geen klik..

23-09-2011 17:31 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hallo!,

Ik lees al een tijdje mee als ik weer is advies nodig heb, wat ik hier altijd goed kan vinden.

Nu heb ik helaas iets waar ik een beetje over in de war ben, en wel advies zou kunnen gebruiken.

Sinds een tijdje ben ik aan het daten met een hele leuke jongen, onze eerste date was heel leuk en beschaafd, onze tweede date begon ook zo maar hoe verder de avond vorderde hoe meer we tegen elkaar aan gingen zitten.

Aan het eind van de avond gezoend, en toen wilde hij niet dat ik naar huis ging dus ben ik blijven slapen, maar omdat we elkaar toch eerst wilde leren kennen het netjes bij het zoenen gehouden.

Het voelde die avond heel goed en liefdevol, en had wel het idee dat we een leuke tijd tegemoet zouden gaan.

We smsten erna elke dag, maar hebben het allebei druk dus werd het een stuk minder.

Ik steld een week later voor om weer is af te spreken, want ja anders leer je elkaar niet echt kennen. Maar hij had het druk, en de week erna ook nog druk.

dus ik heb gisteren maar gevraagd of dat het afspreken er nog wel inzat en toen kwam het hoge woord eruit, hij zit niet lekker in zijn vel, en heeft de klik nog niet gevoeld.. maar hij wil het nog wel een kans geven.

Ik heb geen idee wat nou de bedoeling is, ik sms hem niet uit mezelf omdat ik niet precies weet wat zijn idee is, hij wil volgens mij niet afspreken, maar me wel beter leren kennen..

Hoe kan ik dit nou het beste gaan aanpakken?

ik hoop dat jullie het een beetje snappen .
quote:boebele schreef op 25 september 2011 @ 18:18:

Ik vind dat je er goed instaat, Summerdance.

Thanks!

(eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik er zo niet instond toen ik net 20 was hoor...wijsheid komt met de jaren of zo)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Er is een verschil tussen torenhoge verwachtingen hebben en er een goed gevoel bij houden. Ik heb zelf nooit torenhoge verwachtingen. Maar ik vind bepaalde dingen wel belangrijk, en daarbij luister ik naar mijn gevoel.

Dat gevoel dat ik iemand graag weer wil zien....daar wil ik gewoon niet te lang mee wachten. Rationeel misschien allemaal goed, maar waarom moet ik een maand wachten op een 2e date? OK, als je ver uit elkaar woont wordt het wel anders, zoals ik al zei. Maar anders zie ik daar echt het nut niet van in.
quote:Marsepeintje schreef op 25 september 2011 @ 18:27:

Er is een verschil tussen torenhoge verwachtingen hebben en er een goed gevoel bij houden. Ik heb zelf nooit torenhoge verwachtingen. Maar ik vind bepaalde dingen wel belangrijk, en daarbij luister ik naar mijn gevoel.

Dat gevoel dat ik iemand graag weer wil zien....daar wil ik gewoon niet te lang mee wachten. Rationeel misschien allemaal goed, maar waarom moet ik een maand wachten op een 2e date? OK, als je ver uit elkaar woont wordt het wel anders, zoals ik al zei. Maar anders zie ik daar echt het nut niet van in.

Hey van mij moet je helemaal niets hoor..

Als het voor jou werkt zo, moet je lekker zo doorgaan, more power to you

Ik liet alleen even de andere kant zien.
SD die date regels daar heb k zelf ook niks mee. Iedereen moeten lekker zelf weten hoe ze daar mee omgaan. Gezonde belangstelling houd voor mij in dat de andere in ieder geval laat merken dat hij mij wel leuk vind en dat hij zeker nog een keer wilt afspreken. Dus niet zoals date van TO want dan lijkt mij het al duidelijk dat hij er geen zin in heeft.
Pfff..SD neem dat "moeten" niet zo letterlijk aub. Je begrijpt best wat ik bedoel.

Als je gaat zo gaat beginnen kun je alle discussies hier wel opdoeken, nietwaar? Je slaat de discussie (ik zie het meer als uitwisselen van denkbeelden) meteen dood. Beetje jammer wel.
quote:vogelbekdier schreef op 25 september 2011 @ 18:40:

SD die date regels daar heb k zelf ook niks mee. Iedereen moeten lekker zelf weten hoe ze daar mee omgaan. Gezonde belangstelling houd voor mij in dat de andere in ieder geval laat merken dat hij mij wel leuk vind en dat hij zeker nog een keer wilt afspreken. Dus niet zoals date van TO want dan lijkt mij het al duidelijk dat hij er geen zin in heeft.

maar dan heb je eigenlijk wel verwachtingen toch?

Want je verwacht dat hij laat merken dat hij je leuk vindt toch?

Weet je wie de initiator was voor een tweede date tussen mijn (nu ex) vriend en mij?

dat was ik!

Waarom hij niet meer had gebeld?

Hij was zo geschrokken van het feit dat we na 4 uur in bed lagen dat hij ervan overtuigd was dat ik hem een player vond.

Toen ik hem belde waren zijn eerste woorden

Jezus....wat gaaf dat je belt, ik had echt nooit verwacht OOIT nog iets van je te horen

Dus als ik verwachtingen had gehad, dan had ik waarschijnlijk nu nog gewacht....
quote:Marsepeintje schreef op 25 september 2011 @ 18:41:

Pfff..SD neem dat "moeten" niet zo letterlijk aub. Je begrijpt best wat ik bedoel.

Als je gaat zo gaat beginnen kun je alle discussies hier wel opdoeken, nietwaar? Je slaat de discussie (ik zie het meer als uitwisselen van denkbeelden) meteen dood. Beetje jammer wel.

@marsepeintje, SD loopt hier al jaren mee en moet op dit forum haar reputatie ophouden, neem het met een flinke korrel zout.

Ik begrijp best dat je een relatie wil, iemand die voor je gaat. Veel succes in het vinden van deze persoon.
Ik zie constant dezelfde discussies

Summerdance ergens begrijp ik wel wat je bedoelt, dingen niet te zwaar zien gelijk en "go with the flow" en in dat opzicht kunnen sommige vrouwen daar wel iets anders mee omgaan. Aan de andere kant is blijkbaar niet iedereen zoals jij en zijn er gewoon vrouwen wél met die emoties en die herken ik heel erg.

Over het algemeen is het gewoon zo dat als een kerel interesse heeft dit vaak al gelijk heeft én laat merken. Als je al twijfelt zit er vaak niet iets goed.

Er zijn uitzonderingen, met mijn ex lag ik ook de eerste nacht al in bed en hij belde me pas na vier dagen en ik lag toen niet naast mn telefoon te wachten op hem. En we werden uiteindelijk nog verliefd (allebei) ook. Maar zo ben ik meestal ook niet met de mannen hoor, zo snel maar ook niet zo geduldig.

Dus we kunnen van je leren maar probeer de ander ook te respecteren hoe die is ajb. Je bent nu eenmaal wie je bent, ook door vervelende ervaringen is bij sommigen de spontaniteit een beetje weg(?)
Hem bellen na een date is prima. Nog een keer bellen is ook prima. Maar als je van de andere kant geen enkel initiatief merkt na een tijdje...tja. Dan mag je er vanuit gaan dat iemand geen interesse heeft. Omdat ik niet voor iemand wil denken vraag ik er meestal wel naar, als ik de gelegenheid krijg.

Dat heeft dan volgens mij niets te maken met "verwachtingen", maar gewoon met het feit dat je opmerkt dat het meer van jou uitgaat dan van hem. En dat voelt dan toch niet zo tof. Ondanks dat je verder geen verwachtingen had. Het "moet" (daar is ie weer) wel van 2 kanten komen, in de liefde, maar ook in vriendschappen etc.
Lilly, maar echt hoor...het is ook prima als de dames het hier allemaal anders willen doen

Zoals ik eerder al zei, ik wilde ook alleen even de andere kant laten zien
quote:Summerdance schreef op 25 september 2011 @ 18:48:

[...]

Weet je wie de initiator was voor een tweede date tussen mijn (nu ex) vriend en mij?

dat was ik!

Hij was zo geschrokken van het feit dat we na 4 uur in bed lagen dat hij ervan overtuigd was dat ik hem een player vond.

Jezus....wat gaaf dat je belt, ik had echt nooit verwacht OOIT nog iets van je te horen

Dus als ik verwachtingen had gehad, dan had ik waarschijnlijk nu nog gewacht....maakt niet uit hoe je het aanpakte, het is toch een mislukte relatie.
quote:Marsepeintje schreef op 25 september 2011 @ 18:55:

Hem bellen na een date is prima. Nog een keer bellen is ook prima. Maar als je van de andere kant geen enkel initiatief merkt na een tijdje...tja. Dan mag je er vanuit gaan dat iemand geen interesse heeft. Omdat ik niet voor iemand wil denken vraag ik er meestal wel naar, als ik de gelegenheid krijg.

Dat heeft dan volgens mij niets te maken met "verwachtingen", maar gewoon met het feit dat je opmerkt dat het meer van jou uitgaat dan van hem. En dat voelt dan toch niet zo tof. Ondanks dat je verder geen verwachtingen had. Het moet wel van 2 kanten komen, in de liefde, maar ook in vriendschappen etc.

Maar dat kan toch?

Dat iemand de klik ineens niet meer heeft?

Wat ik alleen niet snap is waarom mensen, en dat zijn meestal vrouwen daar dan zo verdrietig om zijn

Want kom op...verdrietig na een date van 8 uur?

dat kan er toch niet gesproken worden van liefde, of zelfs al van vriendschap?

Dan is het toch eigenlijk niets meer dan een kennis?

Dat is wat ik de hele tijd bedoel te zeggen...
quote:Summerdance schreef op 25 september 2011 @ 18:55:

Lilly, maar echt hoor...het is ook prima als de dames het hier allemaal anders willen doen

Zoals ik eerder al zei, ik wilde ook alleen even de andere kant laten zienOk
Bedankt voor de reacties..ik zie veel verschillende dingen voorbij komen.. =).

Ik heb hem gisteren aan de telefoon gehad, waar hij vertelde dat het zo slecht met zijn bedrijf, dat hij er helemaal doorheen zit, hij weet zelf niet meer wat hij moet doen.. en heeft zelfs huilend aan de telefoon gezeten ( wat hij natuurlijk niet stoer vond).

Hij heeft ook gezegd om te kijken wat te de tijd brengt.. en hij wil me nog wel zien.. alleen wil hij niet afspreken als hij zich zo klote voelt..

Ik wil hem hierop niet laten vallen, zeker niet in zo'n moeilijke periode, maar ik ga ook niet oneindig wachten op iets wat misschien niet eens gaat gebeuren...
Ik kan me voorstellen dat als je bedrijf zo slecht gaat je even niet leuk en gezellig kan gaan doen.

En ik denk dat jij met de laatste opmerking de spijker op zijn kop slaat Elfje

Je wilt best even wachten,alleen niet oneindig!

Fijn dat jullie gesproken hebben!
Tja..iedereen zit anders in elkaar.

Het lijkt mij juist prettig om, als ik niet lekker in mijn vel zit, wat steun te krijgen van iemand die me na staat. Al ben ik dan misschien niet de leukste op aarde op dat moment....het feit dat iemand jou dan niet wil toelaten vind ik dan wel jammer. Maar ja, ik ben daarin volgens mij anders dan anderen, want veel mensen sluiten zich dan inderdaad af heb ik gemerkt.

Verder gaat het veelal niet om een date van 8 uur, maar om iemand met wie je al een tijdje hebt gedate. Dan kan het pijn doen; sommige dates kunnen zeer intiem zijn, ook mentaal.
Maar we hebben het hier toch over TO of nieyt Marseintje?

Die heeft echt maar 1 date gehad hoor

Lees de OP er maar op na...

En met mensen die ik net een avondje ken ga ik zeker mijn bedrijfsvoering nog niet delen...
Maar we hebben het hier toch over TO of niet Marseintje?

Die heeft echt maar 1 date gehad hoor

Lees de OP er maar op na...

En met mensen die ik net een avondje ken ga ik zeker mijn bedrijfsvoering nog niet delen dus ik snap de beste man zeker wel

Maar zoals eerder gezegd, niet iedereen is hetzelfde.
OK inderdaad waar. Na 1 date is het t niet waard om weken over te treuren..dan is t niet anders als t over is, al is het nog zo jammer. Dat van dat "verdrietig zijn" bedoelde ik mee na een aantal dates eigenlijk.

Maar in mijn ogen...als hij haar echt leuk zou vinden....dan zou hij wel afspreken, al is het maar om haar heel even te zien. Zij weet dat hij niet goed in haar vel zit, heeft daar begrip voor. En er gebeuren nu eenmaal dingen in t leven die niet zo leuk zijn...

Maargoed, zoals ik al zei: veel mensen sluiten zich dan helemaal af, mannen nog meer dan vrouwen denk ik. Die moeten daar dan echt mee zien te "dealen" en hebben geen ruimte voor andere dingen, zeker niet voor een nieuwe vrouw.

Hopelijk pakt t toch nog gunstig uit voor TO...
quote:Summerdance schreef op 25 september 2011 @ 18:48:

[...]

dat was ik!

Dus als ik verwachtingen had gehad, dan had ik waarschijnlijk nu nog gewacht....

Het maak toch niet uit wie het eerste belt lijkt mij? Dus zo bijzonder vind ik het niet dat jij hem hebt gebeld....

De enige verwachting die ik heb ( als ik zelf iemand erg leuk vind) is dat ik vanuit hem ook merk dat hij me ook leuk vind voor een tweede date.

En wie dan als eerst contact opneemt heeft daar niet zoveel mee te maken. Voor mij geldt dat in ieder geval.

Hoe dat contact gaat wel.

Als ik hem zou bellen en hij zou zeggen vogelbekdier ik vond het gezellig maar ik voel geen klik en ik weet niet of ik nog wel wil afspreken...

Zou dat voor mij genoeg zeggen en zou ik zeggen oke het was leuk je te ontmoeten en veel geluk verder.

SD je zegt als ik verwachtingen had gehad dan had je nu waarschijnlijk nog gewacht.. Misschien is het goed om te weten dat dus een verwachting niet voor iedereen hetzelfde betekend
Het laatste berichtje..

Hij laat helemaal niks meer van hem horen.. de jongen die hij zei dat hij noooit zou worden.. is hij nu dus geworden.. ik stuur af en toe een smsje hoe het gaat, ook op zijn werk enzo..maar geen reactie..

sinds zaterdag een ongelukje gehad waardoor ik op krukken loop, dat weet hij ook..maar niet eens een beterschap of sterkte..helemaal niks..

dus jammer maar helaas,.. dit wordt hem niet
Nee dat is duidelijk, maar waarom je hem überhaupt nog sms-t is mij een raadsel. Zo kom je alleen maar needy over.
ik smste hem 1 x per paar dagen.. omdat het het zo slecht met hem zou gaan.. ik vind het dan lullig ineens niks meer te laten horen..

maarja hij schijnbaar niet..
Laat lekker zitten, want hij stelt er duidelijk geen prijs op.

En dat niet lekker in z'n vel zitten? Waarschijnlijk een smoes, maar jij pakt de hint nog streeds niet op.
Is inderdaad gewoon een kutsmoes geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven