curacao zonder vliegtuig?

03-10-2011 12:25 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ik ben een jonge meid van 20

en wil al heel erg lang naar curacao toe.

nu heb ik een probleem want ik wil en kan niet vliegen i.v.m mijn oren vlies is een keer geknapt en heb echt veel pijn daar aan overgehouden ,

nu dacht ik misschien is er wel een andere manier , met de auto en het laatste met de boot of iets? maar heb op internet gelezen dat er helemaal geen boten naar de nederlandse antillen gaan dus wie heeft hier ervaring mee of weet een oplossing .

het is de bedoeling om ongeveer 3 maanden te gaan ,

ik hoop dat er iemand iets weet dan zou ik erg geholpen zijn

Groetjes ,.
Heb je tijdens de aardrijkskundelessen op de lagere school liggen slapen TO?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Haha, dit doet me denken aan een vraag die ik kreeg toen mijn ouders eens op vakantie naar Amerika waren: Zo, zijn ze daar met de caravan naar toe? Dat is zeker wel ver rijden?
..
Je kan met een cruise schip vanaf Southampton naar New York, met Cunard, die gaan regelmatig. Wel diep in de buideltasten.

Op het moment verlaten ook veel cruise schepen Europa, en kun je dus gelijk naar Miami (dat scheelt je het stuk vanaf New York).

Maar die cruises gaan alleen nu! Is maar 1 maand per jaar dat die schepen een enkeltje Europa naar USA doen.

Vanaf daar zou je ook op een cruise schip kunnen gaan die Curacao aan doet. Je moet dan echter wel een volledige cruise boeken, en betalen! En er dus maar voor de helft gebruik van maken. Cruise schepen verkopen geen halve cruises.

Wat betreft vracht schepen weet ik het niet.

Maar ik vraag me ook af of jij wel weet waar Curacao ligt.....
Met deze vrachtroute zou je naar cartegna colombia kunnen gaan.

North America - Europe

Sailing approx. every five weeks: Seattle, WA (Day 1); Vancouver, BC (2); Oakland (5) and Long Beach, CA (7); Manzanillo (10) and Lazaro Cardenas, Mexico (11); Puerto Quetzal, Guatemala (14); transit the Panama Canal (18); Cartagena, Colombia (20); transatalantic to Tanger, Morocco (30); Rotterdam, Holland (35); Tilbury, England (36); Hamburg, Germany (38); Le Havre, France (40); Cartagena, Colombia, 2nd call (53); transit the Panama Canal (55); Puerto Quetzal (59), Lazaro Cardenas (61); Long Beach (65) and Oakland, all second calls (67); back to Seattle (70).

Dan begin je op dag 35 van het schema dan ben je op dag 53 in Colombia. Dan 5 weken later met het eerst volgende vrachtschip terug (begin op dag 20) en dan op dag 35 weer in Rotterdam.
Er zijn rederijen waarbij je mee kan varen als passagier. Maar daar moet je ook diep voor in de buidel tasten en vaak kom je dan nog niet helemaal waar je moet zijn.

En inderdaad....enig idee waar Curacao ligt?! Met de auto erheen
Vrachtschip is overigens ¤102 - ¤110 per dag.
Ik snap dat smaken verschillen, maarre..... al die moeite voor Curaçao? Ik ben geneigd te zeggen dat je heeeeel teleurgesteld zal zijn, maar dan mag ik niet zeggen want er zijn genoeg mensen die het er fantastisch vinden (en er zelfs gaan wonen....... écht waar).

Ben je wel 's naar een goede KNO geweest? En heb je al 's op een kaart gekeken waar Curaçao ligt?
Ik heb zelf ook erge oorproblemen met vliegen, waaronder het scheuren van mijn trommelvlies. Het lligt er bij mij voornamelijk aan hoe steil er wordt opgestegen en op elke hoogte er gevolgen wordt. Naar barcelona had ik namelijk meer last (één jaar hoofdpijn aan overgehouden), door snel en naar grote hoogte opstijgen. Daardoor een flinke opdonder op mijn holtes gekregen. Mijn vlucht naar Turkije heeft mijn trommelvlies doen scheuren.

Toen ik wist dat ik afgelopen jaar veel zou vliegen (neusspray, oordoppen en klaren werkt niet) heb ik een buisje in één oor laten plaatsen. Ook geen pretje, maar altijd beter dan een gescheurde trommelvlies. Ook heb ik geen last van oorontstekingen en keelpijn meer. Misschien ene idee om KNO-arts te raadplegen?
Briljante OP, TO. Vooral dat je schrijft het laatste stuk met de auto te willen.
inderdaad een heeeel prijzig reisje zo met die boot/cruiseschepen, en dat voor een eiland dat het geld echt bij lange na niet waard is!
Vraag me nu inderdaad ook af of de TO uberhaupt weet waar Curacao ligt.... ... het laatste stuk met de auto.. hihihihi

Doet u mij ook maar zo'n auto dan
quote:Oriane schreef op 03 oktober 2011 @ 13:05:

Vraag me nu inderdaad ook af of de TO uberhaupt weet waar Curacao ligt.... ... het laatste stuk met de auto.. hihihihi

Doet u mij ook maar zo'n auto dan

Misschien denkt ze wel dat het naast Texel ligt ofzo ?

Ik zou gewoon naar de KNO-arts gaan en hem 'n oplossing laten verzorgen (idd misschien buisjes in je oren)
quote:borderwalk schreef op 03 oktober 2011 @ 12:51:

Vrachtschip is overigens ¤102 - ¤110 per dag.Dan is een cruise schip goedkoper, en is ook leuker, want er is meer entertainment aan boord. En het eten zal er ook iets beter zijn, iig meer keus!
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 03 oktober 2011 @ 12:58:

Briljante OP, TO. Vooral dat je schrijft het laatste stuk met de auto te willen. Nee, TO wil eerst met de auto en het laatste stuk met de boot. Je weet toch wel dat het een eiland is
Of even met de auto richting spanje en dan 't laatste stukkie met de boot omdat ze denkt dat het in de middelandse zee ligt? . Zo net naast Corsica?
quote:elninjoo schreef op 03 oktober 2011 @ 13:07:

Ik zou gewoon naar de KNO-arts gaan en hem 'n oplossing laten verzorgen (idd misschien buisjes in je oren)

Dit lijkt me beter en goedkoper en sneller dan alle andere oplossingen die hier al genoemd zijn.

Maar ja, ze wil met de auto en het laatste stukje met de boot
TO is wel op zoek naar meiden om eens bakkie mee te doen dus misschien heeft ze wel iemand gevonden in Curacao.

Ik zou gaan zwemmen TO .. Is nog gezond ook !
quote:Chantalo1984 schreef op 03 oktober 2011 @ 13:11:

Ik zou gaan zwemmen TO .. Is nog gezond ook !Kan ook makkelijk, dat laatste stukkie stelt echt niks voor.
De afstand is ongeveer 7.300 kilometer. Misschien kun je een zeilboot huren, zoiets als de Guppy van Laura?
verba volant, scripta manent.
TO kan natuurlijk ook gewoon een tunnel graven onder de Atlantische Oceaan
Ik zou TopGear bellen
quote:vivagirl schreef op 03 oktober 2011 @ 13:07:

[...]

Dan is een cruise schip goedkoper, en is ook leuker, want er is meer entertainment aan boord. En het eten zal er ook iets beter zijn, iig meer keus!Wat zou TO dan ongeveer kwijt zijn voor een retourtje curaçao? ruwe schatting natuurlijk.
Je kunt via Zweden naar Groenland met de boot, dan zak je via Amerika helemaal door naar Venezuela en daarvandaan kun je misschien met een bootje naar Curaçao, het is een omweg maar wel avontuurlijk.
verba volant, scripta manent.
Toegegeven: er is heel wat lef voor nodig om dit te vragen. Ik zou het niet durven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven