Kindvrije dagen

29-09-2011 21:58 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel hè...alleen stel..dat je een kindvrije dag in de Efteling zou maken, of welk pretpark dan ook. Zou dat niet ontzettend veel mensen trekken?

Ik ben woensdag naar de Efteling geweest en wij dachten: rustig dagje, amper kids. Maar 's morgens om 10 uur liep het al helemaal vol met schoolgaande kinderen. Geen schoolreisjes, gewoon met pap en mam.

Maar goed, toen zaten we zo te denken: zou daar nu geen markt voor zijn? 1 kindvrije dag in het jaar?

Zou iemand van jullie daar heen gaan? Of het idee oké vinden? Of mag het gewoon helemaal niet van de wet, discriminatie ofzo?

Niet omdat ik nu zo'n kinderhater ben hoor, maar het lijkt me wel een zaligheid om eens een dagje in een pretpark te kunnen lopen zonder kinderwagens, huilende kleuters enzovoort. Ben daar vast niet de enige in

Ik meen eens ergens gelezen te hebben dat een kindvrij restaurant verboden is, juist wegens discriminatie.
Bazinga!
Ik denk niet dat ik er heen zou gaan. Pretparken bezoek ik namelijk omdat onze kids het leuk vinden.

Als we eens zonder de kids weg willen verzinnen we een ander uitje.

Dus voor mij hoeft het niet, maar als er mensen zijn die daar wel van zouden genieten dan is het wat mij betreft prima om zoiets in te stellen.
Niet voor mij. Pretpark = hel
Waarom een hel?
Bazinga!
Ik vind pretparken niet zo heel bijzonder, wel toen ik 16 was, maar nu? Neuh... Zou dus alleen met kinderen gaan,
Waarom zou je naar zo'n park gaan zonder kinderen?
Nou... heel toevallig heb ik daar wel eens over nagedacht. Toevallig ben ik echt geen pretparken mens (de efteling is de enige die ik leuk vind)

Maar zat laatst een aflevering te kijken van het vakantieprogramma van Gordon, en hij was ergens in een zwembad en overal gillende en schreeuwende kinderen. Ik vind zwemmen best leuk maar dat is toch wel iets wat me vaak wat tegenhoudt.

En natuurlijk begrijp ik dat kinderen gewoon kinderen moeten kunnen zijn! Maar maak zelf bewust de keuze om persoonlijk liever niet in het gegil te gaan zitten. Ik zou het dus best fijn vinden als er af en toe een dagje alleen voor volwassenen zou zijn. Oh, en ik snap ook dat volwassenen flink lawaai kunnen maken, maar ik krijg op de een of andere manier altijd een beetje rillingen van die schelle kinderstemmetjes.
quote:mayhem schreef op 29 september 2011 @ 22:10:

Nou... heel toevallig heb ik daar wel eens over nagedacht. Toevallig ben ik echt geen pretparken mens (de efteling is de enige die ik leuk vind)

Maar zat laatst een aflevering te kijken van het vakantieprogramma van Gordon, en hij was ergens in een zwembad en overal gillende en schreeuwende kinderen. Ik vind zwemmen best leuk maar dat is toch wel iets wat me vaak wat tegenhoudt.

En natuurlijk begrijp ik dat kinderen gewoon kinderen moeten kunnen zijn! Maar maak zelf bewust de keuze om persoonlijk liever niet in het gegil te gaan zitten. Ik zou het dus best fijn vinden als er af en toe een dagje alleen voor volwassenen zou zijn. Oh, en ik snap ook dat volwassenen flink lawaai kunnen maken, maar ik krijg op de een of andere manier altijd een beetje rillingen van die schelle kinderstemmetjes.Tip; zwemmen bij een welnessoord/beautycentrum
Volgens een medewerker van Blijdorp is het op maandagen lekker rustig.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik vind pretparken heel leuk, maar op een dag voor alleen volwassenen zou ik niet gaan.
Liever elitair dan een pauper!
@ Jorina

dat doe ik af en toe wel eens is wel heel relaxt!

Maar 't is niet echt in de buurt, dus in een 'gewoon' zwembad zou af en toe ook wel fijn zijn.
Oh ja...een kindvrije week center parcs
Bazinga!
Ik ga zelf niet zoveel meer naar pretparken, maar vind het idee niet zo gek. Net zoals kindvrije restaurants en campings, vrouwendagen in de sauna moet dit kunnen.
quote:mayhem schreef op 29 september 2011 @ 22:22:

@ Jorina

dat doe ik af en toe wel eens is wel heel relaxt!

Maar 't is niet echt in de buurt, dus in een 'gewoon' zwembad zou af en toe ook wel fijn zijn.

Vind je dit niet ietwat onverdraagzaam?

Je hebt al de kans om 'kindvrij' te gaan zwemmen in een kuuroord maar neeee dat is niet genoeg.

Kom op zeg, kinderen zijn soms net echte mensen en horen gewoon bij het leven.
Er zijn ook wel kindvrije hotels
Als je geen kinderen tegen wil komen, dan moet je naar de opera voor je ontspanning, in plaats van naar een pretpark.

Je kunt dus beter werken aan je goede smaak, meer kans dat je slaagt dan wanneer je een kindvrije maatschappij nastreeft. Al is het maar voor één dag.
Lijkt me heerlijk!

Ik hou wel van pretparken, maar dan wel liefst zonder teveel gillende kinderen.

Efteling kun je 't best op 'n donderdag doen, tussen schoolvakanties in. Inderdaad tref je dan nog genoeg spijbelaars met pa en ma, maar 1 kind op 2 volwassenen gedraagt zich vaak toch nog altijd beter dan groepen kinderen op schoolreisje.
Ook toen ik zelf nog geen kind had en de meeste kinderen maar irritant vond vanwege het gegil en geschreeuw had ik geen behoefte aan kindvrije dagen in een pretpark.

De meeste kinderen vermaken zich prima in zo'n park en zijn daardoor goedgehumeurd en niet storend. De parken zijn groot genoeg om het enkele kind dat wel vervelend is gemakkelijk te kunnen ontwijken.

Kindvrije uren in zwembaden zou ik dan weer wel erg waarderen. Ik zwem graag baantjes zonder dat er vlak voor je neus weer een kind in het zwembad springt of de ballen je om de oren vliegen.

Ik ga nooit naar zo'n welness / kuuroord dus zeker weet ik het niet maar de entree daarvan is toch veel duurder dan de entree voor een zwembad? Om daar dan alleen voor het zwembad heen te gaan daar lijkt het mij een beetje te duur voor.
Niks mis met kindvrije dagen of uren in bepaalde gelegenheden. Op het moment dat mensen kunnen kiezen worden ze misschien toleranter tov kinderen op andere dagen?
Dat pretpark mogen ze hebben maar kindvrij zwemmen lijkt me echt heerlijk! Geen gegil!
quote:jo12345 schreef op 29 september 2011 @ 22:07:

Waarom zou je naar zo'n park gaan zonder kinderen?

Raar maar waar, en zijn ook gewoon volwassenen die onwijs van een pretpark kunnen genieten ZONDER kinderen.

Zoals ik, ben kindvrij, maar pretparken, achtbanen en meer van zuks vind ik geweldig. Of mag dat na een bepaalde leeftijd niet meer?
@sugarmiss, de meeste zwembaden hebben aparte uren voor baantjeszwemmers, daar mogen dan geen jongeren onder de 16 in meestal en er worden echt alleen baantjes gezwommen. Heerlijk!
Ook in mijn kinderloze tijd ging ik elk jaar naar de efteling. En ik was echt niet piepjong toen ik kinderen kreeg.

Kindvrij is voor mij echt niet nodig.

Zwemmen doe ik wel bij voorkeur in buitenbaden, omdat het lawaai dan minder storend is. Zwembaden in bijv. Center Parks vind ik hel, ook vanwege de temperatuur.
Een kindvrije dag in het tikibad of in walibi lijkt me heel erg leuk: mogen de ouders (ik heb nog geen kinderen, maar toch) de volwassenen zelf een dag kind zijn. Gewoon, omdat het leuk is!
Common sense is not so common.
Voltaire
quote:qwertuu schreef op 29 september 2011 @ 22:27:

Als je geen kinderen tegen wil komen, dan moet je naar de opera voor je ontspanning, in plaats van naar een pretpark.

Euh, wat?

Opera vind ik meestal niks, raak ik totaal niet ontspannen van. Pretparken vind ik wel geweldig. Klassieke muziek vind ik wel leuk, maar daar kan ik mijn energie dan weer niet kwijt. Musea hebben we het maar niet over, ik ben conservator. Schreeuwende, gillende, in de weg lopende kinderen tijdens schooltijd? No thanks. Maar als volwassene mag je alleen nog maar zulke dingen leuk vinden om te doen in je vrije tijd begrijp ik?

Pfoe, dan doe ik toch echt iets verkeerd, en gelukkig bepaald niemand voor mij of ik dat beter wel of niet kan doen. Blij toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven