curacao zonder vliegtuig?

03-10-2011 12:25 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ik ben een jonge meid van 20

en wil al heel erg lang naar curacao toe.

nu heb ik een probleem want ik wil en kan niet vliegen i.v.m mijn oren vlies is een keer geknapt en heb echt veel pijn daar aan overgehouden ,

nu dacht ik misschien is er wel een andere manier , met de auto en het laatste met de boot of iets? maar heb op internet gelezen dat er helemaal geen boten naar de nederlandse antillen gaan dus wie heeft hier ervaring mee of weet een oplossing .

het is de bedoeling om ongeveer 3 maanden te gaan ,

ik hoop dat er iemand iets weet dan zou ik erg geholpen zijn

Groetjes ,.
Zo, is dat een niet een reis om de wereld ? Voor hoe lang wil je daar heen ?
Met de auto naar Suriname en dan de oversteek maken met de boot? Dan moet je wel heeeeeeeeeeeeeel graag naar Curaçao willen.
Waarom wil je heel graag naar Curacao? Is er niet iets dichterbij waar dat ook zou kunnen?
quote:Aruuba schreef op 03 oktober 2011 @ 12:27:

Met de auto naar Suriname en dan de oversteek maken met de boot? Dan moet je wel heeeeeeeeeeeeeel graag naar Curaçao willen.Ik zou zeggen 'kijk op marktplaats of er een amfibievoertuig te koop is'
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:pretty_princessss schreef op 03 oktober 2011 @ 12:25:

hallo ik ben een jonge meid van 20

en wil al heel erg lang naar curacao toe.

nu heb ik een probleem want ik wil en kan niet vliegen i.v.m mijn oren vlies is een keer geknapt en heb echt veel pijn daar aan overgehouden ,

nu dacht ik misschien is er wel een andere manier , met de auto en het laatste met de boot of iets? maar heb op internet gelezen dat er helemaal geen boten naar de nederlandse antillen gaan dus wie heeft hier ervaring mee of weet een oplossing .

het is de bedoeling om ongeveer 3 maanden te gaan ,

ik hoop dat er iemand iets weet dan zou ik erg geholpen zijn

Groetjes ,.

Ik zou met de waterscooter gaan.

TO, kijk eens op de kaart!
quote:himalaya schreef op 03 oktober 2011 @ 12:30:

[...]

Ik zou zeggen 'kijk op marktplaats of er een amfibievoertuig te koop is'

Eigenlijk is dat de enige optie ja

Of gewoon gaan zwemmen.
Met de auto!?? Het is een eiland he voor de kust van venezuela in zuid-amerika... Het is 9 uur vliegen, een week of 3 (??) varen. Je zou kunnen informere of je mee kan varen op een containerschip (tegen betaling) maar als vrouw alleen? Geen idee of dit aan te raden is.

Verder ken ik iemand die vreselijk last heeft van zijn oren in een vliegtuig maar juist op intercontinetale bestemmingen gaat het erg goed, iets met vlieghoogte geloof ik. Informeer eens bij een KNO arts!

Succes
quote:pretty_princessss schreef op 03 oktober 2011 @ 12:25:

nu dacht ik misschien is er wel een andere manier , met de auto en het laatste met de boot of iets?

Het laatste? Je hebt als je een heeeeel klein stukje richting het westen rijdt al een probleem.. de Noordzee (en daarna de oceaan natuurlijk)

Een paar ideeen:

- Zijn er cruiseships die die kant opgaan?

- Gaan er vanuit Engeland wel boten die kant op? Daar kun je namelijk wel makkelijk komen.

- Er gaan zeker boten naar Amerika. Misschien kun je er via Florida komen.

- Of via 1 van de andere landen die in de buurt van Caracao liggen?

Je zult wel behoorlijk wat reistijd moeten uittrekken helaas.
Misschien woont TO in Chili.
Mja, dan ben je op een cruise schip aangewezen denk ik. Of de Marine moet toevallig die kant op gaan.....
Volgens mij zou je ook met hele goede oordoppen de druk op je oren voor een groot deel kunnen opvangen.
Met de auto naar Hoek van Holland en daar de boot nemen?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Kijk idd eerst even op de kaart.

Tussen Nederland en curacao ligt echt ALLEEN maar water.

Je kunt met de auto naar de haven van Rotterdam (ofzo) en dan kijken of je mee mag met een vrachtschip dat toevallig die kant op moet... '

Dit gaat m gewoon niet worden...
Met de auto naar suriname?? Whahahaha!! Goeie!
Volgens mij heb je liever oorpijn, dan dat je meegaat met een marineboot vol hitsige mannen.
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen bij wie het trommelvlies ooit is geknapt nooit meer mag vliegen. Dat komt nl. best vaak voor.

Ben je bij een KNO-arts geweest voor advies ?

Die kan speciale oordopjes aanmeten om je oren te beschermen.
Haha zie to nu naar het westen rijden en daar concluderen dat ze met de auto niet ver gaat komen. Te grappig!
Gewoon overleggen met de KNO-arts dus. En zeg eens eerlijk: heb je eigenlijk niet gewoon vliegangst?
Je zou met de boot naar New York kunnen en dan afdalen met de auto ofzo? Maar dan moet je wel heeeel veel geld meenemen, want alleen een enkele overtocht kost al klauwen met geld.

Ben je al bij een arts geweest met je oorprobleem? Want bij mij wilde vroeger ook nogal eens regelmatig mijn trommelvliezen klappen, maar sinds ik neusspray en die speciale oordoppen van de hema gebruik, heb ik nergens meer last van.
Het kan!! Je kan met een cruise van de Holland America line van Amsterdam naar New York(zie hier), dan over land met de auto naar Fort Lauderdale, en daar nog een cruise naar Curacao (deze)

Maar goed, dit gaat een heel prijzig reisje worden dan ;)
Al op de kaart gekeken TO?

je moet dus met de boot de trans-Atlantische oversteek maken.

Zie bv

http://www.freightercruises.com/
Nou hipsala, dat ligt eraan hoe hitsig je bent.

Maar volgens mij is het bijna onmogelijk met de boot en anders wordt het wel een duur en lang grapje.
met een cruise kan het wel, die meren wel een dagje af op Curacao. Zak

met geld meenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven