werkdagen wel 12 uur van huis ongeveer.
Nu kwam er echter een leuke vacature voorbij in mijn woonplaats. Zelfde werk en werkplek lijkt me leuk. Ik zit nu een beetje in dubio of ik ga schrijven of niet. Het staat misschien wel raar om op mijn nieuwe werkplek snel weer weg te gaan, maar aan de andere kant scheelt dat wel 1,5 uur reizen per dag. Wie heeft hier een idee over?
donderdag 29 september 2011 om 20:33
Sja das dan pech voor je nieuwe werk, maar stel dat je schrijft, stel dat je het wordt en het inderdaad leuk is? Dan zou je wel gek zijn om hier te blijven. Aan de andere kant: wie weet wordt je het wel niet, niet geschoten is altijd mis en dan kun je in ieder geval niet achteraf denken: wat zou er gebeurd zijn als ik gesolliciteerd had?
donderdag 29 september 2011 om 20:46
donderdag 29 september 2011 om 21:09
donderdag 29 september 2011 om 21:33
Ik wil graag fulltime werken, en dat doet mijn baan nu (waar ik in de proeftijd zit) alleen in 4x9 uur. Dat houdt in dat ik 's ochtends om kwart over 7 de deur uitga, en 's avonds om half 7 pas weer thuis ben ( treintijden en looptijd naar station enzovoort) met de auto gaan is niet sneller want files, verder door de branche waar in ik werk kun je niet thuiswerken en zit je vast aan kantoortijden.
Ook met het oog op de toekomst, eventueel kinderen enzovoort wil ik liever wat minder reistijd.
Opzegtermijn maakt mij in principe niet zoveel uit, dat hebben mensen normaal ook, dus dat zou bij eventuele nieuwe baan het probleem niet zijn denk ik.
Ook met het oog op de toekomst, eventueel kinderen enzovoort wil ik liever wat minder reistijd.
Opzegtermijn maakt mij in principe niet zoveel uit, dat hebben mensen normaal ook, dus dat zou bij eventuele nieuwe baan het probleem niet zijn denk ik.
donderdag 29 september 2011 om 23:48
Lekker solliciteren zeg! Ga jij je nu al druk maken over (e/o rekening houden met) wat je huidige werkgever er wel allemaal niet van zal denken? Totaal niet interessant wat die werkgever gaat denken.
Jij mag solliciteren zoveel je wil, en helemaal mooi voor jou als je een leuke baan dichterbij huis vindt.
Hup solliciteren en succes!
Jij mag solliciteren zoveel je wil, en helemaal mooi voor jou als je een leuke baan dichterbij huis vindt.
Hup solliciteren en succes!