Werk & Studie alle pijlers

Reiskostenvergoeding

03-10-2011 12:27 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben onwijs blij met mijn nieuwe job! Er is alleen een klein probleempje:

Toen in het contract tekende (destijds voor 32 uur) werd er een reiskostenvergoeding afgesproken van ¤7,94 per dag. Dit is gebaseerd op de 21 km die ik moet reizen iedere dag.

De week dat ik begon werd mij verteld dat ik de week erop voor 40 uur zou gaan werken. Eerst wilde de boekhouder dit afdoen als overuren maar ik wilde het gewoon op papier hebben dat ik 40 uur ging werken.

Na een toevoeging van het contract getekend te hebben (stond niets over reiskosten in aangezien dat al in het voorgaande contract stond).

Toen ik de eerste keer het contract tekende vroeg ik om het bedrijfsreglement (iets wat naar mijn idee gebruikelijk is om te krijgen bij in dienst treding). Maar aangezien die nog een update moest krijgen kreeg ik die niet.

Nadat ik het "2e" contract had getekend kreeg ik nog steeds geen bedrijfsreglement.

Toen ik er naar vroeg bleek er dat er nog een verouderd bedrijfsreglement was maar dat die nog wel geldig was. Ik ging daar dus in kijken.

Nu blijkt dat alle medewerkers die fulltime werken een volledige vergoeding van OV krijgt mits abonnement in overleg.

Toen ik dit las dacht ik "ik ga even kijken voor een abonnement". Aangezien ik er van uit ging dat ik dit hoorde te krijgen.

Nu vraag je je misschien af waarom een abonnement, ze krijgt toch voldoende reiskostenvergoeding? Klopt, het was genoeg toen ik naar het treinstation fietste. Maar aangezien mijn fiets kapot is ben ik genoodzaakt om de bus naar het station te nemen. En dan is de vergoeding niet voldoende om de kosten te dekken.

Nu besprak ik met de boekhouder het abonnement dat de overige medewerkers ook hebben en hij zei dat ik geen abonnement krijg, waarom? Omdat het contract boven het bedrijfsreglement staat en dat dit hier ook in staat.

Ik heb het volledige abonnement doorgespit en er hier niets over gevonden. Dit heb ik ook gezegd tegen de boekhouder maar die heeft er maling aan.

Aangezien ik daarnaast ook problemen heb met deze boekhouder (of moet ik zeggen hij met mij) heb ik besloten om het met mijn leidinggevende te bespreken (de directeur).

Nu mijn vraag: sta ik hier nou sterk in? Alle medewerkers krijgen zo'n abonnement maar ik niet? Ik vind het zelf een beetje raar.

Graag reacties.
Fiets repareren?
-
Als alle andere medewerkers dit krijgen dan zou ik het heel logisch/eerlijk vinden dat dit ook voor jou geld. Goed dat je hiermee naar je leidinggevende/directeur stapt en gewoon voor jezelf opkomen.

Succes!
Ik zou dit sowieso niet bespreken met de boekhouder. Die moet de boeken houden en verder niet. Ik zou dit bespreken met P&O en als die er niet is, met degene die je heeft aangenomen.

Je kunt ervanuit gaan dat de boekhouder alleen doet wat hem is opgedragen. Lekker strak en kort door de bocht. Hij is niet van de onderhandelingen en besprekingen. Hij krijgt op wat hij moet uitbetalen. Klaar!

Dus: zeker even overleggen met je leidinggevende. En de smoes van je fiets kapot is niet zo'n sterke. Zeg gewoon dat je graag gebruik wilt maken van de regeling die in het regelement staat. Zeg er ook bij dat je niet van het bestaan wist. En of het misschien nog mogelijk is. Niet te hoog van de toren blazen, gewoon netjes vragen. Vragen staat vrij. En je kan dus ook een "nee" krijgen.

Veel succes!
Volg je hart. Dat klopt.
Huh? dat is gek! ik zou sowieso vragen waarom die regeling dan niet voor jou geldt en hoe dit bij je collega's geregeld is. Pas wanneer ze hier een duidelijke verklaring voor hebben of wanneer je de reden ervan weet kun je hier mee verder gaan.

Voor jezelf opkomen!
Wat hierboven gezegd is, klopt. Je bent niet bij de juiste persoon. Hij voert uit wat is afgesproken en dat is wat in je contract staat.

Ik zou rustig met je baas gaan praten en zeggen dat je het bedrijfsregelement hebt gelezen etc. Niks gaan eisen, want dat verlies je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven