Werk & Studie alle pijlers

dillema mbt baan

29-09-2011 20:27 14 berichten
Hoi iedereen,

Ik zit een beetje met een dilemma. Ben nu net een week bij mijn nieuwe werkgever begonnen en dat bevalt op zich goed. Heb daar proeftijd van een maand

Nu moet ik echter wel 2x 3 kwartier reizen per dag, ik werk wel 9 uur per dag,zodat ik in 4 dagen fulltime werk, dus in totaal op werkdagen wel 12 uur van huis ongeveer.

Nu kwam er echter een leuke vacature voorbij in mijn woonplaats. Zelfde werk en werkplek lijkt me leuk. Ik zit nu een beetje in dubio of ik ga schrijven of niet. Het staat misschien wel raar om op mijn nieuwe werkplek snel weer weg te gaan, maar aan de andere kant scheelt dat wel 1,5 uur reizen per dag. Wie heeft hier een idee over?
Alle reacties Link kopieren
Doen. Zoveel reistijd gaat op den duur tegenstaan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zou het zeker proberen. Je zit nog in je proeftijd.
wat heb je te verliezen?

Niks toch.

Ik zou als ik jou was gewoon solliciteren en kijken hoe de sfeer is (als je al uitgenodigd wordt)

daarna is er tijd genoeg om een definitieve knoop door te hakken toch.
Sja das dan pech voor je nieuwe werk, maar stel dat je schrijft, stel dat je het wordt en het inderdaad leuk is? Dan zou je wel gek zijn om hier te blijven. Aan de andere kant: wie weet wordt je het wel niet, niet geschoten is altijd mis en dan kun je in ieder geval niet achteraf denken: wat zou er gebeurd zijn als ik gesolliciteerd had?
Ik zou wel schrijven, maar als werkgever zou ik not amused zijn als iemand dan weg gaat. Maar ja, dat is wel waar een proeftijd voor is toch?
Denk je dat je binnen je proeftijd weet of je daar aangenomen wordt? Want als de vacature nu pas vrijkomt, kan ik me voorstellen dat je pas definitieve duidelijkheid hebt als je proeftijd al voorbij is. Hoeft op zich niet uit te maken maar dan heb je wel een opzegtermijn.
Wat zou een reden zijn om niet te schrijven dan?
9 + 1,5 = 10,5 uur. Stel je begint om 8.00, dan ga je dus om 7.15 de deur uit en ben je om 17.45 weer thuis. Dat valt toch best mee? Een nieuwe baan is altijd vermoeiend, daar zou ik zeker rekening mee houden. Los daarvan ben je natuurlijk altijd vrij om te solliciteren!
Is 8 uur werken bij je huidige baan nog een oplossing ipv 9 uur werken? Heb je ook minder lange dagen.
Ik zie overigens zelf niet direct een probleem in drie kwartier reistijd. Ik heb erger meegemaakt.
Ik wil graag fulltime werken, en dat doet mijn baan nu (waar ik in de proeftijd zit) alleen in 4x9 uur. Dat houdt in dat ik 's ochtends om kwart over 7 de deur uitga, en 's avonds om half 7 pas weer thuis ben ( treintijden en looptijd naar station enzovoort) met de auto gaan is niet sneller want files, verder door de branche waar in ik werk kun je niet thuiswerken en zit je vast aan kantoortijden.

Ook met het oog op de toekomst, eventueel kinderen enzovoort wil ik liever wat minder reistijd.

Opzegtermijn maakt mij in principe niet zoveel uit, dat hebben mensen normaal ook, dus dat zou bij eventuele nieuwe baan het probleem niet zijn denk ik.
Ben ik nog steeds benieuwd naar de reden om niet te schrijven.
Lekker solliciteren zeg! Ga jij je nu al druk maken over (e/o rekening houden met) wat je huidige werkgever er wel allemaal niet van zal denken? Totaal niet interessant wat die werkgever gaat denken.

Jij mag solliciteren zoveel je wil, en helemaal mooi voor jou als je een leuke baan dichterbij huis vindt.

Hup solliciteren en succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven