Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anky, op de valreep nog gefeliciteerd met je zoon! Gelukkig(?) niet op zijn verjaardag bevallen.

Ukse en Phoenix, jullie kraamzorgorganisatie klinkt niet al te best... Hopelijk is die bij ons straks beter... Ik dacht dat je met 2 kleine kinderen zoals Ukse juist extra uren kreeg!

Petrol, veel succes met de draaipoging morgen. Hopelijk lukt het en is het niet al te pijnlijk.

Dextro, Mandy en Linda, bedankt voor jullie kattenadviezen, ik ben wel weer gerust gesteld. Gewoon baby niet met katten alleen laten en verder zal het wel loslopen...

Lucybelle, één probleempje als jij nu gaat bevallen. We weten namelijk niet wat Bloem gekregen heeft en zij komt voor jou in de tabel. Dus of zij heeft een jongetje en jij moet nog twee meisjes voor laten gaan, of ze heeft een meisje en daarmee de tabel overhoop gehaald... Dan maakt het dus niet meer uit en kun je gewoon je baby gaan krijgen

Ik ben vanmiddag een paar uurtjes gaan winkelen, dat is toch wel vermoeiend nu hoor. Ik was echt kapot toen ik na een paar uurtjes weer thuis was. En nu de rest van de dag last van mijn bekken. Was niet zo'n heel goed plan dus maar ik kan toch ook niet mezelf in huis opsluiten?

Slaap lekker allemaal en tot morgen!
Goede morgen allemaal!

Hier niks nieuws onder de zon, maar het ziet er naar uit dat het weer heerlijk weer wordt, dus straks lekker naar buiten. Ik reken er nu maar gewoon op dat ik maandag de afspraak met de gyn gewoon haal.

Het is wel weer tijd voor een babietje vind ik trouwens!

Suc6

Ciao ciao
Ja, zeker tijd voor een nieuw babietje, al 3 dagen geleden! Anky is echt aan de beurt, wel opvallend dat jouw kinders dus ook zo dichtbij elkaar jarig zullen zijn. (Hier uiteindelijk gelukkig 2 weken ertussen)

Kraamhulp is weg, jammer hoor. Ben zo lekker vertroeteld. Nu weer alles zelf doen, met 2 kids. Straks even naar de kinderboerderij met draagdoek en buggy.

Maartje slaapt al 3 dagen lekker 's nachts (4 a 5 uur, dan even drinken en verder tukken)
He allemaal, even een korte meld. Heb toch weer last vd krampen, ben er misselijk van, blgh. Weet niet hoor, laat het dan maar doorzetten, nu al 1 week en 2 dagen krampen. Ben het ff een beetje zat nu! Maar ja, moet toch geduld hebben, niet mijn sterkste kant nu......
Hallo,

Klotigste nacht allertijden gehad. Ik heb geloof ik een half uur geslapen en toen de jongens op moesten lag ik net heerlijk in dromenland....aaargghhh....

Inderdaad tijd voor een baby. Judat heeft gelijk wat de tabel betreft. Ben erg benieuwd naar Bloem. Volgens mij komt ze vandaag naar huis.

Hier is het heerlijk weer, dus ik ga straks eens een ommetje maken. Lekker hoor.

Dokkie: vond je de kraamhulp fijn? Wij vonden er niks aan...balen dat er iemand in je huis rondscharrelt.

Tot vandeweek. Groetjes Mandy
Feene: balen van al die krampen. Heb je ze continu of met tussenpozen. Kan me voorstellen dat je het zat bent, maar he, alles wat je nu aan voorweeen hebt, heb je straks niet meer. Hoop voor je dat het snel doorzet.

Mandy: heb je vandaag wel een dag alleen om wat bij te tanken?

Dokkie: klinkt alsof jullie al lekker een 'ritme' te paken hebben met Maaike en volgens mij voel jij je ook prima of niet? Klinkt goed in elk geval!

Wij zijn vanochtend ook even naar de kinderboerderij gefietst, het was zulk lekker weer. Nu ligt dochter te slapen en ik ga denk ik ook even proberen te liggen. Eerst geloof ik even toegeven aan een vreetbui...ik heb nog wel ergens koekjes liggen (we hadden flink ingeslagen voor het kraambezoek (dat toch alleen maar beschuit met muisjes wil) maar de voorraad slinkt aardig...ahum..)

Trouwens, Anky nog niet gesignaleerd vandaag, hmmmmmm......
Dextro...inderdaad waar is Anky....??? Enne...kun jij nog fietsen? Van de bank opstaan is hier al een hele toer, haha.

Jongens zijn gelukkig naar schoonmoeder op donderdag dus heb lekker relaxdagje (alhoewel heb opruimwoede/nesteldrang).

Heeft trouwens iemand van de mamma's enig idee hoeveel beschuiten je kunt smeren met 1 pak muisjes? Ik heb er nu 8 in voorraad, maar kan het me niet meer herinneren van de vorige keren.

Fenne: succes met de krampen. Heb je een bad? Lekker even dobberen...
Hoi, hier nog even meld. Ben nu even aan het uitblazen van vermoeiende verjaardag van gisteren. Zoon ligt op bed en dochter rommelt in huis en als het vanmiddag nog lekker weer is neem ik ze nog even mee naar de speeltuin. Hier nog steeds niets wat wijst op een naderende bevalling. De verloskundige dacht niet dat ik de afspraak van volgende week woensdag nog ga halen, dus ik ben benieuwd. Ik ben wel erg moe sinds een paar dagen en voel me niet zo lekker, maar verder geen krampen, harde buiken of wat dan ook.

Ga nu even met dochter spelen (DVD is afgelopen ). Bijlezen wordt dan vanavond denk ik/vrees ik.
Ook hier even een korte meld.

En dan bedoel ik ook echt kort...

Helaas nog steeds geen baby hier.

Later meer, fijne dag nog allemaal!
Het is inderdaad erg rustig met de nieuwe wereldwondertjes....

Nellebelletje, wij hebben 1 pak muisjes en die staat er ben ik bang ook nog aan het einde van het jaar nog. Ik heb 2 rollen beschuit....

Anky, ik zal voor je duimen. Bij mij heeft die uitspraak van de vk geholpen....

Dokkie, ik wil ook wel weer naar buiten, maar ik hou me toch nog even in. Raf heeft zijn zinnen gezet op het naar school brengen van hem.

Hier draait het allemaal wel weer. Ik heb wel 2 kraamhulpen (inderdaad de Waarden) en die zijn er van 8 tot 12. Het huis is spik en span en alles is wel gedaan. Een nadeel is dat ik Ellemijn niet mag tillen en ze kan nog niet zelf de trap aflopen. En ik kan haar op het moment ook niet haar bedje uittillen. Daar baal ik stevig van, dus met veel mazzel heb ik straks 28 van 53 kraamuren gehad..... Ik heb het advies gehad van de vp in het zh bij een evt 4de (dacht het niet) bij een particulier kraamzorgbureau in te schrijven (bunschoten, ermelo, nijkerk ea plaatsen)

Ik hoop dat er morgen weer mooi babynieuws is!!
Ha Ukske...niet aan de beschuiten? Hier in Limboland hoort dat er toch echt bij....

Schandalig dat kraambureau.

En geen nummer 4? Wij ook niet hoor, past niet in auto.....
Hallo Meiden,

Ook hier even kort, dochter komt zo weer thuis en moet nog koken. San77 van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, merel. Ik hoop dat alles goed gaat. Hier is het nog rustig althans bij mij. Mijn broer en schoonzus zijn dinsdag papa en mama geworden van hun tweede kindje, Sepp. Een prachtig mooi klein ventje met alles erop en eraan. Ik moet zeggen dat de hormonen dan wel door mijn lijf gieren hoor. Ik wil ook, een beetje jaloers ben ik dan wel, zeker omdat hij helemaal gezond is etc.

Sepp is geboren met een geplande keizersnee, en ze mochten vandaag alweer lekker naar huis.

Hier nog geen tekenen van een naderende bevalling, wel heb ik een hele zere plek op mijn rug, waardoor ik niet meer weet hoe is 's avonds moet zitten. Lastig hoor. Ik heb vandaag mijn tas klaargemaakt indien we toch naar het ziekenhuis moeten. Nou zo kort was het berichtje dus toch niet.

fijne avond en kom maar op met de volgende baby.

kus Kim
Hallo,

even geen babynieuws hier, hoewel Bloem toch echt bevallen zou moeten zijn. Hopelijk gaat het jou en je kindje goed, Bloem.

Mandy, ACHT pakken muisjes? Lijkt me genoeg ;)

Ukse, vervelend als je zo weinig kraamhulp krijgt. Juist toch ook om te helpen met je oudere kindjes. Blijkbaar heb je dat maar te pikken? Jammer.

Kim, gefeliciteerd met je neefje.

Hier alles rustig, Vanmiddag met pa en ma naar de verloskundige, ook gezellig. De verloskundige was weer tevreden. Ik vroeg of het haar ervaring ook was, dat februaribabies allemaal met zo'n snelle bevalling geboren werden, maar dat was toch nog niet opgevallen. Hier lees ik er veel over en ook de eerste van de zwangerschapsgym was binnen anderhalf uur bevallen van de tweede. We wachten weer af....

De nachten zijn wat wisselend. Meestal wordt ik rond 4 uur wakker en als ik eenmaal ga nadenken, dan is het lastig weer in slaap te vallen. Maar dat kan gaan over de boodschappen, maar ook "wanneer voelde ik baby voor het laatst", om dan weer te voelen en een beetje ongerust te worden als ik niet meteen beweging voel.

Phoenix, alles goed? Je bent meestal de trouwste schrijfster hier en vandaag nog niet gezien.
ahahah you didn't say the magic word
Ja ben er hoor!

Vandaag een drukke dag gehad. Laatste dag kraamhulp (inderdaad uitgekomen op iets van 28 uur. Stomme organisatie GRRR), hielprik en gehoortest, kraambezoek, middagdut en dan al weer avondeten. Ik zit dus pas net weer achter mijn laptop maar moet zo Maaike (Dextro Maaike hoort toch echt hier hoor ) al weer gaan voeden.

Kwam alleen even snel kijken of ik al het schema kon updaten maar helaas nog geen babynieuws. Ik hoop dat met Bloem alles goed gegaan is.
Jemig Ukse en Phoenix, wat schandalig van die kraamzorguren zeg.

Helaas nog geen babynieuws. Haha, ik raak veel te verwend na de afgelopen dagen met heel veel babies hier.

Hier net kinderen op bed en dus nu genieten van de rust. Ga zo maar eens lekker douchen, vriend is de hele avond weg, dus ik heb het rijk alleen hier. Middag verliep hier prima: we zijn nog lekker naar de speeltuin geweest en de kinderen hebben vanmorgen ook al heerlijk in de tuin gespeeld. Dochter is echt toe aan zomer, vraagt me elke dag of het nu al zomer is en of ze al zonder jas en schoenen naar buiten kan.
Inderdaad schandalig van die kraamuren!

Bloem schreef afgelopen zaterdag nog het volgende:

>>>>>Hier alles goed. Gisteren zijn we naar het ziekenhuis geweest om alles door te nemen voor a.s dinsdag. We moeten ons 9 uur melden. Naar alle verwachting zijn we dan vrijdag 9 febr. weer thuis, met dochter (of heel misschien toch een zoon). Zodra ik me een beetje goed voel probeer ik wat te laten horen.<<<<

Dus ik denk dat we nog eventjes moeten wachten, in ieder geval tot morgen...

Belletje, gefeliciteerd met je neefje, leuk dat ze straks zo dicht op elkaar zitten in leeftijd!

Hier ook 2 rollen beschuit en 1 pak muisjes, we kunnen altijd bijkopen neem ik aan, we zullen toch ook eten en melk enzo moeten kopen (vriend dan)

Verder alles rustig hier. Geen gerommel in buik en geen teken van naderende bevalling. Morgen weer naar de verloskundige, eens kijken wat zij te zeggen heeft...

Ik zie nu trouwens dat Bloem een meisje verwacht dus het schema is bij deze overhoop.

Lucybelle je kunt je gang gaan
Hier had ik 2 pakken beschuit in voorraad, maar dochter heeft ondertussen al weer 1 pak opgegeten. Maar dat is niet erg, want we moeten toch wel muisjes bijkopen zodra we weten welke kleur.

Ik ben lui vanavond, ga zo maar lekker op de bank dom TV kijken. Ik wou eigenlijk nog stofzuigen, maar had daar geen zin meer in. Heb besloten dat ik vandaag in de speeltuin actief genoeg geweest ben en dat mijn vriend morgen mag stofzuigen.
O ja, wat ik ook van vriend nog moest zeggen aan Phoenix: hij vond jullie kaartje zo leuk (moest natuurlijk eerst even uitleggen wie Phoenix was).
quote:anky schreef op 07 februari 2008 @ 21:28:

O ja, wat ik ook van vriend nog moest zeggen aan Phoenix: hij vond jullie kaartje zo leuk (moest natuurlijk eerst even uitleggen wie Phoenix was).

Koel! Ja manlief moet ook af en toe goed kijken van wie de felicitatiekaart nu weer is. Maar zodra hij dan een soort van nickname erbij ziet staan weet ie genoeg

Bij deze iedereen die een kaartje heeft gestuurd, onze dank! Het is echt superleuk om iedere dag zoveel roze post te krijgen :-)
uuuuh, ik bedoelde Maartje natuurlijk bij Dokkie en geen Maaike...oeps.... ik haalde laatst ook al Bridges en Branca door elkaar... ben lekker op dreef...p'don..

Anky: is het niet zo dat een soort van griepgevoel kan duiden op een naderende bevalling? Zoiets las ik laatst, dus wie weet... Morgen is een mooie datum!

Over de beschuiten...ik heb voor elk pak beschuit 1 pak muisjes...ik wist het ook echt niet (meer) Ik heb 4 pakken van elk.

Ukse en Phoenix: wat enorm slecht van die kraamzorg zeg. Maar 28 uur, tssss. Ik dacht dat er iets bestond als een wettelijk minimum? Maar niet dus. Echt idioot.

Belletje: gefeliciteerd met je neefje!

Hier verder heerlijk dagje met dochter. Ook nog even naar de speeltuin geweest en gewoon lekker genoten van de tijd samen. Ik voel me eigenlijk gewoon prima. Echt niet het idee dat ik elk moment kan gaan bevallen. De buik is wel dik en ik slaap niet goed, maar voor de rest...ik mag echt niet klagen. Tja, ben echt wel wat sneller moe. Maargoed, we zien wel wanneer de baby zich aandient...

In elk geval probeer ik wel wat vroeger naar bed te gaan sinds een paar dagen, want ja, je weet tenslotte nooit wanneer de bevalling begint... Dus, ik ga lekker douchen en m'n nest in.

Welterusten allemaal.
Hoihoi,

Ik moest wel lachen toen ik Maaike zag staan bij Dextro, vooral omdat ik me vandaag zelf ook versprak en Maaike tegen Maartje zei... Moge duidelijk zijn dat ik Maaike ook een erg mooie naam vind.

Op hangmoeders eindelijk duidelijke foto van Maartje geplaatst.

Phoenix, waar staan de foto's van jouw meiske nou?

Wij vonden de kraamhulp geen inbreuk op de privacy, vooral omdat het een geweldig mens is waarmee het heel goed klikte. Ze is bij onze oudste ook geweest en we hadden haar speciaal weer gevraagd.

Wij hebben ook maar 2 rollen beschuit en 1 pak muisjes gekocht. Na 9 dagen nog 1,5 rol over. Maar wij hadden ook taart vanwegen verjaardag van vriend, dus de beschuit ging niet zo hard. Ik denk dat Mandy nog 3 jaar lang muisjes eet. (of genoeg heeft voor volgende keer.. )

En Kim, bij jullie dus ook een neefje vrijwel tegelijk. Grappig hoor. Wij hebben neef en nicht naast elkaar gelegd; hij is 10 cm langer en een kilo zwaarder terwijl hij maar een week ouder is!
Hallo,

Daar zijn we weer... morgen 40 weken, maar nog niks te melden.

Ciao ciao
Daar zijn wij ook weer....

Heb het helemaal gehad en vannacht een enorme huilbui gehad. Voel me zo klote!!! Dadelijk naar ziekenhuis voor ctg en een andere (vrouwelijke) gynaecoloog....misschien mag ik wel daar blijven, haha.

Succes allemaal.

PS Hier zijn de beschuiten ook voor de kraamborrel (120 mensen en ongeveer 40 kids) en voor het uitdeelgebeuren op de scholen/clubjes van de jongens...dus dat valt wel mee....manlief heeft voor de zekerheid gisteren nog 5 pakjes gekocht, haha.
Goedemorgen, ben ik ook weer!

Gisteren in het ziekenhuis geweest, en de poging is gelukt! Ben er nog een beetje voorzichtig in want het kan maar zo weer terugdraaien. Het ging in ieder geval niet vlot, en dat is een goed teken dan draait het waarschijnlijk ook niet vlot terug. Maar we moeten tot volgende week afwachten, dan krijg ik weer een echo.

Het draaien op zich ging wel, het is als een soort tandartsbezoek, niet fijn maar ook niet dat je vergaat van de pijn. Emotioneel heb ik het achteraf wel even lastig gehad, ze zijn toch met jou liefste bezit aan het klooien. Heb er wel een traantje om moeten laten toen ik weer thuis was.

Heb nu wel een beurse buik, dus ik doe het rustig aan vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven