kat vergiftigd

26-09-2011 12:19 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben er helemaal ziek van. Een aantal weken geleden heb ik een jong katertje gekregen uit een nestje. Heel blij mee. Sinds kort mocht hij buiten - eerst onder begeleiding nu alleen. De buren die allergisch zijn voor katten brachten hem een paar terug. Ik had daarna ineens een ziek katje thuis. Naar de dierenarts - infuus. Twee dagen later - katje kroop steeds weg - naar de dierenarts. Moest hem laten inslapen. N.a.w. is hem gif toegediend. Ik kan niet bewijzen dat die buren het waren maar ik loop met zulke boze gevoelens rond! Ook kan ik slecht omgaan met dat mensen zeggen - zonde, het was zo'n leuk beestje. En dat was het dan. Ik vraag me af hoe er gereageerd zou zijn als het een kind zou zijn geweest. Ik begrijp niet dat mensen dit doen. Pak een plantenspuit en verjaag hem steeds op die manier. Zo simpel, nee GIF en uitroeien. Moest het even kwijt.
Naar mijn mening getuigt het trouwens pas van echte dierenliefde wanneer de eigenaar op een verantwoordelijke manier voor zijn dier zorgt met respect voor zijn omgeving om problemen voor zowel dier als mens te voorkomen.
quote:fru1t3lla schreef op 30 september 2011 @ 13:19:

Naar mijn mening getuigt het trouwens pas van echte dierenliefde wanneer de eigenaar op een verantwoordelijke manier voor zijn dier zorgt met respect voor zijn omgeving om problemen voor zowel dier als mens te voorkomen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:gaia9 schreef op 28 september 2011 @ 13:14:

Er zijn grenzen uiteraard. Andermans kat die bijv. continu je woning inloopt en zich lastig laat wegjagen is ook vervelend. Maar dan zou ik zeggen, met de plantenspuit en dergelijke werkt meestal wel hoor. Paar keer herhalen en dan blijven ze doorgaans wel weg is mijn ervaring

Pardon?

Een kat in mijn huis vind ik persoonlijk niet vervelend hoor

Dat vind ik bloed irritant!

Dus jij vind dat ik met een plantenspuit achter een kat aan moet in mijn eigen huis???

Op mijn dure houten vloer???

Ben je niet wijs?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:hertog schreef op 26 september 2011 @ 12:19:

Ben er helemaal ziek van. Een aantal weken geleden heb ik een jong katertje gekregen uit een nestje. Heel blij mee. Sinds kort mocht hij buiten - eerst onder begeleiding nu alleen. De buren die allergisch zijn voor katten brachten hem een paar terug. Ik had daarna ineens een ziek katje thuis. Naar de dierenarts - infuus. Twee dagen later - katje kroop steeds weg - naar de dierenarts. Moest hem laten inslapen. N.a.w. is hem gif toegediend. Ik kan niet bewijzen dat die buren het waren maar ik loop met zulke boze gevoelens rond! Ook kan ik slecht omgaan met dat mensen zeggen - zonde, het was zo'n leuk beestje. En dat was het dan. Ik vraag me af hoe er gereageerd zou zijn als het een kind zou zijn geweest. Ik begrijp niet dat mensen dit doen. Pak een plantenspuit en verjaag hem steeds op die manier. Zo simpel, nee GIF en uitroeien. Moest het even kwijt.

Ik vind het verschrikkelijk voor je, het is gewoon niet te begrijpen waarom zo'n beestje nou weer dood moet. Je kunt er gewoon met de pet niet bij. Mijn kat van anderhalf is ook nog niet zo lang geleden overleden, dus ik weet wat je een beetje doormaakt. Alleen ik weet niet waardoor het kwam, zijn geen tekenen van vergiftiging en voor de rest was hij nog gezond. De dierenambulance zei dat hij zich misschien doodgeschrokken is of giftig voedsel naar binnen heeft gewerkt.

Het vervelendste is dat jij weet dat die vergiftigd is, maar niet weet door wie. Kan me die frustratie heel goed voorstellen, maar je moet uitkijken met mensen te verdenken. Als je buren het katje hebben vergiftigd, waarom zouden ze hem nog naar je terug brengen? En kan het niet zijn dat het katje iets heeft opgegeten wat giftig voor hem was?

Vaak als er iemand katten aan het vergiftigen zijn, vallen er meer slachtoffers. Dus zijn er meer katten in de buurt overleden? Anders kun je een keer met die baasjes gaan praten en met zijn allen de katten in de gaten houden.

In ieder geval veel succes met het verwerken van je verlies.

Sterkte!
quote:borderwalk schreef op 28 september 2011 @ 13:32:

[...]

Mijn vader rent/sluipt echt al jaren met een emmer water/pan met pollepel/wild gebrul/waterpistool door de tuin heen om de poepende kat van de buren weg te jagen, maar ja die hoort het onheil aankomen en springt op de schutting/rent weg. De buren vinden het vervelend en hebben wel eens van die geurdingen gekocht, maar dat helpt geen klap.

Resultaat, hun kat poept regelmatig bij mijn ouders in de tuin en mijn vader springt elke keer uit zijn stoel als hij de kat ziet. De buren hebben nergens last van, misschien zelfs voordeel want die hebben minder in de kattenbak.

Oh ja aanvulling: Ze hebben wel last van blaadjes die in de herfst als het waait ook op hun grond vallen van onze loofboom (meer dan een meter van de erfgrens). De boom is al gehalveerd, nog wordt er geklaagd.

Tsja zo'n kat daar kan je niets aan doen, dat is de natuur. Zo'n boom die moet je maar kappen als je 'last' hebt van blaadjes.Een schepje en kattenpoep ove de schuting mieteren, moet je eens zien hoe snel dt opgelost is.
quote:fru1t3lla schreef op 30 september 2011 @ 13:12:

[...]

Gelukkig ben jij wel heel erg goed in lezen wat je wil lezen! Niemand hier zegt dat het gerechtvaardigd is om een kat te vergiftigen en niemand zegt hier dat die katten haat, maar ze wijzen mensen wel op de verantwoordelijkheid die ze hebben tov hun huisdier.Ik zal het zelf niet doen, maar ik zou niet weten waarom mierengif, muizengif en rattengif wel gerechtvaardigd zijn, en kattengif niet. Er is geen principieel verchil.
quote:Mariette112 schreef op 30 september 2011 @ 16:14:

[...]

Het vervelendste is dat jij weet dat die vergiftigd is, maar niet weet door wie.

Nee, ze weet niét dat haar kat vergiftigd is.

quote:hertog schreef op 26 september 2011 @ 12:19:

N.a.w. is hem gif toegediend. N.a.w. = naar alle waarschijnlijkheid. Er is geen sectie verricht (daar zegt TO tenminste niets over) dus is het ook niet vast te stellen óf hij vergiftigd is en dan nog, of het hem is toégediend of dat hij bijv. aan een giftige plant geknaagd heeft ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 30 september 2011 @ 16:21:

[...]

Nee, ze weet niét dat haar kat vergiftigd is.

[...]

N.a.w. = naar alle waarschijnlijkheid. Er is geen sectie verricht (daar zegt TO tenminste niets over) dus is het ook niet vast te stellen óf hij vergiftigd is en dan nog, of het hem is toégediend of dat hij bijv. aan een giftige geknaagd heeft ofzo.Wat ze dan weer wel weet is wie verantwoordelijk is. TO zelf. En dat is niet leuk, dus krijgen de buren de schuld.
quote:Mariette112 schreef op 30 september 2011 @ 16:14:

Het vervelendste is dat jij weet dat die vergiftigd is, maar niet weet door wie.!

En hoe weet TO dat dan precies?

IS er sectie verricht?

Want volgens mij is er alleen een vermoedden...

En dan hoeft het niet doro de buurvrouw gegeven te zijn maar kan dat kleine onvolwassen niet slim nadenkende kleine katje ook gewoon zelf iets giftigs naar binnen hebben staan schrokken hoor
*gaat op zoek naar een pot mosterd, niet giftige mosterd welteverstaan*
quote:ritmeester schreef op 30 september 2011 @ 16:23:

[...]

Wat ze dan weer wel weet is wie verantwoordelijk is. TO zelf. En dat is niet leuk, dus krijgen de buren de schuld.

Jij legt de vinger op de zere plek, ik ga hier helemaal akkoord mee. Het is natuurlijk makkelijker om een ander de schuld te geven en dat doen we allemaal in een bepaalde mate.

Over jouw andere post ivm rattengif... Deze middelen werden ontwikkeld om plagen tegen te gaan waarbij de overlast zo groot werd (oogst volledig aangevreten, ziektes e.d.) dat het doel de middelen heiligt in de optiek van de gebruikers. Hoe triest het ook is dat we eigenlijk voornamelijk bekommerd zijn om de aaibare dieren (want zeg nu zelf, zelfs de partij voor de dieren komt niet op voor de belangen van de lintworm), het maakt wel dat we een onderscheid maken tussen de middelen waarmee we overlast bestrijden.
Nee, ik zeg niet dat het een goede zaak is. Ik heb nooit gezegd: doe maar lekker kat, goed zo! Ik snap alleen heel goed dat het wel dieren blijven. Hoe goed je ze ook opvoedt, je kunt niet 24/7 hen in de gaten houden. Dus ik begrijp het wel wanneer het gebeurt dat zij ergens anders hun behoeftes doen. Leuk is anders maar er zijn genoeg andere oplossingen dan een dier te vergiftigen...quote:himalaya schreef op 30 september 2011 @ 13:14:

[...]

Net zoals jij het goed blijft praten dat de kat van een ander overlast mag veroorzaken in de tuin van de buren, die dat niet wensen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven