wat voor beest is dit....?!!!?!?!

30-09-2011 00:44 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst ik forum mobiel, sorry voor evt typfouten.

De laatste weken in mijn huidige huis gaan in en de afgelppen 4 weken heb ik een raar beest ( wat volgens mij buiten hoort) in mijn woonkamer gehad. En vanavond 1 in de slaapkamer.

Het heeft een groen lijf en redelijk lange pootjes als ik het goed gezien hb. Het is geen sprinkhaan want het doet niks anders dan lopen. Als het loopt hoor je de pootjes tikken zeg maar. Een krekel is het niet (dwnk ik), maalt namelijk verder helemaal geen geluid. Heeft iemand hier een idee wat voor beest het kan zijn? Met de wazige omschrijving

Ik heb gegoogled, maar met deze omschrijving kom ik niet zo ver. Ook heb ik geen plaatjes kunnen vinden.

Oh ja, het beest is niet groter dan 1,5 centimeter...
ik dacht eerst aan een krekel, maar die maken wel geluid..
Een suikerspin misschien? Heel flauw! Ik heb geen idee!
Ohhh dat is zo'n groene stinkwants! (tor) Ze doen ook niets, vind ze wel schattig op een 1 of andere manier. Bij mn nichtje in de tuin zaten ze laatst ook.

http://www.google.nl/sear ... l0l0l613l1880l3-2.0.2l4l0
Groene cicade?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Een wans?
Oooo had ik het maar niet gevraagd

Ik denk dat het zo'n groene dinges is van Doperwt. Lijkt er wel een beetje op, alleen als ik de plaatjes op google zie zijn die beestjes van jou breder.

Groene cicade en wants even googlen...
.
anoniem_131120 wijzigde dit bericht op 30-09-2011 01:18
Reden: een kakkerlak is niet groen, nvt
% gewijzigd
Wans is het niet.

Die cicade lijkt erop, maar kan dus vliegen en ik heb 3 van die beesten in huis gehad en die vlogen niet. Maar gebied waar ze veel voorkomen klopt dan weer wel redelijk....
Probeer eens een foto te maken als er weer eentje op bezoek komt!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
O wacht, niet groter dan 1,5 cm
Groen lijf, en de pootjes hebben dan welke kleur?

Is het lijf langwerpig/rond/plat/etc?

een vd vele soorten wantsen

een dunnere versie dan de stinkwants ;)
weidewants

Wow Gaia... Nu weet ik het niet meer

Ik ben zo'n watje dat panisch wordt als er iets in huis zit wat er niet hoort... Ik ga vanvond even goed naar je foto's kijken! Is het nu nog te vroeg voor

Foto heb ik geprobeerd te maken gisteren, maar je zag alleen een vlek op de foto en verder niks hahaha
Het kan een wants zijn, maar die doen echt niets, hoor. Ik vind ze heel schattig

(in het frans heten ze Punaise, omdat ze zo vierkant, hoekig zijn. dat vind ik er nog schattiger aan!)

http://welkers.pagesperso ... t/RepIns/PunaiseVerte.htm
Ik heb zoiets per ongeluk een keer met m'n hand opgeraapt van de vloer Ik dacht dat het een soort propje draadjes was ofzo, of iets van het eten dat op de grond terecht was gekomen (was in de keuken). Toen ik zag dat het gewoon een beest was gilde ik het echt uit! BRRRR! Dat was geloof ik wel een sprinkhaan.

Beetje off topic maar ik moest er opeens weer aan denken
quote:miss_marvellous schreef op 30 september 2011 @ 00:52:

ik dacht eerst aan een krekel, maar die maken wel geluid..alleen de mannetjes maken geluid.
Hahaha Phoebe... Dat gebeurd me niet... Als ik twijfel en niet duidelijk kan zien wat het is gaat voor de zekerheid een glas erover, blaadje eronder en dan wordt het naar buiten gegooid.

Als het hoog zit (plafond ofzo) dan de vliegenmepper

Ben benieuwd Miny! Als je echt wilt weten wat het is zul je het apparaatje toch iets beter moeten bekijken en beschrijven, er zijn ontzettend veel van die kleine, groene, langpotige beestjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven