Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee Petrol, rustig aan doen inderdaad...en wat super voor je dat het gelukt is!!!

Laat je maar goed verwennen vandaag.
Petrol: fijn dat het gelukt is zeg!!! Die inderdaad maar lekker rustig aan vandaag.

Nellebelletje: klote dat je je zo klote voelt, heb je het zo gehad met de zwangerschap? Ben benieuwd hoe het in het ziekenhuis gaat.... Als we je niet meer zien vandaag, dan weten we genoeg..... Sterkte!!

Hier geen nieuws. Vannacht helaas paar uur wakker gelegen, maargoed, toch er vanochtend maar op tijd uitgegaan, nog even sociaal beneden gezeten met vriend en dochter voordat ze de deur uit gingen. Helaas geen middagslaapje vanmiddag, want straks komen 2 vriendinnen met kinderen langs.

Ik denk dat Anky vandaag of dit weekend gaat bevallen...

Ciao ciao: bij jou lijkt alles nog aardig rustig he, etwrijl het nu al 3? weken geleden is dat je die slijmprop verloren bent? Voel je je nog goed?

Lucybelle en Fenne: alles rustig daar, of....??
Het is inderdaad al een hele tijd geleden dat ik de slijmprop verloren ben. Ik voel me prima, maar knap bijna van ongeduld... Ik heb net zelfs een ananas gekocht en ga toch maar 1 van de fabeltjes uitproberen. Vanmiddag vliegen mijn ouders deze kant op en het zou toch leuk zijn als ze dit weekend hun kleinkind kunnen zien. Morgen 40 weken, de gyn was er van overtuigd dat ik die niet zou halen, dus dat valt mooi tegen.

Vandaag is wel een hele mooie datum, dus ik had er op gehoopt 08-02-08, maar helaas.

Jullie ook allemaal suc6!

Ciao ciao
Petrol, wat fijn dat het draaien gelukt is, super zeg. Doe maar lekker rustig aan nu inderdaad!

Mandy,

Inderdaad balen Ciao, na die slijmprop verwacht je toch dat het snel gaat, maar wie weet, het is nog vroeg vandaag, als je nou heeel snel opschiet

Dextro, balen van dat wakker liggen, hopelijk kan je vannacht wat bijslapen.

Hier is het nu toch wel erg aan het rommelen hoor.... De krampen zijn intenser, en waar het eerst continu was, is het nu met tussenpozen. Zit vanaf 9 uur te timen, en het is dan 10 min, dan 4 min, dan 7 min. Geen peil nog op te trekken, maar, het begint wel meer als weeen te voelen. Voel me alleen denk ik nog een soort van 'te goed' voor echte heftige weeen. Verwacht er denk ik meer pijn bij. Maar ja, moet het echt veel pijn doen of niet? Ik ben er ook misselijk bij, maar kan wel nog gewoon rondlopen enzo. Voel me juist wel een soort van energiek, ondanks dat ik vanaf 3 uur al wakker lig. Ik blijf het dus maar noteren, en wachten. Vriend is maar gewoon naar zijn werk gegaan, als het nog meer pijn doet of echt heel regelmatig komt, ga ik maar bellen. Maar wie weet is vandaag echt de dag, ik hoop het wel natuurlijk!!!
Nou, dat was me weer een nachtje wel... Heel wat voorweeen weggewerkt, maar helaas nog steeds niks doorgezet. En ik had het zo gehoopt... vandaag D-Day. Mooie datum, lekker weer... Maar helaas. Jammer toch dat ik vrijwel nooit hoor dat de weeen overdag beginnen, eigenlijk altijd midden in de nacht. Is dat ook jullie ervaring?

Ben ondertussen heel benieuwd hoe het met Bloem is. Ze komt vast vandaag thuis met een wolk van een kleintje.

Ciao ciao, erg he dat ongeduldige gedoe. Ik herken het maar al te goed. Maar ja, we kunnen niks afdwingen... Leuk dat je ouders die kant op komen! Enne, ik ben ook al in de weer met ananashart en tonic... Het beste 'middeltje' schijnt toch een goede vrijpartij te zijn, maar daar kan ik me echt niet meer toe zetten

Petrol, wat super dat de poging is gelukt!! En fijn dat het allemaal meeviel. Een beurse buik trekt vast snel bij. Doe lekker rustig aan!

Dextro, irritant dat wakker liggen... Had je ergens last van of was het vooral denken-denken-denken?

Mandy, wat naar dat je je zo rot voelt! Een dikke voor jou. Ben je het allemaal ook zo zat? Of maak je je druk om iets?

Dokkie, weer een schattige foto van Maartje zeg!

Phoenix, mooie weblog! En ook hele schattige foto's!

Judat, dank je Succes weer bij de verloskundige vandaag.

Mir, hoop dat je vannacht weer wat lekkerder hebt geslapen. Ik kan soms ook ineens gaan piekeren over wanneer ik het kindje voor het laatst voelde. Ik heb het op dit moment bijvoorbeeld ook heel sterk... Sinds gisteravond nit bewust meer iets gevoeld. Geloof ik.

Kim, proficiat met je neefje! Balen van die plek op je rug. Is het er in geschoten?

Anky, rommelt er al iets bij je? Ik heb enorme bewondering voor het geduld dat jij hebt...

Fenne, waar hang jij uit????

Fijne dag allemaal!
Fenne, crosspost!!

Oe,. wat spannend! Klinkt wel serieus hoor!!

Ik ga voor je duimen!
Fenne: dat klinkt serieus! Bij mij begon het ook zo en werden de weeen steeds heftiger, dus wie weet! Geef je nog even een update (indien je ertoe in staat bent...)? T is inderdaad een mooie datum. Volgens mij heeft iedereen die nog moet bevallen deze datum op het oog....;-) Ikzelf bedacht ook vannacht voordat ik ging slapen dat het eigenlijk wel een mooie datum was, misschien lag ik daarom wel wakker...

Ik heb dat trouwens ook wel, dat ik ineens denk: hmmm, heb de baby volgens mij al een tijdje niet gevoeld.... en schrik dan even, maar een paar keer omdraaien in bed, schudt m meestal wel wakker...

Nog niks van Anky.....
Hier ook even snelle meld: nog geen baby, dus we wachten nog rustig af. Ik ben maar een beetje van het mooie weer aan het genieten. Wou nog meer typen, maar dochter moet uit school gehaald worden. Later wellicht meer,.

Petrol, gaaf dat het draaien gelukt is. En nu maar hopen dat de baby netjes blijft zitten.

Fenne, klinkt wel heel serieus hoor. Kan heel goed voorwerk zijn, waarbij de hele boel voorbereid wordt. Echte weeën vind ik altijd heel erg pijn doen, dan kun je echt niet meer doorpraten en moet je stoppen met datgene waar je mee bezig bent. Maar ook dat verschilt van persoon tot persoon.
Fijn om te horen dat jullie het ook serieus vinden klinken!! Zo voelt het nu ook wel eigenlijk, het blijft toch wel doorzetten. Heb het timen maar even gestopt, maar langer dan 10 min zit er niet tussen. OOOOHHHH spannend! Zou het vandaag? Voel me vreemd genoeg energiek, krijg zin om de ramen te wassen, beetje raar. Het is ook ineens mooi weer, prachtig zonnetje. Mijn moeder vertelde dat zij dat ook had toen ze van mijn broertje beviel, heeft ze met die beginweeen heel de vloer zitten soppen En daarna zette het wel door, dus misschien moet ik toch maar die ramen gaan doen! Ik hou jullie op de hoogte hoor, zolang ik in staat ben. Ben echt benieuwd hoe het nu verder gaat lopen!!!

En idd, nog niks van Anky? Zou zij?

En Bloem, al thuis?

En Lucybelle, toch al voorweeen vannacht? Maar nu voel je niks meer?

Dextro, veel plezier met de vriendinnen vanmiddag, en iedereen geniet vh mooie weer! De nieuwe moeders misschien lekker wandelen met baby, heerlijk lijkt me dat!
Oh Anky, nu met jou crosspost

Ook jij vind het dus serieus klinken, jeeee Mijn moeder zei dat ook al ja, dat je met de echte weeen niet meer kan praten enzo. Dus daar wacht ik nu maar op, want voel me nu nog te 'goed'. Maar bij jou dus nog geen baby, geniet inderdaad in ieder geval vh weer!
Dames, wat een drukte hier....ben benieuwd bij iedereen.

Ik kom net uit het ziekenhuis. Heb aan ctg gelegen. Heb om de 5/7 minuten weeën en baby ligt alleen maar stil (heeft zich volgens mij klem gedraaid tegen mijn ribben aan). Gyn zei dat het tijd werd, maar ze had geen plaats op de ok!!! Ze zei dat ze me dan wel zag als de vliezen braken...en dan moesten ze wel plaats maken. Misschien tot vannacht. Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord.

Zo even ego...succes allemaal....

PS Net even mijn vriendin de verloskundige gebeld. Kijken of die wat kan betekenen.
Nou ja Mandy, dat meen je niet!!! Ben in shock ervan!! Gewoon geen plaats, nee hoor mevrouw, stop die weeen maar weg en wacht maar tot we plek hebben. Heeeeeeel bizar..... Hopelijk kan je vriendin nog wat voor je doen, sterkte!
Hallo,

Dextro fijn dat je je zo goed voelt. Veel plezier met het bezoek vanmiddag.

Dokkie, mooie foto's! Mooi kindje, Maartje.

Mandy, hoe was het in het ziekenhuis (of ben je daar nu nog?)? Jammer dat je het zo beu bent. Ik snap nu beter dat jullie zoveel muisjes in huis hebben gehaald. Wij kunnen ze nog niet halen, want welke kleur ?

Fijn Petrol, dat het draaien is gelukt! En inderdaad, nu alles op zijn plaats houden...

Ciao ciao, ben benieuwd of je ouders dit weekend hun kleinkind in hun armen kunnen sluiten.

Fenne, heel veel succes als het nu door gaat zetten. Spannend.

Lucybelle, weer hard gewerkt vannacht... Kun je vandaag weer even bijrusten?

Vannacht heeft dochter weer even gespookt. Maar ik mocht weer uitslapen van Mirman, heerlijk. Dochter was vanochtend ook wel weer even helemaal overstuur en moeilijk te troosten. Waardoor wordt dan niet helemaal duidelijk. Dan denk ik wel eens: hoe moet dat straks met baby als ze tegelijk echt aandacht nodig hebben....

Ik lees, dat er meer zijn die de baby niet altijd even goed voelen. De verloskundige zei gisteren dat het bij mij blijkbaar een beetje bij de zwangerschap/ aard van het kindje hoort en ook bij het naderen van het einde van de zwangerschap. Toch blijft het soms wat onzekerheid met zich meebrengen. Ik heb ook afgesproken dat als ik echt twijfel, ik de verloskundige bel. Liever een keer voor niks naar het ziekenhuis dan een keer te weinig. Maar gelukkig voel ik vannacht en vandaag regelmatig bewegen.

Fijn dag allemaal, lekker genieten van het mooie weer, en succes voor degenen die toch echt op 8-2-8 gaan bevallen!
ahahah you didn't say the magic word
Fenne wat spannend! Succes!!!!! Klinkt best echt inderdaad!

Mandy: inderdaad belachelijk zeg! Hopelijk gebeurt er snel iets voor je!!!
He Mandy, dat klinkt niet echt prettig. Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan komen vandaag.
ahahah you didn't say the magic word
Hee Petrol wat super dat de draaipoging is gelukt! Dat is toch wel een opluchting denk ik he?

En Mandy wat idioot! Kom maar terug als je spoed bent Nou lekker is dat zeg...

Fenne dat van jou klinkt een beetje zoals het begin van mijn bevalling bij Sjoerd. Maar jij moet geen ramen gaan lappen maar onder de douche gaan staan of in bad gaan liggen! Warmte bevordert de ontsluitingsweeen.

Hier vandaag eerste dag zonder kraamhulp en eigenlijk stiekum toch wel fijn. Het huis weer voor onszelf. Vandaag ook lekker even naar buiten geweest. Het is zulk mooi weer!
Tribune zit weer vol!

Ik kom ook af en toe even gluren, maar moet nu toch echt even wat huishoudelijks gaan verrichten. En naar de apotheek om zalf te halen omdat we spruw hebben (branderige tepels, erg vervelend!)

CB is langs geweest en had weinig nieuws te melden, meiske is 220 gram aangekomen in 5 dagen, moet haast genoeg zijn... (richtlijn: 150 gram/week)

Wel wennen hoor, zo'n kindje wat regelmatig een mondvol melk uitspuugt! Deed Lisa echt nooit. Nu net ons dekbed gewassen, boxkleed zit in de machine en ze is aan haar 3e outfit toe vandaag. Ga haar maar eens in plastic verpakken of zo.
Thx Phoenix!!!

*sjeest naar badkamer met een bitter-tonic achter haar kiezen en gaat lang weken in bad ;-)*
Elke dag als ik tijd heb om de laptop aan te zetten, kijk ik met spanning of er al vorderingen zijn.... Ik was zelf al bang dat ik op het bankje zou zitten te wachten, maar dat is mij bespaard gebleven.

Mandy ik vind dat de gyn wel heel makkelijk je naar huis stuurt. Goed ik ben ook zondag naar huis gestuurd omdat er geen ruimte was om te bevallen, laat staan een vk, maar ik had wel een afspraak staan voor de volgende dag.

Fenne, ik hoop dat je snel je kleine in de armen mag houden!!

Hier een mama die weer voorzien is van een aambei. Man mag dadelijk nog even naar de apotheek om spul te halen. Gelukkig kwam de vk en kon ze een receptje uitschrijven. Vanmiddag voor het eerst alleen geweest met Annelotte en Raf. De kraam blijft maar tot 12 en dan moet je toch wat. Gelukkig heb ik wel recht op het aantal dagen en zijn ze er tm maandag. Ze vinden het zelf ook vervelend maar werken wel 72 uur in 8 dagen, door het dubbelen van de gezinnen.

Ga nu genieten van het weekend en ben nieuwsgierig naar babynieuws........
Dames!

Wat is het verdacht rustig hier de laatste uren...

Judat, waar hang jij bijvoorbeeld uit?

Fenne, is de boel al aan het doorzetten?

Ik wens iedereen alvast een fijne nacht!
Ik zal me nog even braaf melden...

Vanochtend naar de verloskundige geweest. Weinig bijzonders, bloeddruk was prima en de hartslag van baby ook. Baby ligt goed ingedaald, nog niet muurvast, maar wel goed genoeg dat ik niet hoef te gaan liggen als de vliezen breken.

Verder is het afwachten en dat is nu precies wat ik inmiddels een beetje zat begin te worden...

Ik was met 32 weken al klaar met werken en heb toen de eerste weken verlof erg veel gedaan in en om huis zodat ik met 37 weken alles helemaal klaar had. Toen leek dat noodzakelijk en erg prettig om klaar te zijn maar de afgelopen twee weken had ik daardoor niet zoveel meer te doen.

Genoeg geklaagd weer! Ik mag van geluk spreken dat ik lichamelijk weinig klachten heb en nog steeds 10 uur per nacht slaap. Ik kan nog fietsen en lopen tot maximaal een half uurtje voor het pijn begint te doen dus nog best een beetje mobiel...

Lucybelle, 'jouw' dag is gekomen en weer gegaan zonder baby, raar lijkt me dat. Ondanks dat je weet dat je je er niet op moet vastpinnen doe je dat stiekem toch een beetje denk ik.

San77, hoe is het met Merel en jou? Geniet je van je kraamtijd?

Fenne, lijkt het erop dat je de volgende wordt met baby? Eigenlijk kan dat natuurlijk niet er zijn nog zeven wachtenden voor u!

Ukse, succes met je aambei, heb je die tijdens de bevalling opgelopen? Lijkt me erg oncomfortabel...

Ciao, hoe lang blijven je ouders? Zou erg leuk zijn als je inderdaad lekker snel zou gaan bevallen nu!

Mandy, hoe is het nu met je? Ik zou behoorlijk pissig zijn op het ziekenhuis als ik jou was!

Petrol, lekker dat het draaien gelukt is! Heb je nog veel last gehad van je beurse buik vandaag?

Phoenix, leuk om je website te volgen, wat een schattig popje is Maaike toch

Slaap lekker allemaal en tot morgen!
Even snel:

Heb er mijn best voor moeten doen, maar om 18.15 uur, 08-02-08 is onze mooie dochter geboren. Het was weer kort en heftig: om 16.45 uur begonnen de echte weeën en om 1.5 uur later was ze er. Fikse dame: 4530 gram en 53 cm. Ik ga nu lekker op de bank genieten van deze geweldig mooie meid. Alles is verder goed: de placenta wou weer niet komen, maar gelukkig gebeurde dat op het laatste moment en hoefde ik niet geopereerd te worden. Leuk was het niet, die stomme placenta deed meer pijn dan de hele bevalling. Maar nu zijn we helemaal happy en gelukkig!
Waaaaaah! Wat een onverwachts geweldig nieuws ineens!

Alweer zo'n ontzettend snelle bevalling, wat is dat toch deze maand!

Grote meid hoor! Hoe heet ze? of zeg je dat liever niet in het 'openbaar'?

Van harte gefeliciteerd in ieder geval! Geniet van elkaar!

In ieder geval iemand die deze mooie datum in gebruik heeft genomen
He he eindelijk even een momentje voor mijn verhaal! Wat is het druk met een klein kindje,het maakt een ontzettende indruk op ons......

Van donderdag op vrijdag gebroken vliezen,vrijdags heel de dag geen aktie. Zaterdagochtend begon ik de eerste wee te voelen,om half 10 in het ziekehuis aan het ctg en alles was prima,ze wilde me eerst nog naar huis sturen want ze dachten dat mijn weeen niet zo krachtig waren maar dat heb ik gweigerd en dat was maar goed ook!! Om 12uur mocht ik naar de verloskamer,13uur 3cm ontsluiting en kreeg ik pijnstilling (morfine) pijnstillend was het niet maar wel versuffend dus de weeen bleven maar komen en tussedoor viel ik steeds in slaap!? Om 16uur mocht ik al meepersen en om 17.15 is Thijmen met de vacuum geboren! 2knipjes en wat scheurtjes maar al met al heb ik de bevalling als "te doen" ervaren! Al zijn die laatste 3 cm wel heel vreselijk erg!!

We moesten een nachtje blijven maar zondagochtend vroeg naar huis!

Gister moest Thijmen wel voor een nachtje naar het ziekenhuis ivm geel zien dus hij heeft een nacht liggen zonnebaden....Helemaal niet leuk om je kindje daar cahter te laten maar gelukkig mocht hij vandaag weer mee naar huis en het gaat heel goed met hem! Morgen is hij een week en zit al boven zijn geboortegewicht!! Wat zijn we trots!

Met de bv gaat het redelijk,moet erg wennen! Hij hapt de ene keer beter dan de andere keer,dan weer teweinig om dan de volgende keer moeite te hebben met toehappen ivm gespannen borsten dus dan weer kolven....het is een sport apart en hoop dat ik het vol blijf houden!!

Hier is het ook niet stil blijven staan zie ik in het schema!! Hoop dat het met iedereen goed gaat? Terug lezen lukt niet. De meisjes hebben de overhand!

Tot snel en wachtende succes!! Kersverse moeders....geniet!!!
Gefeliciteerd Anky! wow wat snel! gelukkig is alles goed en kun je lekker genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven