Gipsafdruk voetje

06-04-2010 15:27 19 berichten
Goede Middag!

Ik heb een setje gekocht genaamd "Dierbare Herinnering" waarmee je een voet- of hand-afdruk in gips kunt maken.

Het is bedoeld voor kinderhand/voet, maar aangezien ik geen kind heb wil ik proberen het pootje van de te gebruiken....

Heeft iemand ervaring met het maken van zo'n gipsafdruk?

Wordt het een kliederboel?

Als je het gebruikt hebt, zit de hand van het kind dan onder de viezigheid of valt dat mee?

Reakties zijn welkom!

Dank,

Beter Laat
Alle reacties Link kopieren
het lijkt mij dat je prima een hondenvoetje kunt gipsen.

Ik zou gewoon een beetje langer wachten totdat het gips wat taaier is geworden. Dan druk je zijn pootje erin en dan moet het goed gaan toch?

Leuk idee!
Poelepoelepoelepoes!
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
En heel snel zijn met het gips weer goed van zijn poot af te wassen. Het lijkt me erg vervelend voor de hond als blijkt dat er ergens tussen zijn tenen een hardgeworden klontje gips in zijn vacht hangt.
///
Mijn man heeft zoiets met dochter gemaakt toen ze 4 maanden was, voor moederdag. Volgens man was het een grote kliederboel geworden met dat gips.
Als ik de gebruiksaanwijzing zo lees, druk je de poot (het handje) in een bepaalde gel en schenk je daar vervolgens gips in. Ik denk dat het zoiets is als een gebitsafdruk bij de tandarts....

Ach, ik ga het gewoon een keertje proberen, niet geschoten is altijd mis!
Ik zag het deze week in de folder van Kruidvat of Trekpleister. Als het mislukt kun je daar voor een paar euro nog een nieuw setje halen.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
///
Jaaa Doortje,

daar heb ik het setje vandaan, van de Trekpleister!
.
quote:marymariemaria schreef op 06 april 2010 @ 19:52:

Maar aan de andere kant, kunnen mannenvoeten ook wel heel erg behaard zijn, dan heb je hetzelfde probleem...Waarom zou je een mannenvoet in gips willen afdrukken?
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Update: het is niet gelukt, voornamelijk omdat de hond er nix in zag.

Het lukte dus niet om zijn pootje 1 á 1,5 minuten met enige druk stil te houden in de gel.

Nou ja, jammer dan.......
///
Ik heb een hondje van 4 jaar, die de laaste tijd zo 1 a 2x per week

ineens met zijn voorpootje trekt,en hinkt,Als ik ernaar wil kijken wil ze bijten,ze hijgt dan ook erg.Ik wil steeds naar de dieren arts gaan,Maar daarna na uurtje loopt en rent ze weer gewoon.Wat kan dat nou zijn?
quote:harriet07 schreef op 03 oktober 2011 @ 00:31:

ineens met zijn voorpootje trekt,en hinkt,Als ik ernaar wil kijken wil ze bijten,ze hijgt dan ook erg.Ik wil steeds naar de dieren arts gaan,Maar daarna na uurtje loopt en rent ze weer gewoon.Wat kan dat nou zijn? De laatste reactie in dit topic is van april 2010
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:harriet07 schreef op 03 oktober 2011 @ 00:31:

ineens met zijn voorpootje trekt,en hinkt,Als ik ernaar wil kijken wil ze bijten,ze hijgt dan ook erg.Ik wil steeds naar de dieren arts gaan,Maar daarna na uurtje loopt en rent ze weer gewoon.Wat kan dat nou zijn?

Ten eerste snap ik niet dat je een totaal ander onderwerp aansnijd in dit oude topic???

Maar om even antwoord te geven op jouw vraag:

Dat trekken met de poten kan onschuldig zijn. Bij twijfel naar de dierenarts!

Als een hond erg gaat hijgen (zonder inspanning) betekent het meestal dat ze het spannend vindt.
Harrie07

1. Waarom haal je dit oude topic omhoog?

2. Dit topic gaat heel ergens anders over.

3. Open een nieuw topic & je krijgt advies.

Niet gemeen bedoelt, maar ik denk dat je beter advies krijgt als je zelf even een topic opent.
quote:pietjebello schreef op 03 december 2011 @ 21:47:

Harrie07

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven