Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 3 oktober 2011 om 20:40
woensdag 5 oktober 2011 om 19:54
Dank je wel allemaal voor jullie reacties! Goed om te horen wat iedereen ervan vindt. Niet dat dat alles bepalend is, maar goed...
Vind Flip zelf ook wat minder. Maar misschien moet je er ook even aan wennen.
Andere namen die wij zelf ook nog op het lijstje hadden staan: Mans
Job
Joep
Jules
James
Faber
Misschien heeft iemand hier nog iets aan???
Vind Flip zelf ook wat minder. Maar misschien moet je er ook even aan wennen.
Andere namen die wij zelf ook nog op het lijstje hadden staan: Mans
Job
Joep
Jules
James
Faber
Misschien heeft iemand hier nog iets aan???

vrijdag 7 oktober 2011 om 15:32
quote:Schimmelteentje schreef op 07 oktober 2011 @ 15:28:
Trots is een groot woord maar ik ben wel blij dat ik hem heb overgehaald want hij vind het nu toch hartstikke leuk en kijkt ook uit naar de eerste echo over een paar weken. Eind goed al goed toch?
Gelukkig maar, gefeliciteerd.
Doordrammen vind ik erg negatief klinken. Iets wat ook slecht had kunnen uitpakken omdat het in eerste instantie niet zijn wens was. En zeker bij het krijgen van een kind best een grote gok...
Trots is een groot woord maar ik ben wel blij dat ik hem heb overgehaald want hij vind het nu toch hartstikke leuk en kijkt ook uit naar de eerste echo over een paar weken. Eind goed al goed toch?
Gelukkig maar, gefeliciteerd.
Doordrammen vind ik erg negatief klinken. Iets wat ook slecht had kunnen uitpakken omdat het in eerste instantie niet zijn wens was. En zeker bij het krijgen van een kind best een grote gok...

zaterdag 8 oktober 2011 om 11:55
ben nog niet zwanger, maar al aan het dromen van een derde.
Mijn oudste 2 hebben stoere, niet heel gebruikelijke Friese namen. De naam van de oudste noem ik liever niet, want dan word ik wel heel herkenbaar. Maar mijn jongste heb ik hier op het forum wel eens genoemd, heet Jilles.
Nu zit ik met de naam Lieuwe in mijn hoofd. Wat vinden jullie van deze naam? Ik ben vooral benieuwd naar de mening van Catoo! (volgens mij ben jij een namenfreak of niet?? Ik by the way zelf ook hoor!)
p.s. ik kom niet uit Friesland
Mijn oudste 2 hebben stoere, niet heel gebruikelijke Friese namen. De naam van de oudste noem ik liever niet, want dan word ik wel heel herkenbaar. Maar mijn jongste heb ik hier op het forum wel eens genoemd, heet Jilles.
Nu zit ik met de naam Lieuwe in mijn hoofd. Wat vinden jullie van deze naam? Ik ben vooral benieuwd naar de mening van Catoo! (volgens mij ben jij een namenfreak of niet?? Ik by the way zelf ook hoor!)
p.s. ik kom niet uit Friesland

zondag 9 oktober 2011 om 12:57
quote:spitsmuisje schreef op 09 oktober 2011 @ 08:36:
Lieuwe is zo leuk! Ik had hem ook op mijn lijstje staan, maar man vond het niets. Desondanks blijf ik het een toffe naam vinden!
(ik stel me bij Lieuwe een lief, guitig en tikje stout jongetje voot!)Gelukkig vind mijn man het ook leuk! En mijn oudste 2 zijn idd lief, guitig en een tikje stout, dus er is een kans dat deze - nog niet bestaande of verwekte - Lieuwe ook zo gaat worden
Lieuwe is zo leuk! Ik had hem ook op mijn lijstje staan, maar man vond het niets. Desondanks blijf ik het een toffe naam vinden!
(ik stel me bij Lieuwe een lief, guitig en tikje stout jongetje voot!)Gelukkig vind mijn man het ook leuk! En mijn oudste 2 zijn idd lief, guitig en een tikje stout, dus er is een kans dat deze - nog niet bestaande of verwekte - Lieuwe ook zo gaat worden

zondag 9 oktober 2011 om 16:54
Ik las hier weer eens even mee, omdat ik een derde kindje nog niet uitsluit en dus altijd nog op zoek ben naar inspiratie voor een leuke naam. Maar toen las ik dat de naam Flip werd overwogen.
Ik moet echt ff kwijt dat deze naam een hoog pestgehalte heeft. Als ik Flip hoor, denk ik meteen aan uitspraken als "Flip de fluitketel", "flippen"; als in: uit je dak gaan, en wat denk je van vlaflip?!
Ik vind het ook echt geen mooie naam, sorry..
Ik moet echt ff kwijt dat deze naam een hoog pestgehalte heeft. Als ik Flip hoor, denk ik meteen aan uitspraken als "Flip de fluitketel", "flippen"; als in: uit je dak gaan, en wat denk je van vlaflip?!
Ik vind het ook echt geen mooie naam, sorry..