Burenoverlast.

01-10-2011 16:57 34 berichten
Het is weer zover. Vanaf zaterdagmiddag om een uur of één tot twee uur s'nachts muziek door de hele straat van bewoners die volgens mij denken de hele straat gelukkig te maken met die pestherrie.Morgen gaat het ook de hele dag door.Ik zou er bijna blij van worden dat de winter weer voor de deur staat.

Wat is mijn punt, tja. Ik woon hier in een straat met 99% allochtonen en die mensen hebben niet de gewoonte ergens over te klagen en vinden eigenlijk dat iedereen gewoon moet weten dat je een ander niet mag lastigvallen. Waar het dus op neer komt is, dat ik op een gegeven moment de politie moet bellen. Wat mij daarin tegenstaat is dat ik inderdaad de enige ben die klaagt.

Hebben jullie een passend idee om voorgoed van die overlast af te komen?
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen.
Smash het electriciteit kastje
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Verhuizen
Nee, verhuizen wil ik niet, verder een veel te fijne straat en woning.
quote:mali30 schreef op 01 oktober 2011 @ 17:00:

Smash het electriciteit kastje Das wel een plan.
Dan meedoen met de buren.
Feest der herkenning.

(en ja, verhuisplannen om die reden)
Heb je het al eens besproken met de overlastveroorzakers?

Huur je? Zo ja, vraag je woningcorporatie om advies.
Er bestaat zoiets als buurtbemiddeling, misschien dat die iets voor je kunnen betekenen? Of de wijkagent?

En wat doet de politie er aan als je ze belt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En als je niet wil verhuizen: idd meedoen/contact maken met de buren.
Doe je allochtone buren op een zelf georganiseerde inburgerings cursus, met in de eerste les : zeiken en zeuren over de buren
quote:himalaya schreef op 01 oktober 2011 @ 17:04:

Er bestaat zoiets als buurtbemiddeling, misschien dat die iets voor je kunnen betekenen? Of de wijkagent?

En wat doet de politie er aan als je ze belt?

Buurtbemiddeling is misschien wel een goed idee. De wijkagent is te druk met zichzelf. Daar heb ik weleens eerder geprobeerd contact mee op te nemen, maar die is blijkbaar nog drukker dan de koningin.

De politie komt een paar uur later iets zeggen van de muziek en dan is het stil.
quote:lunaan schreef op 01 oktober 2011 @ 17:06:

Doe je allochtone buren op een zelf georganiseerde inburgerings cursus, met in de eerste les : zeiken en zeuren over de buren Nou, ze mogen wel wat meer klagen hoor, die laten zich echt alles , zeer onhollands, welgevallen.
quote:evelynsalt schreef op 01 oktober 2011 @ 17:03:

Dan meedoen met de buren.

Goeie tip hihi.

Nee overlast is idd niet fijn, vind het ook respectloos naar andere buurtbewoners, maar ja what can you do? moeilijk idd. Maar wens alsjeblieft de winter nu niet toe, ik ben zo blij met dit weer
quote:girlxxx schreef op 01 oktober 2011 @ 17:09:

[...]

Goeie tip hihi.

Nee overlast is idd niet fijn, vind het ook respectloos naar andere buurtbewoners, maar ja what can you do? moeilijk idd. Maar wens alsjeblieft de winter nu niet toe, ik ben zo blij met dit weer Snap wat je bedoelt, maar ja, dan gaan de ramen weer allemaal dicht en dan is het zo lekker rustig. Pfff, dilemma. Weertje hè?
Contact opnemen met het meldpunt overlast van jouw gemeente. Samen kun je dan kijken wat een goed plan van aanpak is.
Ik snap je hoor. Zou het ook niet waarderen, sterker nog, zou mij een partij lopen irriteren en ergeren waar je U tegen zegt! Idd en dat voor 1 oktober... het voeld aan de ene kant raar dat het nu zo warm is, normaal zit je met oktober al met en lekker vest aan

Nog 1 tip: laat het voor nu maar even over je heen komen, mischien kun je daarna er wat van gaan melden, breng het desnoods op humoristishe wijze ? komt vaak beter over, als je begrijp wat ik bedoel. sterkte.
Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb ook in een buurt gewoond met veel allochtonen en die klaagden inderdaad nauwelijks, zelfs als ze zelf slachtoffer van iets waren, lieten ze het gelaten over zich heenkomen. Ik woon nu in een buurt waar men wel bijvoorbeeld aan de bel trekt bij overlast etc. Heel verschil.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Je aanpassen.

Je niet zo ergeren.

Oordoppen aanschaffen.

Met de mensen contact zoeken en aangeven wat het met je doet. Als ze het niet weten.... Tja....

Verhuizen of ergens anders slapen (koop een caravan voor weing) in de zomer.

Bedenken dat het bijna winter is en iedereen dan weer binnen blijft.

Als je zelf geen oplossingen wilt zoeken, verder niet zeuren.
Ja ja, nu weet ik het wel!
Overigens in mijn oude buurt had ik vrij veel overlast, dat was ook een reden om te gaan verhuizen. Als het maar even mooi weer was, herrie tot ver na middernacht en dan niet een dagje, maar dagenlang en wij waren dus ook de enigen die klaagden. Anderen hadden ook overlast, maar die lieten het allemaal over zich heengaan.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:alexisss schreef op 01 oktober 2011 @ 17:13:

Contact opnemen met het meldpunt overlast van jouw gemeente. Samen kun je dan kijken wat een goed plan van aanpak is.

Dat hebben we maar in één deelgemeente en toevallig niet die van mij.

Maar bedankt.
Aanbellen en klagen. Hou het tijdens het klagen wel bij jezelf, dus niet: "Jullie zijn asociaal" maar "Ik moet er morgen weer vroeg uit en door jullie muziek kan ik niet slapen". Of zo.

Die methode heeft mij altijd prima geholpen... de meeste mensen zijn geen egocentrische horken, ze denken gewoon niet altijd even goed na voor ze de volumeknop open gooien. Ik ken trouwens ook de andere kant van de medaille: bij mij hebben ze in een grijs verleden ook wel eens aangebeld en gevraagd of ik mijn teringherrie wat zachter wilde zetten. Wat ik toen braaf gedaan heb, ik ben immers geen onmens .

Ik moest trouwens lachen om je beschrijving van de wijkagent. Ik zag hem (haar?) voor me: heel druk met hoegenaamd niks .
quote:new_in_town schreef op 01 oktober 2011 @ 17:03:

Feest der herkenning.

(en ja, verhuisplannen om die reden)Sterkte.
geef je op voor bonje met de buren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven