Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
@ Kell

Rune vind ik veel mooier..ook leuk misschien Runar
@ Kell; ik vind Rune ook veeeel mooier dan Kern!
Wij zijn in verwachting van een jongetje en hebben wel al een voorkeur voor de naam.

Wat vinden jullie van de naam: SIL

Twijfel ooit een beetje of het niet te veel doet denken aan afkorting van Silvia voor een meisje.

Maar vind de naam toch ook wel weer iets stoers hebben...

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik vind Sil wel aardig. Het doet me niet denken aan Silvia, eerder aan 'de strandjutter'

BTW, jij bent in verwachting en je partner krijgt een kindje over enkele maanden!
Sil vind ik een leuke naam. Doet mij ook echt niet denken aan Silvia, maar wel aan de starndjutter, wat Biekoe ook al zegt.

Maar dat zou mij niet uitmaken.
Ik vind Sil wel een leuke naam, denk niet echt aan Silvia. Wel vind ik het meer een afkorting dan een naam, maar daar wen je vast vanzelf aan als het eenmaal echt de naam is van je kindje
Ik vind Sil geen mooie naam qua klank en houd ook niet van namen die voor zowel jongens als meisjes kunnen.

Daarbij vind ik het vrij zacht klinken, dus dan vind ik het meer passen bij een meisje. Sorry!
Het is niet mijn smaak maar ik vind Sil wel een echte jongensnaam.

Kern vind ik echt niet mooi. Rune vind ik leuker maar is ook niet zo mijn smaak.
Hoi,

Ook op het meisjesnamentopic een berichtje gezet, maar we zijn ook op zoek naar jongensnamen.

Hij vindt leuk: Wessel, Harm, Thijmen

Ik vind leuk: Rijn, Noud, Thije, Maren, Tijn, Wout (lekker kort dus )

Hebben jullie nog leuke suggesties?
Wat vinden jullie trouwens van de jongensnaam: Ridder

Ik vind dat ook een hele leuke naam :D Hij vindt em afschuwelijk! Ik weet ook niet of ik hem serieus zou durven geven aan een jongen, misschien een beetje te apart..?
Ridder... ik zou even op het 'welke namen vind je verschrikkelijk'-topic kijken... Niet verkeerd bedoeld hoor, maar daar wordt hij regelmatig genoemd en ik vind het zelf ook uhm...te apart. Maar als je dat soort namen leuk vind kun je altijd nog voor Bikkel, Bink, Beer, Storm e.d. gaan?

Andere suggesties:

Ties

Tijl

Bram

Job

Joost

Thijn

Brent

Jens

Rein

Ik vind Wessel trouwens een hele leuke naam. En aangezien jij van korte namen houdt: Wes?
Ridder vind ik zielig voor het kind.

Uit jouw rijtje vind ik Tijn het leukst.
Ridder en dan in combinatie met welke achternaam dan ook vind ik echt te erg. Sorry. Krijg je zoiets als Ridder Bruins of Ridder Jansen. Als volwassene lijkt het dan net of je een titel hebt maar net niet... Ik zou het mijn kind niet aan doen.

De andere namen vind ik eigenlijk allemaal wel leuk, vooral Thije en Thijmen.
Ridder: echt niet mooi. En zo te zien zijn jullie alternatieven veel beter.
Sil is voor mij de afkorting van Silvia, en dus heel vrouwelijk. Ook doet het me een beetje denken aan het woord 'Silly'.

Ridder vind ik ook echt te apart. De suggesties van Saszzje zijn veel beter. Tijn vind ik heel leuk. En wat denk je van Niek?
Swaen: ik vond jou rijtje namen echt superleuk en dan vraag je naar Ridder? Dat vind ik niet mooi, echt te apart. Wat misschien nog leuk is:

Loek

Boet

Cas

Hessel

Ward

Brent

Jesse

Sam

Stef

Joep

Jelle

Jur
quote:kleurenmeisje schreef op 01 oktober 2011 @ 12:21:

Wij zijn in verwachting van een jongetje en hebben wel al een voorkeur voor de naam.

Wat vinden jullie van de naam: SIL

Twijfel ooit een beetje of het niet te veel doet denken aan afkorting van Silvia voor een meisje.

Maar vind de naam toch ook wel weer iets stoers hebben...

Ben benieuwd naar jullie reacties!quote:biekoe schreef op 01 oktober 2011 @ 12:52:

Ik vind Sil wel aardig. Het doet me niet denken aan Silvia, eerder aan 'de strandjutter'

BTW, jij bent in verwachting en je partner krijgt een kindje over enkele maanden!Wat een onzin! Als je verbetert moet je dat wel op het goede moment doen he? Tuurlijk zijn ze wel samen in verwachting, ze verwachtten toch samen een kindje? Ze zijn alleen niet samen zwanger, zoals sommige mensen zeggen "wij zijn zwanger" dat is niet correct. Maar wij zijn in verwachting is gewoon correct en gebruikelijk Nederlands hoor.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Je hebt altijd baasetweter boven baasetweter he?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik vind Sil een super leuke naam! Hier is hij helaas wel afgevallen omdat mijn vriend een Silvia kent die altijd Sil genoemd wordt dus voor hem lag de link wel echt daar...

Ridder... nee mmmm mij echt te apart
Mijn broertje heet Sil

De link met Silvia is bij hem nooit gelegd, wel met de strandjutter (maar steeds minder) en de vraag of het de afkorting is van Sylvester. Ook kreeg mijn moeder toen hij een jaar of 8 was de vraag of hij vernoemd was naar ''Sil uit gtst... die was net geboren en dat vond ze zóóóó'n leuke naam''.

Ik ken ook een Sil & Sep en een Sil & Jur, misschien vind je dat ook leuk?

Maar over de naam Sil, ik zou het doen! Maarja, ik heb dan ook een beeld van een stoer en creatief jongetje voor me...

Ridder vind ik meer een ''hippe'' naam... Leuk als hij 3 is, minder als hij 23 of 43 is.
Sil vindt ik wel een jongensnaam, moet

niet aan Silvia denken ofzo.

Ridder is voor mij te apart, ook nog nooit gehoord in t echt.

Wij zijn ook druk op zoek naar een jongensnaam maar t wil nog niet echt lukken. Ik vind namen als Julian, Tycho en Job erg leuk. Door stage veel ervaring met kids opgedaan en daardoor bij elke naam ook wel een soort kind in gedachten. Zoo lastig. Manlief heeft eigenlijk nog geen enkele naam die hem aanspreekt (die wil t nog even afwachten en niet zoeken maar bij gaat t echt op mn zenuwen werken).

Aparte namen zoals Storm en Beer vind ik niks.

Hopelijk hebben jullie nog ideeen.....
Ik vind Sil leuk!
Listen very carefully, I shall say this only once.
Eerlijk gezegd vind ik Flip geen leuke naam. Wel origineel, want je hoort hem geloof ik nooit meer, maar ik zou er persoonlijk niet voor kiezen.

Princesss, ik vind Julian en Job leuke namen. Tycho weer helemaal niet.
Wij hebben hier in de familie Flip als bijnaam voor een minder leuk iemand dus ik heb er een beetje rare associaties met die naam.....
Wat grappig hoe iedereen zo zijn eigen associatie heeft bij een naam he:-)
Listen very carefully, I shall say this only once.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven